Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Ulkonäkö ,teho ,mistäkohden todella mielyttävä,mikä on ulkonäössä hienoin kohta.moottorin teho miten kuvaisit tuon tehoa,mikä olisi varteenotettava vaihtoehto tälle.Mitä mieltä ajo asennosta,kerro omatarinasi mikä ja miksi valitsit fasun.Onko jotain huon....
    "oikeassa momentissa"
    Lainaa (triangel @ Syys. 26 2004,20:21) kirjoitti
    Ulkonäkö ,teho ,mistäkohden todella mielyttävä,mikä on ulkonäössä hienoin kohta.moottorin teho miten kuvaisit tuon tehoa,mikä olisi varteenotettava vaihtoehto tälle.
    Viime kesänä jäi ostamatta, suurin syy miksi en ostanut oli juuri tuo ulkonäkö...muuten kai ilmeisen kiva mopo, siis jos silmä tykkää....
    Fazer on yhdistelmä muoviluotia ja nakua. Ulkonäkö on hienostuneen brutaali ja ennen kaikkea MP.n näköinen. Moottori antaa tehoa jokaisella kierrosalueella tasaisesti ja siksipä sitä on sähkömoottoriin verrattukkin. Miinusta vakio fazer saa minulta äänistään (liian hiljainen) ja pitkillä matkoilla hieman suojattomasta etukatteestaan. Minusta tekniikan pitää olla näkyvissä, ei muovin palasten peitossa... Siksipä siis fasupala mulle.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Tavoitteeni on löytää täydellinen ja luotettava joka paikan höylä, joka sopii matkailuun 2-päällä, streetille kuin radallekkin. Haaveissa oli pitkään Duke ST4s vaan viime hetkillä mukaan tuli Fazerin sininen ja sehän on tunnetusti hyvää. Jäin kaipailemaan ison D:n saundeja vaan muuten ei kaduta just tasan tippaakaan *

Huoltovälit on huolettomat (missä muussa merkissä venttiilit säädetään 40tkm välein?), tankillisella ajaa 350+ kilsaa ja jakkara on leveä ja mukava. Vähän tiivis pituussuunnassa matkustajalle mutta pito on hyvä. Ajoasento on matkabussin mitoilla eli sama kuin FJR:ssä. Vakiona niin pysty että häntäluuta kolottaa pitkillä pätkillä vaan vaivaan löytyy repullinen lääkkeitä ja nimenomaan pyörästä. Tuulensuojaa orkkiskate ei hirveesti tarjoa mutta siitä tulee tyydyttävä firman touring pleksillä kunhan poistaa sen reunanauhan pyörteiden vähentämiseksi.
    Streetillä Fasu on elementissään. Yoshin TRS slipari tuo katu-uskottavuutta ja se vääntö vie miehen mennessään. Ykkösvaihteella power wheelie on tosiasia jo puolessa välin rekisteriä ja ruutia tulee aina vaan lisää mutta hallittavassa muodossa. Vasta kolmospykälä on turvallinen tuppi nurin ja mieleen tulee väkisin Hondan 9 RR jossa kaasun käyttö oli yhtä helppoa *

Radalle mennään vasta ensi kesänä eli siitä ei sanottavaa, mutta kyllä nuo pikkusiskot pitää luokassaan jatkuvasti kyykkymiehiä pilkkanaan. Ulkonäöstäkään en sano muuta kuin että on tallissa ollut joskus Super Tenere ja kyllä tämä sen voittaa 10:0. Kaikki hilut on nätisti käsillä ja rakentaminen on helppoa. Tää on nenä just mun päähän *

Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
    Omat mielipiteet pyörästä parin ajolenkin perusteella.

FZS 1000 on helppo ajaa ja kohtuullisen pystystä ajoasennosta johtuen havainnointi liikenteessä on kohtuullisen hyvää.

Pyörä sopii hyvin kuulemma myös pitkille matkoille ja ei tuo mutkapätkällä ajaminenkaan anna huonoa kuvaa pyörästä.

Ulkopuolisia seikkoja en lähde arvioimaan koska kauneus on jokaisen omassa silmässä.

Äänien laimeus tulikin esille jo aikaisemmin.

Tehosta sen verran että sitä on riittävästi (n 143hv) joten eipä sillä pahemmin jalkoihin jää.

Penkki on mukava (verrattuna omaan kakkosneloseen).

Mittaristo on helppolukuinen ja siinä on kaikki tarvittavat tiedot.

Kaikin puolin hyvä kokonaisuus eli ei missään paras mutta ei *missään huonokaan.

Keulimisesta en paljon voi kertoa kun oli kaverin pyörä joka oli lainassa ja eipä pahemmin viittinny sitä alkaa käskemään.

Kiihtyvyys on vähintäänkin riittävä.

Ainoa miinus oli kun itse sitä kokeilin perän rauhattomuus mutta se varmasti johtui jousien säädöistä sekä perän korotuksesta (eli ei vakio).

Jees...siinähän sitä oli...

P.S : Putki HETI vaihtoon kun vain mahdollista *

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Onhan tollanen Fasu hyvä peli! Jos nakua olisin hankkimassa niin aika varmasti tuo olis ykkösvaihtoehto.

Keulimisesta sen verran, että jos on vaikka R1:llä ajanut, niin siihen verrattuna FZS ei keuli kaasusta juuri ollenkaan. Ykköselläkin voi suht huoletta vääntää, ei se kakkosella ota enää mitenkään powerwheelietä ilman kikkailuja. Ajoin vakiolla -03 mallisella jonkunlaisen testilenkin, ja vedin kyllä monta lähtöä ykköselläkin ihan roka auki. Keuliminen oli _huomattavasti_ maltillisempaa kuin rykkösellä, ykkösellä vasta jossain suht ylhäällä alkoi keula nousemaan, siis puhdasta powerwheelietä. Motissa ei muutenkaan ole löylyä samaan malliin kuin rykkösessä, ikävä kyllä. Olis saanu pitää sen motin ihan samana, siitä se olis ilo irronnu '

Paras tuon tyylisuunnan pyörä kuitenkin mitä olen testannu! Ajettavuuskin nakuksi hyvä, suht vakaata meininkiä!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Loistopyörä!

Penkki on hyvä, matkustaja viihtyy hyvin mukana. Perälaukunkin voi huoletta laittaa, ei ole samaa ongelmaa kuin kyykyissä joissa laukkua ei imagosyistä/kauneussyistä voi laittaa

Mukavasti tehoa,, ilmansuoja on aika hyvä Touring-pleksillä. Kone pullistelee ulos "kuorestaan" näyttävän näköisesti

Hyvä sekoitus sportta ja nakupyörää, kyllä tykkään!

..kettu kuittaa
    "miksi valitsin fazer 1000:n?"

Koska halusit hyvää?
    Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
    Lainaa (triangel @ Syys. 27 2004,15:36) kirjoitti
    No laitetaan nyt kommentti.Eli tuo karu kauneus joka säväytti ensalkuun siitä aivan huokuu raju voima jäntevyys aivan kuin vaaniva musta pantteri , nimittäin mustana fasu on tosi elementissään.Moottori on raju kiihdytyksen alusta loppuun asti venyy ja venyy , tuntui että väännön varjolla tuota rajuutta on ,täytyi aivan varsin kokeilla onko tuota vääntöä ja kas kummaa sitäkin aivan käsittämättömästi.Testaajat onkin luonnehtineet tuota myllyä erääksi onnistuneimmista mp koneista ja moni sanononut parhaaksi koskaan japanissa tehdyksi,tiedä sitten mutta ei se ainakaan pettymystä ole tuonut niin moni käyttöinen se kumminkin on.Jousitus on kaikilla säädöillä alusta erinomainen.Testaajatkin pitivät tätä aivan sensaationa.Ja kyllä mp:n pitää olla sellainen että sitä saa itse rakentaa mieleisekseen ja palikkaa löytyy.Varma classikko tulevaisuudessa.SE on kuin
    Oletko harkinnut myyntimiehen uraa ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Kyllä pyörän on oltava näiden kommenttien perusteella hyvä, mikäli faktoissa on pysytty Harmi vaan, *kun ei tullut uutta fasua ensi kaudelle, vaikka oli jo "varmat huhut" liikkeellä, jopa fotosopattujen kuvien kera. No ehkä sitten seuraavalle
    Trust your instincts, be yourself!

Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
    Ai uutta isoa-Fasua ei tuukkaan 2005? Loistohomma, oli se sen verran tylsännäköinen. Siis ne nettikuvat. Toisaalta, nyt ei tuu sitten "vanhakoppaista" Fazeria sitten mega-alennukseen. Siis ajamattomia.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
    Lainaa (Nightwolf78 @ Syys. 27 2004,11:35) kirjoitti
    Kaikin puolin hyvä kokonaisuus eli ei missään paras mutta ei *missään huonokaan.

Ainoa miinus oli kun itse sitä kokeilin perän rauhattomuus mutta se varmasti johtui jousien säädöistä sekä perän korotuksesta (eli ei vakio).
    Jep, pakko kommentoida...Paras nakuhan tämä on...Joten jossain paras sentään.

Sit toi perän rauhattomuus tuntu kyllä kamalalta heti luitten vaihdon jälkeen. Jousituksen säädöillä sain sen kuriin ja nyt uskaltaa painaa entiseen malliin ilman et pomppii irti tiestä.

Tänä syksynä ei tosin enää pääse tyttö ulos, seisontaan laitoin näet juuri äsken.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Joo edellinen pyörä oli pikkufasu ja sen jälkeen luonnollisesti oli harkinnassa toi isosisko. Kävin muutamaa muuta kokeilee, mutta fasu vei voiton ulkonäöllisesti, alustan puolesta(joka tuntuu hemmetin hyvältä ja kun on täysin säädettävä) ja ennen kaikkee tosi mahtavan hevostallin ansiosta. Kaks päälläkin kiva ajella mutkaa. Mieluiten tietenkin yksin

Maantiellä menee tosi vakaasti ja lain sallimat nopeudet ei vielä hirveästi niskaa rasita vakiopleksillä, jonka taidan vielä tuosta poistaa ja laittaa pienemmän

Niinkuin sanottua, pärjää hyvin kaikessa, olematta kuitenkaan paras missää (muuta ku paras naku). *

Miinuksii tosiaan noi lussu äänet vakiospädärillä.
  14.  
    (poistettu tili)
    Mietin pitkään omia tarpeita, millaisen pyörän juuri minä tarvitsen vai tarvitsenko lainkaan. Mä olen 190cm/100kg joten jätin suosiolla pienet pyörät pois laskuista. Mä halusin pyörän, jolla voi ajella kaupungissa ja mutkateillä, sekä tarvittaessa pidempääkin pätkää. Ja jossa on hyvä satula myös kahdelle. Customit jätin suosiolla pois, selkä ja kädet tulee kipeiksi eikä pelkkä ikkunoiden helistely kiinnosta, vaan pyörän tulee myös liikahtaa, kun käsketään. Ajoasento tulee olla mulle sopiva.

R1, GSX-R, ZX-10R ovat todella kauniita pyöriä mun silmissä, mutta eivät taida oikein sopia mun tarpeisiin.

Matkapyöriä olen ajanut, mutta en mä taida tehdä kuin muutaman matkan vuodessa. Ja mun pyörä pitäs olla kevyt käsitellä. Bemarit ei miellytä silmää. Ducati on ihan jees, olen ajanut ST-2:sta ja se oli kiva pyörä.

Menin kauppaan ostamaan pyörää mun pojalle, mutta istahdin itse Fasun selkään. Se oli sillä selvä, pakko oli ostaa. Vieressä oli FJR, mutta minusta Fasu oli paljon paremman näköinen.

Olen erittäin tyytyväinen valintaani, eikä mua haittaa, vaikka jonkun mielestä Bandit olisi parempi. Fasu on mun pyörä, onneksi lähes jokaiselle löytyy omansa. Luulen että pyörän valinta kertoo kuskin luonteesta aika paljon. eikä mua kiinnosta muiden respekti tai pyörän ropaus, pelkkä ajonautinto riittää.

Vaihdoin plexin korkeampaan, ja se rauhoitti menoa. Plexejä kannattaa kokeilla jotta löytää itselleen sopivan.

Kaikki valittaa äänistä. Kai te olette tehneet asialle jotain? Avasin toiveikkaana ketjun sliparikokemuksista, kertokaa niistä muillekkin. Myönnettävä on, että ääniä pitäs saada esiin. Mun juniorin Z750:ssä on paremmat äänet jo vakiona.