Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
  1. #31
    Pittää kai tähän osallistua mutta vain faktoilla.

    Bike 7/01
    zrx 1200-s vs. bandit 1200 vs. fzs 1000
    paino: 246, 246, 234.
    Huipputeho: 124,9, 112,4, 137.
    Huippuvääntö: 106,7, 113,1, 105.
    Varttimaili: 11,6, 11,6, 11,4

    Jos käyriä hiukan tulkitsen on banditisa eniten hevosia n. 6500 kierroksella asti sen jälken fzs tehokkain. Vääntöä bandittissa taas eniten 7300 kierrokselle asti sen jälkee fzs loppumatkan tehokkain.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  2. #32
    Lainaa (SenioRR @ Syys. 26 2004,12:30) kirjoitti
    Sorkitaan nyt taas vähän tänne... Jossakin Biken numeron testissä saatiin tällasia roll-on aikoja: 60-100 km/h ZRX 4.3s ja FZS 4.9. 60-140 ZRX 8.9s ja FZS 9.4s. 60-160 ZRX 11.7s ja FZS 11.8s. 0-1000 metriin ZRX 21.8s ja FZS 21.2s. Oisin kyllä aatellu, että ero ois ollu suurempi FZS:n hyväksi, sillä onhan se tosiaan kevyempi ja tehokkaampi... Onkohan ZRX helpompi lähteä nollasta? * Lehden numeroa en tiedä, mutta oiskohan joku -01 vuotinen?

    Tuossa jo em. Bike lehden numerossa 8 vuodelta -02, ohituskiihtyvyyksissä ZRX oli kaikissa kohdissa nopein. X-11 pääsi hyvin lähelle, mutta jäi silti... Muut testin pyörät selvemmin.

    Fast Bikes lehden muskelipyörä vertailussa (ZRX, GSX, CB1300, XJR) ZRX oli nopein kaikissa mittauksissa. Ainoastaan yhdessä oli CB1300:sta hitaampi, eli nollasta huippunopeuteen. (Johtuikohan siitä, että ZRX:n huippunopeus oli tuossa testissä n. 10 mph suurempi...) Top gear roll-on 60-120 mph ZRX 18.18s ja toiseksi nopeimmalla Hondalla 23.43s.

    Nämä siis löysin alan lehdistä joita mulla on. Harmi kun en enemmän löytänyt ZRX vs. FZS juttuja. Mutta jos löydän niin laitan tänne.

    Ei muuta kuin mukavaa sunnuntai päivää kaikille ja *
    samassa lehdessä 0-400metrin kiihdytys fazer11.4s zxr11.6 0-1000 metriin fazer 21.2 zxr 21.8.kiihtyvyys 0-100 jne en viitsi laittaa mutta fazer päihitti zxr päivän selvästi.Se on totta tuo kiihdytys suurimmalla vaihteella että zxr pysyy 160 asti fazerin mukana aika mukavasti mutta sen jälkeen yty loppuu.Fazer on selvästi tehokkaampi zxr:ää tuo moottori on niin eri luontoinen fazerin kone on täysin sportti zxr on enempi yleis käyttöinen jolla kyllä pärjää silläkin.Siis zxr on 200 kuutiota? enempi.Testissä myös bandit joka oli suurinpiirtein zxr tasoa
    "oikeassa momentissa"
  3. #33
    Pienehköjä näyttää erot olevan. Ja eri testiryhmät näyttävät saavan hieman erilaisia tuloksia aikaan. Kuitenkin eri testaajien yhteenveto näyttäisi mielestäni kultamitalia KiloFasulle

    Se varmasti on totta, mitä en tullut ajatelleeksi että kuutiot takaavat väännön kestävyyden vaikka olisikin kaveri kyydissä sekä laukut sun muut.

    Onneksi ajelenkin pääsääntöisesti ilman lisäpainoja.

    Jos jatkuvasti olis muija kyydissä, ni kyl sit tarttis harkita toisenlaista pyörää, mutta kun ei oo ni kyllä kelpaa ajella
  4. #34
    Lainaa (ÖÖ. @ Syys. 26 2004,13:11) kirjoitti
    Pittää kai tähän osallistua mutta vain faktoilla. *

    Bike 7/01
    zrx 1200-s vs. bandit 1200 vs. fzs 1000
    paino: 246, 246, 234.
    Huipputeho: 124,9, 112,4, 137.
    Huippuvääntö: 106,7, 113,1, 105.
    Varttimaili: 11,6, 11,6, 11,4
    Fasussa on kylläkin 143hv ja 110nm vääntöä... Horjuvia nuo "faktat"siis tolta osin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5. #35
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 26 2004,14:54) kirjoitti
    Lainaa (ÖÖ. @ Syys. 26 2004,13:11) kirjoitti
    Pittää kai tähän osallistua mutta vain faktoilla. *

    Bike 7/01
    zrx 1200-s vs. bandit 1200 vs. fzs 1000
    paino: 246, 246, 234.
    Huipputeho: 124,9, 112,4, 137.
    Huippuvääntö: 106,7, 113,1, 105.
    Varttimaili: 11,6, 11,6, 11,4
    Fasussa on kylläkin 143hv ja 110nm vääntöä... Horjuvia nuo "faktat"siis tolta osin... *
    oisko tuo teho mitattu takapyörältä , siks vähän vähempi luku.Mutta kyllä tuo fazer on noista pyöristä silti rajuin,sitäpaitsi kaksipäällä ajettaessa myöskin paras noista , nimittäin alustansa puolesta se on 10 vuotta edellä noita muita
    "oikeassa momentissa"
  6. #36
    Tjaa, tuskimpa nyt ihan 137 heppaa vakiosta takaselta kuitenkaan. Itellä oli tossa keväällä takasella vielä 128,5hv... Ihan vakkari kunnossa siis. Kampuralta pitäis löytyä just jotain 140+
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #37
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 26 2004,15:07) kirjoitti
    Tjaa, tuskimpa nyt ihan 137 heppaa vakiosta takaselta kuitenkaan. Itellä oli tossa keväällä takasella vielä 128,5hv... Ihan vakkari kunnossa siis. Kampuralta pitäis löytyä just jotain 140+ *
    oisko tuo ollut sitten vielä sisään ajossa,silloinhan erot olis ollut vielä kamalammat
    "oikeassa momentissa"
  8. #38
    Bikessä luki että mitattu kytkimeltä.

    Tuolla toinen näkemys pyöristä. Niin ne mittaukset heittelee.



    990 adv, VF750F, ZX-12R
  9. #39
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 26 2004,10:43) kirjoitti
    Hee...kunnon väännöt saatu aikaseksi tästäkin.
    Odotas kun innokkaimmat löytää tän keskustelun niin siitä ne orgiat vasta alkaa. Aletaan puhuun superbike tuloksista, tehtaan kiteistä, ducateista, säätämisistä ja lopuks rata-ajoista.

    Mielenkiintoinen aihe jokatapauksessa
  10. #40
    Tehot mitataaan tietysti samalla tavalla ja ovat samassa vertailussa keskenään vertailukelpoisia on ne sitten mitattu millä tavalla tahansa.

    Joillekin voi olla yllätys mutta tehtaan ilmoittamiin verrattaessa tehosuhteet voi tosiasiassa olla yllättäviä kun toisesta löytyy ilmoitettua enemmän ja toisesta vähemmän.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  11. #41
    Lainaa (gikseri @ Syys. 26 2004,16:51) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 26 2004,10:43) kirjoitti
    Hee...kunnon väännöt saatu aikaseksi tästäkin.
    Odotas kun innokkaimmat löytää tän keskustelun niin siitä ne orgiat vasta alkaa. Aletaan puhuun superbike tuloksista, tehtaan kiteistä, ducateista, säätämisistä ja lopuks rata-ajoista. *

    Mielenkiintoinen aihe jokatapauksessa
    Jees, kohta tänne paukkaa joku vannoutunu V-2 miäs joka väittää kumartavansa vääntöä... Valmiiksi voinen siis linkittää TÄMÄN josta selviää kylmä totuus. *

    Vielä lisää herkkua Fazer faneille: Fazer vs. Z1000 & Hornet 900

    Todetaan vielä että minusta Fazer1000.sta ei pitäisi verratakkaan retropyörien kanssa. Niissä on se oma fiiliksensä, eivätkä ole huippuhevosia ym. malleillaan hakeneetkaan. Tosin eipä ole yammukaan, fasuhan on kesytetty rykkönen.



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #42
    Hehee... tähän asti ketjussa esiin on tuotu viisi lähdettä, joissa Fasun ja ZRXn rullauskiihtyvyyttä on vertailtu:

    Yamaha1:n linkki motorradin mittauksista => Fasu voitti
    Bike 8/02 => ZRX voitti
    Motorrad 8/01 => Fasu voitti
    Sportriderin juttu => ZRX voitti
    Performance Bikes Nov/03 => Tasapeli

    Näissä mitatuissa rullauskiihtyvyyksissä on saatu melko ristiriitaisia tuloksia, mutta voitot ovat tasan 2-2, ja yksi ratkaisematon. Tarvitsemme lisää aineistoa!

    Tosin zrx-kuskina mun on reklamoitava: Fasun voittamissa vertailuissa Kawalla ei ole mukana ollut 's'-malli, jonka ilmanvastus on pienempi kuin naku ja 'r'-malleissa. Lisäksi on kysyttävä, oliko Fasun voitot Motorradissa yksi ja sama lähde?

    Kuten moni muukin lienee havainnut, ulkona sataa ja mulla on tylsää. Siispä hyvässä hengessä vasta-argumentteja odottaen...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #43
    Hähää... löysin vielä yhden (englantilainen) Bike-lehti, November 2003:

    0-60mph: Fazer 3.95s, ZRX 3.36s
    0-100mph: Fazer 7.91s, ZRX 7.88s
    60-100mph (top gear): Fazer 6.65s, ZRX 6.34s
    Top Speed (ko. radalla): Fazer 150.1 mph, ZRX 143.9 mph

    ZRX meni 3-2 johtoon...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #44
    Bike (FIN) lehdessä 3/2004 testinumerossa saatiin fasulle ja ZRX:lle sama 0-400m aika, 11,6s. En kyllä oikeen anna arvoa noille nollasta johkin mittauksiin. Ammattipyörän käskijät saavat varmasti hienoja lukemia paperille. Oon ite sev verta tumpelo paikaltaan lähtemään, että hyvä jos 12 sekunnin pintaan varttimaililla pääsisin... Ens kesänä pitäis varmaan sitäkin kokeilla.

    Tänään tuli sit oikeen lapsellisuuksia tehtyä ZReXillä! Oisin ajanu takarenkaalla vielä kaks-kolmetuhatta kilsaa, vaan enää ei onnistu....Siellä se pinta on pitkin aasvalttia. Sanokoon ja jeesustelkoon joku mitä tahansa, muttta HAUSKAA SE OLI! Ja koko session kaveri otti videolle! Mun vierellä poltti laikalla avoks tehty Belvedere ja täytyypi sanoa, että vaikka mun pyörä rääkäsee aika kovaäänisesti, niin kyllä se kasin jylinän (ja savun muodostuksen) alle jäi... Hmmm...pitäiskö vaihtaa moiseen. Mutta totesin kuitenkin , että kyllä se ZRX polttelee takatassua vaikka ihan pintakaasulla! Ja eiku
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  15. #45
    Lainaa (ÖÖ. @ Syys. 26 2004,13:11) kirjoitti
    Pittää kai tähän osallistua mutta vain faktoilla. *

    Bike 7/01
    zrx 1200-s vs. bandit 1200 vs. fzs 1000
    paino: 246, 246, 234.
    Huipputeho: 124,9, 112,4, 137.
    Huippuvääntö: 106,7, 113,1, 105.
    Varttimaili: 11,6, 11,6, 11,4

    Jos käyriä hiukan tulkitsen on banditisa eniten hevosia n. 6500 kierroksella asti sen jälken fzs tehokkain. Vääntöä bandittissa taas eniten 7300 kierrokselle asti sen jälkee fzs loppumatkan tehokkain.
    Siis kytkimeltä mitattu 125 ZRX.stä!!! Jummalauta! Johan oli tehokas yksilö tai sit näytti dyno aivan omiaan! Aika optimistisia lukemia...Omastani mitattiin takarenkaalta 116. Factorylla, K&N:llä ja Devilin sliparilla ryyditettynä...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #46
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 26 2004,19:45) kirjoitti
    Tosin zrx-kuskina mun on reklamoitava: Fasun voittamissa vertailuissa Kawalla ei ole mukana ollut 's'-malli, jonka ilmanvastus on pienempi kuin naku ja 'r'-malleissa. Lisäksi on kysyttävä, oliko Fasun voitot Motorradissa yksi ja sama lähde?
    Motorrad 8/01-jutussa oli nimenomaan S-malli katteella...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  17. #47
    Lainaa (SenioRR @ Syys. 26 2004,21:23) kirjoitti
    Siis kytkimeltä mitattu 125 ZRX.stä!!! Jummalauta! Johan oli tehokas yksilö tai sit näytti dyno aivan omiaan! Aika optimistisia lukemia...Omastani mitattiin takarenkaalta 116. Factorylla, K&N:llä ja Devilin sliparilla ryyditettynä...
    Vanha moponvirittäjänsääntö toimii näköjään edelleen eli jos virityksen jälkeen teho ei ole laskenut enempää kuin 20%, viritys voidaan katsoa onnistuneeksi...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  18. #48
    No näinhän se taitaa olla että ne dynot näyttää mitä näyttää...omiaan. Että sinnepäin antaa tietoa tehoista, mutta paremmin seoksista ja voimantuoton tasaisuudesta sun muista käyttäytymisistä eri kierroksilla. Se voi jonkun pikku vääntömontun silottaminen tuntua kovastikin takapuolessa, vaikkei niin tehoa tullukkaan lissää.

    Eikä se niin paha liene, jostain luin että Kawassa olis 122Hp tehtaan ilmoittama lukema, johon pieni toleranssi varattava yksilöeroa, joten jos putkella ja suotimella ja suutinsarjalla saa takakummilta lahjaksi 116Hp, niin se voi olla ihan ok, siinä 127Hp:n tienoilla kytkäimellä...eli voi olla kymppikin tullu lissää.

    Semmonen juttu että jos on köyhän ainut huvitus eli vilkas mielikuvitus, voi huomata parin ruunan lissääntymisen, vaikkei ruunat juuri lissäänny, muutoin kuin ruunaamalla niitä lissää.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  19.  
  20. #49
    Ihan linjassa noi tehot.. 116hp x 1,15 = 133hp kampuralta, joka on varmasti ainakin vastaava kuin 125hp kytkimeltä, enemmänkin.

    Tossakin on siis tullu lähes se 10hp lisää vakioon nähden, joka on aika yleinen lukema noilla modeilla. Joissain vähän enemmän ja toisinpäin.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12