Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Oon ihmetellyt tässä jo jonkinaikaa, että miten Cycle World voi myydä noita käytettyjä tsygiä ilman käsirahaa? Luulis että tuollaisessa toiminnassa on hirmuiset riskit... vai onko tässä kyseessä nyt jotain "pienellä präntättyä" jota en ole tajunnut?
    (¨. ) -antakee tietä!
  2. #2
    Riskejä varmasti on mutta lienevät laskeneet että tätä kautta se kuitenkin kannattaa. Tulee meinaan paljon enemmän heräteostoja.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  3. #3
    Vaihtoehtoja kaks kappaletta, joista ensimmäinen mielestäni todennäköisempi:

    - Rahoitusyhtiöhän noi velat rahoittaa, ja niillä on ongelmana rahan määrä, sitä on yksinkertaisesti liikaa (itselläni ko. ongelmia ei ole ollut.. ), rahoitusyhtiö suostunut rahoittamaan koko kauppasumman, riski on tietysti suurempi kuin käsirahan kanssa, mutta työssäkäyvälle asiansa kunnolla hoitaneelle ihmiselle näitä 100% luottoja myönnetään.

    - Liike on takaamassa käsirahan verran, eli jos velka jää maksamatta alusta asti, liike maksaa käsirahan rahoitusyhtiölle, loppu on rahoitusyhtiön vastuulla. Tämäkään vaihtoehto ei ole mahdoton, sillä noi käsirahat on prosentuaalisesti sen verta pieniä että yleensä liikkeen kate pyörästä on käsirahaa suurempi, näin liikkeelle ei tule oikeastaan mitään riskiä tässäkään vaihtoehdossa.

    Liikkeellehän on jopa edullisempaa myydä pyörät rahoituksella kuin käteisellä.. liikkeet saavat usein provikkaa myymistään rahoituksista ja ikuinen käteisalennuksen tingintä loppuu ostajan puolelta..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  4. #4
    Lainaa (Puuhis @ Elo. 30 2004,14:12) kirjoitti
    Liikkeellehän on jopa edullisempaa myydä pyörät rahoituksella kuin käteisellä.. liikkeet saavat usein provikkaa myymistään rahoituksista ja ikuinen käteisalennuksen tingintä loppuu ostajan puolelta..
    Miten niin tinkiminen loppuu jos ostaa rahoituksella?
    Sama käteisotos se on myyjäliikkeelle latoipa rahat tiskiin tai hoitaako asian rahoitusliikkeen kautta.
  5. #5
    Useimmille ostajille on helpompi myydä pyörä täyteen hintaan rahoituksella kuin käteiskaupalla.

    nimim. ex-myyntimies
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  6. #6
    cycle worldista ite ostin. "ilman käsirahaa", jouduin kuitenkin pulittamaan 20% loppujenlopuks. Mainontaa voisi vähän selventää että "ei koske pienempituloisia, nuoria jotka ei ole käyneet armejaa ja on pitkä tukka". Harmittaa kyllä vähän, tyhmästi tein. oisin vaan keränny vähän rahaa lisää ja oisin saanu ihan uuden tonnisen kuten unelmoinkin.
  7. #7
    Lainaa (Puuhis @ Elo. 30 2004,14:12) kirjoitti
    Liikkeellehän on jopa edullisempaa myydä pyörät rahoituksella kuin käteisellä.. liikkeet saavat usein provikkaa myymistään rahoituksista
    Olipa tässä taannoin joku autokauppiaskin kun myi autoja rahoituksella ostettaessa 5% alennuksella pyyntihinnasta tms. Eli jotain provikkaa tuosta rahoitusmyynnistäkin liikkeelle kyllä tulee - aivan kuten kännykauppiaalle liittymämyynnistä.

    Sitä en sitten tiedä onko myytävällä rahoitustuotteella jotain eroa keskenään - saako liike eri provikat osarista ja jäännöserällisestä Jälkimmäinen kun jauhaa rahoitusyhtiölle fyrkkaa aika lailla enemmän ensimmäiseen verrattuna ja kun lisäksi kk-erät ennen vikaa erää on asiakkaalle tavallista osaria pienempiä => helpompi myytävä kun harva ajattelee asiaa kuitenkaan loppuun asti että se vikakin erä pitäisi jotenkin maksaa Tai jos oikein rahoitusyhtiön unelmatapaus sattuu, niin tuosta vikasta erästä tehdään vielä erikseen oma osarinsa sitten joskus 4-5v päästä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Joka tapauksessa lienee selvää, että tänä päivänä mopomarkkinoilla on todellakin ostajan markkinat, siihenhän tämäkin viittaa!

    Niin että tingata kannattaa, osti miten osti...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  9. #9
    Kiitoksia selvennyksistä, varsinkin Puuhiksen näkemys tuntui oikein perustellulta. Arvatkaa vaan pysyykö tää poika nyt vielä kauempana ko. liikkeestä, ettei tuu harkitsemattomia heräteostoja enää tälle kaudelle
    (¨. ) -antakee tietä!
  10. #10
    Tuommoisilla houkutuksilla ei minua saa lankaan, ei sitten niin millään... Paitsi jos väkisin työnnetään hyvä ja edullinen matkasportti koeajolle

    Ei kiinnosta pätkääkään, mutta eihän missään liikkeessä satu olemaan tarjolla käytettyä erikoisen edullista ja hyväkuntoista xx:ää tai busaa... eihän
  11. #11
    Lainaa (MagnaMan @ Elo. 30 2004,20:37) kirjoitti
    Tuommoisilla houkutuksilla ei minua saa lankaan, ei sitten niin millään... Paitsi jos väkisin työnnetään hyvä ja edullinen matkasportti koeajolle

    Ei kiinnosta pätkääkään, mutta eihän missään liikkeessä satu olemaan tarjolla käytettyä erikoisen edullista ja hyväkuntoista xx:ää tai busaa... eihän
    Jooo ..ei tosiaankaan tehoa tommoset houkutukset ...
    mutta kerrothan minullekin jos löytyy hyviä busia tai xx sopivasti ..
    ei sillä että ne millään tavoin kiinnostais .. ei sitten pätkääkää .. voisin vaikka ajella semmosilla ..ihan vaan todistaakseni ettei ne kiinnosta pätkääkää ..
    Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
  12. #12
    Tämä ei liity millään lailla CW:iin, vaan on puhtaasti fiktiivinen teoriani mp-liikkeen taloustasosta.

    Jos liike tarjoaa tavaraa ilman käsirahaa, huonoimmassa tapauksessa heiltä on rahat täysin loppu. Hinnoittelevat pyörät niin, että hakevat rahoituksen isommalle summalle ja sit antavat alennusta moposta niin, että käsirahaa ei mene. Se on tapa saada väkisin ne epätoivoisimmat ihmiset ostamaan se mopo...
  13. #13
    Lainaa (Jyri @ Elo. 30 2004,21:34) kirjoitti
    Tämä ei liity millään lailla CW:iin, vaan on puhtaasti fiktiivinen teoriani mp-liikkeen taloustasosta.

    Jos liike tarjoaa tavaraa ilman käsirahaa, huonoimmassa tapauksessa heiltä on rahat täysin loppu. Hinnoittelevat pyörät niin, että hakevat rahoituksen isommalle summalle ja sit antavat alennusta moposta niin, että käsirahaa ei mene. Se on tapa saada väkisin ne epätoivoisimmat ihmiset ostamaan se mopo...
    Tai toisena vaihtoehtona ovat katsoneet kalenteria, huomaavat että on elokuun puoliväli mennyt jo ja uusia pyöriä myydessä on tullut otettua vaihdossa muutama kymmenen vaihtopyörää joilla ei paljoakaan ole kysyntää ennen kevättä.

    Niinpä on päätetty myydä vaikka riskillä ja pienemmällä katteella osa pyöristä pois kuin antaa niidenkin rahojen maata pyörissä kiinni.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  14. #14
    Noh, se firma kuului ainakin vielä vähän aikaa sitten huonoimpaan luottoluokkaan. Taloudellisesti tyhjäkö? hmmm
  15. #15
    Pyörät on vaan saatava kiertoon, ei kannata säilytellä tallin nurkissa. Toi ilman käsirahaa- juttu on vissiin sit se vika, tai ainakin toka vika keino. *

    Saattaa olla pelimerkitkin vähissä, kun talvella on vähän hiljaisempaa tuolla mopokaupparintamalla...



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  16. #16
    No sit kannattaa vielä oottaa sitä vikaa keinoa: Konkurssipesän huutokauppa. Eli pysykää kaukana CWstä. Vielä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #17
    Lainaa kirjoitti
    - Liike on takaamassa käsirahan verran, eli jos velka jää maksamatta alusta asti, liike maksaa käsirahan rahoitusyhtiölle, loppu on rahoitusyhtiön vastuulla. Tämäkään vaihtoehto ei ole mahdoton, sillä noi käsirahat on prosentuaalisesti sen verta pieniä että yleensä liikkeen kate pyörästä on käsirahaa suurempi, näin liikkeelle ei tule oikeastaan mitään riskiä tässäkään vaihtoehdossa.
    Käsittääkseni homma menee niin että rahoitusyhtiö myöntää liikkeelle rahoitusta. Liike kuitenkin vastaa koko rahoitusajan velallisen maksuista. Jos maksut menevät poikki niin rahoitusyhtiö sanoo velkansa irti jälleenmyyjälle ja jälleenmyyjä joutuu pulittamaan tämän summan samantien rahoitusyhtiölle. Tämän jälkeen onkin jälleenmyyjän vastuulla hakea omansa pois eli tässä tapauksessa rahoituksessa ollut pyörä ja myydä se niin että saa omansa pois.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  18. #18

    Ne tarjoaa Nordean rahoitusta, missä on tosi kova korko.
    Kannattaa mieluummin hakea omasta pankista laina. Mä sain n. 4 prosentin korolla pyörän ostoa varten lainan.
  19. #19
    Lainaa (motoristigirl @ Syys. 01 2004,12:21) kirjoitti
    Kannattaa mieluummin hakea omasta pankista laina. Mä sain n. 4 prosentin korolla pyörän ostoa varten lainan.
    Kyllähän sitä juu jos vakuuksia tai takaajan löytäis
    Ei taida asuntolaina käydä vakuudesta
    Ducati Diavel Dark
  20. #20
    Lainaa (motoristigirl @ Syys. 01 2004,12:21) kirjoitti

    Ne tarjoaa Nordean rahoitusta, missä on tosi kova korko.
    Jep. Kävin keväällä siellä(kin) pyöriä katselemassa ja rahoituksesta tuli puhe. "Välittävät" tavallisia Nordean jousto/käyttöluottoja joissa on tosi kova korko. Ei siis todellisuudessa mitään tekemistä CW:n kanssa.
    Jos nostamasi pikalaina riittää koko pyörän maksamiseen liikkeeseen, niin sen kummempaa käsirahaa ei tarvita. Riski on kokonaan oma tai pankin, riippuen näkökulmasta *

    plussaksi joku voi laskea, että pyörän saa heti omiin nimiin. Itse en ymmärrä mitä kummempaa iloa tästä on.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
  21. #21
    Lainaa (Jyri @ Elo. 30 2004,21:34) kirjoitti
    Jos liike tarjoaa tavaraa ilman käsirahaa, huonoimmassa tapauksessa heiltä on rahat täysin loppu. Hinnoittelevat pyörät niin, että hakevat rahoituksen isommalle summalle ja sit antavat alennusta moposta niin, että käsirahaa ei mene. Se on tapa saada väkisin ne epätoivoisimmat ihmiset ostamaan se mopo...
    haha. eikö pyörien myynti ilman käsirahaa ole koukku
    asiakkaille, joilla ei ole lompakko järin paksu?

    pari toveriani on ostanut käytetyn sahan ilman käsirahaa, ja
    todellinen vuosikorko on ollut n. 10 %, eli jotakuinkin sama
    kuin perinteisessä osarissa. ostivat sitäpaitsi pyöränsä jo
    keväällä (toinen huhti- ja toinen toukokuussa), jolloin
    samainen tarjous oli jo olemassa. myyjäliike (larun cw) kertoi,
    että em. rahoitus on kätevin tapa hankkia alle 8 000 euron
    hintainen käytetty pora.
    the music was new
    like black polished chrome.
    and came over the summer
    like liquid night.
  22. #22
    Heh joo, toi 8000e on se korkein määrä mitä nordea myöntää sitä 'osamaksua'. Käydessäni jossain vaiheessa tänä vuonna tuolla larun cw:sä kysyin myyjältä jotta miten toimii tuo ilman käsirahaa myynti, vastaus oli melko tyhjentävä "emmä tiedä".

    Yamaha mainosti pitkin kesää ainakin bike-lehdessä 'nyt kaikki jammut ilman käsirahaa! - kysy kauppiaaltasi rahoitustarjousta', eipä niissäkään mainoksissa lukenut sen tarkemmin miten homma skulaa. Tuohan periaatteessa koskee sitten kaikkia jammun kauppiaita? Kiinnostaisi kyllä tietää miten ovat sopineet homman hoidettavaksi rahoitusyhtiön kanssa kun kerran merkki mainostaa noin.
  23. #23
    Lainaa (JP-800 @ Elo. 31 2004,11:42) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    - Liike on takaamassa käsirahan verran, eli jos velka jää maksamatta alusta asti, liike maksaa käsirahan rahoitusyhtiölle, loppu on rahoitusyhtiön vastuulla. *Tämäkään vaihtoehto ei ole mahdoton, sillä noi käsirahat on prosentuaalisesti sen verta pieniä että yleensä liikkeen kate pyörästä on käsirahaa suurempi, näin liikkeelle ei tule oikeastaan mitään riskiä tässäkään vaihtoehdossa.
    Käsittääkseni homma menee niin että rahoitusyhtiö myöntää liikkeelle rahoitusta. Liike kuitenkin vastaa koko rahoitusajan velallisen maksuista. Jos maksut menevät poikki niin rahoitusyhtiö sanoo velkansa irti jälleenmyyjälle ja jälleenmyyjä joutuu pulittamaan tämän summan samantien rahoitusyhtiölle. Tämän jälkeen onkin jälleenmyyjän vastuulla hakea omansa pois eli tässä tapauksessa rahoituksessa ollut pyörä ja myydä se niin että saa omansa pois.
    Käsitit varmaan väärin, asian voitarkistaa rekisteriotteesta, jos omistaja on rahoitusyhtiö on se myös riskin kantaja.* Jällenmyyjä myy toisen tarjoaman rahoituksen ja siirtää myös vastuun ja omistusoikeuden rahoituyhtiölle. Rahoitus on siis loppupelissä Rahoitusyhtiön ja asikkaan väline juttu, ja siitä ei tule mitää riskiä myyjäliikeelle. Kauppa on sama kuin käteiskauppa liikkeen näkökulmasta. * *

    *Pankkilainassa olet itse omistaja koska joudut itse esittämään vakuudet ja kantamaan riskin.
    - Entinen hondamies -
  24.  
  25. #24
    Lainaa (esukki @ Syys. 19 2004,01:10) kirjoitti
    Jällenmyyjä myy toisen tarjoaman rahoituksen ja siirtää myös vastuun ja omistusoikeuden rahoituyhtiölle. Rahoitus on siis loppupelissä Rahoitusyhtiön ja asikkaan väline juttu, ja siitä ei tule mitää riskiä myyjäliikeelle. Kauppa on sama kuin käteiskauppa liikkeen näkökulmasta. * *
    Näinhän se pääpiirtein menee.

    Tosin rahoitusjutussa liike saa vielä provikan rahoitusyhtiöltä välittämästään rahoitussopimuksesta. Joten hiuksia halkoen rahoituskauppa taitaa olla liikkeelle vielä parempi kauppa kuin ns. käteiskauppa. Joten voi lopettaa sen ihmettelyn "miksei myyjä nuole kenkiäni vaikka lyön setelitukon pöydän kulmalle"...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"