Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Syttyi kojetauluun punainenmerkkivalo, jossa on huutomerkki keskellä. Yritin ymmärtää tuosta saksankielisestä käyttiksestä, että on jokin yleisvalo ja on ABS-valon kanssa on eri kombinaatioita eri merkityksille. Taulukosta katsoin, että huutomerkkivalo palaa jatkuvasti ja ABS-valo on pimeä, niin:
    Rück-/Bremslicht defekt
    (Wartungsanleitung -> kapitel 2)
    Fahrgeschwindigkeitsregelung (FGR) nicht verfügbar.

    Tuosta ensimmäisestä ymmärsin, että jarruvalo tai takavalo on rikki. Tarkistin ja takavalot toimii normaalisti. Tuota sanahirviötä fahrgeschwindigkeitsregelung ei minun sanakirja tunne, mutta jotenkin tuon osista saa jotain alustahuijarikontrollijuttua.

    Mistähän mahtaa olla kyse?
    Dixi et animam levavi
  2. #2
    http://ets.freetranslation.com/ tommonen sivu antoi käännökseks:
    Driving speed regulation

    Tiiä sit onko mitään järkeä =P
  3. #3
    vakionopeudensäädin...
    Onko RS:ssä muka semmonen...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  4. #4
    Itse asiassa RS:n valinnaisvarusteena saa vakionopuden säätimen, mutta tässä ei sitä ole. Mikä hitto toi voi olla?
    Dixi et animam levavi
  5. #5
    Lainaa (nukkumatti @ Syys. 21 2004,21:56) kirjoitti
    http://ets.freetranslation.com/ tommonen sivu antoi käännökseks:
    Driving speed regulation

    Tiiä sit onko mitään järkeä =P
    Kun tuonne pisti ton koko lauseen, niin tuli:
    Driving speed regulation not available
    Siis yrittääkö se hakea sitä vakionopeuden säädintä, jota ei ole? Vai voiko tämä liittyä jotenkin nopeusmittarin anturiin? Nopeusmittari toimii.

    Menee hermot
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    R1150R:n ohjekirjasta. (Eiköhän tuo kuitenkin samaa tuossakin tarkoita, kun on elektroniikka ja rensselit ovat about samoja):

    Soon Savoksi: Yleinen varoitusvalo

    Jos vain se palaa (ilman jarruvaroitusvalon vilkettä), on kyseessä takavalon häiriö. Kokeiles putsata / kontaktit / vaihtaa polttimot...
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Polttimoa en tähän hätään saanut vaihdettua, mutta otin lampun irti ja kihnutin kaikkia kontakteja mitä löysin. Lamppu toimii kyllä ja jarruvalo. Ruiskuttelin vielä kontaktisprayta joka liittimeen mitä helposti auki sain. Katsoin kaikki sulakket ja ne oli ok.

    sulakerasiassa on käyttiksen mukaan sulakepaikka "Geschwindigkeitsregelung", josta tuo saitti antaa Lontoon kielellä "speed regulation". Siinä ei ole sulaketta, eikä edes kontakteja - pelkkä tyhjä reikä. Joko siellä jokin boksi on tullut hulluksi, tai jostain syystä luulee, että polttimossa on vikaa.

    edit:
    Niin ja otin kaikki sulakkeet irti. Käytin vielä akun kaapeliakin irti, jos vaikka resetoisi jonkun microsoftan. Ei auttanut.
    !"##¤ %&&#%/% sanon mä.



    Dixi et animam levavi
  8. #8
    Lopeta tuskailu koska kaikki pelaa ja käytä (merkki?)huollossa.
    Ei tuollaista vikaa voi löytää, jos kaikki toimii ja on myös silmämääräisesti *kunnossa. Piuhat kiinni testeriin, niin vika selvinnee hetkessä.

    Ai niin.. Se taka/jarruvalohan toimii muistaakseni jotenkin niin, että takalampun kärähtäessä jarruvalo korvaa takavalon. Palaa siis pienemmällä jännitteellä himmeämmin ja jarrua painettaessa syttyy kirkkaammin. Voisko siis olla, että takavalon poltin olis kuitenkin kärähtänyt, etkä vaan huomaa vikaa? Nehän on molemmat, siis jarru ja parkki samassa polttimossa.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Lainaa (J@ck @ Syys. 22 2004,14:12) kirjoitti
    Ai niin.. Se taka/jarruvalohan toimii muistaakseni jotenkin niin, että takalampun kärähtäessä jarruvalo korvaa takavalon. Palaa siis pienemmällä jännitteellä himmeämmin ja jarrua painettaessa syttyy kirkkaammin. Voisko siis olla, että takavalon poltin olis kuitenkin kärähtänyt, etkä vaan huomaa vikaa? Nehän on molemmat, siis jarru ja parkki samassa polttimossa.
    No hitto, tuota en tiennytkään. Katsoin vain, että perävalo palaa ja kirkastuu kun jarruttaa. Polttimo näytti silmämääräisesti olevan ok, mutta en katsonut valot päällä, että mikä lanka siellä hehkuu. Täytyykin mennä vielä lamppuostoksille ja koittaa. Itse asiassa nyt kun tuli puheeksi, niin ihmettelin hieman, kun jarruvalo palaa n. sekunnin, vaikka kahvan on jo päästänyt.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    Olisi pitänyt tuo muistaa kun ohjekirjaa kerran vasta luin. Melkein olen omat Euroni tuolle palaneelle polttimolle panemaan myös... Günther kun on ollut viisas, niin yksinkertaisin korjausvaihtoehto meinaa jäädä huomaamatta!
    <p>2002-2014</p>
  11.  
  12. #11
    Hieno homma, nyt on merkkivalo pimeänä. Katkaisin sivuleikkureilla sille menevän johdon. Ei vaiskaan, vika oli polttimossa, kuten viisaat ehdotti.

    Ei olisi kyllä heti tullut mieleen, että voi tuommoinenkin systeemi olla, että käytetään jarruvaloa pienemmällä jännitteellä.

    No onneksi en ehtinyt mennä huoltoon. Olisivat varmaan pitäneet hieman kädettömänä, kun käy polttimoa vaihdattamassa. Ei sen puoleen tuossa väyrysessä paloi uutena edestä parkkivalo ja kaksi tuntia ropasin, mutta en saanut lamppua vaihdettua. Vein naama punaisena Veholle, että vaihtakaa mulle polttimo. Onneksi siinä lampun kannassa oli oikeasti vikaa ja naama pelastui.
    Dixi et animam levavi