Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Niin tässä nyt olen pohdiskellut että olisiko mitään järkeä ostaa ihan uutta 2005 vuoden mallia (näyttely/esittelypyörä) ens heinäkuussa (kun täytän silloin vasta 18) vai ostaa vanha nyt kun hinnat ovat alhaalla syksyn takia?? Vanhempi malli tulisi olla vm. 98-00.
    Tuohon 05 olisi periaatteessa varaa, mutta onko siinä mitään järkeä ostaa ihan uusi, näin ekaksi isoksi pyöräksi??
    Ja minkä hintasia noitten uusien pyörien sisäänajohuollot + muut ekat huollot kustantaa?

Eli haluaisin nyt vähän plussaa ja miinusta uudesta ja vanhasta.
    - Cagiva Freccia C12R -89
    - Cagiva Planet -01
    - Honda CB 600 F Hornet -00
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
    Ethän sä saa edes ajaa 18v.hornettia kuristamattomana? -04 ja uudempia hornetteja ei mun tietääkseni voi kuristaa valmiilla palikoilla. -03 sen sijaan vielä pystyy

korjatkaa jos olen väärässä

"HONDA CB 600F Hornet(25kw +200)

2004

9500"
    Suora lainaus EE-Speedin sivulta.

Ja miks muka tohon ei sais kurisarjaa ku kerran kaikkiin muihin 600cc pyöriin saa.
    - Cagiva Planet -01
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
    Oletkos miettinyt ajokamat budjettiisi. Niihin menee melkoinen summa, eikä niistä kannata tinkiä. Itse ostin kanssa n 3000 € budjettimaksimia halvemman pyörän ja pistin 1500 € ajokamoihin ja 1500€ vakuutus, rengas, työkalu, kirjallisuus ym oheismenoihin. Niin sitten en ollut heti pa. pyörän kanssa.

Siis ennemmin käytetty ja kunnon kamat kuin uusi. Ei pyörien kunto juurikaan muutamassa vuodessa putoa, lähinnä niitä kulumisjälkiä ja pieniä naarmuja vaan tulee.

Mutta ennen kaikkea: älä osta koeajamatta edes uutta. Ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö eivät aina täsmää. .

Virtsankarkailu -Syy naurattaa ikäihmisiä!
    Olen ottanut huomioon noi ajokamatkin. Ja miten olet 1500? menee vakuutuksiin?? (mulla on kertynyt kevarilla jo 25% liikenne ja 55% kaskoon boonusta) ja niillä laskin että maksaa joku 800? puol vuotta.
    Olen töissä koko ajan, että isän kautta parin vuoden lainalla tätä tässä nyt olen hommaamassa, että tuo raha ei nyt mikään este oikeestaan ole, kun kerran kotona viä asun.
    Itse olen mieltänyt näin, että uusi kannattaa koska vanhaan tulee kulutusosien vaihtoo ja myynti hinta sitten joskus alempi, kun taas uusi maksaa enemmän mutta ei tule osien vaihtoo pitkään aikaan ja myyntihinta taas korkeampi.
    - Cagiva Planet -01
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
    Kyllä mä ostaisin vanhan ja säästäisin ne muut rahat johonkin muuhun kivaan. Ihka uudesta pyörästä ei taida juuri mitään hyötyä olla. Nuo -00 mallit alkaa olla jo aika tuoretta kamaa, eikä niitten kulutusosiin kuulu juuri muuta kuin jarrupalat ja renkaat. Öljyt, jarru- ja jäähdytysnesteet tietty, mut näitä joutuu vaihtamaan yhtä usein uusiinkin vehkeisiin, sitä ensimmäistä huoltoa lukuunottamatta.

Uudessa toki on hyötynä takuu, varsinkin jos on peukalo keskellä yläselkää. Haittana sitten sisäänajo ja öljyjen vaihdattaminen kalliissa huoltoliikkeessä takuun säilyttämiseksi.

Kyllä yleisesti ottaen -00 vuosimallin pyörät on niin hyviä, ettei juuri uutta häpeä, mutta hinta onkin tippunut jo reilusti. Ei Hornetin kone kilometrejä pelkää, eikä ne muutkaan.

Kysehän on loppupelissä vaan siitä, että haluutko pistää reilusti lisää rahaa siihen lisäarvoon mitä uudesta moposta saat. Mä en ole siihen valmis, mutta toiset taas on.

Tolla säästyvällä rahalla sä voit käydä vaikka laskuvarjokurssin ja ostaa vielä omat kamatkin. Samalla rahalla kaks uutta harrastusta. Ja käytetyt varmaan pitää hintansakin paremmin, eikä myydessä harmita niin paljoo, ettei moposta saanu mitään ku ei siitä itekään maksanu juuri mitään

Tää on ihan tasan siitä kiinni mitä sä itse haluat ja mihin olet halukas satsaamaan. Teknisesti en väittäis olevan paljookaan eroa. Käytännössä siis.

Voin sanoo ettei mitään järkee ostaa uutta ekaks isoks pyöräks ostin 97 bandiitin 10500 ajettu ja mitään kulutus osia paitti renkaat ja jarrupalat oo joutunut uusiin ja hornetti on saman moinen ja voin sanoo että vaikka mulla on 50 kaskossa ja 25 liikenteessä tulee niistä hinnoista silti 2000 euron paikkeilla halvin oli pohjola 1600 eukan hinnalla... Ja ajokamoihin menee toinen tonni ja bensat ja kuukausi lyhennykset ja ynnä muuta sellasta...
    Joo tuli hankittua sitten vm.2000. Ihan järkevästi kyl tein kun ostin sen käytetyn, ei tartte maksella sitä si niin kauaa. Pyörässä on jo muutenkin kaikki mitä olis ehkä tullut vielä vaihdettua: tuplalamput, sirommat peilit, minivilkut ja BOS:in tehari. Ja noihinkin olisi uponnut jo markka poikineen.
    - Cagiva Planet -01
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
  9.  
    Nimenomaan markka poikineen! Onnea hyvästä valinnasta, Hornetti on kiva mopo

Turvallisia kilometrejä!