Hehheh, se oli provo tähän suuntaan(sakuc @ Huhti. 21 2005,13:08) kirjoitti
![]()
Kyllä tolla Gixxerillä ajelee kahdeksikkoa kaikkien italian-ihmeitten ympärillä, onhan se nähty Master-Bike testeissäkin monena vuotena.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tämä vaan miettii tyhmänä, että mitä helskutin väliä sillä sitten on, pääseekö bemarilla sen radan alle kahdeksan minuutin?
Eikös ne ole kilpurit erikseen, enkä mä uskoisi, että tolla bemullakaan ihan monen jalkoihin jää...
Toisille elämä on vaan pelkkiä sekunteja ja hevosvoimia..![]()
* Arctic Ranger *
Vastasit aika tehokkaasti omaan kysymykseesi.(rico @ Huhti. 21 2005,13:24) kirjoitti
![]()
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
No se nyt vain kuuluu olennaisena osana tämäntyyppisiin pyöriin tuo tehojen, ajo-ominaisuuksien ja suorituskyvyn vertaileminen.(rico @ Huhti. 21 2005,13:24) kirjoitti
Tarkoitus oli vain kysyä, miten K1200S pystyy näköjään lähes samaan kuin uusimmat kiloiset ratapyörät.
Juttu vain meni poskelleen kun keskusteluun osallistui nämä aivopestyt japsipyöräkuskit. Ääh... ei tätä kannata jatkaa.![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Ei sitä aina kannata uskoa siihen mitä mainosmiehet puhuu(K100 @ Huhti. 21 2005,22:11) kirjoitti
Minulle on aivan se yksi ja sama, kuinka nopea K1200S on radalla, mutta en minä nyt sentään niin sekaisin ole, että uskoisin tämmöisen painavan ja kardaanivetoisen bemarin olevan yhtä pätevä rata-pyörä kun japanilaisten uusimmat sporttipyörät.
Sopivampi vertailukohde tämmöiselle laitteelle löytyy tuolta Blackbirdin ja FJ1300-Yamahan sektorilta.
Sportti-pyörä tämä on vaan Bmw:n mittapuulla mitattuna.
Ja mitä merkkiuskollisuuteen tulee, niin fanaattisin porukka taitaa kuitenkin löytyä ihan sieltä Bmw -ja italialaispyörä-porukoista.
PS. Oma Bemari on jo maahantuojan varastossa. Täytynee ottaa käyttöön sitten ensi kuun puolella.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Kävin tänään Oulussa testaamassa uutta K1200S pyörää.
Onhan se mahtava pyörä. Helppo käsitellä ja moottori on todella hyvä. Mutta kun on matkapyörämiehiä, niin ei pysty (uskalla) hyödyntämään pyörän ominaisuuksia.
Testasin R1200RT pyörän se tuntui pystyajoasentoineen heti itselleni sopivammalta pyörältä. Sillä uskalsi kiihytellä huolettomammin kuin K1200S:llä.
PS. R1200RT oli ensimmäinen bokseri, joka värisi tyhjäkäynnillä niin vähän, että sitä voisi jopa harkita.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Itselläni on 04 Sprint ST ja kävin taannoin K1200S:n koeajolla. Kertakaikkiaan upea pyörä, vastaa parhaiten minun makuani verrattaessa vaikkapa FJR:ään tai XX:ään.
Ex-955i
Koeajoin minäkin K1200S:n, mutta olenkohan minä tulossa vanhaksi vai mitä, kun ei se niin ihmeelliseltä tuntunut ?
Vertailempa sitä nykyiseen K12RS mopottimeeni.
+ Ajoasento oli kyykympi, mutta silti hyvä. Käsille tuli painoa, jota helposti kevensi puristamalla reisiä tankkia vasten. Kiitos tankin kavennuksille. Voisimpa sanoa, että helppo ajaa ja matkaa ajaa pitempäänkin.
+ Katteet toimivat hyvin ja tuulenpuuskat saatikka rekat eivät pyörää tuntuneet heiluttavan.
- Pleksi ohjasi ilmavirran juuri kypäräni alle suoraan kurkkuun, joka matka-ajossa rupesi risomaan.
+ Vaihdelaatikko toimi ok, mutta kyllä sen bemun laatikoksi tunnisti. Ainoa ero hyvin toimivaan K12RS vaihteistooni oli ylempien vaihteiden vaihto ilman kytkintä ja ykkönen meni päälle aina, tosin lonksahtaen.
- Kytkimen huomasin jäykäksi ja palauttaessani pyörän huomasin väsymyksen kytkinkädessäni. Huomasin ajaessani myös välttävän turhaa puristelua. Ei liene teknisesti mahdotonta toteuttaa kevyempi käyttöistä kytkintä tehokkaaseen pyöräänkin.
+ Hiekkatiellä ajaminen oli kevyttä ja helppoa. Ei minkäänlaista epävarmuuden tunnetta.
+ Kääntyy näppärästi ja ympyrät pyörivät kuin itsestään.
+- Jarrut on ok, mutta niin on K12RS:kin ja ei noissa mitään ihme parannusta huomannut normaaliajossa. Takajarru oli kyllä täysin kivi ja tuntui täysin toimimattomalta. Höh.
+ Kone puksutti menemään vaihteella kuin vaihteella. No niin menee kyllä K12RS:kin.
+- En tietysti revitellyt siitä viimeisiä mehuja ulos, mutta ei tuo mitenkään tykiltä ajaessa tuntunut. Se nyt vain kiihtyi hyvin, aina. Mitään ohoo elämyksiä en kokenut.
- Vähän kone täristeli, varsinkin kiihdytyksissä ja motarilla. Tässä K12RS vetää selvästi pinnat kotiin.
- bensatankin tilavuus voisi olla suurempi
Koeajon jälkeen jäi jotekin vaikutelma, että sehän on kuin vanha hyvä VFR. Jotenkin aivan samalainen fiilis sillä oli ajella.
Kaiken kaikkiaan uusi S on kehittynyt ja keventynyt, jonka huomaa, mutta kuitenkin nykyinen K12RS ei ole mitenkään huono pyörä ja jotenkin hienostuneempi, omaa paremmat laukut matkailuun ja kevyt käyttöisen kytkimen. Vähän eri filosofialla tehtyjä pyöriähän ne on, mutta vertasimpa silti.