Vielä kivempaa ois olla Saksassa, josta namukkeen saa n. 12 tonnilla.(ek@ @ Loka. 07 2004,17:35) kirjoitti
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Alkuhintahan siellä on 14850€ perusversiosta. Tässä hinnasto. Itse asiassa kyselin sieltäkin melkein joka paikasta, missä mobile.de:n mukaan BMW:tä myydään. Aika vähän tinkaavat äkkiseltään. Paras tarjous tuli yhdeltä BMW:n työntekijältä, mutta ongelmana on, että ei voi saksan alveja saada ainakaan kovin helposti takaisin, kun hän on yksityishenkilö, eikä paljoa huvita alkaa selvitellä:
K 1200 S * * * *12880,-
ESA * * * * * * * * 530,-
Kofferset * * * * 445,-
Hauptständer 130,-
Farbe 969 * * * 375,-
* * * * * * * * * *----------------
* * * * * * * * * *14360,- Euro
Seuraavaksi paras oli 15.822 € liikkeestä verolla.
Muuten noilla varusteilla saksan alvin kanssa tarjouksien hinnat pyörivät jossain 17000€:n korvilla.
Olisihan siinä vähän voinut säästää, mutta aattelin nyt kuitenkin säästellä vaivoja, kun tuo "vanha" RS menee helposti vaihdossa, eikä tarvitse siitä senkoommin murehtia.
Toivottavasti ei tarvitse katua, kun noissa esipainoksissa on ainakin nokka-akselin materiaaleissa ollut jotain vikaa. Täällä oli läpinää.
Dixi et animam levavi
Lisää kuvia löytyi tästä galleriasta. Tuossa kampiakselissa on vastapainon tilalla kahdessa sylinteissä hammasratas. Vaikuttaakohan tuo jotenkin tärinää. Ilmeisesti tuolla on saatu konetta kapeammaksi, kun voima otetaan välistä.
Dixi et animam levavi
Pommitetaan nyt, kun taas löytyi lisää juttua.
Täältä löytyi videota ja läpinää på svenska.
Nyt ainakin latautui aika hitaasti ja joutui odotteleen.
Lisäys:
Täällä videoita koeajoista Nurburgring:lla.
Nyt saa riittää tämä isensä kiduttaminen. Tätä menoa tulee tooosi pitkä talvi. Pakko lähteä ulos vähän *.
Dixi et animam levavi
Tuli suomenkielinen esite K1200S:stä postissa. Siellä lukee:
"Kardaaniakseli kulkee Paralevel-järjestelmän sisällä. Aiempaa kevyempi BMW Motorrad kardaanikäyttö on esimerkillinen myös urheilullisuutensa ja voimanvälityksen suhteen. Se on erityisen pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa. Ainoa huoltotoimenpide on öljynvaihto, joka tehdään määräaikaishuollon yhteydessä."
Minulla oli mielikuva, että olisi markkinoitu "täysin huoltovapaana" jossain. Ainakin GS:stä oli Mototripin sivuilla maininta "täysin huoltovapaa". Näköjään sinne öljyt kuitenkin vaihdellaan huollossa ja hyvä niin.
Lisäys:
Täällä oli tämmöistä juttua:
"The entire drive train, supported against the frame by means of a central strut on the swing arm, is maintenance-free, except for the prescribed oil changes, which are carried out as part of the regular service. For the first time the EVO paralever features a lifetime oil filling for the rear axle transmission."
Hämmentävää. Siis mitä öljyjä vaihdellaan ja mitä ei?
Dixi et animam levavi
En voi mitään mutta mulle tulee tuosta "lähes / täysin huoltovapaa" mieleen sellainen kertakäyttöjuttu, jota ei voi korjata. Siis noin, niin kun yleensä..(ek@ @ Loka. 27 2004,23:12) kirjoitti
Kyseisestä asiasta mulla ei tosin ole mitään tietoa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Aika näyttää, miten tuo perä kestää.
Löysin netistä juttua Hossack-hässäkästä.
On näköjään tuota kokeiltu monissa pyörissä aikaisemmin.
Dixi et animam levavi
Dixi et animam levavi
Hassu juttu, enpä olisi uskonut Bmw:n mainostavan moottoripyöriään videonpätkällä, jossa kaahataan kaupunkialueella ja poltetaan kumia...
Taitavat vissiin luoda uudenlaista imagoa merkille?
Kun kävin eilen tilaamassa omani, niin kauppias sanoi että Suomen maahantuojan kiintiö ko. mallille ensi vuodeksi on 100 kappaletta, ja 60 on jo myyty.
Ei lainkaan huonosti pyörämallille, jota ei ole mikään "riippumaton" taho pääsyt edes testaamaan.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Saksalaisessa MO -lehdessä oli tehot ja suortituskyky mitattu. Tehokäyrä pysähtyi 171 hv:n kohdalla. Nollasta sataan kiihtyi 2,7 sekuntia ja huiput 272km/h.
Suurimmalla vaihteella 60 - 140km/h meni 7,3 s.
Eli kohdallaan ovat. Arvostelivat pyörän kokonaisuutena Sehr gut.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Täällä oli uusia kuvia Toronton näyttelystä.
Pieni pettymys noista kuvista on se, että oikea sivulaukku on vielä entisestään pienennetty äänenvaimentajan vuoksi. Niinhän se on RS:ssäkin, mutta toisella puolella. Olin siinä uskossa, että olisi putki mahtunut tuon pienen laukun alle. Muuten nuo laukut näyttävät yllättävän hyviltä tuossa kelta-mustassa. Ihan kuin mehiläisen siitepölyvarastot. *
Näyttää ihan sairaan makeelta. Itse asiassa tuo kelta-musta näyttää vielä paremmalta noissa kuvakulmissa, kuin itse BMW:n omissa kuvissa. *
Täytyy myöntäää, ettei se pöllömmän näköinen tuo Triumph Sprint ST:kään ole.
Dixi et animam levavi
Hauska huomata, että laukuissa oli yritetty edes jonkinlaista muotoilua suorittaa. Yleensä kaikki laukut muistuttavat enemmän tai vähemmän pahvilaatikoita... Toivottavasti noita saa eri väreissä niin voipi sitten ehkä omaankin tuollaiset hankkia tarvittaessa.
- Rajatonta Voimaa! -
Missähän muuten mättää, kun uusimmassa Bike-lehdessä olivat ajaneet kiloisia japsihirmuja Nurburgringillä ja päässeet nippa nappa alle kahdeksan minuutin kierroksen. Yhtenä kuskina jurgen fuhcs(tai miten pirussa se kirjoitetaan).
Eihän tämä K1200S nyt sentään samoihin pääse? Alle kahdeksan minuutinhan silläkin on ajettu. Olisi melkoinen näyttö matkabemarin suorituskyvystä, mutta missä lie laskuvirhe?![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Kertokaa arvon kollegat, joko jollakin on kokemuksia tuosta laitteesta? Omaa odotellaan vielä tälle kuulle, mutta kivahan se on kuulla ensituntemuksia tuota ennen...
- Rajatonta Voimaa! -
Tulis nyt se paska jo. Johan syyskuussa tilasin ja vanha mopo meni vaihdossa. Alkaa jo vähän korventaa tämä odottaminen. Tosin nuo lastentaudit on jo vissiin pahimmat testattu muilla.
Itse asiassa olen nyt Espanjassa vielä ilmeisesti tämän huhtikuun, joten eipä sitä kukaan olisi hakemassakaan. Tarkoitus olisi kyllä mennä tätä väliä Suomeen ja takaisin useamminkin ja aina eri kautta.
Tänäänkin tuli käytyä Gibraltarin porteilla kääntymässä, mutta yksi unohti passin, joten jatkettiin matkaa Rondaan. Sikamakee tie menee oliko se nyt Esteponasta Rondaan ja sieltä Marbellaan. Joka tapauksessa upeita kurvapätkiä löytyy.
lisäys:
Suolaa haavoihin. Uusi mopo odottaa kauppiaalla noutajaa. Soitti tänään. Pitäisiköhän lopettaa tämä loma ja ottaa ensi lento Suomeen.
Dixi et animam levavi
Minä voin suostutella tuon Tommyn hakeen sen sun pyörän. Se meidän kun ei ole vielä kait missään...
Turhautuminen perheessämme kasvaa...
Asioiden tärkeysjärjestyksessä ei kai liene epäselvyyksiä.(ek@ @ Huhti. 05 2005,02:26) kirjoitti
Kotiin mars *-ja onnea
Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
Hei!
Sit kun joku K1200S:n hankkineista on ajellut sillä jonkin aikaa, kertokaa kokemukset ja samalla mihin pyörään vertaatte. Siis mikä oli edellinen pyörä.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Yritetään antaa raporttia ensi viikonloppuna, kun toivottavasti pääsen hakemaan laitteen kauppiaalta...
- Rajatonta Voimaa! -
Pääsin eilen testaamaan tutun kyseistä peliä. Tosin lenkki oli n. 10 km, mutta kuitenkin.
Kokemuksia:
Ajoasento on sellainen, että vois ajaa sillä pyörällä vaikka 2000km yhdellä istumalla. Käyntiääni aika pehmeä ja hiljainen myös ajossa. Pyörä on myös tosi tilava.
Mutta siihen, mikä säväytti oikein urakalla: nimittäin VÄÄNTÖ!Sitä tuntuu olevan ihan älyttömästi! Oiskohan ollut vauhtia n. 60km/h ja 6. vaihde, kun kaasua vähän näytti, niin kyllä mentiin. En arvannu huudattaa konetta kun ei ole oma ja on vielä sisäänajossa. Hymyilytti hieman kun kone teki tuollaisen vaikutuksen alueella 1000-5000rpm. Arvailujen varaan jäi mitä tapahtuu alueella 5000-10000rpm...Kesän aikana selviää, sillä tuskin jäi viimeiseksi testiksi.
Jousitus oli asennossa normal, eli en tiedä onko paljon vaikutusta kun säätää sportille ym. Omistaja sanoi, että vaikutuksen huomaa heti. Vilkkujen käyttö tuntui oudolta, mutta sen oppi jo tuon 10km lenkin aikana. Ei oikeastaan pöllömpi ratkaisu tuo vilkkusysteemi. Tulee varmasti myös muihin pyöriin.
Kaiken kaikkiaan vaikutti todella hyvältä pyörältä. Ei löytynyt heti pahaa sanottavaa.![]()
Jos englanti taipuu, niin tuossa olisi pari artikkelia:
MCN-artikkeli
MCN-vertailu
Käyttökokemuksia löytyy vaikka noista:
http://www2.i-bmw.com
http://www.bmwk1200s.com/forum/
Dixi et animam levavi
No nyt hän on kotona, siis pyörä! Tänään on ajettu vajaat 300 kilometriä välillä Jyväskylä - Helsinki. Vertailen tuota lähinnä edelliseen pyörään joka oli vuosimallin -04 Honda Blackbird.
Pyörän päälle loikatessa ensimmäiseksi kiinnittyy huomio keveyteen, kun reisissä ei tarvitse olla voimaa kuin pikaluistelijoilla, että laitteen saa pystyyn jalkatuelta. Painopiste on saatu alas, joka tietysti helpottaa touhua. Kapeampi penkki ja tankki sopivat ainakin omalle vartalolle ja nekin helpottavat pyörän liikuttamista ilman konevoimaa. Erittäin hitaasti ajettaessa (alle 8 km/h) ohjaus on erittäin raskas (tai minusta on talven kovan punttitreenin jälkeen tullut kuitenkin heikkokätinen mummo...), mutta muuttuu heti tuon jälkeen erittäin mukavaksi ja tasaiseksi. Ai niin, renkaana tuossa on Metzelerin Sportec M-1.
Vaihteisto pelaa kuin unelma, eikä kardaani aiheuta mitään hämminkiä. Moottorijarrutus ensin yllätti, mutta ei aiheuttanut mitään ylimääräisiä toimenpiteitä. Maantiellä pitkä akseliväli ei ainakaan huononna suoritusta ja sivutuulikaan ei juuri vaikuta. Alustasta sen verran, että kovimmissakaan montuissa rengas ei tuntunut irtoavan tiestä. Lisävarusteena hankkimani ESA (Elektronisesti Säätyvä Alusta, heh) oli norm. -asennossa yhden hengen kuormalla. Kaupunkiajoa oli sen verran vähän, että en vielä ehtinyt testaamaan tuota Comfort-asennossa. Katsellaan vähän tuonnempana, mitä tuo sanoo mutkapätkistä ja rata-olosuhteista. Tehoa riittää ja se tulee kepeästi, mutta nyt sisäänajossa ajetaan sillä tavalla nätisti vain...
Jarrut ovat assisteeratut ABS:t hienoilla metallipunosletkuilla. Ne ovat ainoat, joiden kanssa en päässyt vielä sinuiksi kovahkon tuntuman takia. Täytyy muutenkin suunnata harjoituskentälle testaamaan ABS:a käytännössä, niin saan tuon jarrutuntumankin paremmaksi.
Pleksistä kohistiin paljon kun ensimmäiset kuvat tulivat. Tuo hoitaa mielestäni hommansa mallikkaasti. Matkaa päästä varpaisiin on vain 178 cm, mutta omaan kohtuullisen pitkät kädet. Pleksi aiheuttaa kypärään (Arai Corsair) enemmän ääntä kuin entinen laitos, mutta mitään ravistelua tms. ei kypärässä tunnu. Ajoasento muutenkin on kuin tehty meikäläisen vartalolle, eikä paikat edes puutuneet, vaikka kyseessä oli ensimmäinen ajo vajaaseen puoleen vuoteen!
Loppulausuma: puimuri rulez! Verrattuna Blackbirdiin K1200S on kuin eri planeetalta ajettavuudeltaan ja käsiteltävyydeltään. Mielenkiintoista nähdä, miten laite kulkee kun emäntä kiipeää takaritsille ja suunnataan keula kohti seikkailuja. Päätän vajavaisen raporttini täältä tähän.
- Rajatonta Voimaa! -
Niin se vain menee alle 8:n. Katoin juuri sen videon ja koko pätkän ajavat ja kello käy aivan oikein. Niin se vain ketjuvetoisten valtakausi on lopuillaan - vai onko?(K100 @ Huhti. 04 2005,04:08) kirjoitti
Aika magee ilmestys ja tuntuisi testanneisen ihmisten mielestä sopivan kaikenlaiseen ajoon ehkä paremmin kuin mikään muu pyörä aikaisemmin. Tiedä häntä. Onnea kaikille pyörän tilanneille ja varsinkin jo sellaisen omistajille.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
No niin, palataanpa taas karuun todellisuuteen sieltä pilvilinnoista. Jos matkasohva K1200S menee Bike-lehden mukaan Nürburgringin samoihin kierrosaikoihin kuin tonniset sporttikyykyt, silloin on Bemarille otettu aika Moskovan kellolla. Kun lähdetään radalle, keppivetoisesta K1200S:stä ei ole mitään vastusta esim. Gixxerille tai Bladelle.(Tuppi Nurin @ Huhti. 21 2005,11:04) kirjoitti
Kyllä BMW:n on syytä keskittyä autojen valmistukseen, jossa se on hyvä (kokemusta on, tälläkin hetkellä).
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Näin tossa viikko sitten tommosen 1200S.n livenä. Harmaa oli väriltään ja siinä parkkiksella kun sitä ihaili niin onhan se vaan aikalailla Bemarin näköinen. Tarkotan siis vähä ehkä pappaMut mut, en kyllä Yammulla viivalle uskaltais... Ja kait siittäkin modaamalla saa rajumman näköistä peliä...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Voi perskeles näitä bombereita, kun lukevat kaiken niin kuin piru raamattua.(Bomber @ Huhti. 21 2005,11:27) kirjoitti
En väittänytkään, että bemari pärjäisi, jos kuskit ovat samantasoisia. Selväähän se on, että rata-ajoon suunnitellut pyörät ovat selkeästi nopeampia radalla. Eikä Bike -lehden mukaan Bemari ole se pyörä jolla ajetaan alle kahdeksan minuuttia, vaan nämä kilogikserit. Ajat muistaakseni hyvillä kuskeilla noin 7.56 - 7.58.
Mutta niinkuin edelläkin selviää on olemassa video, jossa bemarikin selviää kierroksen alle kahdeksan minuutin.
Eli edelleenkin, missä virhe? Oikaistaanko bemarilla?
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Just näin! Kunnon rata-ajossa noin painavalla kardaanipyörällä ei ole mahdollisuuksia oikeita kyykkyjä vastaan.(Bomber @ Huhti. 21 2005,11:27) kirjoitti
Ringillä on kyse enemmänkin siitä, kuka uskaltaa vetää ja varsinkin tuntee radan. Sama jätkä kuin ajo buimurilla alle 8min (Markus Barth) ajais ihan varmasti huomattavasti lujempaa vaikka Bladella.
Mutta kovaahan se ajoi Ringin ympäri Bemarilla, ei siitä pääse mihinkään. Varmaan se on paras matkasportti radalla nykyisin. Meni alle 8min, ei se video valehtele.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tää on taas niin tätä kun "vetomiehet" juttelee....
Mutta sen mitä omallani nyt vähän olen päästellyt, niin yllättävän notkea laitos tuo on huolimatta vajaan 250 kilon märkäpainosta ja pitkästä akselivälistä. Huomattavasti mukavampi kääntää ja vääntää kuin entinen XX.
- Rajatonta Voimaa! -
Uskoisin K1200S:n olevan aivan liian painava kovaan kyytiin radalla. Ei sillä todellakaan ajeta, ainakaan suomen moottoriradoilla, lähellekään niitä kierrosaikoja, mitä edes vakio 600:set ajaa.
Sinänsä olisi mielenkiintoista nähdä, miten K1200S pärjäisi esim. Masterbike-testissä. Varsinkin kuljettajien subjektiiviset arviot pyöristä kierrosaikojen lisäksi olisivat mielenkiintoista tietoa -> miltä K1200S tuntuisi ajossa radalla. Ajamisen hauskuus kuitenkin on tärkeitä katukuskille joka harrastaa rata-ajoa.
Vanhan mallinen Gixxerr 1000 on kyllä sen verta karmiva ja paksu laitos, että ennemmin ajais vaikka K1200S:llä. *![]()
Siis 1000, Vai 1100?(Jyri @ Huhti. 21 2005,12:51) kirjoitti
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.