Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Auttakaas viisaammat hieman. Pyörä on zx12r. Ollut itselläni uudesta asti ja vm.03. Pyörässä uudesta asti ollut vika että "startti prääkäsee aina välillä,12000km huollossa avattu ja puhdistettu ja ei auttanut joten oli tänä talvella taas ajatus käyttää huollossa kun teki niin harvoin. Nyt aamulla lähti kolmella käyntiin ja kun annoin käydä ja otin "lisä ryypyn pois päältä niin sammui. Eikä enää lähtenytkään käymään,savua tuli pöntöstä ja prääkäsi startti kii taas ja samalla valotkin pimeni ja kun kokeilin uudestaa niin teki samoin. Ei muuta kuin pyörä talliin ja autolla liikkeelle. Osaako joku neuvoa mistä moinen ääni/käyntiinlähtö ongelma voi tulla?
  2. #2
    Kuulostaa siltä, että akussa ei ole riittävästi virtaa. Joko akku on sökö tai sitten startin johdossa, akun johdossa tai laturissa on jotain häikkää. Edellisessä pyörässäni, kun virta akussa ei riittänyt kuului sellainen "rääkäisy" kun painoi starttia.



    ©
  3. #3
    Mutta tuntuu oudolta kun se prääkäsy on tullut aina välillä uudesta asti ja tekee sitä aika harvoin silti ja akkuakin ladattu ja tuntuu muuten stattaavan,lyö vain aina vlillä kiinni? Ja miksi kolmella pörisee? Ei aina ymmärrä näitä!
  4. #4
    Ei se akun lataaminen paljon auta, jos sen varaus on kadonnut, eikä se ota enää vastaan virtasta.

    Omassa zx12r:ssä ei juuri ryyppyä tarvitse käyttää jos pyörä on ollu lämpöisessä tallissa.

    Ja mikä pörisee kolmella???



    ©
  5. #5
    Teki eilen kesken ajon että alkoi käymään kolmella pytyllä hetkeksi ja sitten taas normaalisti heti perään. Ja aamulla sitten kävi vajailla pytyillä kun lämmitin konetta ja kun otin lisäryypyn pois päältä niin pääsi sammumaan(ei normaalisti sitä tee) ja sit ei enää käymään,savua putkesta ja löi aina välillä kii startin ja valot sammuivat silloin!



  6. #6
    Lainaa (kawa zx12 @ Syys. 14 2004,08:19) kirjoitti
    Auttakaas viisaammat hieman. Pyörä on zx12r. Ollut itselläni uudesta asti ja vm.03. Pyörässä uudesta asti ollut vika että "startti prääkäsee aina välillä,12000km huollossa avattu ja puhdistettu ja ei auttanut joten oli tänä talvella taas ajatus käyttää huollossa kun teki niin harvoin. Nyt aamulla lähti kolmella käyntiin ja kun annoin käydä ja otin "lisä ryypyn pois päältä niin sammui. Eikä enää lähtenytkään käymään,savua tuli pöntöstä ja prääkäsi startti kii taas ja samalla valotkin pimeni ja kun kokeilin uudestaa niin teki samoin. Ei muuta kuin pyörä talliin ja autolla liikkeelle. Osaako joku neuvoa mistä moinen ääni/käyntiinlähtö ongelma voi tulla?
    Jaahas, jos pyörä on kerran vuosimallia 2003, niin eikö takuu ole 2 vuotta? Tuollaiset viat ovat lähinnä tuttuja mulle yli 25 vuotta pyöristä. Jos pyörä on noin uusi, niin eikö kannattaisi viedä takuuhuoltoon....?
    Tuskin akkukaan on vielä aivan loppu jos et ole pyörää talven yli hangessa pitänyt.



  7. #7
    Lainaa (kawa zx12 @ Syys. 14 2004,10:15) kirjoitti
    Teki eilen kesken ajon että alkoi käymään kolmella pytyllä hetkeksi ja sitten taas normaalisti heti perään. Ja aamulla sitten kävi vajailla pytyillä kun lämmitin konetta ja kun otin lisäryypyn pois päältä niin pääsi sammumaan(ei normaalisti sitä tee) ja sit ei enää käymään,savua putkesta ja löi aina välillä kii startin ja valot sammuivat silloin!
    Sumeko kutsuu...
    ©
  8. #8
    Lainaa (Petri12r @ Syys. 14 2004,11:58) kirjoitti
    Sumeko kutsuu...
    Jepu, eikun takuuhuoltoon. Kerro, kawa zx12, mikä vika siinä sitten oli kun selviää.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  9. #9
    joo,takuuta vielä hieman ja takuuhuoltoon pitkä matka eli jos onkin akku tai muu pieni jutska mikä ei kuulu takuun piiriin ei viitsisi sitä vaivaa nähä. Kokeilin vielä äsken kerran,startti löi kiinni heti,pyörästi ehkä kerran,joka "kolahduksen jälkeen startissa katkaisi niinkuin virrat ja päivitti uudestaan,kiekkamittari heilahti uudemman kerran ym.Valot himmenivät. Tarvii kokeilla lisävirralla kerran ja jos ei auta niin sitten viedään huoltoon ennen kuin tulpatkin menevät. Ex zx12r kawassa on joku lisävirta kaapelikin valmiina siellä akkukotelossa?



  10. #10
    Joku tulpanjohto siellä irti jos kolmella käy tai sitten bensahanan alipaineventtiili ei pelaa ja kone ei saa bensaa, akku tyhjenee käynnistellessä jne...
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  11. #11
    Mikä helvetin bensahana kyseises pyöräs ja mallis ei ole hanaa
    entä jättääkö vika koodia startti shoun jälkeen onko kaikki puolan johdot kiinni entä pistokkeet rungon sisäpuolella kiinni ja ehjät.
    Siat on ystäviä
  12. #12
    Kaikissa pyörissä käsittääkseni on bensahana, toisissa automaattinen toisissa ite käännettävä.
    Kannattais käydä läpi kaikki maadoitukset, usein syynä ko. vikoihin.
    Don´t tread on me!
  13. #13
    Ruiskupeleissä ei tietääkkeni juurikaan hanoja ole..
    Jollei se lisävirtaska jeesannu niin onhan tietty mahdollista että yhden pytyn puola (tässä(kin) mallissa on suorasytkä=puola "tulpanhatussa") on tilt tai kosketushäikkää. Sama suutinpuolella. Jos CPU:ssa tai antureissa ois häikkää niin sen pitäs sillä DFI-merkkivalolla siitä kertoo.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  14.  
  15. #14
    Taitaapi olla maadoitusvika,ei pyörän vaan pyörässä kiinni olevan powercommanderin!