Eli tossa pitäs oleman rosteria noi käyrät, sen oon kuitenkin jostain lukenut että se kollektoriosuus on ihan perus ruostuvaa.
Kuitenkin oon kattellu omia putkiani niin siinä reunimmaiset ja sisemmät on väliputkilla yhdistetty (siis kolmospöntön putki neloseen, ykkösen kakkoseen) ja näyttäs hiukan ruskealta se sauma siinä. Oon sellasessa uskossa että rosterii ja tavallista ei oikein helpolla toisiinsa hitsaa?
No kuitenkin homma on se että oon ajatellu noi käyrät kiillottaa, mahtaako täällä kukaan tietää että onko nuo väliputketkin rosteria vai joitain muuta? Tietää sitten ainakin jättää niihin maalit päälle jos ovat ruostuvaa tavaraa.
eli siis nuo putket jotka on noiden käyrien alapäässä, ks kuva:
http://predator.bikepics.com/pics/ya...ics-199091.jpg
Mitä mitä, mistäs olet kuullut että ne rosteria olisi? Tuntuisi vähän hölmöltä maalata rosteri mattamustaksi.... Kyllähän sitä rosteria pystyy normaaliin "mustaan" teräkseen hitsaamaan ihan ok, mutta mitä hyötyä rosterin käytöstä sitten olisi...?
Äkkiähän tuo materiaali selviää magneetilla. Jos magneetti ei tartu tai tarttuu huonosti teräkseen, on kyseessä jokin jalompi seos kuin perustavara.
Pitääpä heti kämpille mennessä otaa magneetti käteen ja tarkistaa tilanne. Maali lähtee heti pois, jos olisi rosteria. *![]()
Huono tie, parempi mieli
Empä usko et rosteria on...Tonnisessa ne sen sijaan on. Eikös se mattamusta väri ole just siks ettei nyt tarvi tulevaa ruostetta heti katella...Ei muutaku käyrien vaihtoon jos kiiltävää haluaa, samalla voipi saada tehojakin lisää!
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No niin, piti varmuuden vuoksi käydä ihan tarkistamassa: kyllä ne normaalia terästä on.
Mitenkähän lie tonnisessa, saattaa kuitenkin olla galvanoitua terästä rosterin sijaan?
Huono tie, parempi mieli
Näyttäs kuvan perusteella tavan mustalta, tuo vaaleampi sävy sielä täällä vaikuttas siltä. Rosteri putket olis koko kirkkaat vaikka ei olis mitenkään kiilloteltu ja toki vähän sinistymää *
Mustaan voi hitsata rosteria, mutta hyöty on olematon kun se musta alkaa ruostua. Ja peittauksesta musta ei hyvää tykkää
Se magneetti on helppo tapa selvittää asia.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
still got my 03 Fazer 600 with 16000 miles now and l,ve had my headers stripped n polished as they,re stainless.Look small only problem was that only the four down pipes are stainless while the 2 into one section is mild steel
Joo eli 2002 eteenpäin pitäs olla kyllä rosteriputket.
Sitä en tiedä miks ne sitten on tehtaalla peitetty mustalla.
Ainakin kokeilen. Saa ne maalattua sitten jos osoittautuu humpuukiksi.
Tonnisessa täyttä rosteria...Paitsi ehkä se "kokooja" jossa Exup sijaitsee... Magneetilla on helppo testata...(R@gdoll @ Syys. 14 2004,20:42) kirjoitti
![]()
Magneetti kyllä otti kiinni. On tää perseestä.
Rosterikäyrät maksaa kyllä niin paljon että melkein mielummin kromaa noi, maksaakin vähemmän.
Mites olis ihan uus kokoputkisto? Sillä tulis tehookin samalla... turhaa kai noita vanhoja on alkaa kromaileen jne. Suoraan titaania tms. vaan tilalle.(Karban @ Syys. 14 2004,23:11) kirjoitti
Niin minä tekisin...tietty on tyyristä mut mut...
No kun raha ei kasva puissa ja mulla on nyt ihan hyvin säädetty tolle sliparille.(Yamaha1 @ Syys. 15 2004,01:06) kirjoitti
Kokoputkisto tarvis jostain ulkomailta uittaa kun ei täällä niitä tuohon kukaan myy. Plus että tarvis mennä penkkiin taas uudestaan.
Tollanen löyty http://www.speednspares.co.uk/acatal...Downpipes.html
Näyttäs olevan 185£ posteineen (mites se nyt niin vähän). No, joku 280€ siis. Ei sinänsä paha paitsi että pitäis sekin raha jostain pieraista.
Voisi ideana heittää että on varmasti *metalliyrityksiä, mitkä voivat/viitsivät tehdä tuollaisen putkiston oikeasti tavarasta.
Tälläinen taivutus pitäisi olla halpa homma, ja putkea saa ostettua metritavarana jolloin hinta ei kirpaise.
Hinta alkaa sitten nousta kun laitosta aletaan TIG:llä hitsata kasaan.
*kun rst-hitsi peitataan=happokylpy> saumasta tulee ruostumaton*. Joo hitsiaines alkaa muuten ruostua.
Toki TIG:llä saa hyvin sovitetun liitoksen kiinni ilman lisäainetta, mestarit tekee sellaisen sauman joka on kuin kynällä piirretty![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>