Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kuinkas tuo käytännössä pelaa.Tuli vain mieleen kysäistä sen takia kun tuossa tein huoltohommia ja käytin mopoa ilman bensa tankkia jolloin kiinitin huomiota tuohon exupin servomoottoriin,eli kysyisin kuuluuko tuon servon pelailla eli liikkua kun kasuutellaan paikalaan nimittäin ei siinä kyllä tuntunut olevan hengen hedelmää vaikka kaasutti kuinka ,vai toimiiko se vasta kun pyörällä ajetaan??? miten on.Valaiskaapa asiasta tietävät.Mitään en ainakaan ole kyllä huomannut ajaessa eli pyörä kiihtyy ja kulkee ja vääntöäkin on
    "oikeassa momentissa"
  2. #2
    Lainaa (triangel @ Syys. 16 2004,13:04) kirjoitti
    Kuinkas tuo käytännössä pelaa.Tuli vain mieleen kysäistä sen takia kun tuossa tein huoltohommia ja käytin mopoa ilman bensa tankkia jolloin kiinitin huomiota tuohon exupin servomoottoriin,eli kysyisin kuuluuko tuon servon pelailla eli liikkua kun kasuutellaan paikalaan nimittäin ei siinä kyllä tuntunut olevan hengen hedelmää vaikka kaasutti kuinka ,vai toimiiko se vasta kun pyörällä ajetaan??? miten on.Valaiskaapa asiasta tietävät.Mitään en ainakaan ole kyllä huomannut ajaessa eli pyörä kiihtyy ja kulkee ja vääntöäkin on
    Kyllä sen kuuluu liikkua ihan kierrosten mukaan riippumatta siitä liikkuuko, pyörä vai ei.

    Voin sanoa, että pyöräsi muuttuu aika paljon, kun saat sen toimimaan ja oikeisiin säätöihin!

    Koita onko se nyt kokonaan auki vai kiinni, se selviää vaikka ihan irroittamalla vaijerit ja vedät käsillä niitä vaijereita laidasta toiseen. Siinä laidassa missä ääni on selkeesti kovempi se on kokonaan auki.

    Jos se on pelkästään auki koko ajan, vääntö alle 5000rpm on vakiokoneella todella huonoa. Jos taas kiinni, niin 5000rpm jälkeen teho ei ole läheskään sitä mitä pitäisi, eikä jaksa edes kunnolla kiertää ylös.

    Tietysti jos se on nyt puolessa välissä, edelleenkään ei toimi niin hyvin, vaan käytös on jotain noiden kahden edellämainitun väliltä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Eiköhän tosiaan kuulu pelata paikallaankin. Huomasin aikoinaan Cagiva Mitossa saman, ei pakoaukon säädin pelittäny ollenkaan vaan oli jumittanu auki... Kyllä tulee alakierros vääntö muuttumaan jos näin on sullakin. *

    Minä oon aina ajatellu et ku virrat kääntää päälle ja sieltä kuuluu semmonen "sähkömoottorin" ääni, et se on just se EXUPPI joka siellä säätyy asentoon?!? Onko näin? Tämä siis kuuluu silloin ku virrat kääntää päälle, ennen startin painamista.

    Ja toisekseen, eikös se EXUP kuulu tohon varotusjärjestelmän piiriin, eli jos ei toimi kiekkamittarin pitäisi siitä ilmottaa...



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 16 2004,13:43) kirjoitti
    Eiköhän tosiaan kuulu pelata paikallaankin. Huomasin aikoinaan Cagiva Mitossa saman, ei pakoaukon säädin pelittäny ollenkaan vaan oli jumittanu auki... Kyllä tulee alakierros vääntö muuttumaan jos näin on sullakin. *

    Minä oon aina ajatellu et ku virrat kääntää päälle ja sieltä kuuluu semmonen "sähkömoottorin" ääni, et se on just se EXUPPI joka siellä säätyy asentoon?!? Onko näin? Tämä siis kuuluu silloin ku virrat kääntää päälle, ennen startin painamista.

    Ja toisekseen, eikös se EXUP kuulu tohon varotusjärjestelmän piiriin, eli jos ei toimi kiekkamittarin pitäisi siitä ilmottaa... *
    Vaikka oliskin motissa häikkää niin se ei välttämättä näytä mitään koodia, jos moottori on vaan paikoillaan mutta ei toimi oikein. Kaverin Acessa just tällä viikolla kyseistä vikaa ihmeteltiin. Exupin servo ei toiminu oikein, mutta ei lykänny koodia. Motin avaus/putsaus auttoi ja se rupes pelaamaan. Aika vittumaisesti röpötteli kun ei auennu niin kuin piti...



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Joo tuota tyhjäkäynnillä käydessä juuri vähän ounastelin tuota röpöttävää ääntä.No siis mitä tässä kantsis tehdä, onko tuolle servomoottorille sulaketta.Jos purkaa niin vikako ilmeisemmin on tuolla kolektorissa olevassa säätimessä sekö *pitää putsata.Luin tuossa käyttöohjekirjaa ja kyllä siinä on exup järjestelmälle vika ilmoitus.Pitääkö moorttori olla käynnissä vai riittääkö että on vain virta päällä että tuo vika ilmoitus pelaa



    "oikeassa momentissa"
  6. #6
    Kylläkai se kannattaa purkaa ja putsata koko laitos...Itekkin ajattelin sen tehdä täs talvella vaikkei ongelmia olekkaan.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #7
    Lainaa (triangel @ Syys. 16 2004,14:10) kirjoitti
    Joo tuota tyhjäkäynnillä käydessä juuri vähän ounastelin tuota röpöttävää ääntä.No siis mitä tässä kantsis tehdä, onko tuolle servomoottorille sulaketta.Jos purkaa niin vikako ilmeisemmin on tuolla kolektorissa olevassa säätimessä sekö *opitää putsata
    Joo, se kollektorissa oleva mekaniikkaa kannattaa putsata/rasvata kerran vuodessa-parissa. Kannattaa myös tarkistaa, että exup on oikeissa säädöissä ja aukeaa kokonaan, ja että vaijerit on tarpeeks tiukalla, että läppä tosiaan seuraa servon liikkeitä kunnolla.

    Tehtaalta tullessaankin kuulemma exup saattaa olla säädetty vähän sinnepäin...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Ja jos ei tule kuntoon niin mulla on käyttämätön koko putkisto exuppeineen ja vaijereineen edukkaasti...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  9. #9
    Lainaa (-V- @ Syys. 16 2004,15:13) kirjoitti
    Ja jos ei tule kuntoon niin mulla on käyttämätön koko putkisto exuppeineen ja vaijereineen edukkaasti...
    Mitäs muuta osaa sulla vielä on fasuun?? Heh, ku tuntuu että teikäläisellä on lähes koko pyörä siellä osina...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10.  
  11. #10
    no niin tuli purettua ja osat puhtaat justiin näki että käytetty on ei jumissa eikä muutakaan,mopo käyntiin ja liikkuhan se , liike oli kyllä tosi pieni n.0.5cm kieroksia en raaskinut antaa kuin n 5000 kyllä se seuras mukana kun nopeasti kaasua antoi.Sitten alkoi kuulua pakoputkesta kolinaa niinkuin kivi tai joku olis putkessa kolissut,putki irti ja kas tuollainen muutaman millin paksuinen prikkahan se sieltä tipahti, en löytänyt sille muuta paikaa kun exup läpänakselin sen pään mikä on putken sisällä siihen akselille se ainakin sopi ja läppä härveli takaisin paikallen . onko tuolainen prikka nyt sitten oikeassa paikassa kuka tietää.Ilmeisesti se oli tipahtanut läppää poistettaessa enkä ollut sitä huomannut
    "oikeassa momentissa"