Sattuneesta syystä tartten pikkuisen vaihto-osia uuteen GS:ni. (Otin lipat n. 1 kk sitten) On aika harmillinen juttu, kun kaikki osat, jopa tulpat, suodattimet jne, pitää aina tilata Ruottista ja se kestää....
Ja kun sit varaosia tarttee, se se vasta kestää. 1 kk meni, kun sain vilkun, plexin kiinnittimen ja tulpan suojan. Käsisuoja on vielä hakusessa, tiedä milloin tulee. *
Kuulin kaverilta, että joltain oli mennyt "huoltovapaa" perämurikka. Tilaus vetämään uudesta. Tilausvahvistus kertoi, että jälkitoimitukseen, numerolla 156. Ei tainnut bemun voiteluvapaa toimia. Liekö voiteluaineet unohtuneet kokonaan. *
Ja jos on totta, kuten ilmeisesti on, koko Suomen maahantuoja organisaatio lopetetaan ja kaikki siirtyy Ruottiin, tarttee vissiin alkaa opetella diskuteeraamaan ja varautua äänestyksiin, kuka osia saa ja milloin demokraattisessa järjestyksessä. *
Taitaa nahkahousuilla olla niin kova into pukata uusia malleja maailmalle, ettei varaosahuoltoon kukaan ehdi kiinnittää huomiota!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Onpas ikävää tuommoinen. Tuo huoltovapaa perämutikka hieman ihmetyttää. En ole perehtynyt paremmin, mutta voiteleekohan se öljy vaan rattaita ja itse pyöränlaakerit on umpinaiset? Ilmeisesti tuossa GS:n perässä ei kovin suuri öljytilavuus ole, kun siinä on se reikäkin keskellä. Kyllä niistä rattaistakin kuluu metallia, joten itse kyllä vaihtelisin öljyjä ihan mielenrauhan säilyttämiseksi.
Cruiserissa oli 40tkm huollossa mielestäni jätetty peräöljyt vaihtamatta, kun vaihdoin samalla moottoriöljyjen kanssa n. 44tkm jälkeen. Oli aika tummaa mönjää ja propun magneetti täynnä metallitöhnää. Huolto-ohjelman mukaan olisi pitänyt olla jo kaksi kertaa vaihdettu, joten en tiedä oliko niillä ajettu 4, 24 vai 44 tkm.
Dixi et animam levavi
Aika ikävän kuuloista.
Tämä toisaalta tekee hyvää tuleville R1200 malleille joihin "huoltovapaa" vetopyörästö on ehkä jo fixattu.
BMW huoltotuki on suomessa kyllä lapsen kengissä ja jos se vielä lähtee täältä Ruotsiin niin sitten alkaa homma haiskahtaan lopulliselta.
Ehkä kiihkeimmät fanaatikot jaksaa pelkän brändin nimeen vannoa mutta moni meistä hakee pyöriltämme kokonaisuutta missä myynti, huolto ja varaosa yms toiminta on korkealla tasolla ja hyvin hoidettu.
Toimintoja karsimalla ja "keskittämällä" näin ei tapahdu.
Suomalaiselle "marginaali" motoristeille kuten meidät varmaankin Germaniasta määritellään vähäisen määrämme takia,nämä ei ole hyviä uutisia.![]()
![]()
![]()
Kumminkin