Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Onko kellään todellista tietoa mikä ois oikea suutinkoko hurricin tehoputken kanssa ja onko hyötyä powerfilttereistä?
  2. #2
    Mopo vuosimallia 92, K&N ja Bos vaimennin sekä Factoryn suutinsarja. Kokeilin pääsuuttimina ensin 118 kokoa, mutta 122 tuntuu paremmalta ja paljon paremmalta kuin alkuperäiset 115. Pohjautuu omaan perstuntumaan sekä seosmittarin kertomaan, ei vielä penkitetty. Onhan tuossa muutama kuutio vähemmän, mutta ainakin Haynesin kirjan mukaan vm. 97:n vakiosuuttimet ovat samaa kokoa eli 115. Joten saattaisi maksaa vaivan kokeilla isompia?
  3. #3
    Vaihdoitko pelkät pääsuuttimet? onko sulla putkessa lamda anturi? vai millä tutkit seoksia?
    kysyn tyhmiä koska tein kaupat saman vuoden 900rr mallista ja tarkoitus olisi ruveta tutkimaan sitä vähän tarkemmin. Onko ehdotuksia mistä sais helpolla pari heppaa lisää. putki siinä on, mites sen virtaavamman suodattimen kanssa on kannataako laittaa?
    Pojan ja isän välinen ero on lelujen hinta!
  4. #4
    Lainaa (hondacbr @ Syys. 28 2004,23:06) kirjoitti
    Vaihdoitko pelkät pääsuuttimet? onko sulla putkessa lamda anturi? vai millä tutkit seoksia?
    kysyn tyhmiä koska tein kaupat saman vuoden 900rr mallista ja tarkoitus olisi ruveta tutkimaan sitä vähän tarkemmin. Onko ehdotuksia mistä sais helpolla pari heppaa lisää. putki siinä on, mites sen virtaavamman suodattimen kanssa on kannataako laittaa?
    Laitoin Factoryn suutinsarja eli lisäksi säädettävät hieman eri muotoiset neulat. Neulat vaikuttaa vain täyskaasulla 5-7 krpm välillä, pääsuuttimet siitä ylös. Mittailin laajakaistalambdalla kiinnitettynä vaimentimen päähän tilapäisen häkkyrän avulla.

    Lupaileehan ne K&N:llä tai vastaavalla 1-2 hp lisää. Mutta kuten ekassa viestissäni totesin, bensaa tarvitaan lisää. Eli ostoslistalle samalla suutinsarjaa tai pihille virittäjälle ehkäpä vain pelkät pääsuuttimet + prikkaa neulojen alle.
    En kyllä löytänyt viestistäsi tyhmiä kysymyksiä... * *
  5. #5
    Lainaa (Mikko K @ Syys. 29 2004,00:17) kirjoitti
    Lainaa (hondacbr @ Syys. 28 2004,23:06) kirjoitti
    Vaihdoitko pelkät pääsuuttimet? onko sulla putkessa lamda anturi? vai millä tutkit seoksia?
    kysyn tyhmiä koska tein kaupat saman vuoden 900rr mallista ja tarkoitus olisi ruveta tutkimaan sitä vähän tarkemmin. Onko ehdotuksia mistä sais helpolla pari heppaa lisää. putki siinä on, mites sen virtaavamman suodattimen kanssa on kannataako laittaa?
    Laitoin Factoryn suutinsarja eli lisäksi säädettävät hieman eri muotoiset neulat. Neulat vaikuttaa vain täyskaasulla 5-7 krpm välillä, pääsuuttimet siitä ylös. Mittailin laajakaistalambdalla kiinnitettynä vaimentimen päähän tilapäisen häkkyrän avulla.

    Lupaileehan ne K&N:llä tai vastaavalla 1-2 hp lisää. Mutta kuten ekassa viestissäni totesin, bensaa tarvitaan lisää. Eli ostoslistalle samalla suutinsarjaa tai pihille virittäjälle ehkäpä vain pelkät pääsuuttimet + prikkaa neulojen alle.
    En kyllä löytänyt viestistäsi tyhmiä kysymyksiä... * *
    Neulat vaikuttaa myös osakaasulla, ja todella paljon vieläpä. "Herkkyyttä" normaaleille ajokierroksille saa just nimenomaan neuloja säätelemällä, ja muutenkin niiden vaikutus normaaliin ajoon on suuriin.

    Pääsuuttimet vaikuttaa sit enimmäkseen täyskaasulla vain, ja eniten sitten keskikierroksista ylöspäin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #6
    Onkos tylyttäjällä tietoa minkä asteiset nokat on 900rr tai mistä sais tietoa nokka-akseleista, kun manuaalia ei ole juuri käsillä. Mites on kannattaako laittaa nokka-akselit hiontaan paremman nosto toivossa vai käykö jostain muusta hondasta esim. vfr? Onko vastaavaa hyötyä? Talvella ei ole tarkoitus tehdä mitään isoa työtä jotain pientä parannusta.
    Pojan ja isän välinen ero on lelujen hinta!
  7. #7
    Lainaa (hondacbr @ Syys. 30 2004,15:04) kirjoitti
    Onkos tylyttäjällä tietoa minkä asteiset nokat on 900rr tai mistä sais tietoa nokka-akseleista, kun manuaalia ei ole juuri käsillä. Mites on kannattaako laittaa nokka-akselit hiontaan paremman nosto toivossa vai käykö jostain muusta hondasta esim. vfr? Onko vastaavaa hyötyä? Talvella ei ole tarkoitus tehdä mitään isoa työtä jotain pientä parannusta.
    Toi nokkien hiominen ei kuuleman mukaan ole mikään erikoisen kannattava teko. Jos haluat rajummat nokat, kannattanee ostaa jotkut virinokat, joissa aukioloaika ja nosto on just siihen pyörään optimaalisesti suunniteltu. Usein on sit tarvetta hankkia myös jäykemmät venajouset, varsinkin jos se alkaa kiertää niillä nokilla vakiota enemmän.

    Virinokilla kuitenkin yleensä haetaan sitä tehoa yläkierroksille lisää, ja se tulee sitten ala- ja keskirekisterin kustannuksella.

    VFR:stä ei ainakaan käy, koska se on V4 koneella ja Blade on R4 koneella. Enpä usko että käy suoraan mistään muusta patista nokat, CBR 600:n konekin on sen verran erilainen..

    En osaa ulkoa sanoa Bladen nokkien asteita. Näiltä saiteilta voisit löytää infoa hyvin:

    http://www.fireblades.org
    ja
    http://www.cbrworld.net



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 29 2004,09:33) kirjoitti
    Neulat vaikuttaa myös osakaasulla, ja todella paljon vieläpä. "Herkkyyttä" normaaleille ajokierroksille saa just nimenomaan neuloja säätelemällä, ja muutenkin niiden vaikutus normaaliin ajoon on suuriin.

    Pääsuuttimet vaikuttaa sit enimmäkseen täyskaasulla vain, ja eniten sitten keskikierroksista ylöspäin.
    Selvä, mun tiedot on peräisin suutinsarjan mukana tulleesta läpyskästä. Sen mukaan neulan korkeus vaikuttaa 5-7 krpm välillä ja neulan muoto vähän alempana täyskaasulla. Osakaasun säädössä puhutaan vain seosruuvin, bensan pinnan ja pilot jetin vaikutuksesta (en saa päähäni mitä pilot jet on suomeksi?). Nuo Factoryn ohjeet on varmaan yliyksinkertaistettu ja tarkoitettu näyttämään vain suuntaa. En ole kokeillut käytännössä neulojen eri asentoja, ja toivottavasti ei tarviikaan vaan voin jättää kaasarit hyllylle talven jälkeen...
  9. #9
    Lainaa (Mikko K @ Loka. 01 2004,00:12) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 29 2004,09:33) kirjoitti
    Neulat vaikuttaa myös osakaasulla, ja todella paljon vieläpä. "Herkkyyttä" normaaleille ajokierroksille saa just nimenomaan neuloja säätelemällä, ja muutenkin niiden vaikutus normaaliin ajoon on suuriin.

    Pääsuuttimet vaikuttaa sit enimmäkseen täyskaasulla vain, ja eniten sitten keskikierroksista ylöspäin.
    Selvä, mun tiedot on peräisin suutinsarjan mukana tulleesta läpyskästä. Sen mukaan neulan korkeus vaikuttaa 5-7 krpm välillä ja neulan muoto vähän alempana täyskaasulla. Osakaasun säädössä puhutaan vain seosruuvin, bensan pinnan ja pilot jetin vaikutuksesta (en saa päähäni mitä pilot jet on suomeksi?). Nuo Factoryn ohjeet on varmaan yliyksinkertaistettu ja tarkoitettu näyttämään vain suuntaa. En ole kokeillut käytännössä neulojen eri asentoja, ja toivottavasti ei tarviikaan vaan voin jättää kaasarit hyllylle talven jälkeen...
    Ne on siis nämä ohjeet, jotka on todella hyvät:
    http://www.factorypro.com/tech/carbt...m_engines.html

    Olen linkannu ne tänne varmaan jo 50 kertaa *

    Vaikka tuossa sanotaan että "full throttle /5k-7k" neulan kohdalla, niin se tarkoittaa tuota säätöproseduuria. Elikäs noita steppejä noudattamalla järjestyksessä saa pelin toimimaan hyvin. Tuossa ei vaan sanota sitä, että neulan korkeus vaikuttaa muutenkin.

    Hitto kun löytäs sen kaavion, missä on graafisesti näytetty kuinka monta prosenttia mikäkin säätö vaikuttaa eri kierrosalueilla ja kaasunasennoilla.. Siitä selviää, että loppujen lopuks lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen, prosentit on vaan pieniä.

    edit: Tossa on yks kaavio:
    http://www.nightrider.com/biketech/images/jet2.jpg
    Toinen:
    http://members.aol.com/roundr1/carb/tuningparts.jpg



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 01 2004,09:14) kirjoitti
    Olen linkannu ne tänne varmaan jo 50 kertaa *

    Vaikka tuossa sanotaan että "full throttle /5k-7k" neulan kohdalla, niin se tarkoittaa tuota säätöproseduuria. Elikäs noita steppejä noudattamalla järjestyksessä saa pelin toimimaan hyvin. Tuossa ei vaan sanota sitä, että neulan korkeus vaikuttaa muutenkin.

    Hitto kun löytäs sen kaavion, missä on graafisesti näytetty kuinka monta prosenttia mikäkin säätö vaikuttaa eri kierrosalueilla ja kaasunasennoilla.. Siitä selviää, että loppujen lopuks lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen, prosentit on vaan pieniä.

    edit: Tossa on yks kaavio:
    http://www.nightrider.com/biketech/images/jet2.jpg
    Toinen:
    http://members.aol.com/roundr1/carb/tuningparts.jpg
    Jep nämä näyttää tutulta. Suurinpiirtein samat asiat oli suutinsarjan mukana tulleissa papereissa:
    http://koti.mbnet.fi/meelis/pics/carbtuning1.gif
    http://koti.mbnet.fi/meelis/pics/carbtuning2.gif

    Jossain netissä muistelen itekkin nähneeni prosetteja sisältävän kaavion, mutta missä...