Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tervehdys!

    Kummisetäni ostaa pyöräytti tollasen Fazer 1000:n jonka molemmat renkaat olivat lähes kuluneet sileiksi. Joten nyt on siis uusien renkaiden aika ja kysymys kuuluukin, että mitä seuraavista rengas vaihtoehdoista suosittelisitte pyörään alle ja miksi :

    1. Michelin Pilot Sport
    2. Bridgestone BT-010
    3. Pirelli Sport Demon
    4. Maxxis Supermaxx

    Kommentteja ja kokemuksia otetaan innolla vastaan ja mikäli tiedossanne olisi joitakin liikkeitä Turun suunnalta mistä kannattaisi kysellä hintoja niin kiitos jo etukäteen ! *
  2. #2
    Noniin... ensinnä on todettava, että Pirelli Sport Demon EI OLE PYÖRÄÄN MILLÄÄN LAILLA TEKNISESTI SOPIVA RENGAS!!!
    FZS1000:ssa pitää olla RADIAL-RENKAAT, jota sport demon ei ole.

    Maxxis Supermaxin hylkäisin samantien, arveluttava koreantuliainen...

    Hyviä renkaita:

    Sport-Touringiin: Michelin Pilot Road, Bridge BT020
    Sport: Pirelli Diablo, Michelin Pilot Power

    Siinäpä ne. Sit on vielä Continental, Dunlop, yms...

    Rengas pitäisi ostaa ajotavan mukaan. Mutkatiekaahareille Sport-renkaat, matka-ajajille sport-touring.
  3. #3
    Kiitoksia valistuksesta En itse ole hirveästi kevareiden jälkeen pyöriin perehtynyt, ennenkuin kärpänen puraisi tuossa noin kuukausi sitten nähtyäni kaverin Aprilia Tuonon . Tarkoituksena olisi siis hommata itselleni tuollainen GSX-R 1000 ensi keväänä.

    Mitä tarkoittaa RADIAL-rengas ??

    Ajo johon renkaat tulevat, on siis lähinnä mutkateitä ja jonkin verran pitempää reissua. Tällä hetkellä alla ovat Michelin Pilot Powerit.
  4. #4
    pilot power on erinomainen kumi.
    Mietihän kaksi kertaa sitä tonnista gixua, on nimittäin todella vaarallinen laite osaamattomissa käsissä.

    katso radial-rengas osoitteesta www.pirellimoto.com



  5. #5
    Lainaa (Jyri @ Syys. 13 2004,00:09) kirjoitti
    Mietihän kaksi kertaa sitä tonnista gixua, on nimittäin todella vaarallinen laite osaamattomissa käsissä.
    Ei se siitä parane vaikka miten miettis. Kilogixu ei ole millään tavalla aloittelijalle sopiva pyörä. Se on sen verran tehokas pakkaus, että osaamattomille käsille tulee ainakin tilanteita ihan varmasti, vaikka ei nyt ihan lapasesta lähtiskään. Kuussatasella sportilla kannattaa varmaan alotella. Nekin on nykyään niin kyvykkäitä, että rumaa jälkeä niilläkin saa aikaan. Ja aina toisinaan sen itekin huomaa, että kuussatkunkin suorituskykyyn pitää suhtautua terveellä kunnioituksella, muuten on henki höllässä.

    En haluis millään muotoa saarnata, mutta tänä vuonna on jo nähty miten pahimmillaan voi käydä kun ekan mopon pitää olla eniten.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  6. #6
    Niin tosiaan minkäs takia Sport Demonit ei ole ollenkaan käyvät gummit tuohon? Radial renkaan rakenteen kyllä tiedän, mutta mikäs ero siinä sit on tuohon Sport demoniin, siis teknisesti.

    Ja tuosta kilogiksusta.. tietty asiaa kannattaa harkita tarkasti, mutta kaverini hankki ensipyöräkseen kesällä Kawan ZX-9R:n eikä äijältä saa kyllä vieläkään hymyä pois naamalta kun se pyörän päälle pääsee. Eiköhän se vaarallisuus ole korvien välissä, nykyisillä kuussatkuillakin pääsee ihan riittävästi tapattaakseen itsensä vuoren varmasti. Vaikka oma pyöränikin on sellainen sata varma ensipyörä, niin voi tuollakin ajaa sillä tavalla, että raavaat miehetkin alkavat kirjoittelemaan lehtien palstoille hurjastelijasta.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  7. #7
    Lainaa (Avokid @ Syys. 13 2004,05:31) kirjoitti
    Niin tosiaan minkäs takia Sport Demonit ei ole ollenkaan käyvät gummit tuohon? Radial renkaan rakenteen kyllä tiedän, mutta mikäs ero siinä sit on tuohon Sport demoniin, siis teknisesti.

    Ja tuosta kilogiksusta.. tietty asiaa kannattaa harkita tarkasti, mutta kaverini hankki ensipyöräkseen kesällä Kawan ZX-9R:n eikä äijältä saa kyllä vieläkään hymyä pois naamalta kun se pyörän päälle pääsee. Eiköhän se vaarallisuus ole korvien välissä, nykyisillä kuussatkuillakin pääsee ihan riittävästi tapattaakseen itsensä vuoren varmasti. Vaikka oma pyöränikin on sellainen sata varma ensipyörä, niin voi tuollakin ajaa sillä tavalla, että raavaat miehetkin alkavat kirjoittelemaan lehtien palstoille hurjastelijasta.
    9r kawa on aika lussu panssarivaunu verrattuna isoon gixuun.

    Sport Demon on ristikudosrengas... se ei edes sovi radial-kumile tarkoitettuun vanteeseen kunnolla, eikä siitä löydy kokoja.
  8. #8
    Lainaa (Jyri @ Syys. 13 2004,10:36) kirjoitti
    Lainaa (Avokid @ Syys. 13 2004,05:31) kirjoitti
    Niin tosiaan minkäs takia Sport Demonit ei ole ollenkaan käyvät gummit tuohon? Radial renkaan rakenteen kyllä tiedän, mutta mikäs ero siinä sit on tuohon Sport demoniin, siis teknisesti.

    Ja tuosta kilogiksusta.. tietty asiaa kannattaa harkita tarkasti, mutta kaverini hankki ensipyöräkseen kesällä Kawan ZX-9R:n eikä äijältä saa kyllä vieläkään hymyä pois naamalta kun se pyörän päälle pääsee. Eiköhän se vaarallisuus ole korvien välissä, nykyisillä kuussatkuillakin pääsee ihan riittävästi tapattaakseen itsensä vuoren varmasti. Vaikka oma pyöränikin on sellainen sata varma ensipyörä, niin voi tuollakin ajaa sillä tavalla, että raavaat miehetkin alkavat kirjoittelemaan lehtien palstoille hurjastelijasta.
    9r kawa on aika lussu panssarivaunu verrattuna isoon gixuun.

    Sport Demon on ristikudosrengas... se ei edes sovi radial-kumile tarkoitettuun vanteeseen kunnolla, eikä siitä löydy kokoja.
    Paska myöntää, mutta ainakin 94-vuosimallin 9R on todellakin matkapyörä kun verrataan noihin uusiin tuhatkuutioisiin sporttipyöriin.

    Mulla on henk. koht. kokemusta tuosta supermaxxista, edellinen maxxis mulla kesti reilu 5500 kilometriä, eli ihan kohtalaisesti 9R:ssä mun mielestä. Rengas toimii ainakin maantiekäytössä (mutka- ja matka-ajoa) ihan hyvin, satoi tai paistoi.
  9. #9
    Olette pojat kyllä erittäin oikeassa tuon liikennevalistuksen suhteen !! *

    En ole henk.koht. ajellut noilla katupyörillä hirveästi, sillä olen viihtynyt tähän asti enimmäkseen metsikön puolella. Pyöränä on KTM 450 *EXC Racing. Viime viikonloppuna sain hieman esimakua kilogixeristä, kun oli sellanen vuokralla. *

    Yhteenvetona viikonloppuna tehdylle ajolle... Hyvät matkustajat, sammuttakaa savukkeet ja kiinnittäkää turvavyöt! Eli löytyihän sieltä ruutia vaikka muille jakaa!! * Kyseisessä pyörässä oli vielä tehoputki paikalla.

    Syy miksi olen ajatellut hankkia suoraan 1000, johtuu siitä, etten ole koskaan sen enempää liikenteessä hurjastellut, sillä lähtevät ne halut metsässäkin endurolla huristellessa. Pidemmän päälle 1000 on luultavasti mukavampi, sillä olettaisin että sen matka-ajo ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin 600:lla ja pyörä on luultavasti mukavampi myös 2-päällä ajettuna. Kiitos vastauksista !!
  10. #10
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 13 2004,10:49) kirjoitti
    Paska myöntää, mutta ainakin 94-vuosimallin 9R on todellakin matkapyörä kun verrataan noihin uusiin tuhatkuutioisiin sporttipyöriin.
    No lisätään nyt kuitenkin sen verran puolustukseksi, että kyseinen pyörä siis mallia -03

    Niin ja edelleenkin kaipaisin vastausta, että minkä takia ristikudosrenkaat ei kelpaa noihin tehokkaimpiin pyöriin, onko ne niin paljon huonompia?



    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  11. #11
    Lainaa (Avokid @ Syys. 13 2004,12:56) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Syys. 13 2004,10:49) kirjoitti
    Paska myöntää, mutta ainakin 94-vuosimallin 9R on todellakin matkapyörä kun verrataan noihin uusiin tuhatkuutioisiin sporttipyöriin.
    No lisätään nyt kuitenkin sen verran puolustukseksi, että kyseinen pyörä siis mallia -03

    Niin ja edelleenkin kaipaisin vastausta, että minkä takia *ristikudosrenkaat ei kelpaa noihin tehokkaimpiin pyöriin, onko ne niin paljon huonompia?
    On
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Olipa kattava vastaus..
    Kiinnostaisi minuakin mitä eroa on ristikudosrenkailla ja radiaalella??
    KTM 690SM
  13. #13
    Mitä sitä turhaan selitteleen

    Ei mut nyt vaikka ihan vain kiusallani haluaisin tietää todelliset erot.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  14. #14
    Lainaa (Make80 @ Syys. 13 2004,02:27) kirjoitti
    Ei se siitä parane vaikka miten miettis. Kilogixu ei ole millään tavalla aloittelijalle sopiva pyörä. Se on sen verran tehokas pakkaus, että osaamattomille käsille tulee ainakin tilanteita ihan varmasti, vaikka ei nyt ihan lapasesta lähtiskään. Kuussatasella sportilla kannattaa varmaan alotella. Nekin on nykyään niin kyvykkäitä, että rumaa jälkeä niilläkin saa aikaan. Ja aina toisinaan sen itekin huomaa, että kuussatkunkin suorituskykyyn pitää suhtautua terveellä kunnioituksella, muuten on henki höllässä.

    En haluis millään muotoa saarnata, mutta tänä vuonna on jo nähty miten pahimmillaan voi käydä kun ekan mopon pitää olla eniten. *
    Mulla oli kolme vuotta/kesää väliä edelliseen pyörään ja nyt tälle kesälle tuli piristetty R1..
    Ei onkelmia.... tai happi tilanteita..
    Hyvin pitkälti kuskista kiinni ja asenteesta.
    Tosin "vanhaa taustaa" löytyi pyöräilystä, joten ei kai voi sanoa tätä ihan ekaksi pyöräksi, mutta kumminkin.
    Mutta, jos kaveri meinaa ihan ekaksi pyöräksi kilosta gixxerii, suosittelen miettimään uudestaan.

    Ai niin, niistä renkaista..
    Pirelli Super Dragon Corsa...



    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  15. #15
    Lainaa (Avokid @ Syys. 13 2004,14:14) kirjoitti
    Mitä sitä turhaan selitteleen *

    Ei mut nyt vaikka ihan vain kiusallani haluaisin tietää todelliset erot. *
    Siis...

    Ristikudosrenkaita EI OLE edes suunniteltu asennettavaksi vanteelle, mihin kuuluu laittaa radial-rengas!!!! Vanneprofiili on erilainen!

    Lisäksi ristikudosrenkaan halkaisija ei ole täysin hallittu kovassa pyörimisnopeudessa, vyörenkaan on, johtuen teräs/kevlar tms vyörakenteesta renkaan sisällä.

    Ei ristikudosrengas ole sen huonompi kuin vyörengaskaan, uudemmat pyörät on vaan varustettu vanteilla mihin sopii VAIN vyörenkaat.

    Toki rengasliikkeen jantteri vääntää sen ristikudosrenkaankin siihen vanteelle, mutta voipi olla aikalailla hirveä ajaa.

    Edelleen parhaimman tiedon saa vierailemalla esim:

    www.pirellomoto.com sivustolla ja lukaisemalla sieltä rengastietoutta. Alan kirjallisuutta löytynee myös kirjastoista, ainakin tilailemalla.
  16. #16
    No niin tulihan se sieltä kun vähän potkii

    .. ainakin jotain, eihän tuossa vieläkään suoraan sanottu eroa, eiköhän jokainen nyt kuitenkin sen tajua, että ei toisenlaista rengasta voi laittaa toisenlaiselle vanteelle. Vähän epämääräisen tuntuista selitystä, mutta olkoon nyt



    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  17.  
  18. #17
    Pirellin Diablo on hyvä ja kestävä yleisrengas kilo-fasuun. Ominaisuudet riittävät kaikkeen mihin pyörän muutkin ominaisuudet. Vaikka pitoa löytyy niin löytyy myös kulutuskestävyyttä! Ei tartte fasussa 5tkm:n jälkeen olla vaihtamassa jos ei nyt ihan burniksilla huvittele...

    EDIT niin unohtui se jeesustelupuoli, eli unohda kilogixu alkuun, se vaatii kokenutta kättä yllättävissä tilanteissa, joita jokaiselle joskus tulee...



    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"