Moro kaikille!
Lokakuun alusta lähtien allani on rullannut mustanpuhuva Moto Guzzi Breva. Niin se on nätti kun prkl - tietysti. Mittarissa on nyt reilut 4200 km mutkatietä ja jos henki pihisee, niin ensi vuoden saldoksi on tulossa ihan reipas lukema.
Tässä alla yksi kuva, lisää: the eagle rides here.
Life's pretty straight without motorcycling
Tosi siisti pyötä ja kuva on kuin mainos lehdestä. Unohdin juuri hetkeksi että ulkona on pakkasta.![]()
Wicked *
Tuohan on kuin karkki, makee...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuo olis niin hieno, mut mahtais kuulla kaiken maailman kettuiluja kaiken aikaamitä se iso veli maksaakaan?
Tonnisata "Reva" kustantaa 17.900 jöröä; Suomeen rantautuvat toukokuussa.(Köpi @ Joulu. 21 2004,16:09) kirjoitti
No hups, olihan "iso reva" melko hintava...etenkin verrattuna tohon pienempään revaan
Myyjäliikkeistä tuntuu olevan pulaa, miten mahtanee olla varaosasaatavuus, vai oliko se niin, ettei noin luotettava peli tarvi varaosia?
Päinvastoin! Ainakin täälläpäin maailmaa kommentit on olleet pelkästään positiivisia - ihmeen moni ohikulkija pysähtyy kyselemään ja ihastelemaan fillaria... tällainen alemman hintaluokan pikkupeli kun ei juuri kateutta herätä, mutta Guzzin maine, suhteellinen harvinaisuus ja pyörän ulkomuoto yhdessä aiheuttaa selvästi uteliaisuutta.(Köpi @ Joulu. 21 2004,16:09) kirjoitti
Omaa pyörävalintaani tein muuten aika monta kuukautta, samalla kun kasasin kassaan rahaa. Taustavaikuttajana oli ja on edelleen oma rajoittunut arvomaailmani. Vuokrasin pari Yamahaa muutamaksi päiväksi, tein pitkän koeajon 620 Il Mostrolla ja kylmiä tyyppejä otin aika monista, isoista merkeistä taisi vain "hanging tits" ja HD jäädä tsekkaamatta. Niihin kahteen kun liittyy omassa pääkopassani liikaa epämiellyttäviä sivuilmiötä. Muita kummastusta herättäneitä havaintoja oli, että omalle budjetille sopivien Hondien rungot oli ilmeisesti joku väärän uravalinnan tehnyt hitsaajaharjoittelija käynyt roiskimassa kasaan ja Suzukien maalimaailmasta vastaava suunnittelija taas on jostain eri planeetalta tai ulottuvuudesta kuin minun makuni. Ihan karseita.
Loppujen lopuksi valinta oli kai kolmen kauppa FZ6, Il Mostro ja Breva. FZ6:n tiputti loppupeleissä luonteeton rivimoottori ja surkea kytkin, vaihteistokin lonksui ja ajoasento puudutti vasemman käteni. Nakuversion ulkonäkö (etenkin se etulamppu *) taas oli vaakakupin toisella puolella. Il Mostrokin puudutti kättä, mutta muuten tuntui hyvältä. Puolen päivän vuoristoon ulottuneen koeajon jälkeen kuitenkin tiesin että Breva tulee ostettua, jos vaan saan sopivan kaupan aikaiseksi ja keksin järkiperusteita valinnalle. Järkiperusteiksi sitten riitti kun kysyi huoltohinnat ja katsoi kardaania.
Niinno, hehkutusta, joojoo, mutta eikös tää palsta sitä varten juuri ole? *
Life's pretty straight without motorcycling
Jaa, kohta kai sitten kaikki foorumilaiset tulee vetämään turpaan - ei tuota yllä olevaa kannata liian vakavasti ottaa. Makuasioita näjetsen.
Asiaan. Tuon reilun neljän tonnin aikana on oma mieli jo seestynyt sen verran että uskaltaa katsoa myös oman pyörän varjopuolia. Tässä alla jonkunlainen yhteenveto (objektiivinen - tottakai!)
Plussaa:
+ Kulkee ihan hajulla, 17 litran tankki riittää yli 300 kilometrin taipaleeseen (niin, jossei hermo petä kun varovalo palaa keltaista jo 220 km jälkeen).
+ Kardaani. Ei rasvaa, ei kiristelyjä. Ja vanteet kiiltää.
+ Ruisku.
+ Koneen perusrakenne kai seitkytluvulta. Ei lastentauteja enää pariinkymmeneen vuoteen. Ja tällainen tumpelokin uskaltaa ruuvata.
+ V-twini pitkittäin. Luonnetta ja alavääntöä. Oikea moottoripyörä.
+ Kapeat renkaat. Oikeasti hyvä ajaa.
+ Kevyt. Menee minne mieli vie.
+ Hyvä ääni.
+ Teräspunosjarruletkut vakiona. Brembon hidastimet. Katu-uskottavuus hipoo taivaita!
+ Rauhallisen miehen ajokki. Henki ja kortti pysyy pitempään.
+ Hyvin tehty ja viimeistelty. Hyvät materiaalivalinnat.
+ Varkaat pysyy kaukana kun ei juuri ole markkinoita minne myydä eteenpäin.
+ Harvinainen ja kaunis, Italialainen tyylipakkaus. Ja merkin historia.
Miinusta:
- Jousitus. Pelkkä takapään esijännityksen säätö. Siitä ei kannata juuri kotiin kirjoitella. Omalla kokemuksella takapää on lisäksi pakko pitää aika löysällä.
- Vaatimaton huipputeho. Vaikka ajossa lienenkin kääntänyt kahvan tappiin yli kymmeneneksi sekunniksi vain kerran, kaksi, niin katu-uskottavuus kärsii.
- Kapeat renkaat. Katu-uskottavuus kärsii lisää! Aarrgh!!
- Etupleksi ei juuri anna suojaa yli 110 km/h nopeuksissa. Pää meinaa irrota sadassaneljässäkympissä.
- Ajovalo. Kirkas mutta kumman lyhyt kantama.
- Sateella ihan tanan liukkaat renkaat. Pirellit. Saa tässä tarkkana olla.
- Satulan alapuoliseen tilaan ei saa survottua juuri yhtään mitään.
- Mittariston infotaulu aika vaatimaton.
- Harvinaisuus - kaikenmaailman lisähärpäkettä rajoitetusti markkinoilla. Ai jaa niin, tämähän olikin itse asiassa melkein plussaa...
Uskon asioita:
+ Tällä mennään pitkälle. Kestää isältä pojalle.
Päätän raporttini tällä erää tähän.
Life's pretty straight without motorcycling
On muuten Agentti noilla sivuillasi taiteellisen kauniita valokuvia, niin moposta kuin maisemistakin...niin hyvin otettuja, että ehkä juuri siksi "Reva" näyttikin niin hyvältä![]()
Tosi hienoja kuvia, katselin niitä moneen kertaan
Kiitos kommenteista kaikille! Täällähän on mukavaa porukkaa täällä foorumissa, kun noin kehutaan!
Hyviä Jouluja ja
Pexi
Life's pretty straight without motorcycling
Ainahan täällä, Hyvät Joulut! Tavoitteena kevät ja![]()
Vielä kun vaihdat nuo ensiasennus E3 pöntöt Mistral:n Guzzi pönttöihin niin saat plussa puolelle lisää eriteltävää *(Agentti @ Joulu. 21 2004,20:47) kirjoitti
Mulla on Nevadassa kyseiset pöntöt ja täytyy sanoa että
nyt vasta todella tiedän miltä Moto Guzzi kuulostaa. Ännet ovat "sopivat" mutta eivät liian lujat. Eroa enemmänkin tuolla "basso" puolella.
Suosittelen poikkeamaan jälleenmyyjäsi luona *![]()
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Mielenkiintoista! Mistralit ja PowerCommander on ollut harkinnassa, mutta ainakaan vielä ei hulluus ole päässyt niin pahaksi. Saa nähdä kuinka käy keväämmällä.(klain @ Joulu. 29 2004,21:01) kirjoitti
Vaikuttiko Mistralit muuten kuin äänensä puolesta moottorin käytökseen?
Life's pretty straight without motorcycling
Mulle Mistralit vaihdettiin tonnin huollon yhteydessä. Kyllä tuo tuntuu venyttävän ranteita paremmin noilla avarammilla putkilla.
Ajattelin säädättää ruiskun maahantuojalla joskus ensi kesänä.
Power Commander hoitaa käsittääkseni saman asian joten en viitsi enään siihen sijoittaa. Toki tuo tuo enemmän vapautta käyttää erinlaisia säätöjä.
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Tuntuu hiukan silta etta hulluus on pahenemaan pain... paljonkos nuo Mistralin bassot maksoivat?(klain @ Joulu. 29 2004,22:22) kirjoitti
Life's pretty straight without motorcycling
400e noista pyysivät. Eikä "oikeisiin" putkiin sijoittaminen ole(Agentti @ Tammi. 10 2005,20:26) kirjoitti
mitään hulluutta. Täytyyhän pyörän kuullostaa ja tuntua siltä millaiseksi se alun perinkin on tarkoitettu.
Ei E3 normin pöntöillä ole enään mitään tekemistä moottori pyöräilyn kanssa. *
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Sivujen kuvat ovat, kuin promojulisteesta
Lisää Guzzeja Suomenkin routaisille teille!
Desmo Jugend
Katselin nyt vasta tätä juttua, eikä voi kuin todeta että upea mopo! Noi miinukset, mitä olit listannut, on kaikki aika marginaalisia. Ei kai kukaan tuota hankikaan korttelin nopeinta haastamaan.. Tyyliä ja näköä on riittävästi. Hyviä kilometrejä jatkossa!![]()
* Arctic Ranger *
Sä et kato tiiä miten raa'assa maailmassa Köpsykkä joutuu elämään. Tosi on, että jos se tuon ostaisi, niin kettuilusta ei todellakaan tulisi loppua. Moposta löytyy kaikki kettuilun aiheet, ainoa mikä puuttuu on hugepleksi, mutta senkin Köpi varmaan hankkisi.(Agentti @ Joulu. 21 2004,19:53) kirjoitti
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
olipa hienoja kuvia&maisemia!jotenki alkaa tää suomi tuntua ahtaalta kun tollasia kattelee...eikä pyöräkään ollut hassumpi![]()
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Jaa no, kukin valitsee oman seuransa *(Make80 @ Helmi. 16 2005,10:14) kirjoitti
. Kaverien tyhmyyden ei kannata antaa haitata omaa mopovalintaansa.
![]()
![]()
Life's pretty straight without motorcycling