Jo oli hommansa tai paremminkin värkääminen että sai fasuun tulpat vaihdettua,on sitten vähän hankalasssa paikassa.Oletteko muuten yleensä kiristänyt nuo tulpat momennttiavaimen kanssa oikeaan momenttiin vai sormi kireys+varttikieros pääle systeemillä.Tuo fasun ohjekirja neuvoo että jos kiristää tuo jälkimmäisen tyylin mukaan niin oikea momentti pitäisi kiristää momenttiavaimella mahdollisimman pian , mitähän varten ei kai se vällttämätöntä ole,kun ei ole tuota momenttiavaintakaan.Ja tuntuis että pitää olla melkoinen niksi että ne tuonne johtonivaskojen ja mutkantaakse momenttiavaimella tarkaalleen oikeaan momenttiin kiristää.Minkalaiset on miehillä ollut systeemit valaiskaa hieman
"oikeassa momentissa"
Fasun ohjekirjassa on niin paljon momentteja ilmoitettu kaikenlaisille muttereille sun muille että fasun ostettuani menin ja ostin myös momenttiavaimen.... Ajattelin että jos kerrankin laitettais oikeaan tiukkuuteen paikat... mutta tulppiin en koskenut! Liian ahdas paikka sille puolimetriselle momenttiavaimellekin
.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
vaihdoitko nuo tulpat kumminkin ja kiristit tuon sormituntuman mukaan(-V- @ Syys. 11 2004,18:39) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Minäkin kerran tulpat vaihtaneena voin todeta että on kusinen paikka ja ohjekirjan mukaan kiristelin. Hyvin on pelannu, tärkeintä kai tossa on ettei kiristele liikaa.Jos sais joskus tosiaan ne ilmaputket jotka menee sinne alkukäyriin ni tieltä pois, olis rystyset vähemmän verillä tulpan vaihtojen yhteydessä... Ehkä...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Niin onkohan nuo ilma härvelit tosian muutakuin irti ottaa ja tulpaa reijät ruuvilla ,eikö se vaikuta pyörän toimintaan millään lailla.Tuosta tulpan vaihdosta vielä että kyllä se tarvii monenlaisen hylsyavaimen nivelen ja jatkon ennenkuin keskimmäiset tulpat saa vaihdettua , vaikuttaako esim. tuo niveljatko sitten tuohon momenttiarvon okeellisuuten mitenkään
"oikeassa momentissa"
No semmosen käsityksen minä oon saanu ettei se ilma tsydeemi vaikuta muutaku päästoihin. Eli pois voi napata huoletta. Jos olis vaan tilat missä puuhailla ni olisin sen jo tehny... Voihan joku viilata pilkkua ja kerskua samalla painon säästöllä kun ton toimenpiteen tekee...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ne putkihässäkät liittyy saastehommeleihin ja käsittääkseni voi repiä pois kunhan löytää sopivat ruuvit tilalle tulppaamaan jäljelle jääneet reijät. Saattaa tuoda lisää tehoakin.... Yhden fasun olen nähnyt jossa saastetsydeemit on poistettu ja kuskin mukaan ei aiheuttanut mitään ongelmia, päinvastoin kuulemma tuntui pirteämmältä. Pitää vaan löytää joku joka sorvailee sopivat tulpat reikiin.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Ihan nortseilla kierretapeilla kun väsää reikiin jengat ja laittelee kuusiokoloruuvit niihin ni pitäis olla OK. Olis vaan niitä kierretappeja...(-V- @ Syys. 12 2004,22:10) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
milläs sähkölläkö tuo ilma pumppu pelaa,ei kai sitä mikään edes suomen ihmelaki vaadi olemaan paikallaan,nimittäin että jos joskus ajaa rysään ja satutaan tarkistamaan.Vaikuttaakohan tuo ääneen milläänlailla, jospa sieltä jäis sutkutus ääni pois![]()
"oikeassa momentissa"
Joo, sähkövehe se on... tossa vähän lisäinfoa sulle asiaan.
Kas tässä: Air induction removal
Voiskai se periaatteesa ääniinkin vaikuttaa mut taitaapa olla tuo orggis pönttö jota saa tiukimmin syyttää... *Senhän saa sen puhallin tsydeemin asennettua helposti takasinkin jos haluaa.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kyllä tuo äijjä tuossa kyllä ihan hyvässä hulto yms ohjeissa on kans tehnyt mopollensa kaikki voitavat hömpötykset niinkuin tuo syylärin suojan maalaus kyllä jollakin on silmää tosiaan pilata näkymät ja nuo sarvenpää peilit hahahaa ei puutu enää kun loikkaava kauris etulokasuojan pääle.On siinä kieltämättä hienojakin yksityiskohtia mutta kyllä liika on liikkaa
"oikeassa momentissa"