Eipä taida olla ihan ensimmäinen kerta, kun foorumiin ilmestyy uusi nimimerkki, joka alkaa välittömästi kehua/haukkua jotakin liikettä.(my77mt @ Tammi. 11 2006,18:43) kirjoitti
Sama pisti mulle silmään...(kaasunalle @ Tammi. 11 2006,21:23) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
no mä voin valaista tätä juttuu.ostin larun liikkeestä uuden prätkän kesäl 03.kilsoja ei ehtinyt tulla kesään 05 mennessä kuin n.15000km.oltiin sit menossa siis kesäl 05 juhannuksen aikoihin jyväskylän kohdalla norjaan päin ku yhtä äkkiä koneeseen tuli jotain ja tehot tippu.pari sataa metriä ajoin vielä ku kyydissä oleva alko huutaa et jalat palaa.no prätkä äkkii tien sivuun ja kattoo et mitä vittua.koko putki hehku kirkkaanpunasena änkkärii myöten ja takakate/lokari alko myös sulaa.no ekana tietysti vitutti et kesäloma reissu loppu sit siihen,no sit toiseks tulikin mieleen et mites takuu?no siinä sit selvittäessä huomasin et takuu on loppunut 2 vk sit.no prätkä omalla kustannuksella stadiin ja asiaa selvittelee.soitin vantaalle ja myös maahantuonnin päällikölle.asiaa pyöriteltiin larun,vantaan ja maahantuonnin päällikön välillä useamman päivän..no loppujen lopuks päästiin yksimielisyyteen et jos pyörästä löytyy selkee vika niin takuu korvaa korjauksen,katteet ja lokarin.no mä sit heittää tyytyväisenä pyörää vantaalle.sit pomppas...prätkää päästään korjaa vasta 1,5 kk päästä!!!mulla hirtti kerrasta kunnol kii...siis mitä vittuu??vastaus no kun meillä on noita huoltoja sovittu niin pitkäks aikaa eteenpäin!mä lähdin sielt sit ovet paukkuen ja tyydyin kohtaloon...1,5 kk!!huh!no sit aloinkin soittelee et jos prätkä on 1,5 kk takuuna pajalla niin onnistuuko saada laina prätkää kesälomaks alle?no kaiken sotkun jälkeen sellasen sain ja pääsin viel viikon loman nauttii pyörän päällä.kuukauden jälkeen alko sit puhelin soida et tuo pyörä takas...et sä sillä saa ajaa enää.mä olin taas et mitä vittua???joo...täs on käyny joku sekaannus!no sit odoteltiinkin kesken parhaan ajokelin et millon se mun oma pyörä valmistuu.
1.5kk päästä puhelin soi ja vantaalta soitetaan et joo tuu hakee pyörä pois!mähän olin hymyy täys ja kyselee et mikä siinä oli?joo ei siinä ole mitään vikaa ja mitään ei olla vaihdettu eikä korjattu oli vastaus!vittu nyt meni hermot ihan täysin...pyörä ollut pajalla 1,5 kk ja sain ton vastauksen!!kiitos!
korjaamopäällikköön yhteyttä ja sama apina touhu jatku.joo ei siinä oo mitään vikaa.sitten yhteyttä maahantuonnin päällikköön ja vastaus:sulla on varmaan ollut siinä sivulaukut kii ja sen takii on muovit ja lokarit sulanut.vittu!!!no tän jälkeen soitin taas korjaamo päällikölle ja nyt jo kyselee et jos mä saisin tulla näyttää sen vian(toiselta puolalta virrat hävii ja sit käy niin et bensa alkaa palaa "raakana"putkessa)no sehän sopii tulla näyttää tulee vittuuntuneesti.no mä sit vantaalle näyttää vikaa pyörä käyntiin ja cdi boxista kii...saman tien häipyy virrat toiselta puolalta.avaimet takas tiskille.kiitos ja moi!
no ehdin olee pari tuntii kotona ku puhelin soi ja nyt soittaakin asentaja ja kyselee apua et mitä hän tekee!
vittu joo...viikkoon ei kuulu taas mitään.sit soi puhelin ja taas että tuu hakee pyörä pois.mitään vikaa ei löydy eikä mitään sulaneita osia vaihdeta takuun piikkiin koska selvää vikaa ei löydy.
tässä vaiheessa alko jo toi hermo olla niin huonossa kunnossa että kädet pystyyn,suu kii ja pyörä kotiin talliin.
eli mitä mä tästä opin kun ostan taas uuden prätkän:sen että selvitän ensin jos takuuaikana tulee pyörään vikaa ei korjaus kestä kuukausia ja onko lainaprätkä sillon mahdollinen.
sen että kyseisen firman huoltoon ei mee enää yksikään mun prätkä.(ymmärrän kyllä et ala on varsin kausiluontoinen mut eikö takuuasiat mee er:n öljyn vaihdon ohi?)
kaikenkaikkiaan tässä meni 2 kk aikaa eli kesäloma vituiks ja monta hyvää viikkoa ajoaikaa,puhelimessa useampi tunti.
ps.kyseisessä liikkeessä 1000km öljynvaihto-1,3h ja 123 ekii
(eli sit vissiin asiakas maksaa ruokatunninkin)
![]()
![]()
2 kymysystä:1)Oliko BW jo 2003 kesällä Larussa? 2)Mikä pyörämalli sulla on kun on noin kallis 1000 km huolto?XX:n vastaava huolto maksoi noin 50 eur.![]()
Ainakin minä ostin pyörän 03 larun BW.stä.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
joo...kyl mäkin noit hintoja ihmettelin!siis pyörä oli sillon uusi ja larusta.kysees 600 pystypyörä.se oli siis eka ja vika huolto vantaalla.kyl tässä kaveri porukassa ollaan ihmetelty näiden prätkän öljynvaihdon hintoja!helvetti jos öljyä menee alle 4 l ja kokemattomallakin ihmisellä menee aikaa max.puol tuntii ku tallissa vaihtaa ne öljyt,et onko siinä mitään järkee maksaa toistasataa euroo sellasesta hommasta?pelkästään sen vitun takuunsäilymisen takia ku noi takuu pelleilyt on tollasia?
kyl mä kuulutan sellasta prätkäliikettä jossa homma toimis ja hinnottelus ois jotain pientä järkeä.
kyllähän mä sen tajuun et liikkeiden pitää sesonki aikana tahkota sitä fyrkkaa et homma pyörii talvenkin,mutta meidänkö se pitää sillon kesän huolloissa maksaa?
tohon vantaan liikkeeseen vittuuntuneena teetin seuraavan huollon tuusmotorissa siis 6000 ja 12000...no aika valohuoltoo sielläkin!ennen huoltoa irrottelin kytkimensäädöstä ja kaasun säädöstä lukitusmutterit ja ku tossa mun pyörässä on jo uutena kytkinvaijerin alapidike väärässä asennossa(eli jos et korjaa jo uutena niin vaijeri katkee jonkun ajan päästä)niin käänsin sitä viel enemmän niin että varmaan huonommankin asentajan se täytys huomata!no prätkän hain..oli öljyt vaihdettu!
eli sen minkä mä ainakin teen joka ajokauden alussa..käyn nää tärkeimmät hommat pyörästä itse läpi.ei perkele pidä luulla et nyt ku oon pyörän käyttänyt vitun kalliissa huollossa ni kaikki on kunnossa..
uutta prätkää en tuu käyttää missään takuu huolloissa!![]()
hornet![]()
Kolme pyörää olen ostanut Tuupakasta. Kaikki samalta myyjältä. Muualtakin aina tarjouksen pyytänyt. Palvelu ollut hyvää. Tarvikepuoleltakin on pystytty hinnoista sopimaan. Pyörät kyllä tulee huollatettua muualla.
Kävin eilen 7.3.06 Tuupakan BW:ssä. Olisin ostanut uudet goretex housut. Pari myyjää nojaili 3m päässä tiskiin ja puheli työajoista. Ei tullut kysymään mitä halusin ostaa. No Stormilla on samoja housuja myynnissä ja vielä ovh on halvempi. Tänään käyn sieltä ostamassa uudet goret, ovh -30%.
Z1000SX -18
Z900 -20
Omakohtaiset kokemukset Tuupakan BW:stä toistaiseksi positiivisia. *
Ostin ko. liikkeestä pyörän syksyllä 05 ja minua pyörän ostossa _palvelleelle_ myyjälle kouluarvosanoin 9. Otin tosin itse kontaktin myyjään, mutta tämän jälkeen olin kyllä Asiakas. Paritkin koeajot samasta pyörästä hoituivat todella sujuvasti ja joustavasti. Samoin itse kauppatapahtumalle muutama päivä myöhemmin löytyi hyvin aikaa, vaikka kaverilla oli pari muuta juttua kesken (toihan voi tietysti olla joku kikkakakkonen mp-/automyyjän käsikirjasta).
Varustepuolella tuli samaan rykäisyyn tehtyä uushankintoja - takki & kengät - ja siellä palvelu toimi myös ihan mukavasti ja asiantuntemusta löytyi. Muutaman kerran myyjä tosin joutui vaihtamaan pakolliset (?) kuulumiset jonkun toisen asiakkaan / myyjän kanssa ja jouduin käydä häiritsemässä jutustelua kysymyksilläni. 8.
Huoltopuolelta ei varsinaisesti kokemuksia ole - ja luulen ettei tule (lueskelen silloin tällöin TM:n testiraportteja).
Hulluus on neroutta suurempaa. Neroudella on rajansa, hulluudella ei.
Vessapaperi loppuu aina väärään aikaan. Sen on elämä opettanut.
Kokemukset ovat vaihtelevia, ensin palvelu oli helvetin hyvää.
Vuonna 2004.
V.2005 oli niin perseestä et huh (aikaisemmin ketjussa mun vuodatus).
v.2006 homma paikattiin todella mallikaasti ja asioin taas mielelläni k.o paikassa
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ajovarusteita ostellut Tuupakan BW:stä ja ei voi kyllä moittia ketään siellä.
Jos ei henkarista löydy sopivaa kokoa, ni varastosta käyvät kyllä hakemassa ja kertovat aika hienosti eri vaihtoehdoista.
Se on ihan sama, mikä kauppa on kyseessä, niin asiakkaan asenteella on yllättävän suuri merkitys myyjän palvelualttiuteen.
Kysesisestä kioskista ostan kyllä tulevaisuudessakin kaikki ajovermeet!
Mut eihän BW:n tarvikemyyntiä ole koskaan ollut syytäkään moittia vai onko? Minä ainakin olen saanut aina mukavaa ja ystävällistä palvelua sieltä niin Vantaan Tuupakassa kuin Lauttasaaressakin.
Huoltotyöt tosin varmasti teetän jossakin aivan muualla kuin BW:llä, samoin tekee varmaan moni muukin tästä eteenpäin.
R1250RT, R1200GS, G650X
Juu, en minäkään Tuupakkaan omaa pyörääni huoltoon veis.
Ei ole omakohtaisia huonoja kokemuksia, mutta ne huollon poijjaat ei vaan vaikuta kovikaan päteviltä...TÄMÄ ON MUTU!!!!!! En moiti ketään tai hauku, mutta luottamusta ne heebot ei herätä.
Pyörää en ole koskaan BW:stä ostanut, joten siitä ei ole mielipiteitä!
Tyytyväinen sekä varustemyyjiin että muuhunkin palveluun. Huollon osalta ei omakohtaisia huonoja kokemuksia, joten jatkan siellä myös edelleen huollon asiakkaana.
Omalla kohdallani huollot hoituneet ok, ainakaan en ole huomannut laiminlyöntejä tai huonosti tehtyjä toimenpiteitä, joten en jaksa myöskään heittäytyä vainovarhaiseksi huollon suhteen. Jokaisella on onneksi oikeus valita jos ei ole johonkin tyytyväinen.
Tuupakan puodissa on niin kaunista katseltavaa, että suuntaan ostokseni sinne monestakin syystä![]()
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
Joo... Onhan siellä Rune ikkunassa.(kopukka @ Syys. 18 2006,00:46) kirjoitti
![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
aika heikkoa oli varustepuolen palvelu, kun viimeksi ko. liikkeessä kävin. Katselin syysaleissa olevia ajotakkeja niin myyjä vain norkoili tiskin alla, vaikka olin ainoa asiakas koko alueella. Kerran kävi sille joku naismyyjä puhumassa jotain mutta muun aikaa se vaan oleskeli siellä yksin.
Varaosapuolella homma pelasi aivan hyvin, kun kävin kysymässä piikkiini huoltohintaa(lähinnä että paljon pääsis maksaa työstä jos veis liikeeseen) niin myyjä tulosti mulle huoltotaulukon, antoi sen omaksi ja kertoi vielä huoltohinnan. Tosin hinta oli satanen liian korkea, joten jätin asian omien käsien puuhaksi. Kun kysyin ketjurataspaketin hintaa, tuli hinta hyvin, ja kun kysyin, että mitkä ketjut ne ovat ja ovatko ne o-rengasketjut niin myyjä nousi tuolista ja käveli näytepyörän kanssa ja tarkisti asian, sekä kertoi vielä minulle pari perusasiaa ketjuista. Plussat tästä.
Pyöriä katsellessani ei koskaan ole kukaan kyllä tullut kysymään mitään...
Ostin oman pyörän BW-Vantaasta kaupan päälle luvattu ketjurasva jäi saamatta! Olen vieläkin masentunut. Muuten palvelu oli hyvää. Varustepuolelle erityinen kiitos.
Masennus on vakava ja vaarallinen sairaus, kannattaa hakeutua hoitoon pikaisesti...![]()
Sivuunhan tämä menee aiheesta, mutta menköön. Otsikon firman toimintaan en osaa ottaa kantaa, kun en ole asiakkaana ollut, mutta maalaisen näkökulma pääkaupunkiseudun yritysten asiakaspalveluun yleensä ottaen on vähän nuivanpuoleinen. Useampien firmojen kanssa olen yrittänyt toimia ( Ostaa tavaraa), mutta heikkoja ovat olleet tulokset. Ei auta, vaikka sularahalla haluaisi ostoksensa maksaa. " Siis hei haluutsä siis hei todella siis hei niinku"..... Tai : " Siis niinku eihän kukaa voi siis hei todella...." ...Joo antaa olla, Eiköhän nämä löydy kotopulestakin. Pari ilahduttavaa poikkeusta on toki ollut. Eka on harrastuspuolella valitettavan usein liikepaikkaansa vaihtava All Right Oy ja toinen työasioiden merkeissä Pitskussa konttoriaan pitävä AV-alan yritys Eurodot Oy. Näissä firmoissa ei sössötetä. Kysytään, mitä asiakas haluaa, ja myydään tämän tarvitsema tuote asiakkaalle jälkimarkkinointia unohtamatta.
Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)