Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tänään sain pyörän poies pajalta ja tässä hieman kokemuksia:

Asiointi Hanskin kanssa on kokoajan ollut todella sujuvaa ja homma muutenkin toiminut, vein pyörän viikko sitten korjaukseen jonka piti kestää pari päivää mutta viikkohan siinä meni kun Konekeskolta oli tullut väärät kylkiteipit tilauksessa (mutta tuo ei luonnollisesti mene hanskin piikkiin).

Yleistä:

+ Kommunikaatio pajan ja minun välillä ihan hyvää, itse tasaisin väliajoin pommittelin tuonne jotta homma pysyy käynnissä mutta niinhän se aina on
    + Pyörä nätisti hoidettu kuntoon paria poikkeusta lukuunottamatta (myöhempänä niistä) ja varsinkin maalaus ja katteiden paikkaus on hienosti hoidettu.

- Eteen asennetti minivilkut ja koska sopivia indyspacereita ei ollut niin he olivat katkaisseet vanhojen vilkkujen jalat ja "sorvanneet" minivilkut noihin. Idea loistava mutta toteutus ontuu; työstöjälkiä ei oltu edes koitettu hioa poies vaan ne on tuossa niinkuin saha on ne jättänyt.
    - Ledivilkut tarvitsevat välillä vastukset väliin, Hanskille kun asiasta mainitsin niin hän sanoi että "kyllä me tuo kuntoon saadaan, ei hätää". No kun hain pyörän poies niin kundi joka sen luovutti minulle (ihan mukava sälli btw) totesi vaan "noi nyt vilkkuu kuin viimeistä päivää mutta en mä jaksanut sille mitään tehdä".
    - Olin hanskin kanssa sopinut että pyörääni tulevaan slipariin kiinnitetään suora sportti-insertti. pyörää noutaessani kundi kertoi minulle että "tossa on nyt toi e-hyväksytty kiinni, saat itse vaihtaa sen" - olin tästä suoraan erimieltä joten en tuohon suostunut. No kyllähän se sitten vaihtui pajan puolesta eikä tarvinnut porailla itse tuota vanhaa irti.

Otan tässä vielä tänään hanskiin yhteyttä vilkkuvastusten takia, en ajatellut itse alkaa purkamaan etupäätä ja lykkäillä noita kiinni - saapi pojat pajalla mun mielestä hoitaa kun se oli luvattu että laittavat.

Vaikka pajan nuhruisuus saattaa pelästyttää monia niin mua se ei haitannut - pääasia että homma toimii hyvin ja nopsaan...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Soitin Hanskille iltasella ja hän lupasi että hommat toki korjataan kunhan vaan pajalle ajelen - käynpä metsästämässä tuohon vastukset ja vien sitten pyörän päivähoitoon taas
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Hanskia olen käyttänyt kymmenisen vuotta parin vuoden välein synkka, vena yms. säätöasioissa. Eikä pahaa sanottavaa mistään, paja ei ole mikään designluola vaan käsityöläisen työmaa. Hanski edustaa kuolevaa "käsityöläiskuntaa" toivottavasti jaksaa vielä pitkään ja saa kasvatettua apumiehestään seuraajan.
    Ja harrastaakin vielä koneita, TMssä (?) oli parinroa sitten höyryveneestä juttua, oli miehellä sormet pelissä mukana ja naamakin oikein lehdessä.
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
    Omat kokemukset on siitä pajasta koettu ja historiaa. Uusia ei ole odotettavissa. Syy: Saatuani pyörän sieltä kolarikorjauksesta ja kun se sitten meni maahantuojan huoltoon, kiteytti pojat sen yhteen ainoaan lauseeseen: "Oletko ihan itse korjannut mopos?". * Lasikuidut ja muut systeemit oli möykkynä katteiden takana, murtumasaumat näkyi selkeästi sopivassa valossa - katteet oli siis korjattu. Alunperin sovittiin, että kaikki murtuneet katteet vaihdetaan uusiin. *

Korjauksen jälki oli sellaista, että väitän, että olisin saanut oikeilla laitteilla ja vähän pidemmällä ajalla itsekin parempaa aikaseksi. Eli EI enää sitä mestaa! Korjauskin venyi yli sovitun... Ainoa, mikä toimi, oli se, että luvattuun tapaan vakioputken sijaan pistivät mölypöntön tilalle, eikä ihme... Onhan se paljon halvempi, mitä orkkis.

Noh... Nyt sitten Rykkiksen henkilääkärit Konekeskon Yamaha-huollossa saa sen asiakkaakseen, koska jälki on aina ollut hyvää ja sovitun mukaista. * Kiitokset vaan pojille!
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
    Lainaa (ZillaR1 @ Syys. 08 2004,20:09) kirjoitti
    Omat kokemukset on siitä pajasta koettu ja historiaa. Uusia ei ole odotettavissa. Syy: Saatuani pyörän sieltä kolarikorjauksesta ja kun se sitten meni maahantuojan huoltoon, kiteytti pojat sen yhteen ainoaan lauseeseen: "Oletko ihan itse korjannut mopos?". * Lasikuidut ja muut systeemit oli möykkynä katteiden takana, murtumasaumat näkyi selkeästi sopivassa valossa - katteet oli siis korjattu. Alunperin sovittiin, että kaikki murtuneet katteet vaihdetaan uusiin. *

Korjauksen jälki oli sellaista, että väitän, että olisin saanut oikeilla laitteilla ja vähän pidemmällä ajalla itsekin parempaa aikaseksi. Eli EI enää sitä mestaa! Korjauskin venyi yli sovitun... Ainoa, mikä toimi, oli se, että luvattuun tapaan vakioputken sijaan pistivät mölypöntön tilalle, eikä ihme... Onhan se paljon halvempi, mitä orkkis.

Noh... Nyt sitten Rykkiksen henkilääkärit Konekeskon Yamaha-huollossa saa sen asiakkaakseen, koska jälki on aina ollut hyvää ja sovitun mukaista. * Kiitokset vaan pojille!
    Näin on, sellanen "kyläseppähän" toi Hanski on. Ihan mukava tyyppi yms, mutta en vaan ikinä veis mitään uudempaa laitetta sille laitettavaks, jos vaatii siistiä/huolellista työnjälkeä.

Silti käyn siellä edelleen, jos tarviin esim rengasta vanteelle tms.. Ja sen kautta oon tilaillu uutta osaa pyörään jos on käyny kyljellään.. Mieluummin olen kuitenkin itse laittanut ne kiinni siellä sen tiloissa, niin tietää ainakin ketä syyttää jos jotain on pielessä. Ja kyllä sitä aika huolellisesti tulee omaa pyörää laitettua.

Mulla on kuitenkin kokemuksia Hanskista vuodesta -92 lähtien, että ei tää ihan mutu-juttua ole..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    hanskilla teetetty ensimmäiset korjaukset muistaakseni -85. legendaarinen moottorinkorjaaja varsinkin kun on kyseessä vanhan liiton koneet. ja laskut on aina vastanneet tehtyä työtä.

haittapuolina vain nuo pitkät korjausajat (=paljon jonoa) ja joskus ehkä huolimattomat ruuhka-apulaisetkin (?).

hanski ei myöskään taida panna pahakseen, jos edesauttaa korjaushommia paikan päällä purkamalla ja kokoamalla itse muovi- ym koristusheebelinsä - pysyy hienot katteet ja tarrat siistimpinä...
    Lainaa (gs650gt @ Syys. 10 2004,10:22) kirjoitti
    hanskilla teetetty ensimmäiset korjaukset muistaakseni -85. legendaarinen moottorinkorjaaja varsinkin kun on kyseessä vanhan liiton koneet. ja laskut on aina vastanneet tehtyä työtä.

haittapuolina vain nuo pitkät korjausajat (=paljon jonoa) ja joskus ehkä huolimattomat ruuhka-apulaisetkin (?).

hanski ei myöskään taida panna pahakseen, jos edesauttaa korjaushommia paikan päällä purkamalla ja kokoamalla itse muovi- ym koristusheebelinsä - pysyy hienot katteet ja tarrat siistimpinä...
    Juu, ei laita pahakseen.. Usein siellä näkee paljon porukkaa omien pyöriensä kimpussa.

Kiireapulaiset saattaa olla huolimattomia, kuten myös itse mestarikin
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Oma ensimmäinen kokemus Hanskista on jostain vuodelta -83, jolloin veijari palveli vielä sittemmin konkurssin tehnyttä (????en muista?) liikettä josta tulin ostaneeksi GR650 SukiSukin.

K.o vempeleessä oli jo tehtaalta tuliaisena viallinen toinen kaasari. Puolet kanavista oli tukossa. Kun uusi kaasari tuli, tuli Hanski (tietty ) kotiini / autoatalliini vaihtamaan ja synkaamaan kaasarin. Samalla hän tarkasti ja sääti venttiilivälykset, kun sattui naputtamaan hieman. Moista palvelua en IKINÄ OLE saanut sen jälkeen. Jäi kaverista kyllä pitkälle kantava hyvä muisto!
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Syys. 10 2004,19:01) kirjoitti
    Oma ensimmäinen kokemus Hanskista on jostain vuodelta -83, jolloin veijari palveli vielä sittemmin konkurssin tehnyttä (????en muista?) liikettä josta tulin ostaneeksi GR650 SukiSukin.
    taisi olla jarmo jämerin korjaamo pursimiehenkadulla helsingissä... (?)
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nyt loppu pelleily sitten. Olin Hanskin kanssa sopinut että pyöräni vilkkuihin asennetaan tarvittavat vastukset väliin, jotta vilkunta palaisi normaalinopeuteen, sekä että roisisti sahatut vilkunjalat siistittäisiin niin että sahausjäljet hiottaisiin poies.

Hanski oli todella asiallinen ja pyysi minua soittamaan hänen korjausmiehelleen Pekalle (nimi muutettu), jolle olin aikaisemminkin soittanut ja sopinut pyörän noudoista jne. Puhelu meni about näin (J= Jassu, P="Pekka"):

P: Pekka

J: Jassu terve, mulla olisi siitä Yamahan loppukorjauksesta juttua että millon sulla olisi aikaa.

P: Sehän on valmis, mitä siinä nyt muka on ?

J: Hanskin kanssa sovittiin että asennat ne vilkkuvastukset ja siistit ne sahausjäljet pois niistä asennuksista.

P: Et oo tosissas, ei niitä sahausjälkiä poies saa. Tee ite!

J: Anteeksi? ? ? Mitäköhän sanoit? Ne vilkunjalat on todella roisin näköiset ja häiritsee mua.

P: Tee ite, tiedätkö minkälaista nysväystä tuo on ja jos tuon teen niin se on sitten duunin ulkopuolisella ajalla...

J: Oletkos kuullut ikinä reklamaatiosta? Jos mä en ole tyytyväinen työhön josta SULLE MAKSETAAN niin toki mä valitan. Vakuutusyhtiö on maksanu mun pyörän korjauksesta ja mä haluan toki rahalleni vastinetta.

P: No tuo se pyörä tänne niin katson sitä jossain vaiheessa, en tosin tiedä millon kerkiin et voi mennä aikaakin. Mutta ne vastukset saat laittaa itse, eihän sellaisia olis tarvittu jos oltais vakiovilkut asennettu.

J: No mä etenen tän asian kanssa hiukka erilailla sitten jos olet tuota mieltä, Hanskin kanssa on tiettyjä asioita sovittu ja mä oletan että ne hoidetaan. Kysyn nyt vielä kerran että millon sulle sopis?

P: Olen perjantait täällä, tää viikko ei käy mutta ehkä ens viikolla. Tuo tänne niin katotaan sitä sitten (sanoo todella tympääntyneenä

Olin aika pöyristynyt saamaani kohteluun.

Soitin Hanskille ja ilmoitin että leikki loppuu nyt, mä asioin enää hänen kanssaan ja sillä klaari. Hanski lupasi itse hoitaa asian kuntoon ja omin kätösin nuo korjaukset tehdä, lupasi myös puhutella oppipoikaansa. Soittelen Hanskille ensi maanantaina ja sovin korjauksesta, olisi hän sen tänäänkin voinut ottaa jo mutta en halunnut hänelle aiheuttaa jo sovituille töille ongelmia...
    Pyörätön motoristi...

Te ootte siellä stadissa tosi kireitä tollasista pikkuasioista
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Jyri @ Syys. 16 2004,13:05) kirjoitti
    Te ootte siellä stadissa tosi kireitä tollasista pikkuasioista *
    Monille pyörä on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B, minulle se on hieman muuta.

Pidän pyörästä huolta ja esim jos se on likainen niin pesen sen vaikka päivittäin, vahaus kerran kuussa ja useamminkin jos on vesikelejä ja sitä myötä pesukertojakin enemmän. Säilytys aina lämpimässä tallissa ja matkanpäälläkin koitan huolehtia jotta pyörä saa yöksi katon päälleen.

Toinen asia on se että jos jostain asiasta maksetaan niin mä lähden siitä että homma hoidetaan sovitusti ja kuntoon. Jos haluaisin paskaa jälkeä niin sittenhän voisin tehdä sitä itsekin. Vien pyörän pajalle jotta ammatti-ihmiset tekevät rahaa vastaan ammattimaista jälkeä, jollaista tässä tapauksessa ei ole kaikilta osin tullut.

Ihmiset olemme erilaisia ja tottuneet erilaisiin asioihin...
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Syys. 16 2004,14:31) kirjoitti

Toinen asia on se että jos jostain asiasta maksetaan niin mä lähden siitä että homma hoidetaan sovitusti ja kuntoon. Jos haluaisin paskaa jälkeä niin sittenhän voisin tehdä sitä itsekin. Vien pyörän pajalle jotta ammatti-ihmiset tekevät rahaa vastaan ammattimaista jälkeä, jollaista tässä tapauksessa ei ole kaikilta osin tullut.

Ihmiset olemme erilaisia ja tottuneet erilaisiin asioihin...
    Juuri noin, sen takia en pyörääni käytäkään missään huolloissa. Itse kun tekee, ei tartte pihtailla ajankäytön kanssa ja rahaakin säästyy mukavasti. Lisäksi voin syyttää ainoastaan itseäni, jos jokin menee pieleen ja teen tarvittaessa uudestaan.

Aika harvassa on nimittäin sellaiset huollot/korjaamot, jotka todellakin jaksavat paneutua hommaa mielenkiinnolla ja tekevät täysin moitteetonta työtä.

Joskus kun olen pyöriäni "pakon edessä" käyttänyt prepattavana/korjattavana/kolarikorjauksissa tms, niin joka kerta on ollut ainakin pientä sanottavaa. Tähän poikkeuksena pari säätöpajaa, tosin säätöhommissa on vähän vaikeempi saada aikaan jotain "näkyvää" häikkää pyörässä.

Oon muuten Jassu nähny sun pyöräs siellä sun täällä lähiaikoina, ensin pari kertaa siellä Hanskilla, ja sit se seiso joku päivä siinä "ajokorttitoimiston" pihassa, missä kirjallisiakin pääsee väsäilemään?

Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vanhaan ketjuun vielä viimeiset päivitykset pari vuotta myöhässä, eli hanski hoiti vilkunjalat kuntoon mutta vilkunreleitä ei kaveri osannut oikein asentaa rinnan ja sarjaan kytkeminen sekoittuivat nähtävästi.

Itse sitten nysväsin noi tallissa kiinni ja toimivat moitteetta.
    Pyörätön motoristi...

Mä olen ihan takuulla Jassuakin tarkempi tavaroistani. Kun mä rakentelen niin on erittäin tarkkaa miten joku asia muutetaan. Jos esim. vilkku vaihtaisi paikkaa, niin sen pitäisi tulla millilleen esim. jonkun pokkauksen tasolle. Siksi mä teenkin ihan kaikki muutokset itse. Saan juuri sellaisen lopputuloksen kuin haluan.

Huoltoja ja korjauksia voi jopa teettää mutta kaikki rakentelu kuuluu omaan talliin. Ja visusti piiloon...valmis modattu tuodaan sitten näytille.

Mopohuolloillahan menis koko lyhyt kesä ihan lahjaksi jos ne tekis erilaisia muutostöitä.

Mun mielestä nyt arvostellaan Hanskia väärästä asiasta.

On on! On mulla lukkarinrakkautta Hanskin hommia kohtaan. Hanski auttoi aikanaan jo Mechelininkadulla Jämerin CZ-liikkeessä meikäläistä Zyndappin kanssa ja jatkoi Perämiehenkadulla Kawan 750 LTD:ni kanssa. Ja sieltä se jatkunut.

Mä en voi olla arvostamatta sitä kaikkea apua mitä Hanskilta on vuosien varrella saanut. Joskus korvausta vastaan ja useimmiten ystävän apua. Kolmesiipisten räjähdellessä Hanskilta SAI aina neuvoja kun muut käänsivät selän ylivoimaisten ongelmien edessä.

Oli arka asia ja vähän tuli tunnettakin mukaan.

Muuten...miksi ne releet pitäisi kytkeä rinnan sillä eikös ledivilkuissa pitäis päinvastoin olla pieni virrankulutus? Ei varmaankaan ole nyt releistä kyse?
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (matula @ Syys. 13 2006,13:59) kirjoitti
    Ei varmaankaan ole nyt releistä kyse?
    Jooh, epähuomiossa puhuin releistä kun piti kirjoittaa vastuksista. Eli vastukset ne siellä ovat.

Vaihtoehtona olisi toki ollut elektroninen vilkkurele sitten toki.
    Pyörätön motoristi...

Olen ollut Jokiseen hyvin tyytyväinen huolto hommissa,paitsi 15,9 24000km huollossa ei oltu painettu bensaletkun liitintä pohjaan asti kiinni joka on tankin alla bensa pumpussa kiinni.Lauantaina Koskenkylässä pyörä yhtäkkiä sammui ja bensaa valui maahan.Siinä vähän aikaa ihmettelin ja panin virat päälle niin bensaa tuli pumpusta koneen päälle.Ei muuta kuin tankki irti ja letkun liitin paikalleen se oli sillä korjattu.Pitäisköhän käydä Jokisella valittamassa asiasta.
    Suzuki GSX 1400-05
    On varmaan ihan hyvä korjaamo?mutta kyllä kestää .tytön pyörä ollut siellä jo 5 viikkoa valo hoidossa,ei muka saa osia hondaan nopeemmin :vihainen:on aina selitys kun kyselen miten edistyy.
    Lainaa (PAPPA-63 @ Loka. 07 2006,11:28) kirjoitti
    On varmaan ihan hyvä korjaamo?mutta kyllä kestää .tytön pyörä ollut siellä jo 5 viikkoa valo hoidossa,ei muka saa osia hondaan nopeemmin *:vihainen:on aina selitys kun kyselen miten edistyy.
    Usein se ei todella ole korjaajan tahtotilasta kiinni, ei kai se voi osaksi muuttua jos ne ei sen nopeammin tule?

Tilailepa itse osia, saattaa meinaan KESTÄÄ joskus.

Mun 750 gikseri oli aikoinaan tuolla ekassa paikkailussa. Ei ole valittamista: Hanski haki mopon pois SVTn pihalta 10 minuutissa kun tarkastaja sille soitti, ja lupasi pikimmiten laitella tytön prätkän kuntoon. Soitteli ja ilmoitteli korjausvaiheista, jotka venyi kyllä "hieman", mutta johtui siitä, että Suzukilta tavara loppu euroopan puolelta, ja osaa katteista sai odotella japseista saakka. Sain mopon ajoon heti kun kytkinkoppa oli ehjänä, vaikka pikkusälää vielä puuttuikin. Työnjäljessä ei ollut valittamista, mutta vakiotahan sinne vaan laiteltiin...

Kävin usein paikan päällä vaiheita seuraamassa, ja aina vastaanotto oli hyvä ja aikataulusta puhuttiin asiallisesti, ja kaupan päälle tuli myös odottanut huolto ja leimat huoltokirjoihin jne.

Ja myöhemmin hain paikalta pois vanhat hieman naarmuiset osaset, ja uudet joita ei laitettukkaan sitten koskaan kiinni...
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
    No, mä oon ny meidän jammut siellä Hanskilla käyttänyt. Kawasaki kävi JV-motosportissa. Molempiin oon tosi tyytyväinen. Hanskin hommista mulla ei oo muuta urputtamista, ku et on toi usko omaan ammattitaitoon sillä tasolla, että asiakkaan asiantuntemus jää kovin toissijaiseksi. Jäi semmoinen fiilis, että ehkä ihan syystäkin.

Vien mopot sinne jatkossakin kovin paljon mieluummin, kuin Konekeskon pajalle. JV-Motosport teki kanssa helvetin hyvän vaikutuksen. Sinne vien Väinön jatkossakin vailla epäilyksiä. Y-C:stä jäi pikkusen heikko fiilis…

... jotain piti muistaa
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 07 2006,12:24) kirjoitti
    On varmaan ihan hyvä korjaamo?mutta kyllä kestää .tytön pyörä ollut siellä jo 5 viikkoa valo hoidossa,ei muka saa osia hondaan nopeemmin *:vihainen:on aina selitys kun kyselen miten edistyy.
    Usein se ei todella ole korjaajan tahtotilasta kiinni, ei kai se voi osaksi muuttua jos ne ei sen nopeammin tule?

luulis että yhden cbr 125r -05 tankin vantaalta löytyy.!
  23.  
    Lainaa (PAPPA-63 @ Loka. 09 2006,13:03) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 07 2006,12:24) kirjoitti

luulis että yhden cbr 125r -05 tankin vantaalta löytyy.!
    Ei mitenkään sanottua, voi joutua tilaamaan euroopasta tai jopa Japanista saakka. En tiedä tilaako Hanski edes Suomesta osia, vai suoraan juuroopasta..