Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Yhden hondan, kolmen kwaakun ja neljän vuoden tauon jälkeen oli taas ihan pakko saada pyörä alle. Jammu on Hollannintuonti ja oli hieman heikossa hapessa vielä alkuviikosta, kolmen illan rassauksen ja riittävien osauudistusten jälkeen se tuntuu toimivan kivasti. Uutta osaa ovat ketjut ja rissat, jarrupalat eteen, akran kokoputki, kaikki huolto-osat ja takavilkut. Vielä pitäisi vaihtaa etuvilkut ja ohjaustanko + yrittää keksiä miten saa oikaistua tankissa olevan pienen painauman. Kyllä tämä kuitenkin vielä tästä.





    Parempi kuva varttikatteesta: http://i75.photobucket.com/albums/i3...o/IMG_2052.jpg

    Ensi talven projektina on yleistä putsausta/puunausta ja samalla kaatumaraudat vaihtuvat crash padeihin ja kilpiteline modataan tyylikkäämmäksi. Keväällä tuo pitää penkittää/säätää.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  2. #2
    Aijai, aikas hieno!!! Täysin ajaton kulkupeli
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Aijai, just se kaunein väriyhdistelmäkin...kelta-valko-musta sopii todella hyvin XJR:ään. Toi pikkukate on myös ok.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  4. #4
    Kiitos kehuista. En kyllä olisi tätä mopoa ostanut jos väri ei olisi ollut juuri tämä. Muotoilultaan tuo on tosiaan ajaton, muoviluoteja saa vaihtaa kuin paitaa jos haluaa, että näyttää hyvältä, mutta tämä on aina muodissa.

    Tänään meni katsastuskin läpi, jopa Akra paikallaan ja nyt voi ajella hyvin mielin veropäätöstä odotellessa. Suutinsatsin tuo vielä kaipaisi, samoin vapaavirtaussuodattimen ja imukurkut. Putsarimodin tein putken vaihdon yhteydessä.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  5. #5
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Nam .. hieno ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  6. #6
    Katos perkele, tuommoseen sitten päädyit. Ei muutaku turvallisia kilometrejä. Väri on se ainoa oikea. Lähemä sitten ens keväänä pärrään ku itekki selviän takasi sinne kotosoomeen.
  7. #7
    Lainaa (Wainajala @ Elo. 10 2006,14:27) kirjoitti
    Katos perkele, tuommoseen sitten päädyit. Ei muutaku turvallisia kilometrejä. Väri on se ainoa oikea. Lähemä sitten ens keväänä pärrään ku itekki selviän takasi sinne kotosoomeen.
    Tällaiseenpa hyvinkin. Yritä pysyä elossa siellä etelässä ja käydään ihmeessä ajelemassa keväällä.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  8. #8
    Hiano peli tosiaan vaikka hiilikuituisesta sliparista ja "vartti"katteesta kyseisessä puörässä voidaan olla montaa mieltä. * Kulkeeko muuten tämäkin väritys "Kenny Roberts Sr" nimellä kuten uudemmat keltaiset XJR:t?


    Kovaa ajoa! *
    Power is nothing without mojo!
  9. #9
    Sliparia ole nähnytkään. Ihan kokoputki tuo on. Toinen vaihtoehto olisi ollut titaani ja se ei mielestäni moniväriseen pyörään sovi. Sama nimi kyseisellä värityksellä on aina.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  10. #10
    Katteella vai ilman?


    Minusta tuo on karumman näköinen katteen kanssa, mutta toisaalta tuntuu pienemmältä ilman katetta.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  11. #11
    ILMAN. Isot nakut on vaan niiiin hienoja.
    Vespa 250GTs
  12. #12
    Lainaa (Tctic @ Elo. 12 2006,20:58) kirjoitti
    Katteella vai ilman?
    No makuasioista on ihan turha kiistellä mutta onhan tuo arviolta 300-kertaa tyylikkäämpi nakuna! Sen katteen kanssa en kehtaisi lähteä tallista valoisaan aikaan... *
    Power is nothing without mojo!
  13. #13
    Nättihän toi on sekä että...
    siis "plexillä" sekä ilman.
    Itseäni ennemmän häiritsee takaboxit...?
    Joita tulee vastaan nakuissa melko paljon.
    vaikka kait ne on käytännöllisiä...?
    no maku asia tämäkin ja mulla on hyvä maku heh...he
    Niin ja väritys on ihan nappiin.
    Ihan käy kateex itelläni kun on musta.
  14. #14
    Jos se lamppukate kovasti häirittee, niin senhän voi vaikka lähettää mulle, pois nurkkia pilaamasta...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  15. #15
    "Katteella vai ilman?"

    Mielestäni ilman.
    Tommonen jammu on ihan pirun siisti ja jykevän oloinen nakupyörä.
    Ite vielä kun olen vähän tämmönen t-tero niin ruuvaisin eteenkin semmoset ihan pienet harmahtava-kuoriset vilkut.
    Mutta siis aika perfectohan tuo pyörä on.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  16. #16
    Lainaa (Olga @ Elo. 13 2006,11:53) kirjoitti
    Nättihän toi on sekä että...
    siis "plexillä" sekä ilman...
    Juu ei pojjaat (ja tytöt), jos noille muovihärpärttimille antaa mahdollisuuden ne vie koko käden ja yhtenä aamuna huomaat että komia muskelipyörä on muuttunutkin busaksi, iiik.... *
    Power is nothing without mojo!
  17. #17
    Ei kai nyt senttäs!
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  18. #18
    Jätetään siis nakuksi. Ja jospa tuo ei busaksi kuitenkaan ihan heti muutu. FZ1s:ksi voi vaikka joku päivä muuttuakin. Eteen tulevat pikkuvilkut kunhan löydän riittävän pitkällä varrella olevat, ei ole kiva jos ne eivät näy katteen takaa ollenkaan. Katteen heitän paikalleen vain jos lähden pitemmälle reissulle, sen kiinnitys on parin minuutin homma.


    Edit. Minivilkut tilattu, meni ebay hommiksi kun Suomesta ei löytynyt sopivia pitkällä varrella. Samoin on tilauksessa dynojetin suutinsarja ja k&n:n putsari. Ne tulevat paikalleen 25.8, samalla pyörä säädetään ja penkitetään. Jospa sieltä noin 120hv löytyisi takapyörältä.

    Edit 2. Isommat imukurkutkin sattuivat löytymään, menevät samalla paikalleen kun kaasarit ovat irti dynojetin asennuksen takia. Nyt voi toivoa, että takapyörällä olisi 125hv.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  19. #19
    Kerrankin Saksan toimitus oli nopea, alle 48 tuntia sieltä tänne. Eli nyt on edessäkin minivilkut, 40mm varrella pituus riitti juuri ja juuri katteen kanssa. Samalla poistin kaatumaraudat, nyt ois varmaan hyvä pysyä pystyssä...

    Kysymys, onko syttypyörä hankinnan arvoinen? Lähinnä mietin kannattaako se laittaa jo ennen dynoa ja kuinka paljon sen vaihto vaikuttaa tuloksiin.

    http://i75.photobucket.com/albums/i3...o/IMG_2068.jpg

    Hitto, tuo ei toimi kunnolla k&n:n kanssa. Pitää laittaa alkuperäinen suodatin takaisin siksi aikaa, että saan vietyä tuon dynoon.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  20. #20
    Hieno peli
    Höh, tuo katehan istui kuin nenä päähän.Toi mukavasti semmoista racer henkeä laitteeseen.
    Aina oon tykänny enempi yksvärisistä pyöristä mutta poikkeus vahvistaa säännön.Maalaus on hieno.
    And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
  21. #21
    Tänään kävi jammu penkissä. Paikalleen tuli 36y kurkut ja dynojetin satsi. TT-motorsportin penkissä irtosi takapyörältä 118hv ja 110Nm, eli ihan ok 70tkm ajetulle pyörälle. Putsarikoteloa voisi vielä avata lisää, oli kuulemma jäänyt vähän rikkaalle.

    Syttypyörä on tilattu, mutta se ei tähän dynokertaan kerennyt. Seuraava operaatio on kireämpien nokkien etsiminen jostakin, pakko saada 130hv takapyörälle. Bigbore kitistä en kuitenkaan vielä uskalla haaveilla...



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  22. #22
    Lainaa (Tctic @ Elo. 25 2006,23:32) kirjoitti
    Tänään kävi jammu penkissä. Paikalleen tuli 36y kurkut ja dynojetin satsi. TT-motorsportin penkissä irtosi takapyörältä 118hv ja 110Nm, eli ihan ok 70tkm ajetulle pyörälle.
    Ihan ok lukemia tosiaan, ja siitähän se vielä herkistyy kun sisäänajo on ohitse... *

    Ja mitä tuohon lisävirittämiseen tulee, eikös laulussakin jo sanota että ahtaamaan tänne tullaan eikä...
    Power is nothing without mojo!
  23. #23
    Kone oli kuulemma niin karstainen kuin vain olla ja osaa. Pari kertaa olivat vetäneet raa'asti rajoittajalle ja putkesta oli tullut tyylikästä kipinäsuihkua koko ajan. Eli tiedä vaikka tuo vielä herkistyisikin kun vain antaa tarpeeksi happea.

    Ahtaminen olisi pop jos sen pirun päästömittauksen vain saisi tehtyä jossakin...
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  24. #24
    Lainaa (Tctic @ Elo. 27 2006,22:41) kirjoitti
    Kone oli kuulemma niin karstainen kuin vain olla ja osaa. Pari kertaa olivat vetäneet raa'asti rajoittajalle ja putkesta oli tullut tyylikästä kipinäsuihkua koko ajan. Eli tiedä vaikka tuo vielä herkistyisikin kun vain antaa tarpeeksi happea.

    Ahtaminen olisi pop jos sen pirun päästömittauksen vain saisi tehtyä jossakin...
    Ruåttiin ruåttiin.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  25. #25
    Eilen oli juhlapäivä. Jammu sai vihdoin ja viimein oikean rekisterikilven peräänsä.

    Kysymys, mistä saa Suomesta halvimmalla Yoshimuran osia? Nokkia lähinnä kaipaisin.

    Edit. dynokäppyrä lisätty:
    http://i75.photobucket.com/albums/i302/Tctic/Mopo/XJR1200Dyno.jpg



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  26. #26
    Päivitetään tätäkin välillä. Vaihdoin eteen ja taakse teräspunosjarruletkut ja tuntuma parani huomattavasti.

    Hommasin myös matalan ja mustan Renthalin Fat Bar tangon, sille pitää keksiä raiserit jostain.
    Pyörän päivitysten tarkoitus on pitää ajaminen hauskana ensi kesänäkin, asunnon etsiminen ja tulevat häät kun vievät kaikki ylimääräiset rahat joten vaihtaminen ei ole mahdollista.

    Kait tuo pitää viedä viikonloppuna talvisäilöön, jaksa enää tälle vuodelle ajella. Talven aikana on hyvä hommata uusia osia ja suunnitella tulevia modifiointeja.

    Edit. 24.10. Syttypyörä tuli 2kk odotuksen jälkeen ja sain hommattua koneeseen viimeiset rosteripultit sekä uuden polttoaineanturin. Jarrulevyjen lisäksi nokat olisi saatava jostain, mielellään kireämmät kuin yoshin stage 1:t.

    Edit 2. 27.10. Laskeskelin aikani kuluksi, että viimeisen kuukauden aikana pyörään on ostettu palikkaa 400€:lla vaikka sillä käytännössä katsoa ei ole ajettu ollenkaan.
    Vielä kuitenkin tarvitaan palikkaa 700€:lla, jotta tuo pysähtyisi kunnolla.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  27. #27
    Mielipiteitä kaivataan. Hommaanko tuohon hiilikuituisen huggerin ja mustan bugspoilerin vai annanko olla nakuna? Jos hankin nuo niin varttikate laitetaan tietenkin paikalleen.

    Raiserit löytyivät Suomesta ja nyt ei tarvita enää kuin uudet tupit ja jarrulevyt + brembon jarrukahva. Joten kyllä tämä vielä tästä...

    Edit. Brembon jarrulevyt tilattu vihdoin ja viimein. Tässä viimeaikoina on vain ruennut mietityttämään pitäisikö tämä sittenkin vaihtaa uuteen. Ei muuten, mutta seuraavat hankinnat ovat kalliita ja niiden vaikutus pyörän arvoon ei ole kaksinen. Palikoihin menee vähintään pari tonnia ja tehoa tulee maksimissaan 140hv takapyörälle.

    Ps. Nuo pirun minichamps mopojen pienoismallit ( www.minichamps.de ) meinaavat viedä kaikki rahat. Pakko rajoittaa niiden hankkimista, jotta saa tämän mieluiseen kuntoon kesään mennessä. Viimeisin hankinta oli kuitenkin must, 1979 (syntymävuoteni) Kenny Robertsin (samat värit kuin XJR:ssä) YZR500 1:12 pienoismalli nimikirjoituksella. http://www.grandprixlegends.com/publ...m/P793001S.jpg

    Pps. Ei kukaan sattumoisin tarvitsisi Max Biaggin -01 tai -02 yamahan minichamps 1:12 pienoismallia nimikirjoituksella?



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  28. #28
    Jammun myynti peruttu, uusia osia on taas hankinnassa.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  29. #29
    Päivitystä tännekin. Tänään meni tankki ja etukate maalattaviksi (parempi myöhään kuin ei milloinkaan), väri pysyy samana, mutta korjataan tankin painauma ja etukatteen naarmut. Takakatekin vaihtuu huomattavasti parempi kuntoiseen kun onnistuin pääsemään sellaisesta kauppoihin, jarrukahvaksi hommaan alkukesästä brembon radiaaliin ja peilit siirtyvät tangon päihin.

    Rahatilanteen mukaan ensi talvea varten hankitaan 1314cc wisecon mäntäsarja, 39 fcr:t ja kentin tai yoshin nokat. Tosin melkein pitää käydä vielä näillä "vakiopalikoillakin" dynossa jotta näkee minkä verran putsarikotelon lisäavartaminen ja syttypyörä toivat lisää tehoa.


    Ps.
    Maalauksesta johtuen pääsen aloittamaan kauden vasta viikolla 16. Onneksi tässä on sopivasti työkiireitä ennen sitä ja ehtiipähän kerätä kuukauden rahaa osia varten.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  30.  
  31. #30
    Pikkuhiljaa alkaa tämäkin vempele olla kasassa. Maanantaina vaihdoin jarrulevyt eteen ja kävin läpi kaikki jarrusatulat. Edessä liikkui pari mäntää kahdeksasta ja takana ei oikeastaan yhtään. Voi olla nyt hieman erilainen jarrutuntuma.

    Tänään sitten tuli tankki ja etukate maalauksesta, nyt ei enää ole naarmuja tai lommoja. Keltaisen värin sävy tummeni hieman, muuten kaikki pysyi ennallaan. Ensi viikon alussa käyn säätämässä venttiilit (olettaen, että Louisilta tilattu työkalu saapuu) ja sitten jammu pääsee taas baanalle entistä ehompana. Niin juu, syttypyöräkin löysi paikkansa koneesta.

    Kyllä tämä vielä tästä vaikka rahaa on palanut jo 3t€.


    Edit. 14.4.2007. Kävin tänään kasaamassa jammun loppuun. Isompia ongelmia ei ollut ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, tosin etujarrun tuntuma on edelleen hukassa. Venttiilit tarkastin vielä kerran kun olin pyöritellyt avaimella konetta pari kertaa ympäri. Nyt välykset olivat juuri ne mitä pitikin. Outoa, mutta hyvä näin.

    Mittariin tuli 120km kun ajoin pyörän talvisäilöstä kotipihaan, hieman viileä oli kun meni myöhälle, mutta elossa säilyttiin.



    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen