Eli moros!
Minkä sortin asioita otettava erityisessti huomioon ostettaessa 600 sebaria! Lähinnä vuosmallit 1991 - 1995? Tyyppiviat ja kaikki tekniikkaan liittyvät asiat lähinnä kiinnostaa... cebari ois tosiaan hakusessa, muutta tietoo siitä on vähän! Kaikki faktat teknisistä tiedoista--> käyttökokemuksiin on hyvinkin tervetulleita!?
Kaikille jotka jaksoivat vastata isoooo kiitos!![]()
Rock till you drop...
ja sit oli vielä sellanen että onko tuossa metalli tankki? Minä hölmö kun en oo aivan satarosenttisen varma! Nolottaa...![]()
Rock till you drop...
Muutoin olen niin vähän ehtinyt omallani ajella, että en osaa neuvoja antaa, mutta sen osaan sentään sanoa, että tankki on metallia.(-tatska- @ Syys. 05 2004,14:23) kirjoitti
![]()
Kyseisissä pyörissä tyyppivikana ilmenee nokkaketjun rallatusta, johtuu useinmiten ketjun kiristäjästä tai sitten nokkaketju on kulunut. Ittelleni ne joutunut vaihtamaan vm.93, ja pyörä on oikein kelpopeli kaikinpuolin, minusta ainaskii helppo ajaa.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
jeps! sit toissijaset jutut eli huipputeho ja mitä cebari mittariin huippunopeutta mahtanee kerätä?![]()
Rock till you drop...
Vanhemmissa 600:ssa cebareissa tuntuu olevan käynnistysongelmia useilla, ainakin mitä olen lukenut ja kuullut. Olen kyl aika käsi mitä tekniikkaan tulee, itselläni käynnistysongelmat on esiintyny kosteilla ilmoilla ja pitempään seisoneena.
-- Artisti --
Mukava ja helppo käsitellä. Tuontipyörissä voi olla ongelmia jännitteentasaajan kanssa. Kannataa tarkistaa se, jos hommaat tuontipyörän.
Kun muistaa määräaikaishuollot kunnolla, CBR on varsin mainio menopeli.
Jos joku potkaisee minua perseeseen niin kovaa, että siitä jää kengänpohjan muotoinen mustelma, kasvanko silloin korkoa...?
Teknistä tietoa vaikkapa nyt -94 mallista tässä.(-tatska- @ Syys. 05 2004,21:18) kirjoitti
Käynnistysongelmia ei ole itellä esiintynyt ainakaan tämän kesän aikana.
Huippunopeus riippuu tietysti monesta seikasta. Sanottakoon kuitenkin vertailun vuoksi, että omalla -94 PC25 koneella, ~80kg kuljettajalla mittari on kivunnut 240km/h.
Jos mahdollista, kannattaisi koeajaa pariakin cebaria ennen ostoa. Huomaapi tehot sekä laakereiden/ jousituksen kunnon - kulun vakauden.
Ostin itse vm. 2000 cebarin nyt keväällä. Tuota ennen ajoin yhdellä samanlaisella sekä vm. 93 Saksasta tuodulla cebarilla, jolla oli ajettu "vähän" (pyörä oli kylläkin kuin uusi päälle päin, ajettu alle 30 tkm). Noiden koeajojen jälkeen en enää miettinyt hetkeäkään, kumman ikäistä kattelen. Eli päädyin uudempaan...melkoinen ero oli monessakin suhteessa.
--- Honda CBR 600F ---
Osta minulta vähänajettu 2003-mallinen CBR600.
+ plussat
- takuuta vuosi jäljellä (brandt)
- musta, uudemman näköinen
- toimii erittäin hienosti
- huomattavasti edullisempi kuin uusi, mutta vastaa uutta toimivuudeltaan
- kokonaiskustannus edullisempi vuoden vanhassa kuin kymmenen vuottavanhassa, lainan korot ovat sitäpaitsi ennätysalhaalla
- miinukset
- maksaa enemmän kuin vanha kehäraakki
T: Jyri
040-5947711
Vähän vielä tarkennusta *
Eli tällä ostamallani pyörällä oli ajettu n. 10 tkm enemmän kuin tuolla vm. 93 cebarilla. Tuo vanhempi oli kuitenkin siistimmässä kunnossa päällepäin *
Ominaisuuksissa oli kuiten eroa: Vanha helkutin jäykkä / kankea kaikin puolin, esim. ohjaus ja hallintalaitteet (kytkin, jarru). Pyörä tärisi ja tehottomampi. Jarrut varsinkin takana tosi lusut. Eriskummallisia ääniä verrattuna tähän vm. 2000 pyörään.
En nyt sano, että tuo vanha niin huono olisi ollut. Ei vaan kiinnostanut enää tuon uudemman testaamisen jälkeen yhtään. Uudempi oli keveämpi, ketterämpi & tehokkaampi.
Hintaeroa oli vähän yli 2000 ekiä.
--- Honda CBR 600F ---
Tärkein on unohtaa se, siirtyä katselemaan "sillä silmällä" vaikka vieressä kiiltelevää Kawasakia(-tatska- @ Syys. 05 2004,14:09) kirjoitti
![]()
Vanhassa (-91) cebarissani alkoi tulla 60 tkm jälkeen ikäviä värinöitä tankoon, sormet puutui. Tais alkaa olla alakerran laakerit vaihtoa vailla... Möin pois.
...shit happens...
niin... hyviä kommentteja! mutta jos totta puhutaan tuo vanha sebari on pirun ruma, ei siitä mihinkään pääse! mutta tarkotuksena ois siitä tehä "vähän" persoonallisempi! elikkä vaihtaa melkein kaikki osaset takahaarukkaa myöten! nyt kun massiakin on... ja köpi kasawikoihin en koske enää pitkällä tikullakaan!mutta koneen kestävyys olikin se tärkein juttu... mutta mitä tossa on alkup. tehoa? ei tuo linkki auennu...
vanhemmat siis... vaikka tehot muuttuukin kun saa föönin kiinni! hassua eikö! 600 ahdettu... muttta ette arvaakkaan mitä sellanenkin vekotin mahtaa kiihtyä!
se on jotain huippua!
Rock till you drop...
Ilkee.(-tatska- @ Syys. 07 2004,17:16) kirjoitti
No, jotain 100 heposen luokkaa on tehot.
no ei se nyt ehkä niin kauhee kuiteski oo ku ruvetaan muihin vertaa... mut kuiteski juu!
Rock till you drop...
Pari kesää tuli joskus ajeltua 92' PC25:llä ja kankeaksi en voi ko. mallia haukkua ja hallintalaitteetkin muistaakseni yhtä kevyet kuin vaikka VTR:ssä, eikä se kyllä tärissykään...kirjoitti
Voimaakin löytyy pelkän suutisarjan ja putkiston avulla paremmin kuin esim. PC35:stä, joka on omien kokemusten perusteella vakiona ihan kuollut koneeltaan alle 8krpm:n ;)
Ainoa tekninen ongelma koko aikana oli jännitteensäätäjän kärähtäminen eli luotettavuus teki vaikutuksen....
Kannattaa ehkä ettiä 93 tai uudempi PC25 niin takaiskari on ainakin vähän parempi tai sitten PC31 eli 95-->
Ota mielummin Kawan vastaava (600 zzr), ei tuu joka nurkassa vastaan, eikä kuullosta vinkumiselta vakioputkellakaan
Don´t tread on me!
Itellä ollut kesän yli -92 cebari (aj. 55 tkm) eli pc-25 ja on toiminut todella mainiosti. Mitä nyt nokkaketju rallattelee aina silloin tällöin. Voimaa ollut ihan tarpeeksi ja en ole sillä mistään vielä myöhästynyt.
Olen nyt tuosta luopumassa uudemman mopottimen tieltä, joten jos hyvä cebari kiinnostaa niin ota yhteyttä. Vaihdan merkkiä aivan kokeilumielessä ja jammun ukkoskissa talutetaan talliinHondasta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
Tiedä sitten onko sepelimyllyn ääni yhtään parempi(sami71 @ Syys. 08 2004,00:25) kirjoitti
![]()
![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Kumppani on saanut mittariin 280 km/h, arvelee todelliseksi nopeudeksi 250 km/h. *Niin siis -96 mallilla. Nokkaketju vähän rallattaa ja pitäis vaihtaa ens keväänä. Joskus pesun jälkeen on käynnistysongelmia, kun antaa kuivaa jonkun aikaa, niin taas lähtee. Kaikin puolin muuten hyvä pyörä, kunhan huoltaa säännöllisesti. Ajettu nyt 67 000 km. Etutanko vähän vipattaa kun päästää kädet irti, mutta johtuu ilmeisesti renkaista, koska ilmeni renkaanvaihtojen jälkeen, edelliset ei täristänyt, ja kaikki laakeriviat yms. tutkittu. *(-tatska- @ Syys. 05 2004,21:18) kirjoitti
(sami71 @ Syys. 08 2004,00:25) kirjoitti
Ei viiti kuitenkaan nii rajua pyllistystä tehä tosikoiden ja tyylitajun suuntaan! *kirjoitti
ei siitä matkasaatanasta tässä projektissa paljoo iloa oo...
vaikka ei cbr mikään supersportti ole mutta parempi aihio kuin zzr!
Rock till you drop...