Monessä yhteydessä esiin tulee ns. maaliongelmat Hondassa ja itsellä on omakohtaisia kokemuksia. Eli käytössä on -03 musta/puna 954 Blade ja jo samana päivänä kun hain se uutena liikkeestä niin tankki meni mustasta kohtaa aivan harmaaksi. Aluksi ajattelin että Gore on tehnyt taas tehtävänsä jne. mutta kun aloin asiaa miettiä niin puvussani ei ole mitään varsinaista osaa mikä tankkia naarmuttaa niin ei näin pitäisi maali/lakan himmentyä... *
Olen seurannut monen kaverin tankkeja sillä silmällä ja tuntuu pinta pysyvän parempana muissa merkeissä *
Onko kukaan kysellyt asiaa myyjältä/maahantuojalta voisiko tätä soveltaa takuuasiaan jos yleensäkin tällaista ongelmaa yleisesti esiintyy ?
Ajatus olisi talvella ruuvata tankki irti, lakata uudestaa ja laittaa "kalvot" pintaan, mutta olisi mukava saada tähän maksajaksi maahantuoja tai edes osakorvaajaksi, olekohan mahdottoman asian perässä *
Kertokaa kokemuksistanne *![]()
P.S. vanhassa Honussa tuntui maali/lakkapinta kestävän paremmin
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Samanikäinen XX, ei mitäääään ongelmia, mitä nyt nuo kaatumiskulumat...
Solid as Rock
at least...
Hard as Stone
Jep, mulla cbr600f vm.00, tavallinen musta ja maali/lakka on melko pehmeä...en tiedä onko se mustassa aina, jos ei ole metallinhohtolakkaa.
Ei tarvi olla kuin sormessa jotain kuivettunutta kovaa nahkaa, niin tulee komee pintanaarmu maali/lakkapintaan vetämällä sormella.
Pitää vahailla vähän välii...
--- Honda CBR 600F ---
Voi kun selviäisikin pelkällä vahaamisella, mutta itsellä on ainakin tankin pinta siinä kunnossa ettei enää saa kuntoon vahaamallakaan(jvirta @ Syys. 06 2004,14:20) kirjoitti
Kirjoittelin jo maahantuojalle (Brandt) mutta enpä usko että ottavat tuohon mitään kantaa
Onko siis joku jo tehnyt asiasta reklamaatiota myyjälle tai maahantuojalle
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Reklamoi ja käy näyttämässä. Ei se noin voi olla. Tulevat varmasti vastaan jos voit osoittaa ettet sitä itse ole tehnyt. Ja kyllähän sen näkee.
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Nyt tuli maahantuojalta kommentti että kuluminen on normaalia riippuen ajoasusta, liasta ym. mikä on aivan ymmärrettävää. Tosin viimeinen kommentti oli että veisin mopottimen näytille paikalliseen liikkeeseen ja antaisin heidän tehdä diagnoosin, joten pitää joku kerta koukata liikkeen kautta, jos vaikka saisi vähän apua korjaukseen
-C9B5R4-
Mietelause:
Itse valitin tästä Vantaan BW:ssä ja sanoivat että "onhan näitä vaihdettu takuun piikkiin", ottivat asian hoitaakseen pyörää katsomatta ja lupasivat ottaa yhteyttä. Tästä on kyllä jo jokunen viikko aikaa eli pitäs varmaan ravistella puuta hiukan.(-C9B5R4- @ Syys. 07 2004,15:22) kirjoitti
Ainakin englannissa nimenomaan noita mustaharmaita 1000RR:n tankkeja on kuulemma vaihdettu maahantuojan piikkiin enemmänkin. Värimalleissa ja tuotantoerissä taitaa myös olla eroja, koska tässä duunipaikan pihalla seisoo välillä 1 kpl trikolori 1000RR, jossa ainakin viimeksi kun sen näin oli tankin maali erinomaisessa kunnossa. Omani ei olisi millään kestänyt sellaisena, paitsi jos olisi jättänyt kokonaan ajamatta. Moponi on pesty hellävaroin todella usein (jottei tankin kyljissä olisi "hiomapaskaa") ja vahattu kesän aikana ehkä 10 kertaa ==> tästä ei ole ollut mitään apua.
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Mukava kuulla että olivat noin myönteisiä asian suhteen. Kerrotko tänne tai sitten minulle privana jos jotain uutta kuuluu. Kiitos...(tn954 @ Syys. 07 2004,16:55) kirjoitti
...ja kumarrus
-C9B5R4-
Mietelause:
Itse tiedustelin samaa kun alkoi tuo hioutuminen näkymään ja ystävällisesti ilmoittivat että takuuseen menee eivätkä kyselleet sen enempää![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
-02 punainen honda nähnyt maantietä reilut 20tkm. maalipinta ok. Vertailtiin kaverin siniseen kawaan -03 ja siinä on jo pinta himmentyny tankista, polven syvennysten kohdalta.
Ei se honda aina huonoin ole!
Mulla oli edellinen mopo 02 sinivalko Blade ja kun vein sen 25 tkm ajettuna vaihtoon oli maalipinta tankin kyljissä käytännössä virheetön, eli ei se Honda tosiaankaan aina huono ole. 1000RR:ssä oleva musta maali on vaan sattumalta kyllä huonointa mitä olen mopoissa nähnyt ja Hondan tulisi tämä asia takuuseen korjata.(kokki @ Syys. 08 2004,18:39) kirjoitti
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Miten asia sitten hoidettiin/hoidetaan. Maalataanko se uudestaan vai tuleeko sulle uusi tankki?(Nightwolf78 @ Syys. 08 2004,16:50) kirjoitti
Onko sinulla asiasta mitään mustaa valkoisella?
-C9B5R4-
Mietelause:
Itellä myös musta 1000RR ja ekan päivän jälkeen maalipinta raiskatun näkönen. Soittelin välittömästi Brandtille eikä lämmenny korvaamiselle ollenkaan. Jos on korvauksia eli uutta tankinsuojusta alkanu löytymään niin otankin huomenna yhtettä uudemman kerran... Ja olishan se väärin jos ei sais takuun piikkiin kuntoon *![]()
Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
Minulla on musta VFR-800 -98 ja sen tankissa reisien kohdalla maalipita on mennyt harmaaksi. Tuskin tälle mitään takuuta on, joten laitoin kirkkaan mustan kalvon näihin kohtiin.
Moro, mulla on honda cbr 600f -03 musta *ja heti ensimmäisen viikon aikana tankista polvien kohdalta maalit ihan harmaana...Olen yrittänyt vahaillla säännöllisesti mutta aina se vaan menee pahemmaksi....
Sais mennä kyllä kele takuuseen jota on vielä jäljellä *
No oho!... mulla on cbr600f -03 puna/musta/harmaa ja vasta muutama viikko sitten laitettiin tankinsuoja, kun jouduin lopulta antamaan periksi, että sen saa siihen laittaa... se kun on niin RUMA!.....mutta tankissa ei maalissa mitään vikaa ja ajettu noin 16000 km
Maali t on pehmeet Yamahoissakin, ainakin emännän 02:nen XJR, jolla ei ollut ajettu 5000 kilsaa, näytti tankin takaosassa Gorehousujen saumoista saaneen paikoitellen himmeän pinnan maaliin.
Asiasta puhuttiin KX-Centerin porukoiden kanssa ja housuvalmistajankin, mutta kun on kaksi epäiltyä, niin siihen jäi...
Laitetaan kiveniskuteippiä ja joskus oikea lakka pintaan...
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.