Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Elikkäs otsikon mukainen pyörä kiinnostais. Oon vakavasti harkinnu kyseistä pyörää enskesänä hommaavani ja kiinnostaisikin,että onko keneklläkään kokemuksia pyörästä?

    Tiedän että on 2-t ja siksi ei muka kestä,mutta se on yksi asia joka siinä kiehtoo!
    Myös hyvät kokemukset RGF:st tukee kyseistä pyörää,onhan niissä sentään jonkin verta yhtäläisyyksiä...
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  2. #2

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Kaksitahdin kestämättömyys on urbaanilegendaa. Kauhutarinoita on kuultu ja luettu, mutta itse 10 vuotta kaksitahtisella ajaneena pystyn väittämään päinvastaista..

    RGV on alunperin suunniteltu enemmän rata- kuin katukäyttöön ja jotkin tekniset ratkaisut ovat herkkiä vikaantumaan; esimerkkinä pakoaukonsäädin.

    Suomen oloissa kone käy aika kylmänä ja jäähdyttäjän eteen joutuu laittamaan pahvia kesälläkin. Näin ainakin joku on väittänyt. Uskoisin, että hyvällä huolenpidolla RGV on hyvä ja luotettava peli kurvailla. Ja talvet on aikaa korjata, jos tarpeen.

    Suomessa harvinainen peli, mutta jostain saattaa löytää hyvän yksilön. Kannattaa hankkia, mikäli tykkää kaksitahtisen luonteesta. Isommilla pyörillä on tekemistä, että pysyvät pikkuteillä ja/tai radalla mutkaosuuksilla kyydissä..



    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  3. #3
    tuusmotorissa taitaa olla yksi tosi helmi yksilö.makean näköinen peli,ja ainakin riksun moottoripyöräkerholla oli joskus rgv ratapyöränä
  4. #4
    Kokemuksia RGV250 on 3 vuoden ajalta, omistin semmoisen muistaakseni vuosina 1992-95. Ostin sen uutena, joten vanhemmista ei ole kokemusta. Olen myös omistanut RG500:sen.

    Pyörä on kevyt ja kohtuullisen tehokas. Se on helposti hallittavissa, sillä on helppo mennä äärirajoille asti, onhan se lähes täysiverinen kilpapyörä. Suurimpana miinuksena pyörässä oli se, että ohjausiskunvaimennin puuttui joka aiheuttaa vaaratilanteita keulan noustessa. Pyörä on parhaimmillaan radalla ja mutkapätkillä, se on lähes Ducatin korvike.

    Minkäänlaisia ongelmia ei ollut, mutta pyörä olikin lähes uusi. Vanhempien pyörien ongelmista en tiedä.
    Mikäli tykkäät 2-tahdin hajusta ja kisapyörämäisyydestä niin valinta on oikea. Mikäli olet yli 180-senttinen, pyörä on liian pieni sinulle. Jos haet jokapäiväiseen ajoon sopivaa pyörää, valinta on väärä.
  5. #5
    PA-säätimistä sen verran,että tietääkseni samat kun RGF:s ja putsaamalla pysyy paremmassa kunnossa... Tosin ajattelin että jos pyörän hommaan niin hankin jollain konstilla myös saksasta erikoisvahvat säätimet...

    Onko tietoa,vastaako ajoasento RGF:ää kuinka paljon? Kuvien perusteella kyllä...

    Ja tuo kylmänä käynti on myös RGF:n ongelma... Koko kesän ollu pahvit edessä... Tosin sillon kovimmilla helteillä jouduin ottamaan pois.
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  6. #6
    Lainaa (Hemppo^ @ Syys. 03 2004,16:14) kirjoitti
    PA-säätimistä sen verran,että tietääkseni samat kun RGF:s ja putsaamalla pysyy paremmassa kunnossa... Tosin ajattelin että jos pyörän hommaan niin hankin jollain konstilla myös saksasta erikoisvahvat säätimet...

    Onko tietoa,vastaako ajoasento RGF:ää kuinka paljon? Kuvien perusteella kyllä...
    Jos pa-säätimet on ongelma, voi säätimien tilalle sorvata "tapit". Mihinkään erikoisvahvoihin säätimiin en ihan heti usko. Se suzukin pa-säädin on kyllä niin syvältä.

    Mun perseelleni toi ajoasento oli kyllä sama piikissä ja kakspuolikkaassa. Hyvin samanlainen ainaki.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  7. #7
    itse asiassa ne 'korjatut' ja parannellut säätimet joita saksasta saa ovat päässeet eroon suzukin tekemästä kämmistä, on vaan hintaa niillä säätimillä. Toisaalta taas jos vaihtoehtoina on sorvatut tapit ja orkkissäätimet niin ei olekkaa niin kallis vaihtoehto(nämä säätimet siis kestävät eikä tarvitse uusimista, putsaamista tietty). En ole itse kyseisiä säätimiä pelannut mutta näin olen lukenut.
    Put put put.
  8. #8
    MänTä:

    Näin olen itsekkin lukenut... tosin muistelisin että ne paremmat säätimet olivat jopa halvemmat kuin originaalit... Tosin en muista aivan varmasti.
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  9. #9
    RGV on mainio pyörä kaupunki kurvailuun ja kilparadalle, mutta tuskaa on ajaa yli 30 km matkoja. Pleksi on todella matala ja näihin ei oikein tahdo löytyä "tupla-kuplia". Löytyy kyllä, mutta ei Suomesta....

    Pakoaukon säätimiä muokkaa tämä herra:

    http://www.fischer-kfz.com/

    Maksaa about 60 euroa per säädin X 4 kpl.

    Ite olen tilannut tältä mm. jollyn putket ja speciaali kannet ym.
    Kannattaa ostaa melkein sellainen pyörä mihin koneremppa tehty jo valmiiksi. Tälläisella ajelee taas sen 10000-15000 km. Ja öljynä vaan parhaita täys-synteettisiä 2 tahti öljyjä. Esim Castrol TTS. Jos jotain tulee mieleen kysy ihmeessä....
  10. #10
    juu,ei RGF:nkään katteet oikeen kovasti suojaa... Mutta kun ei tiedä paremmasta,niin pärjää...

    Minkäslainen homma on 25kW modaus? Tietty kurit lähtee heti katsastuksen jälkeen,jos ei satu löytyyn semmosta,joka on jo valmiiks 25kW papereissa...
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  11. #11
    En tiedä tuosta RGV:stä mitään mutta aikanaan meinasin ostaa tdm250:n niin sen kuristusta väliluokkaan tuli opiskeltua:
    Jos ei saatavilla ole maahantuojan/valmistajan omaa kuristesarjaa,niin on osat veistettävä itse(tai teetettävä). Tässä voi kiva katsastus-setä auttaa, mitä kannattaa tehdä.
    Yleensä helpoin on sorvata/koneistaa materiaalista x kaasuttimiin holkit jotka rajottavat niin ettei luistit nouse "liikaa" ylöspäin. Tässä jos on motin tehokäyrä(netistä, maahantuoja) säästää yhden penkitys kerran. Kattoo käyrästä millä kierroksilla on se 25 Kw ja sitten ne luistin rajoittajat antaa kaasua vain tähän asti.
    Sitten palikat paikalleen ja tehomittaukseen, ja kun sieltä tulee käyrä jossa on 24.99Kw max tehona, niin toimenpide on siinä. Toki osista jotka rajoittavat on syytä olla vaikkapa CAD-piirrustukset niin ei katastuksessa piipitetä.
    Tästä on joku aika kun mietin tätä, korjatkoon asiantuntevammat. 2T Moottorin käytös tällä kuristuksella on sitten toinen juttu,johon en niin ollut perehtynyt
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  12. #12
    RGV:hen pitäisi käydä suoraan 2 X RGF kuristussarjaa. Koska siinä on kuitenkin samanlaiset sylinteri(t). Ei oo RGF:än kuristuksista tietoa kun ei oo koskaan sellasta ollut, mutta jos oikein muistan niin pakoputkeen tulee vaan "joku" holkki ja pakoaukon säätimet otetaan pois käytöstä...
  13. #13
    Lainaa (Makkonen @ Syys. 07 2004,14:20) kirjoitti
    RGV:hen pitäisi käydä suoraan 2 X RGF kuristussarjaa. Koska siinä on kuitenkin samanlaiset sylinteri(t). Ei oo RGF:än kuristuksista tietoa kun ei oo koskaan sellasta ollut, mutta jos oikein muistan niin pakoputkeen tulee vaan "joku" holkki ja pakoaukon säätimet otetaan pois käytöstä...
    Tuo kuristustyyli koskee/käy mun ymmärryksen mukaan vain RG 250 Gammaa. Vain Gamman sai rekisteröityä noin 25Kw. "Kaverilla" oli.
    Uskon tuohon kunnes toisin todistetaan.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  14. #14
    Lainaa (SampySladi @ Syys. 07 2004,14:40) kirjoitti
    Lainaa (Makkonen @ Syys. 07 2004,14:20) kirjoitti
    RGV:hen pitäisi käydä suoraan 2 X RGF kuristussarjaa. Koska siinä on kuitenkin samanlaiset sylinteri(t). Ei oo RGF:än kuristuksista tietoa kun ei oo koskaan sellasta ollut, mutta jos oikein muistan niin pakoputkeen tulee vaan "joku" holkki ja pakoaukon säätimet otetaan pois käytöstä...
    Tuo kuristustyyli koskee/käy mun ymmärryksen mukaan vain RG 250 Gammaa. Vain Gamman sai rekisteröityä noin 25Kw. "Kaverilla" oli.
    Uskon tuohon kunnes toisin todistetaan.
    No järjellä ajatellaan niin RGF:än 33 hv kuristetaan 15 hv:eksi. Niin miksei RGV 62 hv kuristeta 30 hv 2 kertaa samalla sarjalla? RGF moottori on suora kopio RGV:een koneesta ja esim. näistä käy sylinterit ristiin toistensa kanssa.....
  15. #15
    Lainaa (Makkonen @ Syys. 07 2004,15:22) kirjoitti
    Lainaa (SampySladi @ Syys. 07 2004,14:40) kirjoitti
    Lainaa (Makkonen @ Syys. 07 2004,14:20) kirjoitti
    RGV:hen pitäisi käydä suoraan 2 X RGF kuristussarjaa. Koska siinä on kuitenkin samanlaiset sylinteri(t). Ei oo RGF:än kuristuksista tietoa kun ei oo koskaan sellasta ollut, mutta jos oikein muistan niin pakoputkeen tulee vaan "joku" holkki ja pakoaukon säätimet otetaan pois käytöstä...
    Tuo kuristustyyli koskee/käy mun ymmärryksen mukaan vain RG 250 Gammaa. Vain Gamman sai rekisteröityä noin 25Kw. "Kaverilla" oli.
    Uskon tuohon kunnes toisin todistetaan.
    No järjellä ajatellaan niin RGF:än 33 hv kuristetaan 15 hv:eksi. Niin miksei RGV 62 hv kuristeta 30 hv 2 kertaa samalla sarjalla? RGF moottori on suora kopio RGV:een koneesta ja esim. näistä käy sylinterit ristiin toistensa kanssa.....
    Järjellä näitä ei ajatellakaan. Selvittelin tuota kuristamista nelisen vuotta sitten kun olin kiinnostunut kovasti kakspuolikkaan RGV:n ostosta. Mitään faktaa siitä ei musta löytynyt. Suzuki sanoi yhtä ja katsastusasemat toista. Tyypityksistä ym höpisivät että on eri, ei kelpaa samat osat. Siitä vain oltiin yhtämieltä että Gamman kuristus onnistuu kyllä noin. Ja näin hiipui mun RGV innostus.

    Piikki RGF:n joka on kuristettu noin olen omistanut. Se prikka sielä putkessa ei vaikuttanut oikeastaan mitään, kiihtyvyys ei kärsinyt, huiput tippui mittarilukemasta 170, 150. En usko että sillä saatiin todellisuudessa mopoa 15hv:ksi.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  16. #16
    Sen verran osaan sanoa että ei käy RGF:n osilla kuristus jos ne tällää RGV:hen siis 2x. Vaikka samat pytyt olis yms osat
    niin se mikä merkkaa on se että katastusinssi ei hyväksy niitä.
    Tämän tiedon perustan siihen että taas siihen erääseen tdm250 ei pystynyt kuristamaan DT125:n hiluilla
    Kuten se takavuosien laulu käännettynä olis: ei ole helppoa keinoa eikä oikopolkua.
    On se ihme veivaamista,nämä laitteet on nimenomaan harrastepyöriä jos tiellä ajaa
    edit: kirjoitus virheet onnistuu aina
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  17. #17
    Eli ilmeisesti ainoaks vaihtoehoks jää jonkullaisen "patentin" teko ja penkitys...? Tyyliin kaasariin rajotin.
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  18. #18
    Penkitys+diy osat: voi ikään,sukupuoleen, sexlajiin ja tukanväriin riippumatta kuristaa minkä vaan siis pärrän
    Jotakin ikäviä huhuja "pakokaasu" mittauksesta olen kuullut, on ökykallis homma.
    Varmista katastus asemalta mitä mieltä nykyään ovat tästä tavasta siellä.
    Tällainen rätisevä 2T vois olla kova pala lähteä pollarin testaamaan
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  19. #19
    Öö älkää vaan sanoko että se päästömittaus pitää tehä,jos on diy kurit...?
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
  20. #20
    Mitään päästömittauksia ei tarvita. Kuristin pakoputkeen ja pakoaukon säätimet pois toiminnasta(elikkä lukitaan ala asentoon) niin ei taatusti ylity 32 hv. Tämän jälkeen penkittämään ja se on siinä. Tai onhan noita 25 kw RGV:tä myynnissä sillon tällön. Eti pörssistä sellanen ilmotus ja soita ja kysy jos et usko.........

    Vois tehdä ihan hyvää muutamalle muullekin soittaa........
  21. #21
    Jeesataan kaveria,homma OK?
    Mitäs tämä:Eti pörssistä sellanen ilmotus ja soita ja kysy jos et usko.........

    Vois tehdä ihan hyvää muutamalle muullekin soittaa........

    Mikäli viitataan tähän keskustelun osallistujiin niin voi voi.

    Usko ei kuulu tähän lajiin. Joko homma tehdään tai ei.
    Voit uskoa että minulta ei jäisi saamatta ne 25Kw paperit a la rgv250 jos tässä tilanteessa olisin ite. Peace Kaikille, ajellaan ja ollaan onnellisia.
    Ps. Inssimaailmassa pitää olla faktaa mikä se "kuristin" on
    Monihan kokeilee onneaan tyyliin-kun Romppaisen verstaalla surrattiin M14 rikka rööriin ni hyv tuli.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  22. #22
    Lainaa (mkoo @ Syys. 07 2004,17:42) kirjoitti
    Jeesataan kaveria,homma OK?
    Mitäs tämä:Eti pörssistä sellanen ilmotus ja soita ja kysy jos et usko.........

    Vois tehdä ihan hyvää muutamalle muullekin soittaa........

    Mikäli viitataan tähän keskustelun osallistujiin niin voi voi.

    Usko ei kuulu tähän lajiin. Joko homma tehdään tai ei.
    Voit uskoa että minulta ei jäisi saamatta ne 25Kw paperit a la rgv250 jos tässä tilanteessa olisin ite. Peace Kaikille, ajellaan ja ollaan onnellisia.
    Ps. Inssimaailmassa pitää olla faktaa mikä se "kuristin" on
    Monihan kokeilee onneaan tyyliin-kun Romppaisen verstaalla surrattiin M14 rikka rööriin ni hyv tuli.
    Ei nyt pidä vetää herneitä nenään, mutta hommahan toimii näin yksinkertaisesti: 1. Ilmoitat johonkin liikkeeseen joka tekee näitä tehonalennus juttuja, että haluat RGV:esi 25 kw:eksi. 2. Viet pyörän liikkeeseen jossa ne asentavat sinulle kuristimet pakoputkeen ja ottavat pakoaukon säätimet pois toiminnasta ja ajavat sitä penkissä. 3. Saat sieltä mukaasi teholapun ja todistuksen, että pyörääsi on asennettu "tämän ja tämän" kokoinen kuristin ja pakoaukon säädin on poistettu käytöstä. 4. Menet konttorille muutoskatsastukseen ja annat paperit katsastus sedälle joka korjaa tehot rekisteriotteeseen ja voipa vielä käydä testaamassa sitä.

    Välttämättä ei tarvitse edes pakoaukkoa pienentää sillä RGV ei mene yhtään mihinkään kun pakoaukon säätimet lukitaan alas.

    Voiko tämän yksinkertaisempaa homma olla?
  23.  
  24. #23
    Kiitos! Enään ei puutu ku pyörä...
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91