Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Moi!

    Olen harkinnut otsikon mukaisen pyörän hankkimista. Olisiko teillä kertoa kokemuksia vuosien 1996-2001 Thundercattien hyvistä ominaisuuksista ja toisaalta vioista?

    Entäpä 1990-luvun puolivälissä ja hieman sen jälkeen valmistetuista XJ 900:sta?
    --
    "It isn't pollution that's harming the environment.
    It's the impurities in our air and water that are doing it."
    Vice President Al Gore, U.S.A.
  2. #2
    Itsellä on Catti ja olen ollut siihen kaikin puolin tyytyväinen, tehoa on mielestäni riittävästi. Kulutus on hieman alle 5l/100km. Yli 200 kg:n paino tuo matka-ajoon mukavuutta. Vaihdelaatikko on jossain piireissä saanut mainintaa ykköselle vaihdettaessa, mutta joskus se vaan on runtattava vähän ronskimmin päälle, toimii hyvin kuitenkin. Olen muuten ehkä luopumassa pyörästä , eli jos kiinnostaa ota yhteyttä.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  3. #3
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä '00 catti ja hyvä peli on, sliparin ja suutinten vaihdolla (sekä säätämisellä) pyörä muuttuu vieläkin paremmaksi - varsinkin alavääntöä tulee roppakaupalla lisää.

    Ainoaksi ominaisviaksi voisin sanoa mittarivalojen kyrvähtämisen, 1-2 kertaa kesässä saa vaihtaa mittarivalojen polttimot - kokemusta 3:sta catista tuon osalta...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  4. #4
    Itselläni on -03 Catti ja ei ole kuin hyvää sanottavaa...

    Jos noista kahdesta pitää valita, niin ehdottomasti Thundercat.
  5. #5
    Kiitoksia kommenteista. Joudun kuitenkin todennäköisesti päätymään tuohon XJ 900 Diversioniin. Se tuntuu matka-ajossa paremmalta.

    Onko tuossa jotain tyyppivikaa, joka pitäisi muistaa tarkastaa ennen ostoa?
    --
    "It isn't pollution that's harming the environment.
    It's the impurities in our air and water that are doing it."
    Vice President Al Gore, U.S.A.
  6. #6
    XJ 900 jousitus. Sanovat että varsinkin etuhaarukka kaipaa päivitystä, joten etusijalle kannattaa laittaa (jos käytettyjä katsastelee) sellaiset joihin on muutoksia tehty. Eli jotain Wilberssiä, White Poweria sun muuta laitettu...

    Vanhemmista kannattanee tsekata ainakin ettei änkkärit ole ruosteessa.

    Ei kai niissä muuta liene.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  7. #7
    Lainaa (Jassu @ Syys. 02 2004,10:20) kirjoitti
    Itsellä '00 catti ja hyvä peli on, sliparin ja suutinten vaihdolla (sekä säätämisellä) pyörä muuttuu vieläkin paremmaksi - varsinkin alavääntöä tulee roppakaupalla lisää.

    Ainoaksi ominaisviaksi voisin sanoa mittarivalojen kyrvähtämisen, 1-2 kertaa kesässä saa vaihtaa mittarivalojen polttimot - kokemusta 3:sta catista tuon osalta...
    Jos vaan ostaa Yamahan OMAT lamput sinne mittaristoon niin ne kyllä kestävät.

    nimim. 40 tkm samoilla lampuilla
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Jyri @ Syys. 07 2004,12:13) kirjoitti
    Jos vaan ostaa Yamahan OMAT lamput sinne mittaristoon niin ne kyllä kestävät.
    Kawasakin lampuilla olen ajanut nyt 10 tkm ja hyvin tuntuvat nekin toimivan...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Kiinnostaa tuo 600 Thundercat - onko kokemuksia muorin kanssa ajamisesta ts. soveltuuko kaks päällä matkailuun ?

    update : kiitokset kommenteista. yksin ajaessa tyypitetty laite tuntui mainiolta - jäi mamman kanssa kokeilu tekemättä nähkääs... (yksin ajaessa oli LIEVÄ * ero ER-5:een , kaksin ajaessa ER:ssä emäntä istuu suhteessa alempana = helppoa kurvailua, joten siitä kysely)



    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  10. #10
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 07 2004,17:25) kirjoitti
    Kiinnostaa tuo 600 Thundercat - onko kokemuksia muorin kanssa ajamisesta ts. soveltuuko kaks päällä matkailuun ?
    Sopii hyvin, leveä istuin ja kahvojen hyvä sijainti.
  11. #11
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 07 2004,17:25) kirjoitti
    Kiinnostaa tuo 600 Thundercat - onko kokemuksia muorin kanssa ajamisesta ts. soveltuuko kaks päällä matkailuun ?
    Useampi tonni on ajeltu kakspäällä kisulla tänävuonna, ainoa huono puoli on pidemmillä matkoilla että pitää pärjätä tankkilaukulla + repulla koska ei tuohon oikein muuten laukkuja saa kiinni (paitsi yyber-ruman takalaukun).

    Minä oon ~170cm pitkä ja emäntä about 165cm...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #12
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 07 2004,17:25) kirjoitti
    Kiinnostaa tuo 600 Thundercat - onko kokemuksia muorin kanssa ajamisesta ts. soveltuuko kaks päällä matkailuun ?
    Kyytiläisellä on kuulemma hyvät oltavat. Tilaa siellä riittää ja on ainakin isot kahvat, joista pitää kiinni. Menetteleehän se ajaminen kakspäälläkin kunhan käyttää jousituksen säätöjä hyväkseen. Tuosta matkailuun soveltuvuudesta voi olla montaa eri mieltä...mulla on takalaukku, joka on paikallaan vain kun ollaan vaimokkeen kanssa pidemällä reissulla. Ilta-ajeluihin en takalaukkua laita paikoilleen, sillä pilaahan se ajettavuuden ja pyörän ulkonäön. Jos pakkaa takalaukkua, niin ajettavuus kärsii samassa suhteessa kun tavaramäärä kasvaa.

    Kyllä tämäkin kuussatku on parhaimmillaan yksin ajellessa. Silti varmaan yksi parhaista sporttisemmista kusisatasista kakspäällä ajeluun. Seuraava pyörä on kokoluokkaa isompi juuri sen vuoksi, että tulee ajeltua myös kakspäällä ja ehkä sitä vääntöä kaipaa myös sinne alapäähän. Kaikesta huolimatta catilla pärjää kaikissa olosuhteissa paremmin kuin hyvin.
    Honda VTR 1000F
  13. #13
    Taakse saa Giwin laukun, mahtuu juuri kaksi kypärääkin tai muuta roinaa, aivan ehdoton. Giwin uusin malli v46 ei mielestäni ole ruma, otin siihen lisäksi lisäjarruvalon sekä pehmusteen selkänojaksi. Suosittelen vastaavaa systeemiä. Minusta aivan pakollinen hankinta. Emäntä on ainakin kiitellyt selkänojaa.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  14. #14
    Ja minusta takalaukku ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti vaan päin vastoin, onhan boxi takana paljon mukavampi kuin reppu tai tankkilaukku. Täytyy napata kuva pyörästäni, kun se tulee huollosta niin voi joku arvostella kuinka ruma takaboxi oikein on.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  15. #15
    Lainaa (Shadow77 @ Syys. 08 2004,08:54) kirjoitti
    Ja minusta takalaukku ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti vaan päin vastoin, onhan boxi takana paljon mukavampi kuin reppu tai tankkilaukku. Täytyy napata kuva pyörästäni, kun se tulee huollosta niin voi joku arvostella kuinka ruma takaboxi oikein on. *
    Jos laukku iso (itsellä oli 46l Kappa) ja siellä normaali reissukamaa, niin kyllä se vaikuttaa.
    Ei tosin hissukseen ajelussa, mutta jos hieman reippaammin ajaa mutkaa (80km/h alueella moni mutkakin tuntuu todella jyrkältä 80km/h nopeudella) niin peräpää sen verran löysä että sen elämisen tuntee mutkissa (vaikka itsellä oli kireimmällä asetuksella). *Lisäksi mutkasta lähtemisessä huomaa hyvin keulan keveyden.

    Muuten *oli loistava pyörä, 3 kesää sillä tuli kurvailtua.

    Ps. Jaksakaa (pliis.. ) kaivaa vanhoja viestejä, siellä löytyy lukemattomia määriä myöskin Catista, joissa mekin Jassun kanssa on lueteltu useaan kertaan omalla kohdalle sattuneet asiat...
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  16. #16
    Vielä lisäisin, että takalaukku keventää etupäätä ärsyttävästi myös hiljaisesta vauhdista jyrkästi käännyttäessä. Etupää tuntuu pomppivan hieman...moni tietää varmaan, mitä tarkoitan.
    Honda VTR 1000F
  17. #17
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    oliko Thundercatissa jotain teknisiä eroavaisuuksia vuosimalleissa ? (..muutakin kuin värit) onko -96 "protosarjaa" ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  18. #18
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 27 2004,14:48) kirjoitti
    oliko Thundercatissa jotain teknisiä eroavaisuuksia vuosimalleissa ?
    Ainoastaan väri...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #19
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 27 2004,14:48) kirjoitti
    oliko Thundercatissa jotain teknisiä eroavaisuuksia vuosimalleissa ? (..muutakin kuin värit) onko -96 "protosarjaa" ?
    Laatua heti alusta saakka, en ainakaan ole kuullut 96-vuotisissa olevan vikoja sen enempää. Olihan ne viimiset FZR:t jo teknisesti melkein samoja laitteita.
    Honda VTR 1000F
  20. #20
    Lainaa (Jassu @ Syys. 27 2004,15:11) kirjoitti
    Lainaa (pekko5 @ Syys. 27 2004,14:48) kirjoitti
    oliko Thundercatissa jotain teknisiä eroavaisuuksia vuosimalleissa ?
    Ainoastaan väri...
    .. ja -96 ja -97 malleissa on erilainen vaimennin kuin vuodesta -98 eteenpäin. Lienee kiristyneiden päästövaatimusten takia tms. Näin voisi ainakin arvata.
  21. #21
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    HEHE

    koukkasin pariviikkoa sitten oman ukkoskissani Saksasta. mukaan tuli -99 / 25 tkm

    enpä olisi uskonut että reppuselässä voi hapettaa 200 ilman lepatusta .. nyt uskon. aerodynaamisesti vain rekat ja pakut aiheuttivat päätä ravistavaa turbulenssia.

    kulutus autobahnalla 160 km/h = 6,5 litraa, (tietyöt mukaanlukien) kuulostaako sopivalta ?

    6 vaihde tuntui noissa vauhdeissa radalle välitetyltä, onko kukaan kokeillut eturattaan kasvattamista ?

    pyörän huoltokirja oli kovasti "vajaasti täytetty" mutta pata kehrää nätisti. millaisia huoltotoimenpiteitä raati suosittelisi ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  22.  
  23. #22
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pekko5 @ Marras. 24 2004,09:23) kirjoitti
    enpä olisi uskonut että reppuselässä voi hapettaa 200 ilman lepatusta .. nyt uskon. aerodynaamisesti vain rekat ja pakut aiheuttivat päätä ravistavaa turbulenssia.
    Sulla lienee joku tuplakupla siinä ?

    Lainaa kirjoitti
    kulutus autobahnalla 160 km/h = 6,5 litraa, (tietyöt mukaanlukien) kuulostaako sopivalta ?
    Nojuu, suomessa perusajossa (kaupunki ja maantietä sekaisin) kulutus ollut sellasta 4.5-5 l/100km

    Lainaa kirjoitti
    pyörän huoltokirja oli kovasti "vajaasti täytetty" mutta pata kehrää nätisti. millaisia huoltotoimenpiteitä raati suosittelisi ?
    Jos pyörässä on vakiohilut kiinni niin kiisseleiden tsekkaus riittänee, mutta jos esim putkea tmv vaihdeltu niin penkissä käyttäminen ja tuolloin seosten tsekkaus voisi olla fiksua.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat