Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 66:sta
    Oma sarjanumeroni täsmää postissa saamiini, eli pyörä huoltoon.

Tosi hyvin harkitulta vaikuttaa tuo tiedotuksen ajankohta - kun ajokausi on päättynyt ja liikkeissä kovin hiljaista eikä kauppa oikein käy. Aika moni varmaan minun lisäkseni teettää liikkeissä muitakin hommia kuin vain tuon liittimien vaihdon. Joitan uusia palikoitakin varmaan tarttuu mukaan.
    Samoin käsky kävi. Vaan kun pitäisi välittömästi ottaa yhteyttä huoltoon? Ei nyt viitsisi ajella räntäsateessa 400 kilometriä. Ei kai vaan keväällä sanota, että huoltoon olisi pitänyt varata aika jo syksyllä?
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Tuo "polttoaineletkuhässäkkä" onkin isompi ja virallisempi juttu kuin aluksi kuvittelinkaan eli:
    Mikäli pyörään ei määräaikaan mennessä vaihdeta oikeanlaisia liittimiä, poistuu pyörä rekisteristä.

Korjaamo (esim JL-bike tai HD-center) tilaa osat, kun niille ilmoitetaan sarjanumero. JL-bike saa osat päivässä.
    Kun pyörään on vaihdettu uudet liittimet, raportoi huoltoliike Autoreksiterikeskukselle suoritetuista toimenpiteistä.

ARK pitää siis alkuperäisin muoviliittimin varustettua pyörää vaarallisena liikenteessä.
    aika härskiä... ja mukamas tosi juttu?
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
    Ei kai tämä härskiä ole. Autopuolella kuulemma hyvinkin yleistä.
    Uskon siihen, että tieto on paikkaansa pitävää. ARK:sta en ole asiaa tarkastanut, mutta JL-Biken miehet kertoivat näin.
    toisaalta 200km/h kulkeva soihtu on vaarallinen
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
    Lainaa (Outrage @ Tammi. 05 2005,12:41) kirjoitti
    Tuo "polttoaineletkuhässäkkä" onkin isompi ja virallisempi juttu kuin aluksi kuvittelinkaan eli:
    Mikäli pyörään ei määräaikaan mennessä vaihdeta oikeanlaisia liittimiä, poistuu pyörä rekisteristä.
    Onko tämä sitte sitä luonnollista poistumaa?
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
    MITÄ MITÄ MITÄ?! Voiko toi pitää paikkaansa? Itselläni on TT600:ssa muoviliittimet ja kesällä meni jo yksi poikki. Mitään kutsua ei ole kuulunut... Pitäisi varmaan heti maanantaina soittaa HD-Centeriin Mikä siinä nyt on se "määräaikaan mennessä" ? Tietenkin viime vuoden puolella
    <p>-</p>
    Lainaa (JCM @ Tammi. 16 2005,00:00) kirjoitti
    MITÄ MITÄ MITÄ?! Voiko toi pitää paikkaansa? Itselläni on TT600:ssa muoviliittimet ja kesällä meni jo yksi poikki. Mitään kutsua ei ole kuulunut...
    Ota sarjanumero ylös ja soita HD-Centeriin tai JL-Bikeen, jotta voivat tarkistaa kuuluuko pyöräsi tuohon joukkoon. Korjaus tehdään takuutyönä eikä se näinollen maksa mitään.
    Mulla kävi tällälailla huoltoon kutsu: Kun ostin Daytonan elokuussa, niin tuttu huolto äijä soitti melkein heti ja kysyi sarjanumeroa. Sit kun numero täsmäsi, ei muuta kun pyörä huoltoon. Liittimien lisäksi takuun piiriin tuli uus tulpan avaaja . Tais tulla se virallinen huoltoon kutsu Triumphilta joskus marraskussa vasta.
    Kun tuossa uudessakin Daytonassa on edelleen ne muoviset liittimet, niin ostaa pärskäytin sitten kerralla kunnolliset: Kuva

Ei tarvii enää hikoilla että koska ne muoviset räsähtää kun on metallia nuo.

Ne Trumpan tarjoamat metalliset on ilman sisäistä venttiiliä, joten ne vuotaa bensaa kun ne irroittaa Eikä niissä tule mukana tuota naarasliitintä tankkiin.

Ducati Diavel Dark
    Lainaa (NewmanRS @ Maalis. 25 2005,16:22) kirjoitti
    Kun tuossa uudessakin Daytonassa on edelleen ne muoviset liittimet, niin ostaa pärskäytin sitten kerralla kunnolliset: Kuva
    Mistäs ostit? Olen etsiskellyt omaan mopooni ( ei Triumph ) tuollaisia letkun väliin laitettavia pikaliittimiä, jottei tarvisi tankkia irroittaessa lemmareiden ja valuvan bensan kanssa puljata.
    Saiko arpalipulla uudet muoviset vai ihan metalliset liittimet?

"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
    Ostin valmiin setin T595.net:stä. Kyseessähän on siis CPC:n liittimet. Noissa, jotka ostin T595.net:stä, on vakioista poiketen Viton tiivisteet sisällä, kestää paremmin bensaa. Suomessa noita myy Suomen pikaliitin. Eivät vaan olleet halukkaita näin pienen erän toimitukseen.

Ducati Diavel Dark
    Kävin ko. firmassa (Suomen pikaliitin). Minulle ainaskin möivät uuden CPC:n naarasliittimen. Metalliset vastaavat kiinostaisivat kun tuo muovinen ei suurta forssia vaatinut katketakseen.
    2004 Musta Triumph Tiger
    Kyseessä siis Viton tiivisteillä olevat metalliliittimet. Noita eivät halunneet toimittaa yksinkappalein. Ovat kuulemma spezial-tilaustavaraa.. Olis pitänyt ottaa vähintään 10kpl kutakin liitintä.
    Ducati Diavel Dark
    Nyt on sitten asennettu nuo uudet metalliset liittimet. Asennukseen meni aikaa pari tuntia. Pari huomiota noista tankkiin tulevista naarasliittimistä jos joku innostuu noita itse vaihtamaan:

- aja tankki mahd. tyhjäksi
    - tankki irti
    - pura lukitussysteemi irti vanhoista liittimistä(helpompi ruuvata auki)
    - puhdista kierteet vanhoista tiivistejämistä
    - pura lukitussysteemi irti uusista(varo ettei jouset lennä ympäriinsä )
    - koska kyseessä on putkikierteet, laita kierretiivistettä uusiin liittimiin(esim. Loctite 577)
    - kiristä siten että noin 2mm jää kierrettä näkyviin, huomioi painonapin suunta siten, että se jää vasemmalle puolelle
    - asenna lukitussysteemit takaisin(varo ettei jouset lennä ympäriinsä )

Urosliittimet onkin sitten paljon helpommat:
    - Klemmari pois, vanha liitin irti ja uusi tilalle, klemmari kiinni
    Ducati Diavel Dark
    Lainaa (SpeedFour @ Elo. 31 2004,16:38) kirjoitti
    esimerkkinä vaikka RS:n sarjanumerot 091628-186130 (6 viimeistä numeroa) jotka kärsivät ongelmasta.
    Mielenkiintoista käyttäytymistä merkkiliikkeeltä !!
    Liike, josta ostin RS:äni väittää, ettei moponi (runkonumero täsmää) kuullu viallisiin pyöriin. Tehtaalta sain sähköpostissa SpeedFourin mainitsemat runkonummerot, kuten myös toisesta merkkiliikkeestä: eipä taida enää tarvita asioida liikkeessä, joka myi mulle mopon. Onneksi meillä on kuluttajansuoja, joka on jo puuttunut asiaan. Ruotsissa oleva maahantuojamme on myös erittäin kiinnostunut ko. asian suhteen.....

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vauhtihiiri @ Huhti. 19 2005,08:54) kirjoitti
    Liike, josta ostin RS:äni väittää, ettei moponi (runkonumero täsmää) kuullu viallisiin pyöriin. Tehtaalta sain sähköpostissa SpeedFourin mainitsemat runkonummerot, kuten myös toisesta merkkiliikkeestä: eipä taida enää tarvita asioida liikkeessä, joka myi mulle mopon. Onneksi meillä on kuluttajansuoja, joka on jo puuttunut asiaan. Ruotsissa oleva maahantuojamme on myös erittäin kiinnostunut ko. asian suhteen.....
    Pura oikealta sivulta muoveja sen verran että näet onko ne liittimet muoviset vai ei, niin ei tarvi arvailla. Triplessä ko. operaatioon riitti sidepanelin irroitus (kiinni kahdella ruuvilla).

Jos ne on muoviset, niin vaadi liikettä vaihtamaan liittimet.
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa (GFS @ Huhti. 19 2005,10:15) kirjoitti
    Pura oikealta sivulta muoveja sen verran että näet onko ne liittimet muoviset vai ei, niin ei tarvi arvailla. Triplessä ko. operaatioon riitti sidepanelin irroitus (kiinni kahdella ruuvilla).

Jos ne on muoviset, niin vaadi liikettä vaihtamaan liittimet.
    Syksyllä mulla oli tankki poissa paikoiltaa ennen seisontaanlaittoa ja ne on muoviset.....
    Mä en tappele enempää ko. liikkeen kanssa, hoitakoot kuluttajansuoja ja "maahantuoja" asian niinkuin parhaaksi näkevät: ne vaihdetaan toisessa liikkeessä, josta saa palvelua.

Voi wee!!!

Meikän Daytona kävi viime syksynä takuukorjauksessa ja siellä PITI vaihtaa ne liittimet. Mut sen kummempia en ole tarkastellu niitä, kuin tänään viimeksi : Kävin tänään mopoon käsiksi ja sen verran, että tankkia aavistuksen nostin, siis max 5cm, niin kuului NAKS!! Tarkastus äänen suuntaan, ja tuloksena oli vuolas bensan lirinä tankista ulos. Se fakin MUOVINEN liitin meni poikki . No maanantaiksi sain huollon ja lupasivat laittaa ne kuntoon. Toisaalta, sanoivat, että takuukorjaukseen kuului ainoastaan ruiskun pään liittimet, ei tankin. JEE JEE! Mutta laittavat nämäkin takuun piiriin. (Outoa, että takuuseen kuuluu mukamas vain letkun toisen pään liittimet)Ei hemmetti miten voi olla heikkoa tekoa noi muoviset systeemit. No ei muuta kuin pyörä maanantaina kärriin ja pajalle. Vai onko ne ihan mahdoton homma vaihtaa itse? Onko kokemuksia?
    Lainaa (Mr. Big @ Touko. 25 2005,22:02) kirjoitti
    Vai onko ne ihan mahdoton homma vaihtaa itse? Onko kokemuksia?
    Enkös mää tossa yläpuolella ole siitä jo kirjoittanut.
    Ducati Diavel Dark
    Lainaa (NewmanRS @ Touko. 25 2005,23:14) kirjoitti
    Vai onko ne ihan mahdoton homma vaihtaa itse? Onko kokemuksia?
    Enkös mää tossa yläpuolella ole siitä jo kirjoittanut.
    No niinpäs olikin . Kannattais näköjään meikäläisen lukea vähän tarkemmin.
    ..Toisaalta, sanoivat, että takuukorjaukseen kuului ainoastaan ruiskun pään liittimet, ei tankin. JEE JEE! Mutta laittavat nämäkin takuun piiriin. (Outoa, että takuuseen kuuluu mukamas vain letkun toisen pään liittimet)..
    TAKUU kattaa varmasti kaikki nuo liittimet siinä missä kaikki muutkin vialliset osat. Tuo recall todennäköisesti kattaa vain sitten sen toisen pään..

Asiakkaalle yhdentekevää, korjaus ei varmasti takuunalaisessa pyörässä maksa mitään. Huollolle hommalla on varma omat paperityönsä. Tietysti jos keksivät ryhtyä vänkäämään että rikkoutuminen oli sun aiheuttama. Silloinhan takuu ei sitä korvaa.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
    Aamulla otin tankin irti ja huomasin, että se toinenkin liitin on poikki. Soitin liikkeeseen ja kysyin, että voinko vaihtaa itse ne Trumpan toimittamat metalliliittimet. Vastaus oli, että Triumph haluaa liittimien vaihdon tapahtuvan valtuutetussa huollossa. Loppujen lopuksi ihmettelivät itse ihan samaa asiaa, että miksei asiakas voi itse vaihtaa niitä . No, maanantaina sit vaihtoon.
    Tosin voi tulla aika vi*tumainen homma, sillä ne liittimien toiset puolikkaat on tiukasti niissä tankin kierteissä kiinni. Eikä jenkaa näy kummassakaan kuin 1mm verran. Väkivallalla varmaan lähtee...täytyy seurata itse, miten irtoavat...

Hiplailin hieman niitä jäljelle jääneitä palasia ja ei voi muuta sanoa, että on erittäin haurasta tekoa olleet...
    Kun teille on niitä liittimiä vaihdettu, niin onko siis vaihdettu myös ne sovitteet tankkiin vai pelkkä pikaliitännällä kiinni oleva kulmaliitin? Totesin näin jälkikäteen että mulle vaihdettiin vain metalliset kulmaliittimet, ja siis nämä kierteillä tankissa olevat "jutut" jätettiin alkuperäisiksi...
    Ihmettelin mielessäni hommaa jo liikkeessä, meni nimittäin noin vartti aikaa. Siinä ajassa ei paljon bensoja pois lasketa, saati liittimiä ruuvata.
    Lainaa (veeäm @ Touko. 26 2005,17:53) kirjoitti
    Kun teille on niitä liittimiä vaihdettu, niin onko siis vaihdettu myös ne sovitteet tankkiin vai pelkkä pikaliitännällä kiinni oleva kulmaliitin? Totesin näin jälkikäteen että mulle vaihdettiin vain metalliset kulmaliittimet, ja siis nämä kierteillä tankissa olevat "jutut" jätettiin alkuperäisiksi...
    Mulla on tässä pöydällä kamat, jotka pitäisi vaihtaa. Näyttää olevan vain pari kulmaliitintä, o-renkaat ja kiristyspannat.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Lainaa (wama @ Touko. 26 2005,19:59) kirjoitti
    Lainaa (veeäm @ Touko. 26 2005,17:53) kirjoitti
    Mulla on tässä pöydällä kamat, jotka pitäisi vaihtaa. Näyttää olevan vain pari kulmaliitintä, o-renkaat ja kiristyspannat.
    No jes!
    Taitaakin tulla sit meikäläisen Trumpalle piiiiiiitkä tauko ajeluihin

Veikkanpa vaan, että ne ei pysty vaihtamaan niitä tankissa kiinni olevia systeemejä. Tulee vaikeat ajat...alkoi ottamaan pattiin jo etukäteen. Toivottavasti niiltä löytyy myös tankkiin kiinni tulevia härpäkkeitä. Fak!

Edit:
    Luulenpa, että varmaan täytyy tilata nuo tankkiin tulevat osat tuolta samasta paikasta kuin Newman.

Nostetaan vanha aihe ylös. Tänään hajosi minunkin 955 i Daytonasta polttoaineliitin. Oli mukava odotella liikennevaloissa valojen vaihtumista, bensan lentäessä katteiden välistä kadulle. Rikkoutunut liitin on tankin naaraspuolinen ylempi liitin, joka murtunut juuresta poikki.
    Kulmaliittimet on vaihdettu aikaisemmin metallisiin.
    Oletteko saaneet enää osia&#92;vaihtotyötä takuuseen vai meneekö omaan piikkiin? Valmistenumeron osalta näyttäisi osuvan.
  30.  
    Viime vuonna kävin hakemassa. Oli kuulemma runkonumeron mukaan vaihdettu jo luovutushuollon yhteydessä, mutta paskan marjat mitään oltu vaihdettu, muovia ne oli. Ei tarvinnut maksaa osista, työtä en edes kysynyt, kun ne nyt vaihtaa itse kymmenessä minuutissa jos käsien pesuun kuluvan ajan laskee mukaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen