Voisiko joku 93 vuosimallin VFR:n omaava ystävällisesti katsoa omasta pyörästään mitä kaikkea tilpehööriä keskiseisontatuen kokoonpanoon kuuluukaan.
Allekirjoittaneella ei ole enää pyörässä keskitukea, koska ilmeisesti edellinen omistaja oli radalla ajaessaan kulutellut jalkatappien lisäksi myös keskituen kelvottomaan kuntoon...Nykyinen käyttö pyörällä on lähinnä matka-ajoa, joten keskituesta olisi nyt hyötyä.
Ajattelinkin tiedustella purkamoita läpi ja kysellä keskituen saatavuutta. Kyselyä varten olisi hyvä tietää kaikki osat, mitä kokoonpanoon kuuluu. Itse tuen lisäksi tarvitaan varmaankin jousi, pultteja?, akseli?, ym.?
Tiedosta tai jopa kuvasta kiitollisena.
- Jukka -
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Tervehdys!
Kannattaa varmistaa ettei keskitukea ole poistettu tilanpuutteen vuoksi vaikkapa pakoputkiston uusimisen yhteydessä. Tällöin ei uusikaan mahdu tilalle.
First four cylinder Zetor was called the super 35.
Hyvä vinkki. Tehoputki on kyllä vaihdettu...
Kadun varteen sattui tänään pysähtymään samanikäinen VFR (tuuria???), ja pääsin katsomaan miten keskituki on kiinnitetty. Keskituki näyttää olevan kiinnitetty palkkiin, jonka sivut menevät moottorin alasivussa olevien katteiden alle. Tämä palkki siis kiertää pakoputkiston ali.
Täytyy tosiaan ensin purkaa alkusyksystä mopoa, että pääsee katsomaan tilannetta tarkemmin.
Yhden purkamon hinnan keskitukijutskille olen saanut... 75 euroa. Halvempaa se olisi kuin ostaa toispuoliselle haarukalle tarkoitettu pukki = 120 eetua (about). Työtuttu kun ei ole vieläkään saanut aikaiseksi tehdä sellaista minulle
Eli laitetaan homma jäihin hetkeksi, kunnes pääsen tutkimaan mopoa lähemmin. Kohta on onneksi kylmä, joten pääsee taas rassaamaan *heh*.
Minä rakensin hydraulitunkkiin mopon keskiseisontatuen korvakkeisiin sopivan adapterikappaleen eli auton renkaanvaihtotunkki muuttuu yhdellä pultilla kiinni olevan adapterin laiton jälkeen moponosturiksi...(Säätömies @ Elo. 25 2004,21:18) kirjoitti
Tarkoitettu tietty vain talvihuoltoihin tallissa, ei korvaa keskiseisonatukea ajokaudella.
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Mielenkiintoista...
Ei sulla sattisi olevaan speksejä / kuvia vehkeestä? Miten on copyrightin kanssa? Joko on patentti haettu, vai saako ideaa käyttää muutkin?![]()
Voin mä kuvan ottaa ja idea on tietty vapaasti käytettävissä ja muokattavissa...........(Säätömies @ Elo. 27 2004,08:50) kirjoitti
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Moron!
Edelleen tuo keskituki makoilee tallin lattialla, kyselitkin sitä tuossa keväällä, oli vähän ongelmia yhteyksien kans ja sit asia jo unohtuikin...
Joo omani sai väistyä, kun tuli pakorööri muovattua uuteen uskoon...vm.90
Tarpeeton se on mulle, mikäli tarvetta.
-Tuunari-![]()