Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ostin eilen pc 23 cbr 600:n ja ajelin reilu 60km , kivaa oli. Käynnistin koneen illansuussa ja alkoi kuulua vaihdepolkimen puolelta semmonen räpättävä ääni, ei hirmu kova, mutta kuitenkin. En uskaltanut ajaa. Aamulla käynnistin koneen, ei mitään poikkeavaa ääntä, joten kamat päälle ja baanalle. No käynnistin sitten taas lähteäkseni, ja taas se sama räpätys.Mikä piru riivaa, olisiko se nokkaketju homma vai mikä? Meneekö myyjäliikkeen piikkiin, pyörä on jo vanha, kaupat tein todellakin eilen. Muuten tuntui mukavalta, vaihteet välillä paukkuu vaan...
    Edit: kummalla puolella konetta se jakoketju on?
    Ääsyttää kun heti akoi ronata

    Edit 2: Ääni ei ollut metallista kalinaa, vaan enempi "muovimaista" tjsp. naksutusta. Olisiko joku vesipumppu/oljypumppu mahdollinen syypää?



    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  2. #2
    Entisessä PC 25:ssa oli jakoketju oikealla puolella.
    jakoketjun tai sen kiristäjän aiheuttama ääni on enempi
    "rallatusta".
    tosta vasemmanpuolen äänimaailmasta en tiedä mitään

    Ota yhteyttä myyjään!
    liikkeestä ostetulla pyörälläkin on lyhyehkö takuu.
    Leuka rintaan ja kohti uusia tappioita.
    Tallissa 600 RR -04 ja Z 1100 st -82
  3. #3
    Mulla "räpätti" omassa muovinen ketjusuoja, oli pikkasen irti etuosastaan. Tiedä sitten , helppo ainakin zekata *
  4. #4
    Lainaa (honzi @ Syys. 01 2004,10:38) kirjoitti
    Mulla "räpätti" omassa muovinen ketjusuoja, oli pikkasen irti etuosastaan. Tiedä sitten , helppo ainakin zekata *
    Jep mulla räpätteli kans ketjusuoja oli yksi pultti kadonnut.
    Tosin mulla pitää kytkin niin karmeeta elämää ettei pienet räpätykset haittaa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  5. #5
    Lainaa (boomerang @ Elo. 31 2004,10:57) kirjoitti
    Ostin eilen pc 23 cbr 600:n ja ajelin reilu 60km , kivaa oli. Käynnistin koneen illansuussa ja alkoi kuulua vaihdepolkimen puolelta semmonen räpättävä ääni, ei hirmu kova, mutta kuitenkin. En uskaltanut ajaa. Aamulla käynnistin koneen, ei mitään poikkeavaa ääntä, joten kamat päälle ja baanalle. No käynnistin sitten taas lähteäkseni, ja taas se sama räpätys.Mikä piru riivaa, olisiko se nokkaketju homma vai mikä? Meneekö myyjäliikkeen piikkiin, pyörä on jo vanha, kaupat tein todellakin eilen. Muuten tuntui mukavalta, vaihteet välillä paukkuu vaan...
    Edit: kummalla puolella konetta se jakoketju on?
    Ääsyttää kun heti akoi ronata

    Edit 2: Ääni ei ollut metallista kalinaa, vaan enempi "muovimaista" tjsp. naksutusta. Olisiko joku vesipumppu/oljypumppu mahdollinen syypää?
    Itsekin omistan pc-23:sen ja välillä rapisee nokkaketju, kytkin, venttiilit ja ketjutkin, ei 15 vuotias mopo nyt ihan äänetön koskaan ole. Kytkimen rapina/hankaus vapaalla on ihan normaalia hondalle, samoin vaihteiden kolahtelu. Nokkaketjun kiristin on helppo vaihtaa ja ei maksakaan kuin n. 60 euroa jos haluaa yrittää sen vaihdolla rapinoista eroon. Nokkaketjun rapina ei kuitenkaan ole mitenkään fataalia, ihan hyvin voit vaikka ajaa tuhansia kilometrejä rapisevalla ketjulla. Ongelmia tulee vasta sitten jos ketju katkeaa tai hyppää hampaiden yli mutta en ole kuullut uhdestäkään tälläisestä tapauksesta.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
  6. #6
    Lainaa (kende @ Syys. 01 2004,11:14) kirjoitti
    Ongelmia tulee vasta sitten jos ketju katkeaa tai hyppää hampaiden yli mutta en ole kuullut uhdestäkään tälläisestä tapauksesta.
    Toistaiseksi. *
    I am free of all prejudices. I hate everyone equally.
  7. #7
    Jep itellä kans rohisee kytkimen ollessa ylhäällä ja lakkaa kytkintä painettaessa=HONDA kuulemma..joten ei ole kuolemax.nokkaketjustakin lähtee ääntä ja ääntähän maailmaan mahtuu
    **1100XX**
    Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
  8.  
  9. #8
    Lainaa (kende @ Syys. 01 2004,11:14) kirjoitti
    Nokkaketjun kiristin on helppo vaihtaa ja ei maksakaan kuin n. 60 euroa jos haluaa yrittää sen vaihdolla rapinoista eroon.
    Ainakin pc-25 mallissa nokkaketjun rallatus ei suoranaisesti aiheudu kiristimestä vaan nokkaketjun muovisesta ohjurista, jota kiristin painaa. Ohjuri on vuosien mittaan kovettunut, eikä enää taivu siten kuin on alunperin tarkoitettu. Kiristimen vaihto auttaa kyllä hetkeksi mutta jos ei jatkuvasti halua olla vaihtamassa kiristintä niin kannattaa vaihtaa tai vaihdattaa ohjuri. Uusi ohjuri maksaa noin 70 euroa ja osaava henkilö vaihtaa sen noin kolmessa tunnissa.