Tulipa sitten tuommoinen GT sukisuki hommattua toiseks pyöräksi ja talven laittelu kohteeksi. Vielä ei pyörä tosin ole omassa tallissa, kun pitäis eka saada se tänne ja ajamaan ei viitti lähtä kun pyörä on seisonnassa ja tiedä sitten miten muutenkaan toimii pitemmällä matkalla seisonnan jäljiltä. Kuntohan tuossa on todellakin hyvä ja viimeset kaks vuotta seisonut kaverini tallissa. Kaveri laittanut 800e:llä pyörää parin vuoden ajan. Ja vieläpä on muuten varusteltu melkein täysin orkkis osin, lukuunottamatta takalokaria joka otettu CB:stä. Kone läpikäyty ja Runko maalattu viime vuonna, joten ei pitäs heti tulla onkelmia tien päällä. Tankki tosin on menty myös maalaan ja se menee aika varmasti uusiks talven aikana.
Tässä syksyllä luultavasti hahmottuu, että minkälaista käsittelyä pyörä saa osakseen. Luultavasti cafe racer tyyliseksi on tarkoitus rakennella, kuitenkin orkkis osat jäävät hyllyyn tulevaisuutta varten.
Lopuksi vielä pari kuvaa ko. rassista:
kuva
kuva2
kuva3
komea on pyörä, vähän erikoinen maalaus sivuposkissa ja tankissa? onko kenties epätasainen vai mikä ihme? Että cafe raceria...minulla on gt 250 -77, vuosimallia B. A:n kohilla tippui ramair pois ja koneeseen tuli monia parannuksia tuon vastapainoksi. Näköjään sitten piikkisessä säilyi kone entisellään.
http://www.suzukicycles.org tuossa nyt yksi sivu jos et vielä tiennyt, mitäs öljyjä meinaat käyttää? itse suosittelen ainakin aluksi mineraaleja johtuen moisten viskositeetista ja muistakin vanhahtavista ominaisuuksista.
onnea matkalle! minun pyörän projekti päiväkirja löytyy motot.net in puolelta osiosta moottoripyörät->omat pyörät->suzuki gt 250
Put put put.
Kappas kappas, ite Mäntähän se täälläkin kirjottelee. Joskus muinoin myös Kuningasmopojen viekussa tutuksi tulit, silloin ite tosin eri nikillä.(MänTä @ Elo. 29 2004,18:51) kirjoitti
Tuo suzukicycklesin sivu on kyllä tiedossa ja kerkesin sitä tässä jo tänää hieman lukaistakkin läpi. Samalla tuli lukaistua sun projektis tuolta motot.netistä. Hieno projekti sulla täytyy myöntää.
Nyt ois hakusessa Haynesin opas tuohon gt suitsaan ja huomenna pitää käydä ensin tuo kirjaston valikoima läpi jos sieltä sattus löytymään. (toivossa on hyvä elää)
nii ja tuo maalaus, se ON "hieman" epätasainen ja sen takia meneekin uusiks pohjatöineen kaikkineen ja uuden värin saa heittää niskaan ammattilainen.
Ja kun kerran sitä on melkeinpä kaikki jo suositelleet, niin eiköhän sitten omassakin käytetä mineraali pohjasta.![]()
Mukavaa kun näitä helmiä säilötään! Itsekin tuollaisella kesän 1984 ajelin. Kulutti muistaakseni miehekkäitä määriä bensaa... Ja "raju" tehopiikkikin koneesta löytyi punarajan tuntumasta.
Entinen omistaja tuossa kertoili, että oli tän pyörän ostanu joiltain nuorilta sälleiltä jotka olivat pitäneet sitä mettämopona!!
Tajusivat sitten vissii, että parempi ostaa rossipyörä siihen hommaan.
Bensankulutus voipi olla kovaa, mutta jos niitä täydellisiä säätöjä tuohon hakee niin eihän tuonkaan pitäs hirmusia syödä. Tällä hetkellä muuten on öljypumppu irti ja tankissa seosbensat. Ikin en oo noihin tuoreöljyvoiteluihin luottanu, johtuneeko ehkä muutamista vastoin käymisistä mopojen kanssa. Toinen syy on, että ei oo oikeenlaista letkua just siihen käsillä.
Hyvä Radoni! Mukava huomata, että nuoremmatkin kundit räpläävät vanhojen vehkeitten kanssa.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Makee on! Itelläni oli aikanaan vm 77 125 GT joka oli ollut maahantuojan esittelypyöränä uutena. Tästä johtuen siinä oli varusteena valkoiset kovat laukut vilkuilla ja miehekäs kaatumarauta.
Siinä yksilössä ei ainakaan ollut ongelmia tuon tuorevoitelun kanssa ja niin kuin trophy mainosti niin sitä tehopiikkiä oli aina kiva odottaa..![]()
No hei, eihän noista uusista ole mihinkään.(DoubleTwin @ Elo. 30 2004,10:58) kirjoitti
![]()
Kyllä se veri vetää noihin vanhoihin pyöriin päin aika voimakkaasti, ehkä johtuen siitä, kun ne juuri näyttävät moottoripyöriltä.
Juu onhan tuo siisti peli ja pienen ehostuksen jälkeen vielä komiampi. Ja varmaankin toimii tuo tuoreöljyvoitelu tuossakin pyörässä hyvin, mutta just nyt ei ole oikeeta letkua käsillä ja sanoinkin, että mopojen kanssa joskus törmäsin huonoon luotettavuuteen. Enköhän mää sen talven aikana laita kuntoon, ni ei tartte sit tankatessa aina öljyn kanssa pelleillä.kirjoitti
Oho, nostalginen peli, ainakin mulle
Joskus reilu 10vuotta sitten oli mullakin tuollainen "mettämopona", ei ollu papereita.. pyörään eikä kuskiin.
Toisesta putkesta puuttui huilu, niin otin toisestakin pois. menevät äänet..
Kyllä tuolla jätti komiasti mankit ja peeveet.
Tuossa oli muistaakseni 16hp, mites, eikös sulla ole A1 kortti?
KTM 690SM
Juu, jos en ihan väärin muista niin 11kW rekisteriotteessa lukee (en jaksa sitä ny tuolta kaivaa). Ja A1-kortti vasta tällä hetkellä löytyy mutta sillähän tuota saapi ajella, vaikka eihän sillä kortilla sitä ajeta..kirjoitti
![]()
jep vaka vanha mäntähän se tässä. Kyllä tämmönen vanha suikkeli uuden pyörän aina kestävyydessä voittaa litratehojen ansiosta. On muuten mehukas tehopiikki näissä, tosin vääntökäyrääkin riittää vaikka muille jakaa. Siinä 6trpm kohdilla alkaa hymy nousemaan ja kun päästään sinne 7trpm niin on virne ja 8trpm onkin jo vaihdon aika.
Piru kun minun pyörän putket on mutiloitu ajan kuluessa, mites sun pyörän putket voi?
Put put put.
No onhan nuo melko lommottomat, mutta kromipinta on hiottu hiomakoneella poies.kirjoitti
eli toisinsanoen uusi maali pintaan ja se on mattamusta.
![]()