Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Omistan vuoden -89 ZXR750 mopon jonka on joku tuonut saksasta joku 3 vuotta sitten. Nythän on niin, että kun aloin vaihtaa laturinremmiä, niin ostamani alkuperäinen varaosa ei käynyt. No, www.buykawasaki.com kertoi, että hihna jonka pyörästä kaivoin kuuluu gpx750 -88 malliin. Voi vittu. Ja sitten etsin koneesta numeron: zx750fe026028. Ja rungossa numero:zx750h003748. Eli eri numerot. Enkä edes tiedä että kuuluuko olla samat, jos on erikseen runko- ja moottorinumero. Mutta kun tuo gpx750 on vissiin joltakin mallimerkinnältään zx750fe.

Nyt joku kertokoon miten tää homma menee. Mitä eroja noissa koneissa on? Koko on ainakin gpx 742cc ja zxr 748cc (luulisin )

PunkRock on kelpo kamaa
    Mulla oli 749cm3 zxr-93 ja kun ei tiiä historiaa ni voi vaan arvailla..
    Suk dik!
    Et taitais olla ensimmäinen joka törmää tuohon asiaan, muistan jutelleeni yhden huoltomiehen kanssa joka oli alottamassa remppaa asiakkaan pyörään mutta moottori oli jotain aivan muuta kun sen piti olla......tais olla omistajalle mukava ylläri
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Sen verran oon lisää kaivellu, että noissa -88 ja uudemmissa gpx:ssä ei ole noita venttiilinpaininkuppeja, ja mun pyörästä sellaset löytyy.

Ehkä tossa on ihan oikea kone, mutta eri laturin hihnapyörällä.
    Siitä koneen numerosta en kyllä tiedä
    PunkRock on kelpo kamaa
    Tai sitten tilanne on vaan se, että sun kone on vm -88. Jos pyörä on otettu käyttöön vasta -89 lukee rekisteriotteessakin vastaavasti vuosi -89.

Mun Saksasta tuodun gpz500 s:n piti olla vuosimallia -91, mutta etujarrun kaksi levyä sekä pyörän maalaus puhuvat voimakkaasti vuoden -90 mallin puolesta.

Edit: En lukenu edellistä tekstiä huolellisesti ennen vastaustani, kuten huomaat..

http://www.thekwaksownersclub.co.uk/

Kertoo kyllä että GPX sekä ZXR750H on 748cm3
    [ARVAUS]Olen antanut itseni ymmärtää että zxr kone perustuu gpx koneeseen, mutta suurimmat erot on juuri kannessa..gpx ruuvattavat venttiilit kun taas zxr paloilla, tietty jotakin muutakin...?[/ARVAUS]

KTM 690SM
    Hihna joka kuuluu -89 ZXR:än on 6 urainen. Mutta moponi hihnapyörät ovat 4 uraiselle hihnalle.

Tietääkö siitä kukaan että pitääkö runko- ja moottorinumeron täsmätä? Kansi mulla nyt ainakin on ZXR:n.

Ei tällä asialla kyllä niin kauheesti oo väliäkään. Kunhan kulkee

Jos tossa on GPX alakerta niin mitenkähän on noiden välityksien kanssa?
    PunkRock on kelpo kamaa
    ymmärtääkseni runko- ja moottorinumerot eivät ole samat. Ei ainakaan Hondalla tai Suzukilla, miksi Kawallakaan olisi, kun toinen on rungon ja toinen moottorin numero ja sillä pihvi?

GPX:llä ja ZXR:llä voi moottoripuolelta hyvinkin löytyä suhteellisen läheistä sukulaisuutta. Asia varmastikin ratkeaisi, jos toimittaisit moottorinumeron maahantuojalle, jolla on saatavilla tarkat tiedot, mikä kone on alunperin kuulunut mihinkin...
    huomaa muuten, että tuskin kannattaa hiiskua Saksasta mitään, se saattaisi vaikuttaa heidän "työmotivaatioonsa" laskevasti!
    Nyt ei näytä olevan buykawasakin sivut käytössä ,mutta jotenkin muistelen että sieltä löytyisi 2 eri versiota tuosta kawasta, eli joku Euromalli ja Ameriikanmalli tai jotain. Eli voiskohan toi sun mopo olla tuontipyörä tai vaihtoehtoisesti siinä vois olla tuontikone.
    Enpä sitten tiedä onko näissä versioissa laturinhihnoissa sitten eroa.
    Se toinen malli on californian malli. Siinä on jotain pakokaasun takaisinkierrätys systeemejä.
    PunkRock on kelpo kamaa
  11.  
    tietääkseni??? saksassa myyty pyörä tulee sen vuotiseksi koska se otetaan käyttöön eli jos on 89 pyörä ja se myydään vasta 90 niin pyörän papereihin tulee käyttöönotto vuodeksi 90 näin minulle selitettin kun sitä kysyin kun minulla oli vfr750 vm88 mutta pyörä oli kuitenkin 87-mallinen ja kun hommasin tehtaan manuaalin niin siitä numeron perusteella homma myös varmistui