Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Ensin aloittelevan motoristin tarina : Kymmenen vuotta piti hankkia moottoripyöräkortti ihan vaan "varmuuden vuoksi", jos joskus vaikka lainaisi jonkun pyörää tai tulisi muuten vaan tilaisuus ajaa. Mopoilla ja kasikymppisillä olinkin hurutellut aika paljon nuorempana. Mutta... Sitten pääsin isomman pyörän päälle( joo 600cc tosi iso...heh..no minusta vielä on.) ja oma oli ostettava siltä istumalta. 600cc -98 diversionin sitten hankin ja pyörä on muuten ihan loistava, mutta jotain vikaa ilmeisesti on?

Kun päästän kädet ohjaustangosta irti, oli nopeus mikä tahansa, alkaa tanko täristä/ heilua/ vaaputtaa pahasti. Näinhän ei pitäisi tapahtua? Eikö pyörän pitäisi pysyä vakaana, jos tie on hyvä ja suora? Myyjä sanoi, että syynä olisi liian kulunut etupyörä. Vaihdoin uuteen, mutta eipä silti helpota.

Tarkoitukseni ei ole tietenkään ajella huvikseni ilman käsiä, mutta kuitenkin...
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    Jos ei renkaan vaihto auttanu, niin kokeile ohjauslaakerin kiristämistä. Sitä jotkut on täällä aikasemmin ehdottanu.
    BMW F800GS -11
    Tsekka ohjauslaakerin kunto. Aiheutti tota samaa ainakin Xj 900.
    Life is too short to drink cheap beer.
    Nythän pääsin oikein mieliaiheeseeni.
    Mun Divari on väpättänyt 10t eli sen mitä sillä olen ajanut.
    Väpätys ilmenee vain ilman käsiä ajaessa ja kaikki muu mahdollinen ja mahdoton on tehty ja kokeiltu paitsi ohjainlaakeria en ole vielä vaihtanut. Laakerissa on pieni pykälä keskellä (mihin se tyypillisesti aina tuleekin), mutta ei väljää.
    Toki väpätyksen voi varmasti aiheuttaa moni muukin asia, niin monia vinkkejä olen kuullut, mutta omastani en sitä ole vielä pois saanut.
    Lueskele aikaisempia viestejä, niitä kyllä löytyy.
    Pitäisi oikeastaan aloittaa uusi aihe: Miten olet saanut stongan väpätyksen kuriin. Eikä mitään mutuja vaan todellinen omakohtainen korjauskokemus niin tehdään todennäköisyystilasto.
    Jep. Testasin itsekin eilen Divarilla ajoa ilman käsiä. Kyllä se alkaa väpättämään. Enpä ole ennen sellaista huomannut, mutta toisaalta ei tule ihan joka päivä ajettuakaan ilman käsiä.

Ihmettelen myös paria muuta tapausta pyörän käyttäytymisessä. Oli tyhjentänyt akun yön aikana->työnsin käyntiin...ei sen jälkeen vastaavaa ongelmaa...(ja sähköt oli yöllä pois päältä). Toissapäivänä käynnistellessä (Divari seisonu viikon katoksessa) kuului sellainen kiväärinlaukaukselta kuulostanut pamaus startatessa. Siihen loppui startin toiminta->työnsin käyntiin. Siinä tietty ajattelin startin menneen rikki, mutta ajeltuani parikymmentä kilometriä ja sitten startatessa toimi taas normaalisti. Täytyy kyllä ihmetellä em. pyörän itsekorjaavaa luonnetta. Se on hyvä!
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
    itsellä aikoinaan fj voblas juuri samaten ,on se kumma kun nuo mopo "asiantuntiat" ensimmäiseksi ostattavat uuden etu renkaan.No kumminkin vika on ohjaus laakerissa melkein sata%%% varmuudella,eli tarkista ja kiristä laakeri , kulke taas kuin juna.
    "oikeassa momentissa"
    Kiitti vinkeistä!

Pitääpi heti viikonloppuna koittaa, josko ohjauslaakerin vääntely tuottais tulosta. Luulen kyllä, että vaikka väpätys ilmenee selvimmin vain kun kädet irrottaa stongasta, niin on se kyllä olemassa siellä koko ajan, ja tämähän ei loppujen lopuksi voi tehdä kovin hyvää pyörälle?!?
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    Lainaa (Loosah @ Elo. 25 2004,11:37) kirjoitti
    Kiitti vinkeistä!

Pitääpi heti viikonloppuna koittaa, josko ohjauslaakerin vääntely tuottais tulosta. Luulen kyllä, että vaikka väpätys ilmenee selvimmin vain kun kädet irrottaa stongasta, niin on se kyllä olemassa siellä koko ajan, ja tämähän ei loppujen lopuksi voi tehdä kovin hyvää pyörälle?!?
    tuo kuvauksesi viasta on just jämpti liian löysä ohjaus laakeri , älä kiristä liikaa,pane merkki mutteriin ja alustaan tussilla ja sitten tiukennat merkkien väliksi n1cm kokeile ei voblaa enää.yläkolmio on tietenkin löysättävä ennen kiristystä
    "oikeassa momentissa"
    VOBLAUS LOPPUI HETI KUN ETURENGAS VAIHDETTIIN
    UUTEEN METZELERIIN, VANHA OLI ALKUPERÄINEN JA SUHT KULUNUT. -KAVERI OSTI VUOSI SITTEN UUDEN BANDITIN JA VOBLAUKSESTA VALITETTUAAN LIIKE (RM. HEINO) VAIHTOI RENKAAN HETI TAKUUSEEN (METZELERIIN).

T: XJ 900 -02
    poikkeus vahvistaa lain näköjään , onpa kumma,tietenkin jos renkaassa on vikaa, mutta olettaisin että renkaan näkee ja sen kunnon perusteella kyllä osaa tehdä erinnäisiä johtopäätöksiä
    "oikeassa momentissa"
    mulla 600 fasu, keula woplaa 60-80 nopeuksissa jos päästää
    tankosta irti, muuten sitä ei huomaa, laakeri on tarpeeksi kireä, kumi edessä on kyllä aalloille menny, liekkö siitä johtuvaa.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Lainaa (kane80 @ Elo. 26 2004,09:49) kirjoitti
    mulla 600 fasu, keula woplaa 60-80 nopeuksissa jos päästää
    tankosta irti, muuten sitä ei huomaa, laakeri on tarpeeksi kireä, kumi edessä on kyllä aalloille menny, liekkö siitä johtuvaa.
    No mulla ravisti myös siinä kuudenkympin kieppeillä Diversioni. Eturengas oli vanha ja "aalloille" kulunut.
    Uusi eturengas -> ja ravistelu loppui *
  13.  
    Omassa kuussatasessa Divarissa ohjaus vatkaa myös 60-70 nopeudessa heti kun päästää tangosta irti. Käytin pyörää vasta huollossa ja siinä tarkistettiin myös renkaiden tasapainoitus ja ohjauslaakeri kun kerroin asiasta. Mitään vikaa ei löytynyt eikä kaveri osannut sanoa mistä voblaus johtuu. Liekö sitten itse eturengas se joka sen aiheuttaa? Ainakaan päällepäin ei näy mitään ihmeellistä siinä...