Riippuu se sankojen muodostakin. Mulla on Arai Signetin kanssa tuskaa saada paikalleen sellaisia, joissa korvakoukkujen päät on sisäänpäin taivutettu. Tai jos on kumia sangoissa. Täysin koukuton suorahko sanka toimis varmaan parhaiten, jos nyt tämän lanttupään (iso ja leveä) kanssa mikään täysin voi toimia![]()
Vai on tämä isokalloisten (-aivoisten?) ongelma pienipäisten mielestä ihan höpöhöpöä. Pääkoppani on nimittäin kokoa 60. Sankojen päät taipuvat alaspäin, joten rillit laitetaan päähän paitsi edestä- myös hieman ylhäältäpäin eikä se onnistu kypärä päässä, vaikka siinä olisi minkälaiset kolot. Sanon minä.
Reissuverkko
- Naura itelles ennenku muut kerkiää. -
- Emmie mittää tiiä, ku mie vain istun kyy'issä. -
"Ja nyt onkin jo aika kiiruhtaa
pahaa tekemään ja syntiä
sen lyhyen ajan mikä jäljellä on."
- Harriet Löwenhjelm, runoilija
"Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
Eipä ole suorat muovi sangat, ikivanhat armanin pokat nää on jotka on taipunu viis miljoonaa kertaa, hyvin on kestäny, kannati maksaa.. köh ite asiaan siis..
Rooffissa meni pokat paikalleen ihan helposti, korvalehdet tosiaan eivät olleet liimattuna kalloon koska ko. hatussa on hyvin tilaa korville.
Araissa korvalehdyköiden tila on vähän ahtaampi mutta ei sekään tuota mitään ongelmia.
Jos kypärähuppuja käyttää niin nehän änkee korvalehdet heti kalloon kiinni, kikkakuutonen tässä vaiheessa on taittaa korvalehdet mutkalle hupun sisällä, hattu ja lasi päähän -> oikasee korvat kypärä päässä.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
mulla olis "tietoa"tosin vain yhden kesän verran(d_b @ Syys. 04 2004,17:03) kirjoitti
ostin ko:merkin stormin poistomyynnistä kun olen aina käyttänyt avokypärää vaikka en ole silmälasejen käyttäjä(vielä).kypärä istuu hyvin päähän ja on suhteellisen
hiljainen ja leukatila on riittävä mitä se ei ole kaikissa avomalleissa (esim nolan) ainoa huonopuoli on kylmällä ilmalla visiirin tuuletus puhaltaa tosikylmää otsalle (kuumalla hyvä) toinen miinus visiirin avaus "nystyrä liian pieni" ja kun pitää visiiriä auki alimmassa asennossa tulee ko:nystyrä ilkeästi näkökenttään,siinnä ne ruusut ja risut taisivat olla.
ja onhan se "päivänselvää" että avattava malli on kätevämpi tupakkamiehille saa mennä viippottaa tumppi suunpielessä,no eihän toki kukaan noi tee mutta sateella ja lyhyellä tauolla ei aina tarvitse ottaa pottaa pois, ja kuumalla ilmalla (missä niitä on)voi ajella "leuka ylhäällä" ja on ne aurinkolasitkin helpompi laittaa nenälle.![]()
Kannattaisi varmaan kypärää ostaessa kokeilla myös sitä silmälasien sovittamistaEi tarvitsisi sitten taistella ja valittaa jälkeenpäin. (... ja sitten vaihtaa pokia ja/tai kypärää kuitenkin...)
Olen vakuuttunut että markkinoilla on sekä avo- että umpikypäriä joihin sopii silmä- tai aurinkolasit. Pään muoto ja koko sekä omat mieltymykset ratkaisevat sen, minkä kypärän hankkii.
Huppua on myös hyvä sovittaa kypärän kanssa jo liikkeessä.
Itsellä on kokemuksia Nolanin avokypärästä, X-litestä (umpi), Shuberthin Conceptista (avo) sekä Shcuberthin S1:stä (umpi). Näitä olen käyttänyt hupulla ja ilman sekä laseilla ja ilman.
Schubertheihin mahtuu kypäräpuhelimen kuulokkeet hyvin joten korvilla on runsaasti tilaa. Voi olla että kuulokkeiden kanssa lasien käyttö voi olla vähän ahdasta mutta koska en nykyään käytä silmälaseja ja aurinkolaseja en kypärään integroidun aurinkovisiirin ansiosta tarvitse, ongelmaa ei ole
Voi olla että olen vain onnekas omistaessani EU-direktiivin muotoisen pään ja sopiva potta löytyy helposti mutta kannattaa kokeilla useita mieluummin kuin uskoa puheita: "toi on paras mitä on..." ja ostaa niiden perusteella![]()
- Fly on, little wing... -
Kannanpa minäkin korteni kekoon. Ostin tänään Schuberthin Conceptin ja hyvin tuntuu lasit mahtuvan, tosin potan ollessa päässä ihan turha koittaa saada sankoja korvien taakse oli huppu tai ei. Mutta hyvin tuo menee päähän lasien ollessa jo paikallaan, yksi syy miksi ko potan valitsin. Myös aurinkolippa on asiallinen keksintö. Kesällähän sen sitten lopullisesti testaa oliko hyvä ostos, jotkut ovat melua valitelleet mutta kai ne korvatulpat matka-ajossa muutoinkin ovat hyvä ajatus.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Joo, on se Concept ihan hyvä potta... Mutta itse ostin viime kesänä Schuberthin S1:n ja voi poijaat, kun siirty meikä ihan toiselle planeetalle - melutaso on ilman korvatulppia samalla tasolla kuin Concept päässä korvatulppien kera. Eikä ainakaan minulla rillipäänä ole ollut mitään ongelmia saada laseja päähän tuon S1:n kanssakaan, pitää vaan hyväksyä se, että eka potta ja sit rillit. Mutta on tuo S1:n mukavuus ja hiljaisuus sen verran parempi että sen epämukavuuden kyl mielellään kärsii!(freerider70 @ Marras. 10 2004,15:21) kirjoitti
No juu, onhan se Concept hiukka äänekäs eikä pärjää lähellekään S1:stä jolle luvataan 85dB / 100km/hMutta onneksi on tullut Concept II, tai siis lyhyemmin C2 jolle luvataan 86.5dB
Schuberthin mukaan muuten keskim. kypärät ovat tuolla 93.5dB tasolla
Ja avomalliselle jet-kypärälleenkin J1 he lupaa 92dB
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
hyviä mutta mistä hinta näilleen löytänyt
http://www.schuberth.de/j1/index.htm
tämä unohtu
http://www.louis.de/
etusivu ja sielä avattava nyt 120e
Näyttää ainakin FC-Moto.de Saksan maalta tarjoilevan Schubertheja:(minä org @ Joulu. 29 2004,13:55) kirjoitti
- S1 445-465e
- C2 395-415e
- J1 430-450e
- Concept 270-300e
Sinänsä hieman yllättävää että C2 avattavana sijoittuu hinnaston alapäähänConceptin nyt tavallaan ymmärtää "vanhentuneena" mallina
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Onko kenelläkään mitään kokemusta Louisilla olevasta HELD SPIRIT KLAPP kypärästä ?
Hyvät alennukset ja ainakin paperilla laadukas.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Mullon koko 62 ja umpikypärä, mutta ei tuollaista ongelmaa. Eli mulla lienee sitten pienet aivot, kun se ei ole ongelma.(SissyBar @ Loka. 20 2004,19:57) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itselläni avattava Cabergin J1 (plus?) ja todella hyvin mahtuu vielä aurinkolasit päässä kypärä päähän. Tuon koko 60. (samoin pään)![]()
Jep, ja sama pätee myös AGV:n ja Shoein kohdalla, eli kyllä se omasta kaalesta ja sen muotoilusta on kiinni. Loppu onkin sitten itse kunkin henkaalikohtaisista omituisuuksista ja mieltymyksistä kiinni, eli ahistaako potta tai prillit vai ei, ja silleen. Sama juttu ison kaalin kaa.kirjoitti
edit: Hupsista, jäipäs kokonaan lukematta tuo toinen sivu, jossa itse asiassa olikin jo kommentoitu samaa asiaa.
Mulla on Shoein Raid, ja hyvin mahtuu rillit.
Toisaalta oon aina ottanu potan mukaan, ku oon ollu ostamassa rillejä..![]()
".. kauneus tekee kyyniseksi .."
Omaan SY-MAX:iin oon joutunut vaihtaan semmosen pienen valkoisen hammas rattaan sulku mekanismiin kun potta tippu n.50cm korkeudelta leuka osalle. Potta oli helppo purkaa ja hankala kasata. Muutenkin leukaosan styroksit hajoilevat käsiin. En suosittele.
Metsät ovat yleisiä teitä.
Älkää unohtako Bemun kypäriä!
Emännällä(käyttää silmälaseja) ja itsellä on BMW:n avattava kypärä olisko joku evo 4 tai jotain. Ollut hintansa väärtti.
Eikä ollenkaan kalleimmasta päästä. Ei vuoda sateella, mitä jotkut ovat kyselleet. Eikä ole mielestäni kovin äänekäs.
Mukava käyttää kesällä kun kaupungilla cruisii *
Ja jos pitää pikaisesti käydä maksamassa pensaa ym. niin ei tartte ottaa koko koppaa pois päästä avaa vaan kuonon ylös *
Muuten luulee vielä voroksi.
Niin ja tosta bemun kypärästä saa tehtyä avopotan kun hankkii poskipalat ja lipan, tai avopotan visiirillä *
Taitaa poliiseillakin noita olla...
http://www.bmw-motorrad.co.uk/com....nt=http
"only dead people are cool..."
Mielenhäiriössä ostin avattavan kypärän Motonetista, kun halvalla sai (99e). Muoviahan se on ja saa nähdä tekeekö sillä mitään... passaa ainakin varakypäräksi.
MP Kypärä Targa Summit II Flipup Musta M
Duuniin tuli ajettua yksi aamu "varapotalla", joku avopotta naaman peittävällä pleksillä, ja puolet matkasta kirosin aurinkovisiirin puutetta... yhtään kypärää ei enää tuu josta ei kyseistä ominaisuutta löydy.
Dirty Nasty Furriner