Hellou!
Eli FZR600 vm.91-> olisi mielessä ehkä hankkia, mutta olen tässä miettinyt, että onko se ikäisekseen miten moderni pyörä? Eli jos vertaa esim. vastaavan ikäisiin Cebareihin? Muistaako joku paljonko painaa FZR600?
Kiitoksia jo etukäteen!
-Muista Hanaa-
FZR 600 päivitettiin CBR:n tasolle vasta -94, siihen asti siinä oli vähemmän tehoja (91hp) ja ominaisuuksia kuin Cebarissa.(Viltzu @ Elo. 23 2004,14:37) kirjoitti
-91 malli on kuitenkin aika kevyt, vissiin 181kg kuivapaino...
Google on muuten tähän hommaan aika mainio keksintö:
http://www.google.fi/search?....600&lr=
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Avovaimokkeella tuollainen -91 ollut pari kesää. Kuivapaino on muistaakseni 193kg. Jousitus vaatisi päivitystä, jotta on hyvä ajettava. Varsinkin jos on fyysistä kokoa enemmän, niin voipi olla aika pienen oloinen. Meille kuitenkin tuli FZR, koska Cebareita on kaikilla ja Yamaha on edullisempikin.
Voi olla varteenotettavaa hankkia tonninen FZR, jolloin koneessa on paljon enemmän löylyä.
Itelle kun laitoin ThunderAcen niin sen jälkeen ei kuulema FZR kulje tarpeeksi enään *
Päivitystä:
Niin, voi toki olla erittäin varteenotettavaa hankkia tuollainen viimeisen malli FZR.
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
Tuollasella tullut nyt kesä ajeltua..Eipä voi tylsäksikään haukkua, ainakin käsiteltävyys on hyvä, jotkut radalla käyneet kertovat hakkaavan Cebarin niissä olosuhteissa. Tehojakin on ollut ihan riittämiin tuon kokoisesta/ikäisestä, ja kaksi päälläkin jaksaa mennä hyvin. Huonot puolet liittyvätkin juuri alustaan, sekä mielestäni muotoiluun. Vakiokeulaan järkevää lykätä esijännityksen lisäämiseksi pvc-holkit. Takaiskarin meltoudesta ei ilman iskarinvaihtoa selviä. Itse laitoin juuri ZX6R: n peräkatteet, ja tein satulat. Nyt ei enää muotoseikatkaan häiritse. Jos saat kohtuuhintaan, niin suosittelen kyllä. Eikä ole ainakaan yhtä yleinen kun Cebari..
Kiitoksia noista vastauksista!
Oletteko tehoputkea, suutinsarjaa tms. laittaneet FZR:iine? Onko säädöt löytyny hyvin? Entä onko tehoja ja vääntöä tullut toivotunlaisesti lisää?
-Muista Hanaa-
Juups itellä on vielä toistasex tollanen tonninen FZR vm -92, pari kesää tullu ajeltuu ja ihan ripeästi on kuljettanut. Mitään suurempaa vikaa ei oo ollu, joskin takaskummi tuppaa kulumaan... ja muutaman desin haukkaa öljy tuhannella kilsalla. Sliparinhan tuo pyörä kaipaa vaikiputkella aikas hiljaiset pörinät.
mulla ois tollaseen fzr:ään kate takaistuimen päälle ja yksi takaistuinkin löytyy. alkuperäinen kytkinvaijerikin olisi ylimääräisenä. niin ja kopan väri on musta ja siinä on harmaata sivuilla.
jos kiinnostuit laita ässäpostia --> aliukkon@ratol.fi
Itsellä 600 FZR vuosimallia 1993. Mitään muuta valittamista ei löydy kuin 18 tuuman takarengas. Hauska pyörä ajaa, kevyt käsitellä ja suhteellisen rivakka tuon ikäiseksi. Juuri vaihdoin uudet välitykset (+1 taakse & -1 eteen) ja mukavuutta ajamiseen tuli vähintään tuplasti. Tällä hetkellä kytkin on suht loppu ja menee vaihtoon talvella, levyt taisivat maksaa 52 euroa stormilla eli edulliset ovat. Muutenkin varaosat ovat olleet suht edulliset, silloin harvoin kun semmosia on tarvinnut![]()
30€
Jos on hieman enempi budjettia niin kannattaa ehkä harkita sitä R mallia, eli FZR 600 R. On kuulemma paljon parempi ajo-ominaisuuksiltaan ja muutenkin. Viisammat tarkentakoot.
Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.
BMW K1300S Black Edition -14
BMW K1200S -06 ex
Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
Kawasaki ZX-6R -05 ex
Honda CBR 600F Sport -03 ex
mulla on tollanen ja toimii vallan mainiosti....suosittelen....ihan kiva pyörä![]()
Suzuki GSX 600 F v.96
Omia kokemuksia 92-mallisesta...
+ Aikaisekseen kevyt ja suht ketterä käsitellä
+ Vähäruokainen
+ Varmatoiminen
+ Ei tule ihan joka päivä vastaan (vrt. CBR)
+ Tehoja ihan riittävästi kunhan etsii sopivan mutkaisen tien
+ Soveltuu huonosti 2-päällä ajamiseen
+ Automaattisesti sammuva vilkku
- Alusta vakiona
- 18" takarengas (aika vähän kumeja tarjolla)
- Hidasajo hankalaa, taipuvainen nykimään (taitaa olla tyyppivika, aja siis mutkatietä...)
- Soveltuu huonosti 2-päällä ajamiseen
- Vanhanaikainen bensahana
Edit: Lisää plussia ja miinuksia...
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Miten tällaisen FZR:n kuristus tapahtuu? Jos sattuu, että tällainen tulee talliin niin se pitäisi saada 25kw:ksi? Tähän malliin ei vissiin ole omaa kuristussettiÄ?