Onkos lukija-kumppaneilla heittää vielä nohevia vika-arviointeja sekä
korjausvinkkejä, kun 250:n kottarainen ei lähde käyntiin
Hiukan taustaa....
kipinä tulee ja vaikka bensaa laittaa(vähän) suoraan tulpan reiästä niin
silti ei lähde.
Siinähän olikin oleellisimmat mitä 2-tahtinen vaatii
No kuiteskin otin kannen auki ja putsasin paikat kun olivat aivan märkänä
ilmeisesti suojaöljystä ja ei siltikään
sytytys on kohdallaan ja kaasarinkin olen oikein uä-pesurilla pessyt...
tulppa vaihdettu ja bensat on uusia.
Pari kertaa sain putkeen paukahtamaan joten ei kovin kaukana olla enää
Ajattelin vielä kerran ottaa kannen veks ja kaataa mopo kylelleen jotta
alakerta tyhjentyisi kokonaan öljymömmöstä
No onpahan jussiksi jotain mielenkiintoista tekemistä hiukan asennus
o....a ja savuja koittelee![]()
![]()
![]()
sähkövikaan viittaa? puola/magneetto yhdessä tai jompikumpi? itselläkin on ktm gs 250 -89.. taannoin kipinää antoi tulpalle silmämääräisesti ja testerit näytti puolan olevan ok, tätä ihmeteltiin.. lähti joskus käyntiin muutamiksi sekunneiksi.. 5-10 s..... lämpöä niin tilttas?.. puola ja magneetto vaihtoon niin toimii.. aika kallista kuitenkin .. nyt toiminut aika kauan jo ok.. kop kop kop...
Mistäs hommasit puolan ym..?
kokeile vaihtaa tulppaa mulla oli Yamahassa ongelmia saada käyntiin jos ei lähteny 2 polkasulla niin joutu vaihtaa tulpan vaikka olis ollu ihan uus tulppa ja anto kipinää mutta ei vaan lähteny käyntiin.... sitten vielä vaihdoin joskus kasin tulpan panin käyntiin käytin lämpöseks jonka jälkeen vaihdoin ysin tulpan takas....
Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
joo tietty tulppa kannattaa ensin jos vaikka.. puola ja magneetto oli maahantuojalta/tehtaalta..
Tulppavialta kuulostaa. Mulla kotka ampui vaan putkeen kun oli tulppa valmis. Kipinänkin se antoi kun irroitti tulpan ja polki. Uus tulppa ja laakista käymään. Se oli muutenkin mystinen pyörä kun tulppa pääsi kastumaan se ei koskaan lähteny enää sillä tulpalla käyntiin. Lämmittelin joskus tulppaa vielä asetillakin että rasvat palais pois mut ei kirveelläkään käymään samalla tulpalla jos kasteli.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke