Kaikista selvin kun purkaa mopon syksyllä Lihakunnan laatikoihin tahi vastaaviin ja kasaa sitten kevään tullessa, kun taas ajokausi alkaa.![]()
Yamaha FZ6 - Suzuki S1 - Honda Monkey z50j
^
Vaikea saada, koska sheikki itse on siirtynyt jalostamaan toiseen hiippakuntaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
pitää varmaan tilata vapun tienoille maalausaika, ku unohtui pestä pyörä ennen ku ajoin sen talliin talveksi..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
^ ei riitä enää maalaus, hapettunut jo romuksi, ei auta kun tilata uusi mopo..
Ex.Yamaha FJR 1300A - 03
Ex.Yamaha XJ 900S Diversion - 95
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Siis minähän nostelen Ducatit talllissa puoleen väliin ettei olisi liian kylmä alhaalla tai kuuma ylhäällä. https://drive.google.com/open?id=0B-...UZRVUxRQ0hqb2M
pitäis varmaan vaihtaa harrastusta, ku tämä on niin vaikeaa. tai sitten keväällä ostaa aina pyörän luotettavalta yksityiseltä myyjältä hyvin huollettuna ja syksyllä myy poijes. ei tarvis huolehtia noita kaikkia juttuja.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä en koskaan laita pyörää mitenkään talvikuntoon, vaan laitan sen talvella hyvään kesäkuntoon..
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Väärä harrastus muutenkin jos miettii pyörän jälleen myyntiarvoa![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kakan jauhannaksi meni tämäkin ketju. Yritetäänpä laittaa vähän asiaakin sekaan.
Pyörän huollan / huollatan joka syksy ihan sen vuoksi, että Bemun huoltoväli on 10 tkm / tai yksi vuosi. Joka vuosi huolto pitäisi siis tehdä ajokilometreistä riippumatta. Miksi ihmeessä jättäisin sen kevääseen..?
Teenkö itse, vai teetänkö riippuu siitä, miten iso huolto on kyseessä. Kuitenkin vähintään öljyt on ollut aina tapana vaihtaa itse. Ei ole iso vaiva, eikä kustannus lisätä samalla bensan sekaan hieman säilöntäainetta. Viime syksynä tankkiin meni tosin pienkonebensat, kun viimeisellä ajelulla eksyin sopivasti Eläintarhan Nesteelle.
Just purin ja putsasin 1,5 v seisseen lumilingon kaasarin ja bensatankin. Viime kesänä sama homma pienelle Evinrudelle, joka oli seissyt pari vuotta. Toissa kesänä piti putsata 20 Mercuryn polttoainejärjestelmä, vaikka se oli seissyt vain yhden talven bensat kaasareissa. Huonosti oli käynyt myös siimaleikkurille.. Näissä ei siis ollut pienkonebensaa, eikä stabilaattoreita. Saati, että olisi käytetty kaasarit tyhjiksi.
On nuo säilöntätoimenpiteet vaan niin paljon helpompia kuin polttoainejärjestelmien putsaukset, ettei niitä kannattasi jättää tekemättä. Tosin nuo edellämainitut olivat pikkujuttuja, jos työmäärää vertaa vaikka nelipyttyisen mp:n kaasarien purkuun ja putsaukseen.
Toisaalta 4 vuotta pienkonebensat tankissa kylmässä ulkovarastossa seissyt aggregaatti käynnistyi toisella nykäyksella ja toimi kuin uutena. Hyvin ovat toimineet myös samassa varastossa pienkonebensalla säilötyt ruohonleikkuri, puutarhajyrsin ja moottorisaha.
Nämä kokemukset siis sisarieni kanssa yhteisomistuksessa olevalla kesämökiltä, jonka veneillä ja koneilla on useampia käyttäjiä. Vaikka 98 bensaa voisi noissa em. laitteissa hyvin käyttäkin, niin seisomaan sillä ei saa jättää ainakaan kylmässä ulkovarastossa säilytettäviä koneita. Murheita tulee näköjään satavarmasti.
Siksi veinkin mökille viime kesänä 40 litraa pienkonebensaa ja kerroin, että tästä lähtien ainoastaan sitä käytetään kaikissa polttomoottorilla toimivissa laitteessa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tänään meni Tracer talvisäilytykseen. Kylmä talli mutta ainakin kuiva ja pyörä suojassa säältä. 40tkm huolto tehtiin syyskuussa joten on uudet öljyt, jäähdytysnesteet ja paikat voideltuna. Ohjekirjan neuvojen mukaan kaadoin tankin täyteen (98) ja sekaan loraus stabilointiainetta, sen jälkeen 10min vielä käynnissä. Lisäksi otin akun sisään lämpimään ja peitin pakoputken pään kuten ohjekirjassa neuvotaan.
Noiden lisäksi ohjekirja suosittelee vielä sylinterien öljyämistä mutta en ala puolta pyörää purkamaan jotta saisi tulpat irti... Muuten tuli aika hyvin noudatettua Yamahan suosituksia talvisäilöntään.