Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Moniko on kattonu DVD:n tai lukenu Bikestä ton testin.
    Ei tee oikeutta normaali ajajalle tommonen testi.
    Tuo pitäs tehä maantie/kaupunkiajossa.
    Tuskin meistä kovin moni tahkoo radoilla koko kesää, jossa tuo "testi voittaja" on paras/nopein.
    Tossa DVD:llä käy kyllä ilmi, et osa kuskeista olis sitä mieltä, että sitä testiä pitäs laajentaa.



    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  2. #2
    Tämä ei tullu vuodatuksena, koska R1 ei voittanut, vaan ihan yleisesti ajatellen....
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  3. #3
    No mutta laittakaahan niitä sijoituksia esille please !!!
  4. #4
    näin sivukommenttina oli muuten aikas kova se gsx-r 750:n
    aika noin ku vertas muihin tais kymppi kawan kanssa olla
    ainoo joka alitti 1,56 eli aikas hyvin.

    Muuten kyllä toivoisin ku kerrankin saadaan noin monta mopoa
    samaan testiin että ne testaajien pituuden näkyis jossain ja
    että testiin sisällytettäis myös jonkinmoinen katu osuus
    vaikka pienemmällä paino arvolla jottei testin alkuperäinen
    idea ihan muuttuis.
    aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta
  5. #5
    Veitte suorastaan ajatukset päästäni...jos niin vois sanoa!
    Tänään just katsoin DVD:n pojan kanssa ja mietin itsekseni, että minkälainen olisi ollut tulos jos sama kuski olisi ajanut kaikilla pyörillä ja antanut ne "sanallisetkin" arvostelut... olihan kuskit selvästikin eri pituisia ym. ja kuitenkin arvosteltiin esim. ajoasentoa ym. mutta hyvä testi testien joukossa... ehkä niihin ei saisi suhtautua niin kovin vakavasti. Olis vaan joskus kiva kuulla uusista pyöristä arvostelua ihan tavallisen ajajan ja joskus vielä ehkäpä naiskuskin näkökulmasta *
  6. #6
    >>Tuskin meistä kovin moni tahkoo radoilla koko kesää, jossa tuo "testi voittaja" on paras/nopein

    Ja vaikka radalla paljon ajaisikin, niin kuinka moni pystyy ottamaan kaiken irti pyörästä, tai edes ajamaan lähellä pyörän rajoja?Ja nuo kierrosajat testissä on kuitenkin loppupelissä aika lähellä toisiaan...
  7. #7
    Voitaja ei kuitenkaan ollut ns. paras kun katsoi kuskien antamia pisteytyksiä eri pyörille. R1 ja Ducati 749R olivat korkeimmilla "arvosanoilla".
  8. #8
    Toi on paras vertailu mitä Bikestä voi lukea, vaikka tämänvuotista en oo vielä nähnytkään. Normaalit Biken tekemät vertailut voittaa poikkeuksetta ZX-6R vaikka kyseessä olisi yli 2 litraisten customien testi.
  9. #9
    Lainaa (Spede1 @ Elo. 21 2004,00:30) kirjoitti
    Toi on paras vertailu mitä Bikestä voi lukea, vaikka tämänvuotista en oo vielä nähnytkään. Normaalit Biken tekemät vertailut voittaa poikkeuksetta ZX-6R vaikka kyseessä olisi yli 2 litraisten customien testi.

    ZX-6R, vuoden customi...
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  10. #10
    ekaa viestiä lukiessani ajattelin ittekseni et "kyllä ny o katkera rykkösen omistaja"

    mutta siis... jos tehään kilpapyöriä niin eikö niitä kuulu tarkastella kuitenkin kilpakäytössä? jos ajaa kadulla niin miksi ostsaa kilpapyörä? kyykyt kehittyy kokoajan epämukavammiksi koska niihin halutaan pari kymmenystä nopeempia kierrosaikoja... jos pyörän mukavuutta ja toimivuutta liikenteessä haluu tarkastella ni eiköhän paras tapa oo siihen omakohtanen koeajo, eikä muiden mielipiteet. nopeudesta ei vaan voi oikeen olla mitään mieltä, ne on vaan ne faktat.

    ja onhan noista pyöristä monta testiä missä niitä tutkitaan myös arkikäytössä, master bike vaan on se suurin ja eniten hehkutettu.... molempi parempi, luen kuitenki kaikki sporttitestit
  11. #11
    Lainaa (hey_key @ Elo. 21 2004,03:30) kirjoitti
    ekaa viestiä lukiessani ajattelin ittekseni et "kyllä ny o katkera rykkösen omistaja"

    mutta siis... jos tehään kilpapyöriä niin eikö niitä kuulu tarkastella kuitenkin kilpakäytössä? jos ajaa kadulla niin miksi ostsaa kilpapyörä? kyykyt kehittyy kokoajan epämukavammiksi koska niihin halutaan pari kymmenystä nopeempia kierrosaikoja... jos pyörän mukavuutta ja toimivuutta liikenteessä haluu tarkastella ni eiköhän paras tapa oo siihen omakohtanen koeajo, eikä muiden mielipiteet. nopeudesta ei vaan voi oikeen olla mitään mieltä, ne on vaan ne faktat.

    ja onhan noista pyöristä monta testiä missä niitä tutkitaan myös arkikäytössä, master bike vaan on se suurin ja eniten hehkutettu.... molempi parempi, luen kuitenki kaikki sporttitestit
    En ole enää muutamaan vuoteen seuraillu noita Masterbike testejä, mutta ainakin aikaisemmin oli käytäntä se että pyöriin pistettiin "kompromissi"-säädöt / tehdas säädöt ja kaikki kuskit ajoi samoilla säädöillä.

    Minun mielestä moinen järjestely ei anna kuvaa eripyörien ominaisuukisista. Vaikka kaikissa superpyörissä on nykyään erittäin hyvä alusta ja "kaikki" säädöt niin erojakin löytyy (mm. osassa voi säätää keulakulmaa yms.).

    Tosin jos jokainen kuski hakisi optimi säädöt / pyörä, testi aikaa pitäisi varata hirvittävästi lisää.
  12. #12
    Oma mielipiteeni tuosta Masterbike testistä on se, että parhaiten testi palvelee mielikuvia. Hmmm...miulla on Masterbike testivoittajapyörä ja niin poispäin *

    Radalla koko kesän tahkoajiakin löytyy mutta väittäisin, että suurin osa noiden pyörien käyttäjistä löytyy maanteiltä tai kahviloista *

    Ps. Eikä sitten herneitä sieraimiin... *
  13. #13
    Lainaa (Jusa.L @ Elo. 20 2004,22:27) kirjoitti
    No mutta laittakaahan niitä sijoituksia esille please !!!
    1. Kawa ZX10R
    2. Suzuki GSX750R
    3. Kawa ZX6R(636)
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  14. #14
    Radalla voi myös testata ja mitata, kadulla vain antaa mielipiteitä.



    rataratarataratarataratarata
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
  15. #15
    Omasta mielestä tuo osio jota siinä DVD:llä näytetään on kyllä todella suppea, kerrotaan pintapuolisesti mitä pyörät ovat miehiään ja rata-aika ja se siitä...SEURAAVA.

    Itse en noille sijoituksille ja pisteille anna juuri yhtään painoarvoa sillä jokainen stock pyörä käy läpi jokun asteisen modifikaatio rallin ennen kun oikeissa kisa-olosuhteissa niitä käytetään (jousitus,pc,putki,ohjausiskari,slipperclutch).

    Ihan OK kuitenkin että noita pyöriä testataan ja vertaillaan sellaisenaan kun ne tulee tehtaalta.


    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  16. #16
    Tuolla on teille monipuolisempi testi, jotka sitä kaipaatte. On tosin englanniksi.
  17. #17
    Tuolla samoilla sivuilla oli aikaisemmin tänä kesänä litraset testissä (kawaZX10r, suzukiGSX1000R, hondaFireblde1000RR ja yamahaR1)ja sen voitti muistaakseni R1....
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  18.  
  19. #18
    Eikös se juuri ole sitä mahdollisimman oikeudenmukaista testausta jo radalle tarkoitettuja pyöriä testataan radalla. Muut ominaisuudet on siinä yhteydessä toissijaisia. Katutestit voi sitten olla erikseen ja niissä vaikuttaa monet subjektiiviset asiat, joista voi todeta että makuja on monia. Katuajoon soveltuvuutta voi jokainen itse kokeilla koeajoilla ja löytää sen itseä miellyttävän kioskillakäyntimopon.

    Eihän tuo master-testi tällaiselle "normaalimopoilijalle" sano rata-ajostakaan, kuinka mukavaa se ajo itsellä milläkin mopolla on, mutta onhan kuitenkin jotain mittareita muitakin kuin mutu-tuntuma. Jokainen nykykyykky on ominaisuuksiltaan ihan riittävän hyvä tavalliselle katumotoristille, kymmenyksillä kikkaileville sitten pienetkin erot on "tärkeitä" .
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"