Onko jäänyt koskaan keltää ,tilattu ja maksettu tavara tulematta ja kumminkin rahat jäänyt sille tielle kun olette tilanneet ulkomailta.Mitä firmaa kantsii karttaa mitkä takkuisimpia mitkä tuntuis parhailta.Pelaako nuo tilaukset noin yleensä hyvin.Mitä yleensä kannatta tilata siis arvolta ja mistä maista.
"oikeassa momentissa"
Tähän mennessä on tullut Visalla tilattua tavaraa Saksasta, Englannista, Hollannista ja Usasta. Kaikki tavarat on tulleet perille ja sitä mitä on pyydettykin. Kannattaa olla esim. sähköpostilla yhteydessä firmaan ja kysellä ensin tarkemmin toimitusehdot, mahdolliset takuut ja palautukset ja muu tarvittava. Hyvä firma vastaa sähköposteihin. Jos ei vastausta kuulu, vaihda firmaa. Yleisesti ottaen kalliimmat kannattaa tilata ulkomailta, koska toimitusmaksut ovat paketeista riippuen 20 euron luokkaa. Kannattaa tehdä kimppatilaus kavareiden kanssa ja jakaa postimaksut sitten keskenään. EU:n ulkopuolelta tilattaessa joutuu lähetyksen mahdollisesti lunastamaan tullista ja maksamaan arvonlisäveron.
Edit: nettiaikana hintavertailujen tekeminen on helppoa. Eli kannattaa tehdä vertailut Suomen hintoihin ennen tilaamista (ja muistaa "piilokulut", kuten toimituskulut, tullit, yms.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tilasin juuri pakoputket Saksasta ja maksoin heidän antamalleen IBAN tilille rahat etukäteen. Koska näin he ehdottivat. Tiedän että ulkomaanmaksuissa saattaa mennä 5-10 päivää ennenkuin he saavat rahat, eli en odottanutkaan lähetyksen tulevan ihan heti.
Tänään tuli postia että he olivatkin antaneet väärän IBAN pankkitilinumeron ja pyysivät perumaan siirron ja siirtämään uudelle tilille. Siirtoa en pysty enää perumaan koska oman
pankin mukaan rahat on jo siirtynyt tälle väärälle tilille.
Saa nähä jääkö rahat sille tiellleen, vai saako/haluaako sikäläinen firma tehtyä mitään tai oliko se pissitystä -aika
näyttää.. Tälläsen sopan selvittely suomen pankin kautta maksaa muutamia kymmeniä euroja.
Oisko kenelläkään ideoita miten kannattaisi toimia, sillä tämähän ei ole ainakaan mun syy.
Ei auta vaik kiikulla keventäs...
(Eightball @ Syys. 02 2004,10:40) kirjoitti
![]()
eikös tuo IBAN ja SWIFT oo juur siksi jotta rahoja ei saa vahingossakaan laitettua wäärälle tilille
???
Ite oon tilaillu sieltä ja tuolta ja aina o tawarat tullu... kunhan muistaa muutaman pikku jutun..
esim. kokeilee tiedustella maililla ,,jos vastataan niin tod.näk Ok.
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Tuli itsekin tehtyä Swift rahasiirtoyritys yhdysvaltalaiselle pankkitililleni (opiskellessa aikanaan). No väärinhän sen koodin naputtelin, ja rahat oli päiväkausia "kadoksissa". Eikun paikalliseen pankkiin, josta totesivat vaan rauhallisesti, että rahat kyllä palautuu takaisin tililleni suomeen, jos sitä Swift koodin tiliä ei ole olemassa. Kylläpä lohdutti! Mitähän jos sellainen tili olisi ollut olemassa, olisiko ne rahat kelvannut tilinhaltijalle?
Noo, Nordea Pankin eduksi voi laskea heidän New Yorkin toimipisteen, johon soittelivat ja muutamassa päivässä rahat ilmestyivät oikealle tililleni. Kuka teki ja mitä, sitä en tiedä...mutta kyllä helpotti!
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Jep, nimenomaan sähköpostin välityksellä kauppaa kävin ja he antoivat mulle väärän tilinumeron. Suomen pankista kertoivat että rahat ovat siirtyneet sille tilille, koska se on olemassa.(samu69 @ Syys. 02 2004,10:45) kirjoitti
Iban ja swift on sitä varten että rahansiirto tapahtuu nopeasti ja automaattisesti, ilman "ihmiskäsiä" näin kertoi ulkomaanmaksujen pankkineiti.
Toivottavasti saat homman hoidettua eduksesi. Mikähän firma mahtaa olla kysessä? Jos firma on edes kohtuu kokoinen, yrittäisin tavoitella ko. firmasta sellaista henkilöä jolla on riittävät valtuudet korjata heidän työntekijän tekemä ilmiselvä virhe esimerkiksi lähettämällä ko. putket ilmaiseksi sinulle.(Eightball @ Syys. 02 2004,10:40) kirjoitti
Kuinkahan paljon pankkitilin numero heitti, meinaan kenenköhän tilille ne meni ja oliko tilinro "vahingossa" väärin?
Saattaa olla mahdollista myös saada rahat takaisin jos tilinumero ja siirrossasi oleva nimi eivät täsmää... tai sitten vain niellä koko tappio ja mainostaa kovasti ko. firmaa
![]()
Noh, mitä ilmeisimmin sua on kusetettu ihan onnistuneesti.(Eightball @ Syys. 02 2004,10:40) kirjoitti
Kannattaa varmaan alkajaisiksi ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja kysella sieltä että miten kannattaa lähteä tekemään tutkintapyyntöä/rikosilmoitusta asiasta.
Ainakin alkajaisiksi kannattaa pitää huolta siitä että kaikesta sähĸöpostikirjeenvaihdosta jne on tallessa kopiot, Myös siitä mitä olet itse lähettänyt sinnepäin.
No ainakin kyseinen pulju (Motorradteile Handel Froitzheim)vastaa sähköposteihin ja lupaa että kun iban meni väärin niin rahat palaa automattisesti tililleni. Ovat kuulemma tiedustelleet pankilta. Ei siinä mitään, mikäli ne oikeasti palaa.
Täytyy vaan odotella. Tässä on hyvä esimerkki että kusetuksen mahdollisuuksia on tilattaessa saksasta tavaraa.
No jaa, itse ole tehnyt nettitilauksia ihan sujuvasti.Nyt on juuri viimeisin ostos Helsingissä United Parcel servicen konttorissa, joka toimii välikätenä.
Tuntu turvalliselta maksaa rahat suomalaiselle tilille ja tavara lähtee tulemaan sitten samantien.Ensimmäinen kerta kun firma näin menettelee, mut sopii tämäkin minulle.
Jep jep, Rahat palautui tililleni. Tosin selvitys tuli maksamaan minulle 35€ ja saksalianen firma kerkesi myymään pakarit jollekkin muulle. Taitaa heillä olla hieman eri käsitys reiluista kaupoista. Lupasivat hyvittää mulle rahan rahtikuluista kun tilaan heiltä moottorin varaosia.![]()
Sähköpostit kannattaa tallentaa (tai jättää hävittämättä), ne käy kyllä todisteesta jos tarvii.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.