Tulin tässä just töistä ja tullessani tankkailin mopotinta. Sitten siihen viereen tuli vanhempi mies ja kyseli , että mitäs toi kuluttaa.. Sanoin, että sehän riippuvainen ranneliikkeestä ja selitin sit paljon vie yleensä. Mies rupesi selittää , että mulla oli joku (aprilia tai cagiva) joka vei maanantie ajossa 7l ja kaupunkiajossa puolet lissää. Se oli 8-vaihteinen ja kuutiota oli 250cc. Sano että eräällä suoralla sen huippuunsa ajettua mittarinopeutta 280.. Kyselin tarkemmin pyörästä ja tehoa siinä oli 103 hp ja painoa 60-70kg. Ihan kohtuu tehopainosuhde sen ikäisessä mosarissa. Oli kuulemma joku harvinainen kappale jolla hän kerkisi ainoastaan 250km ajaa ennenkuin joku sitten osti pois kovalla hinnalla. Ihan kiva ois tietää jos jollakulla ois faktaa tuosta mopottimesta niin vois tsiikailla vähän sen faktoja.![]()
busanistit +200mph club finland
? Tais olla "höpö höpö" -juttu... Ukko on selittänyt sulle ihan omiaan.
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Luulen sen olleen se dementia![]()
Ai miten niin idioottimainen?!
Tollasella selittelytaudilla on ihan oma nimikin. Mytomania![]()
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Nää on näitä pakkomielteisiä valehtelijoita ja paskanjauhajia omalla pienellä egotripillään... Tuon jutustelutuokion jälkeen kaveri itsekin jo uskoi oikeasti omistaneensa tuollaisen kaikkien kuolaaman harvinaisuuden, ja vaappui takaisin lähiöön naukkaamaan lisää Gambinaa...
![]()
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Tais ukkeli viilata linssiin oikeen olan takaa
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Mo
Tossa linkki mihin yamaha pystyi kuviteltuna ajan jaksona
250cc yamaha
aika kovia jutteli !
Jani
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
TÄLLÄ pääsee lähimmäs ukon porinoita. 250cc, yli 100hv ja 96kg!! Kyllä tuolla sais monet naamat venähtämään![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Herää kysymys miksi mulla on 1000cc twini jos samat tehot saa 250cc 2-t ?
neljä kertaa isompikone, neljä kertaa enemmän tehoa 1000cc 2-t 400 hv
Jani
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
Jos on sedällä menny bensahöyryt nenään.. ja siitä johtuen numerot sekasin... *![]()
-Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
Asiaa! Vielä jos käytettäis 80-lätkiä, niin pistäisin lätkän perään, ostaisin tuollaisen, ja sinisen savupilven saattelemana hämmästyttäisin autoilijoita(Transalp @ Elo. 20 2004,11:09) kirjoitti
![]()
Eikös se ole ihan faktaa että 2t koneista saa tommosia 400-500hv.n litratehoja irti? Näin joku virtuoosi TV.ssä selitteli... Missä se viipyy se tonninen 2t?(1jani2p @ Elo. 20 2004,11:19) kirjoitti
Varmaan kohta nämä nykyset muoviluodit siirtyyki 2t tekniikkaan...PIRRRPIRRR...
Juuh
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Miksi muuten lähes kaikki moto gp luokan pyörät ovat V4 koneella vaikka sarjatuotantomallit ovat rivinelkkuja?? Varmaan monelle kilogixerin kuskille kelpais esim GSV-R1000; 210+hv ja 145kg...![]()
![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Saahan niistä tehoa.. Teoriassa puolella tilavuudella saa samat tehot kuin nelitahtisesta, käytännössä ei ehkä ihan.. Mut hyvin lähelle kuitenkin. Onhan 2-tahtisessa jokainen tahti työtahti, elikäs seos pamautetaan joka kerta kun mäntä käy ylhäällä.. 4-tahtisessa vaan joka toinen kerta. Tän nyt varmaan lähes kaikki ties, mutta kuitenkin...(Yamaha1 @ Elo. 20 2004,13:04) kirjoitti
2-tahtinen on vaan aika äkkinäinen ajaa verrattuna samantehoiseen nelitahtiseen. Takanakki kun ei saa hakea sitä pitoa työtahtien välillä juuri ollenkaan. Sen takia tuli kaikenmaailman big-bang moottoreita yms, että sais mutkista lähdettyä paremmin.. Siis teho laski mutta ajettavuus mutkista ulos huomattavasti helpompi/parempi. Sama ongelma on nykyään tehokkaissa nelitahtisissa, varsinkin nelipyttyisissä.
Twinit on juuri sen takia helpompia ajaa lujaa, takanakilla on enemmän aikaa hakea pitoa työtahtien välillä, kuin tasaisella sytytysjärjestyksellä olevalla nelipyttyisellä.
Tästäkin on ollu aikasemmin hyviä topikkeja, joten en jatka enempää *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Saadaan kapeampi kone -> ketterämpi ja parempi aerodynamiikka, siinä ainakin pari syytä..(Transalp @ Elo. 20 2004,13:19) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ääh, se oli se 70 luvun jawa...... melkosii värkkei, ja kun aika kultaa muistotkin niin tähän päästään![]()
![]()
![]()
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Niin ja vastaavasti taas tuotantopyörissä on rivinelkku sen vuoksi, että se on halvempi valmistaa.kirjoitti
* Asiasta toiseen, aika hassusti näkyy tossa GSV-R:n mahan alla noi lenkkarit. Pitkä varjo niistä kyllä lähtee...![]()
Tarkka kaveri!(jb600 @ Elo. 20 2004,13:53) kirjoitti
![]()
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>