No niin.
Nyt on putket asennettu ja tehoa tuli ilman boksia takapyörään
4 hevosvoimaa, ilman äänentappajia.
Käytännössä eron huomaa jo lähikioskin ohi ajellessaan.
Ennen minua ei kunnolla ehditty huomata, nyt katseet jo odottavat tulijaa. Ihminen siis reagoi kuulemaansa, tämä on nyt vahvistettu.
Äänet ovat lyhyesti sanottuna "miehekkään möreät"
Kone käy liian laihalla ja boksi on asennettava, ei auta mitään.
Laiha alue on juuri matkanopeudessa 120 km/h vitosella pahimmillaan.
Siispä boksi paikalleen ja penkkiin uudelleen.
![]()
Hyvä meininki!Kyllä Devilit muuttaa arvokkaan matkapyöränkin raivoisaksi pedoksi, jota mummut pelkää ja lapset itkee!
Kuvia kehiin! Tahtoo nähä...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Grrr...Himoaa Deviliä omaansa...Haulikkomallit vielä ni KYLLÄ lähtee.![]()
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kieltämättä ulkonäkö on parempi, kuin alkuperäisissä.
Hommasin alumiiniset kiiltävät sellaiset ja ne on ihan yes.
Kuvia ei vielä ole keritty ottamaan, mutta takaapäin näkymä on mukava, kun kaksi putken holea osoittaa taaksepäin.
Myös sivunäkymä on yes ja todella sopivat milestäni tuohon vehkeeseen.
Kiihdetellessä alkaa lähes neste valua puntista.
Tyylirikko vai ei. Ei minusta.
Paljon ne putket maksoi ? Entäs se boksi, mikä se muuten on jos sallitaan tyhmä kysymys...?
Jos sitä itekin iskee himo vähän häiritä naapureita joskus... vähän ehkä...?
Mistä muuten löysit viritysosia FJR:ään, yleensä ei oo kuvastoissa näkynyt...?
Kaljaa on kiva juodaaaaaa *!! *![]()
Putket maksavat noin 900 euroa asennettuna.
Boksilla säädetään bensaseoksen suhdetta ja maksimoidaan näin suorituskyky, sekä oikeat seossuhteet, eri kierrosalueilla.
Ilman boksia saattaa kones käydä laihalla joillakin kierrosalueilla ja seurauksena voi olla esim: venttiilin palaminen.
Kannattaa siis viedä mopedi penkkiin mitattavaksi ja säädettäväksi.
Boksi maksaa noin 500 euroa ja työ noin 200 euroa, riippuu tietysti tekijästä ja putkista ...
Kannattaa kuitenkin varautua 1500-1700 euron kuluihin, jos tähän leikkiin ryhtyy.
Vapaammin hengittävä ilmansuodatin kannattaa myös ottaa, eipähän sitten ahdista hapensaannin puolelta.
Devilin putkia löytyy kyllä Suomen mantereelta.
Putket on helppo asentaa itsekkin.Muistaa vaan hommata uudet välitiivisteet liitoskohtaan.Tosta boksin laitosta oon kuullut juttuja ,että ei olis ihan välttämätön.Mitenkäs se on sen lambda-anturin toiminta,eikös sen tehtävä ole haistella sitä seosta siellä putkistossa ja säätää seosta tarpeen mukaan, vai olenko ihan väärässä.Itse maksoin Devil Trophy sarjasta 780€
Loppuyhteenveto:
Devil Trophy putket + Bower Commander + K&N suodatin
Alkuperäisillä osilla
Teho takapyörässä vääntö
128,9 hv 117,9 Nm
Vermeet paikallaan
135.8 hv 131 Nm
Kyllä huomaa eron kaksin ja yksin ajellessa.
Varsinkin kaksin, kiihdytellessä 100-120 nopeudesta vitonen
pesässä, on puhtia tullut pönttöön !!!
Liikkeelle lähtiessäkään ei tarvitse potkia jaloilla vauhtia.
![]()
Kattos ryökälettä, taitaa mennä hankinnat harkintaan... Tuliko siitä kuinka meluisa? Mulla kun on talli maanalaisessa hallissa ja siellä kaikuu.
Nämä arvot ovat ilman noise killereitä, jotka tulevat putken sisään.
Minulla ne on laitettu niin, että on helppo irrottaa ja asentaa, eli yhdellä kuusiokoloruuvilla.
Kieltämättä äänet ovat aika matalat, ilman noita killereitä.
Ääntä on sen verran, että kioskilla kyllä päät kääntyvät, ohi ajaessa. Ennen eivät ehtineet kunnolla huomata.
Noita kilereitä en ole edes kokeillut. Taidan olla vähän häirikkö.
Toisaalta, pitäähän pyörässä äänet olla.
Nyt ne kyllä kuuluvat ja ovat erittäin matalat.
Kaverien kommentit ovat olleet pelkästään positiivisia, kun olen kysellyt, onko liian äänekän.
Parkkihallissa olen ollut vakio putkilla ja veikkanpa, jos näillä menisin niin jyrinä olisi aikamoinen.
Ääni on todellakin erittäin matala, kun laittaa käymään kylmänä, pihalla vieressä seisten, voi kyllä tuntea rinnassa pientä kutinaa.
Enää ei tarvitse edes hävetä naapurin Kawa 12:selle jossa on pakoputkisto ja Yoshimuran putki + boksi + suodatin.
![]()
Jaa, vai pitää sitä fjr:llä potkia maata että pääsee liikkeelle, vitsi vitsi, kuulosti pani kuskin korvassa vain niin hassulta.(fjr cowboy @ Elo. 25 2004,22:57) kirjoitti
![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
No joopa joo.
Itse asiassa minulla on ollut kolme Hondaakin.
1000 F , 1100 XX Superblackbird ja Gold Wing 1500.
Ei rehellisesti ollut noissa moittimista tekniikan suhteen.
Yamahaan olen ollut erittäin tyytyväinen, ostin vuosi sitten ja mittarissa on nyt 14300 km.
Ulkomaille ei valitettavasti tällä pyörällä ole vielä ehditty.
Millaisethan äänet lähtisi Pan Europanista, tehoputkilla
Enpä ole koskaan kuullut.
Tosin FJR pyöriä olen nähnyt tasan yhden tehoputkilla, aiemmin ja nekin olivat Laserit.
Jaa, olisi kiva vertailla noita Devilejä minun Staintuneihin. Alkuperäiset vs Staintune, aika pieni ero. ST:ssa on vähän matalampi ääni.
Poweri ja uusi filtteri olisi paikallaan.
Jos Staintuneilla ei ole paljoa eroa alkuperäisiin, niin
voin taata että Devileillä kyllä on.
Soundi on todella järeä ja saa huomiota osakseen meetinkeissä.