Äänet ja ulkonäkö...
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
No Suzukissa on vähän tollanen systeemi, eli vakiona 1-4 vaihteilla kikkaillaan sytytyksen kanssa siten, että puoleen kaasuun asti ei käytetä parhaita ennakkoja. Eli kaasu ei ole pienillä vaihteilla puoleen kaasuun asti niin herkkä. Itse en vain pitänyt tuosta (eikä juuri kukaan muukaan), ja laitoin siihen TRE-modin (vastus), joka huijaa että pyörä on koko ajan 5. vaihteella. Tällöin käytetään kaikilla vaihteilla ja kaikilla kaasunasennoilla optimaalista sytkäennakkoa -> kaasuunvastaavuus paranee selkeesti, varsinkin niissä Suitsissa missä on 16bit ruisku, 32bit ruiskussa ero ei ole niin selkeä.(Italowestern @ Elo. 19 2004,23:15) kirjoitti
Senhän pitää olla just sellanen, että heti kun hipaisee kahvaa niin tapahtuu ja kunnolla.. Pitää vaan reenaa kaasukäsi herkäks... En usko että mikään onnettomuus on tapahtunut liian herkän kaasun takia, äkkiä siihen tottuu. Ei se nyt niin nopeesti käsistä lähde, varsinkaan 10R jossa ei alavääntöä ole kauheesti. Rundeillla se sit menee hyvin, mutta silloin kuski on kyllä tietoisesti ajamassa lujaa.
Ruiskunsäädön, putken, filsun ja TRE-modin jälkeen Gixxerin herkkyys on ihan eri tasolla kuin vakiona. Tietysti 1 piikin vähennys eturattaassakin vaikuttaa, mutta nyt se on kyllä sairaan hyvä..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Omasta pyörästä lähti veneen ankkurin korvaamisen jälkeen about 7-8 kiloa pois eli aika paljon mielestäni...
Kyseessä tosin Tuonon vaimennin joka on varmaan painavin mitä on ikinä valmistettu (10+ kg)
Äänet on myös paremmat nyt ja tuo twini kelaa kierroksia hieman hätäisemmin.
Mulla oli putkisto jo pyörässä kiinni, kun sen ostin ja pakko myöntää äänien olevan aikas makeata murinaa(tällä hetkellä lähinnä röpötystä)Ja onhan se putki ihan hyvännäköinenkin.
En varmaan mitään pönttöä tai muutakaan olis itse hankkinut..
Onhan se nyt jo noloo jos 150 heppanen helvetinkone kuulostaa samalta kuin naapurin äijän puutarhajyrsin.
Triumphissa on sitäpaitsi nin ...tanan kovat mekaaniset äänet, että täytyy jollain koittaa naamioida se motskarin kuuloseks... Ja kai siihen joku kaks heppaakin tuli putken vaihdolla lisää tehoo. Taitaa pätee autotuning-terojen periaatteet näihinkin: Tuntuu ainakin että kulkee kovempaa kun pitää kovempaa ääntäkin.
Käsittääkseni ajetaan Ronin kanssa molemmat L-mallin Kawa ZXR:llä. Mun pyörästä löytyy Hurricin Bolt-on jonka tilasin motowelhojen kautta. Hintaa oli 199€ ja sillä rahamäärällä pääsi eroon siitä 10kg painavasta 3-kammio-orkkisrautapöntöstä-joka-ei-tunne-sanaa-virtaus. Suurin vaikutus oli kuitenkin äänet; nyt ei enää mummot tai muut keikarit puskekaan suojatielle eteen viime hetkellä. Ja mikä tärkeintä, pikkulapset itkee kun pistän pyörän käyntiin!!!(Ron Jeremy @ Elo. 18 2004,21:28) kirjoitti
Ja jos Ron kävisit kerran kääntämässä kahvaa mun pyörällä niin juoksisit heti kauppaan ostamaan suorempaa ja vähemmän vaimentavaa tuubia...
(fjr cowboy @ Elo. 19 2004,22:06) kirjoitti
"Kasva isoksi, älä aikuiseksi"
![]()
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Sulla ei varmaan autossakaan ole isoja aluvanteita ja helvetin epämukavia kumeja...(Bloodgress @ Elo. 19 2004,23:11) kirjoitti
. Mulla on...
?
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Jos joskus ostaisin (tuskin), niin olisi se ehken äänien vuoksi.![]()
Suzuki GSR600
Vanha rostuu puhki ja kevyenä miehenä jaksa nostaa painavia rautojajos vain löytäis jostakin ...... onpa k2 hakusessa hondan vanhuksee.... ja saa turhat äänet piiloo.
Yhdyn tuohon puhujaan jottei touhussa oo mitään järkeä ,muttei eukoissakaan ja silti niitä pidetään.![]()
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
Radalla oli helpompi ajaa sen jälkeen, kun tehoputki oli asennettu. Kuuli moottorin kierrokset paremmin, kun jarrutuksessa alaspäin vaihtaessa annoin "välikaasua".
Ihan vaan sen takia että katu uskottavuus nousee jopon lailla *....
busanistit +200mph club finland
Joo kyllä kokeneemmat kuskit tietää. Eihän sitä tiedä vaikka talvella uhraisi muutaman satkun johonkin melupönttöön. Kieltämättä mulla aika kesyt soundit. Kait se on orkkispönttö, sellainen kromin kiiltävä jossa joku outo stanssaus.(w-mies @ Elo. 20 2004,11:24) kirjoitti
Oliks toi bolt on helppo laittaa kiinni ja tarvitsiko mitää säädellä?
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Heh, lähes kaikki ostaa viripöntöt äänen takia? Eikös ääniä saa vakiopönttöönkin lisää kun repii huilut hemmettiin tai vähentää villoja..
IMO, paaaaljon pelottavampi ja kunnioitettavampi on sellainen prätkä / auto joka LÄHTEE kuin sika makuulta mutta hiljaa! Eleettömästi lujaa kiihtyvässä ajoneuvossa on jotain "respectiä" , se on kuin jostain scifileffastaRepivä kiihdyttäminen kauheilla äänillä ja vaihteiden paukkeella on vähän noloa, äänet on kokeneet inflaation teiniputkivirityksien myötä.
Suorat putket oli meillä junnuvuosina muotia mopoissa, vedettiin rälläkällä halki änkkäreitä ja poistettiin huilut jotta saatiin paremmat soundit -> hitsattiin takas kiinniKyllä kelpas ajella kun kakstahdin pörinä herätti koko kylän... Mulla jäi äänifetissit noihin vuosiin, jotenkin vaan enemmän tulee kiksejä kun näkee sleeper -tyyppisiä perheautoja / tavallisia prätkiä missä on oikeasti tehoja ilman saakelinmoisia pärinöitä...
Mutta jokaisella meistä on makunsa, kuten koiralla joka . . . =)
KTM
Niin ja sitten sä v%tun hinaaja vielä keulitkin......meidän kaikkien pitäisi lähettää sulle vitosen lasku vuodessa!!!!!!!(Gixxerrr @ Elo. 19 2004,00:48) kirjoitti
![]()
![]()
....niin ja mitä tähän putken virittelyyn. Täällä nyt immeiset jotka ostelevat ekaa pyöräänsä ilmoittelevat mikä on oikein ja mikä väärin........mitä vatun väliä sillä on mitä sakki mopoonsa laittaa......vaikka katiskan jos haluaa....ei mua ainakaan kiinnos.
....niin ja ne saundithan se syy siihen putken laittoon on......vai kuinka moni meistä rehellisesti haluaa uuteen tonniseen vielä lisää tehoja.....ihan kuin sitä ei olisi tarpeeksi vaikea pitää radalla hanskassa sellaisenaan......tämä toki muuttuu kun aletaan leikkiä ruiskun kanssa ja tehdää kaasusta kivampaa![]()
Ex hippi!
Ööh, not. Äänettömästi/ilmeettomästi pirusti lähtevä on paljon enempi cool. Tuurilla sattui tälläinen tehoputki mopooni, joku Kemoran varikolla kommentoi että ompas siistin hillityt äänet litraisessa vaikka on kokoputki kiinni.(Legolas @ Elo. 21 2004,10:16) kirjoitti
Minä halusin ja noin 10 heppaa sain.kirjoitti
Juuri näin, parantunut kaasun käytös n:n PCIII:n säätöön käytetyn penkkitunnin jälkeen oli putkiprojektin suurin plussa.(Legolas @ Elo. 21 2004,10:16) kirjoitti
Auttaa huomattavasti pitämään radallakin mopon lapasessa, 160 hepan nurkilla pehmeä on/off kaasulla on aika kiva keksintö. Ulkonäkö, painonsäästö ja lisäteho/vääntö tuli sitten ikäänkuin kaupan päälle.
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Neljän mutterin ja 10 min. takana tuo bolt-onin vaihto ZXR:ään. Kyllähän se tahtoo laihalle mennä jos pelkän pöntön vaihdat....mulla itellä dynon suutinsarja ja K&N vapaavirt.suodatin kaverina ja kyllähän tuo paremmin kulkee nyt kuin vakiona....vieläkun sais säädätettyä ihan kohdalleen penkissä...(Ron Jeremy @ Elo. 20 2004,21:15) kirjoitti
Ja jos tosiaan rupeat sitä pönttöä vaihtaan niin suosittelen tuota Hurricin halvinta (199€) bolt-onia....saman hyödyn saat siitä kuin jostain 500-1000€ "merkki"-pöntöstä...
Kyllä ne on ne ÄÄNET *
Eilen ku pitkästä aikaa aurinko paisto, oltiin kaverin kanssa ajelulla, niin hirvihän sieltä meinas tulla eteen. Kaveri ajeli edellä (ilman tehoputkia) ja hirvi ei ollu moksiskaan. Minä tulin kohille (mulla tietysti tehoputket), niin hirvi pysähty ja katteli peloissaan ja ryntäs takas metsään... Kyllä se on äänet mitkä pelastaa ja kääntää päät *![]()
ÄÄNET! Tosin nykyisessäni sitä ei vielä ole mutta eiköhän se vielä paikkansa löydä kun tuo budjetti antaa periksi![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Pakko se on kai oma kommentti antaa... Ensiksiksikin alkaa vaikuttaa siltä, että noiden kapistusten maahantuonti ei ole huonoa bisnestä *
![]()
1. Kun ajaa niinkin hyvällä pyörällä kun toi 6R on, niin kaikkihan sellaisen haluaa. Ja hankkii! Niin onhan se kiva että omansa tuntee. Ja jos joku väittää, että -03 6R musta on paremman näköinen orkkis vaimentimella kuin Acran hiilikuitu sliparilla? *sille sitten vaan....
2. Äänet. *
Mutta kaikki voi pitää mopojensa perässä vaikka v**** kyntöauransa ja *orkkis vilkkunsa nurkkia koristamassa!*
Minä en *Ja mun ei ainakaan tarvi yksin olla asiani kanssa. *
![]()
![]()
Kukin tekee mitä tekee pääasia että liikkuu *![]()
-98 750 gixu --> -03 zx6r --> kymppikö
Kyllähän se on niin että kun on kunnon saundit niin ajaessa on kokoajan heppi pystyssä! Se on vaan niin et jos ei sitä käsitä niin sit vaan ei
![]()
Ride fast or die trying
Painonsäästön ja paremman virtaavuuden toivossa itse ostelen, ja ulkonäkö kohenee noilla yleensä myös. Äänillä ei niin väliä, ostan mieluiten sen hiljaisimman vaihtoehdon.
sv 650:een tuli putkiston vaihdolla 4000-6500rpm:n n.8hp lisää,eli tuntuu mukavasti ajossa,kun normaali maantieajoon saa 10% lisää tehoa,ja vääntöäkin muutama nm lisää.huipputehoahan tuo ei lisännyt kuin 1.8hp,tämän lisäksi tietty äänet paranivat mukavasti.
Onko kellään tietoa tehonlisäyksestä jos kattivaimentajat korvataan katittomilla vaimentajilla? Ja siten, että pyörään ei tehdä mitään muita muutoksia.
Itse kaipaan pyörään hieman mehevämpää ääntäNykyiset rivinelosethan käyvät jo kuin sähkömoottorit vakio vaimentajilla
![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Ennen pidettiin H-D:tä maailman kalleimpana puolivalmisteena, yksikään omistaja ei ollut tyytyväinen tehtaan ratkaisuihin!
Ei taida H-D enää kantaa sitäkään titteliä.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Ei se pointti ehkä olekaan ne 'pari' lisäheppaa, vaan parempi kokonaisuus. Tasaisempi tehontuotto ja vääntö, parempi ajettavuus ym. ym. Lisäks vielä ne äänet (ainakin V2 koneissa) ja tuloksena on kertakaikkiaan parempi kokonaisuus. Ja yleensä tuo perusvirittäminen ei jää tohon pelkkään putken vaihtoon, vaan tulee PC:tä sun muuta, jotka melkein vaativat vähintään pöntön vaihtamisen.
ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
Vaimentimet sen takia, että tulee hienot äänet, ulkonäkö paranee, kallistusvara paranee. Näistä tärkein on kallistusvara ja heti perässä äänet. Ei se ss900ff tukaati ihan sähkömopolta kuullosta vakiopöntöillä, mutta kun ne osuu maahan radalla niin ei niillä voi ajaa.
Sliparit saisi kuulua pyöräkauppaan jo nykyisin uuttakin ostettaessa. Kyllä pyörässä pitää olla ääntä. HD:t ja Ducatit mölisee hienosti, vaikka ei edes konetta huudattaisi. Ei ne muutkaan twinit huonoja ole ja rivikoneetkin voi kuulostaa siedettävältä, jos niihin vaihtaa pöntöt.
Eikä edes Remuksen putket ole kalliita, kun ostaa ne syksyllä ebayn kautta.
Pienet pojat panee räpättimiä pinnojen väliin fillareissaan, isot pojat...
Mökäpöntöt antaa kuvitteellista lisätehoa ainakin 100hv.