Nyt apuja 08 mallin Fjr seissyt 4 kk ilman käyttämättä. Nyt ajattelin käynnistää, mut ei lähde. Syyskuussa tankkasin 98 bensaa n. 15 l ja jätin mopon unille. Kone pyörii kyllä,mut ei edes luvannut lähteä. Otin ilmanputsarin pois ja ruiskutin startti apu spraytä. Sillä hörähti, mut vaan pieneksi hetkeksi. Eli bensan saanti puolella mättää? Voiko olla ruiskut jotenkin tukossa? Oisko apuja asiaan?![]()
rengas
Mulla on ollut joinakin vuosina samanlaista ongelmaa FJR:n kanssa, vaikka akku täynnä ja tankissa stabilisaattoria. Olen saanut koneen käyntiin siten, että olen vääntänyt kaasua auki noin 1/3 kierrosta ja startannut.
Kun sen on kerran saanut käyntiin, niin sen jälkeen on toiminut ja käynnistynyt normaalisti. Eli veikkaisin myöskin jonkinlaista bensan kuivumisesta johtuvaa tukosta pa-järjestelmässä.
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Ekana vaihtaisin tulpat. Pari vastaavanlaista tapausta (juurikin FJR:ää) "korjattu" tulppien vaihdolla. Ekan kanssa tuli pähkäiltyä/mittailtua turhaan puolipäivää.
Tuntuu että nykyään tulppien putsailu/ kuivailu ei pääsääntöisesti tuota tulosta, vasta uusilla alkaa toimimaan. Syytä tähän en tiedä.
RC390,RC125,R6R
Mulla on kolmena keväänä ollut ongelmia FJR:n startin kanssa. Joka kerta ollut akussa vika. Alkuperäinen Yusa kesti neljä kautta/110tkm, sen jälkeen ostetut tarvikeakut kestäneet kauden ja parhaimmillaan kaksi. Nytkin siis akku paskana eikä älylaturikaan elvyttänyt sitä.
FJR tuntuu vaativan virtaa kunnolla, jos on hiukankin vajaa akku niin kone voi pyöriäkin hiukan, mutta silti ei starttaa.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Akkua veikkaan minäkin. Toissa kesänä mun FJR -06 ei suostunut käynnistymään viikon helleseisokin jälkeen. Pyöritti hyvin, muuta eloa ei sitten ollutkaan. Jännite akun navoissa oli startin aikana 10,1 V. Latasin akunkin pari kertaa. Kun en enää muuta keksinyt, niin vedin kaapelit Transportterin akusta. Käynnisyi rykien. Vaihdoin uuden akun ja siitä lähtien on käynnistynyt moitteetta.
Mulla on PC-boksi, tiedä sitten oliko jännite startin aikana sille liian alhainen.
Pitääkö bensapumppu normaalit surahdukset kun laitat virran päälle jos ei,niin sulakkeen vaihto edessä.
Sei ole nii
Vähän asiaa liipaten:
Onkohan mahdollisesti kukaan koittanut että auttaiskohan pikku loraus 2-t öljyä bensan sekaan kun nämä e-bensat taitaa kuivattaa noita suuttimia, polttoaine järjestelmän venttiileitä ynnä muita osia.
On ilmennyt viime vuosina näitä, ilmeisesti järjestelmän kuivumisesta johtuvia ongelmia.
Murjaanien kuningas!
Kesäautossa 4 vuotta vanhat bensat sisällä ja ei ongelmia käynnistymisen kanssa.
Akun latauksesta kannattanee alotella...
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Kyllä minäkin ensiksi akkua tarjoan vikaan.
Xj:ssä oli pientä ongelmaa akussa, latauksen jälkeen lähti hyvin tulille mutta jo viikon päästä jäi vain pyörittämään.
Uudella akulla ongelma poistui kun virtaa riitti myös tulpille.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Onko pyörä vielä untenmailla?
Sei ole nii
Ruiskukoneet ovat myös herkkiä ilmalle polttoainejärjestelmässä, ei tarvitse isoa ilmakuplaa, kun ei pelitä.
Akkua epäilen minäkin. -92 XJ900 ei antanut kipinää jos akku huono, vaikka jaksoi pyörittää reippaan tuntuisesti.
FJR -17
Nämä nyt ennen remonttia..
Tappokytkin pohjassa?
Seisontajalan turvakytkin takkuaa?
Ajonesto tms. häiriötilassa?
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Vein 07 FJR:n talvisäilöön lokakuun puolivälissä. Ekan kerran käytin viikko ennen joulua ja eilen oli toinen lämpöiseksi käyttö kerta. Kummallakaan kerralla ei ollut mitään ongelmia käynnistymisen suhteen.
Seuraavan kerran sitten puolivälissä huhtikuuta ja ajoon. Jos vaan lumi on sulanut, eilen oli oven edessä 70 cm.
PS. Tilan lämpötila vaihtelee + 8 - + 12 astetta.
Solifer Speed -67
Kawasaki ER 5 -98
Yamaha FZ 6 S -05
Yamaha FJR 1300 - 07
Kyllä nolottaa. Tein kaiken mahd. sit ei auttanut ku käydä yamaha centterissä huollon
kavereita jututtaa. Alkuun tuli samat jutut, mitä täältä apuja sain. Sit toinen kaveri kysyy
Eiks sulla oo pover commarder ja onhan mulla. Sanoi heti et onko commanderin miinus kaapeli kiinni. Eiku kotiin tutkii asisa. Siellähän se kolmas johto, akun alla. Töitä sai tehdä, mut voitto tuli. Olivat vahvasti bensasta sitä mieltä, et kestää talven yli. Tarinalle hyvä loppu Fjr vaihtui Vantaalla uuteen Fjr:ään.![]()
rengas