tietääkö kukaan tai onko kokemusta kyseisestä jammusta? kertokaa!![]()
yes its harley
Tuotiin aikanaan, olikohan -89, amerikkalaisten "ylijäämävarastosta" kuten iskutilavuuskin osoittaa. Se ei pyörää huononna. Lienee taattua XJ-laatua mikä ei ole ihan vähän.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Teininä seurustelin pojan(?) kanssa, jolla oli Maxim. *Täytettyäni 18 etsimme isän kanssa kimppapyörää ja Maximihan se meidänkin kulkuneuvoksi tuli ja vuosi oli 92/93. Neljä vuotta tappelimme ajovuoroista ja maximi ei ehtinyt juuri tallissa levätä, kilometrejä tuli paljon.
Sitten sain täysin oman mopon ja ne ovat vaihtuneet moneen kertaan, mutta isä se vaan edelleen uskollisesti ajaa Maximilla.
Hyvä ja luotettava kumppani, kestää paljon ajoa ja kiloja (isä on toooosi iso mies), mutta on se kyllä hyvässä hoidossakin ollut.
...siniset silmät ja naurava suu...
Hommasin juuri otsikon pyörän ja kiinnostais tietää onko teillä täällä tietoa mitä "ongelmia" noissa maximeissa yleensä ilmenee, (jos ilmenee) tai mitä erityisesti kannattaa väijyä?
Olen antanut itseni ymmärtää että tuo rivimoottori on aika toimintavarma, onko näin?
JOO EI!
Ei ongelmia.
Jos olet kiinnostunut puhumaan Maximin omistajan kanssa, niin laitappa viestiä. Isukki voisi pitää tunnin luennon aiheesta![]()
...siniset silmät ja naurava suu...
Jeesatkaas vähän! (hakusessa mukava ajoasento)
Miten mahtaa onnistua noi lepuutustapit tohon kehtorunkoon? vai joutuuko metsästämään kaatumaraudat tappitelineiksi?
![]()
JOO EI!
Täällä myös ko. mallin ylpeä omistaja. 700 Maximia on kahta mallia. Ilma- ja nestejäähdytetty. Ilmajäähdytteisessä on pomminvarma XJ:n peruskone, heppoja 74. Nestejäähdytteisessä, joka kulkee nimellä Maxim X on alkerta sama, mutta sylinteristä ylöspäin on sama kuin FZ. Eli 20 venttiiliä ja nestejäähdytys. Heppoja 86. Nestejäähdytetty malli kiihtyy 0-100 n 3.2 sek (teoriassa ainakin) ja kun kartaani on niin ei hirveesti tunge nokkaa ylös. Ajettavuus lienee hyvä. Sen tarkemmin en osaa sanoa kun en ole muilla ajanut. Enkä aja
Ilmajäähdytteiset yleensä suomipyöriä ja nestejäähdytteiset tuotu ameriikasta. Kanadasta saa samaa pyörää 750 kuutioisena (neste). Pyöräthän ovat siis oikeesti 85-86 rakennettu. XJ 700 S ja XJ 700 XS ovat 85 ja XJ 700 N ja XJ 700 XN ovat 86 valmistettuja. Eipä taida olla muuta eroa kuin jalkatapit ja syttypyörän merkinnät.
Omallani on ajettu vähän päältä 40000 mailia ja suurin ongelma mitä tähän asti on ollut niin on sytkäboksin hajoaminen. Sinänsä helppo osa vaihtaa, diagnoosi oli vain niin pirun vaikiaa. Toinen mikä aiheutti ikävyyksiä oli sytytyspuolat. Halkeilevat vanhetessaan ja ruostuvat - taitaa tosin olla kaikkien tuon ikäisten ongelma (hitatchin puolat). Helppo nekin vaihtaa. Accelin tai Dynan puolat käypi.
Varaosia saa kohtuullisen hyvin, varsinkin tuohon yleisempään ilmajäähdytteiseen. Paitsi jotain koristemuoveja ym. ei enää valmistettane.
Pari artikkelia vuodelta 1985 täällä.
kiitos maximx varsin kattavista tiedoista! tuntuu olevan kestävän prätkän maineessa,vielä jos löytyis owners manual joltain tai jostain, kaverini olis tosi happy!![]()
yes its harley
XJCD (eli manuaalit ja ihan vit*sti kaikkee muuta siinä ohella) tilattavissa täältä hintaan 10$. Eli järjettömän halpa. Tuo alimmainen osoite eli D. Verhey on se johon otetaan yhteyttä.(arde @ Syys. 03 2004,18:53) kirjoitti
Ite tilasin pari vuotta sitten, kesti about kuukauden tulla. Sen avulla oon säätänyt venttiilit ym. Eli säästöä tullut about satakertaisesti tuo 10$ verran.
Tuo xjowners-postituslista on kanssa aikas hyödyllinen. Paljon tyhmiä kysymyksiä mutta välillä oikein asiaakin.
No niin... olisi isukin Maxim myytävänä... lisätietoja saa minulta jos kiinnostaa.
Ja myynnin syykin on selvä...
...mitä tytär edellä, sitä isä perässä... *
Isukki laittoi matkamallin harrikan, jotta voisi kasvattaa parran ja äidilläkin olisi hyvä istua pidemmälläkin matkalla takana.![]()
...siniset silmät ja naurava suu...
upea ja kestävä jammu. vaikkakin susikilla ajelen.
-------------iso ähvä--------------------
Osaako kukaan sanoa, joutuuko noita kaasareita säätelemään ja onko se vaivalloista? Kyseessä on ilmajäähdytteinen malli. Yksi myynnissä Yamaha-Center Vantaalla, ajattelin käydä vilkaisemassa.
Nestejäähdytteisessä, joka kulkee nimellä Maxim X on alkerta sama, mutta sylinteristä ylöspäin on sama kuin FZ. Eli 20 venttiiliä ja nestejäähdytys. Heppoja 86.(MaximX @ Syys. 02 2004,20:30) kirjoitti
meneekö tuo xj600 runkoon heittämällä..?tuleeko paljon muutoksia?
Kelit polttelee jo pahasti ajelulle. Tilasin juuri Storm Motorilta uuden ilmasuodattimen 700 Maximiin (ilmajäähdytteinen), hinnaksi tuli 63. Kolme viikkoa kestää tilauksessa suurinpiirtein...
Asiaan, olen yrittänyt bongailla huoltokirjaa, owners manuaalia tms. sellaista, mutta en ole löytänyt. Edellä mainittu linkki ei enää toiminut, enkä saanut googlesta kaivettua... Onko jollakulla vinkkiä mistä hommannut omansa?
Yamaha XJ 700 Maxim -vm 1986 ---> Honda CBR 1000F -vm 1989 ---> Yamaha MT-01 -vm 2008 ---> KTM SA 1290 T -vm 2015