Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ajelin tuossa neljän maissa ruoholahdesta länsiväylälle ja ihmettelin että onpa kova ruuhaka... No en ihmetelly enää kun pääsin länsiväylälle...

    Heti mistä silta alkaa oli poikittain mersu "ohituskaistalla" ja sen keulan ja kaiteen välissä moottoripyörä. Myös toinen auto ja moottoripyörä oli samassa sumpussa, mutta näyttivät ehjältä. En ehtinyt saada vilausta parempaa tapahtumapaikasta mutta näytti siltä että moottoripyörän kuski oli kunnossa kun istuskeli kaiteella ja odotti ilmeisesti poliisia.

    No siitä ruuhkasta selvittiin niin alkoi toinen. Liikenne pysähtyi kokonaan ja mateli tosi hiljaa jo melkein tapiolan kohdalta. Syy selvisi Ison Omenan kohdalla. Henkilöauto perä muusina ja iso betonirekka katollaan ojassa. Paikalla oli paloauto 2 ambulanssia ja pari poliisiautoa.

    Sade teki taas tepposiaan, toivottavasti henkilövahingoilta säästyttiin.
  2. #2
    huh! Betoni rekan kuskilla lienee lurahtanu lusikallinen housuun
  3. #3
    On muuten ihme että pitää jäädä mulkkaamaan siihen vastaikkaiseen suuntaan menevälle kaistallekin... rekka oli siis Helsinkiin päin vievillä kaistoilla nurin, mutta Hangon suuntaan oli myös törkeät jonot.
    Rakastan Itseäni
  4. #4
    Olen ollut Länsiväylän liikenteessä 1970-luvulta lähtien ja nähnyt niin monet kerrat, että heti jos vähänkin sataa, suomalainen autoilija tekee Länärille pitkät jonot, vaikka voitaisiin aivan hyvin ajaa niin, että liikenne sujuisi. Homman pohjustaminen aloitetaan jo Ruoholahdessa ajamalla keskelle risteystä, jolloin valojen vaihtuessa punaisiksi omaan ajosuuntaan nähden, risteävä liikenne ei pääse vihreillä risteyksestä läpi. Ja jos niitä Länärin jonoja ei muuten saada tarpeeksi pitkiksi, homma kruunataan yhdellä tai useammalla peräänajokolarilla, ja voilá, jono ei liiku enää mihinkään vähään aikaan. Sade ei tee mitään tepposia, vaan vika löytyy sieltä ratin ja selkänojan välistä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  5. #5
    Kannatetaan... Kesällä tai talvella, kun jotain sköndää tulee taivaalta, niin ihmisiltä loppuu ajotaito samantien! Ymmärrän että nopeutta pudotetaan, mutta ei sitä järkeä tarvii samalla kadottaa... Ja ylivarovaiset ihmiset voisi edelleen ajaa sitten sitä oikeanpuoleista kaistaa (jos sellainen on) tai jäädä kotiin ***tana!

    *kiristää*
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  6. #6


  7. #7
    Lainaa (Bomber @ Elo. 18 2004,23:07) kirjoitti
    Olen ollut Länsiväylän liikenteessä 1970-luvulta lähtien ja nähnyt niin monet kerrat, että heti jos vähänkin sataa, suomalainen autoilija tekee Länärille pitkät jonot, vaikka voitaisiin aivan hyvin ajaa niin, että liikenne sujuisi. Homman pohjustaminen aloitetaan jo Ruoholahdessa ajamalla keskelle risteystä, jolloin valojen vaihtuessa punaisiksi omaan ajosuuntaan nähden, risteävä liikenne ei pääse vihreillä risteyksestä läpi. Ja jos niitä Länärin jonoja ei muuten saada tarpeeksi pitkiksi, homma kruunataan yhdellä tai useammalla peräänajokolarilla, ja voilá, jono ei liiku enää mihinkään vähään aikaan. Sade ei tee mitään tepposia, vaan vika löytyy sieltä ratin ja selkänojan välistä.
    Olen samaa mieltä. Joskus vain tuntuu, että jo maininta sateen mahdollisuudesta esim. radiossa, aiheuttaa roiman ajonopeuden pudotuksen ja taashan käkitään jonoissa
  8. #8
    Eräs kollega sanoi kerran osuvasti, että ihmiset täällä pk-seudulla eivät osaa käyttää lasinpyyhkijöitä ja ajaa samaan aikaan.
  9.  
  10. #9
    Saman olen huomannut kehä III:sella.

    jos sataa niin 100 alueella vatkataan 70-80km/h, jopa ohituskaistaa, ennätys taisi olla toissapäivänä kun joku kiilasi kotilolla eteen juuri 100 alueen alkupäässä juvanmalmilla ja ohitti rekkaa järvenperän essolle asti.... (rekalla vauhtia 80km/h ohittavalla autolla vauhtia 82km/h)

    oli meinaan mahtavat jonot takana, kilometri ei riittänyt.

    meinaa hieman käydä keittämään tuollaiset. *