Orgissakin useissa foorumeissa keskustellaan huollosta ja sen laadusta eri liikkeissä. Bemarin kohdalla asia on kaikkein kurjimmin, kuten kaikki tiedämme. Paikkakunnilla on vain yksi ja ainut vaihtoehto, ja maahantuoja nukkuu ruususen unta, (ellei sitten peräti ole jo kuolon kankeutta. *)
Joka tapauksessa näyttää siltä että hinta ja huollon laatu useimmiten on tosi kaukana toisistaan. Jotenkin jää semmoinen kuva, että peli tulisi paremmin huolletuksi kun itse sen tekisi. Ainakin tietäisi mitä on tehty ja miten. Huoltoliikkeistä kun taitaa saada moitteettomasti vain h*vetinmoisen laskun ja loppu on enemmän ja vähemmän arvailtavaa.
Liekö mitään muuta kuin se keleen testeriajo, jota ei tavallisilla taidoilla varustettu motoristi pysty tekemään?
Tällä hetkellä minulle on pikkuisen mysteeri boxerin venttiilisäätö. Onko PK-seudulla joku joka uuden boxerin venttiilisäädöt taitaa hyvin ja kohtuullista korvausta vastaan sen suorittaa?
Ja tänä aikanahan näppärästi varaosia ja tarvikkeitasaa ulkomailta ihan samaan tahtiin kuin Suomesta, kun kaikki on kumminkin tilaustavaraa, pikkuisen halvemmalla vain. Ja jos kimppatilauksia tehdään, syntyy selvää säästöä....
GS:n tulpat ja öljysuodinkin tuli erikseen tilattuna, ei varastossa ollut täkäläisillä jälleenmyyjillä kumpaakaan.
Antakaahan vinkkejä, kuinka aloitamme "kapinan"!
Minä nimittäin taidan ottaa vastuun koneesta omiin käsiin!!
Öljyt ja tulpat osannen ainakin vaihtaa *
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Taidat saada parhaat vinkit joltain ulkolaiselta 1200GS-sitelta. On kyseessä kuitenkin uuden sukupolven bokseri, johon ei taida löytyä hirveästi Haynes'in tai Clymerin manuaaleja. Jos venttiilikoneisto on pysynyt samanlaisena kuin vanhassa, niin ei noiden säädössä ole kyllä mitään ihmeellistä - päinvastoin helpoimmin säädettävät, jotka minä tiedän. Mutta tämä on pelkkää Esson-baari-arvailua kun ei ole tarkempaa tietoa.
Voisin kuvitella, että Wünderlichilta saisi jo tilattua tulpat & filtterit huomattavasti edullisempaan hintaan. Pane kysely sinne, jos ei kataloogia vielä ole.
<p>2002-2014</p>
Eikös tulpat saa ainakin NGK-merkkisinä lähimmästä autotarvikeliikkeestä kuten ennenkin. Jos ei hyllystä niin tilaamalla tulee ja kohtuuhintaan.
Itsehuoltamisessa voi olla se ongelma, että kuinka pyörää myytäessä sitten aikanaan näyttää toteen sen, että pyörää tosiaan on huollettu. Jonkunlainen huoltopäiväkirja on hyvä olemassa ja toisaalta keskuteltaessa pyörästä, sen rakenteesta ja huollosta ostaja kyllä huomaa, että onko myyjä asioista perillä vai ei.
Ja jos pyörän omistaja ei omista momenttiavainta ja muutenkin asiallisia työkaluja niin vaikea oin uskotella huollot hyvin tehdyiksi tai edes tehdyiksi.
Selvyyden vuoksi: Huollan itse omat pyöräni ja pidän huolta lisäksi puolestakymmenestä lähipiirini Bemarista. Muihin en kajoa kuin en niitä tunne... Tarviketoimittajina ovat lähinnä Myllymaan Repa ja Wunderlich.
Kaverin pyörää huoltaessa noudatan muutamaa sääntöä: Aina uudet roppujen tiivisteet, kerrotaan mitä on tehty ja mitä muuta on havaittu sekä pidetään sitä jonkinlaista huoltopäiväkirjaa, jos selviää tehdyt työt, päivämäärä ja kilometrit.
Eli kun huollat omaa tai vierasta, tee se vakuuttavasti.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
On bemarimaisesti tulpat laitettu yksinoikeudella BMW:lle, ei löydy NGK:n eikä edes Boschin luetteloista. Kun tulpat sain, onkin koteloissa BMW. Wunderlichtilta en arvannut kysäistä, kun tilasin pikku hilkkeitä laitteeseen.(r1150r @ Elo. 17 2004,15:01) kirjoitti
Tuo mitä kerrot huollon todentamisesta on totta, mutta luulen, että tää kone tulee olemaan aika pitkälle viimeinen mulla ennen rollaattoria, ja siihen vaihdossa tuskin sen jälleenmyyntiarvo on oleellinen tekijä.
Samoin öljysuodatin on muuttunut edellisen mallin suodattimesta. Pahoin pelkään, että sekin on oma malli. Mut EMC Oulusta antoi jopa alennustakun ne heiltä tilasin!!!!!!
Kiitokset kaikille asiallisesta, auttavasta ja osaaottavasta suhtautumisesta omaan "kapinaani" yksinoikeuksia vastaan![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Eiköhän nuo tulpat saa kuitenkin piakkoin ns. tarvikkeena kuten aina ennekin vaikkakin ehkä hetken viiveellä. Uutukaisessa on aina tämä sama juttu ennen kuin markkinat ehtii perään. Samoin saa suodattimetkin koska tuo uusi kone tulee olemaan pian muissakin boxereissa niin kuin aina ennenkin. R 1200 R:ää odotan mielenkiinnolla ellei sitten 1100 Breva iske kiilaa pitkään Bemari-putkeeni.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
"Kirjallisuutta"
Merkkiliikkeessä on myytävänä CD romppuja eri malleihin huolto ja korjauksiin. Esim. r1100s 70€
Täytyypä kysyä tuota romppua R 1150 GS:kin.(harjee @ Elo. 18 2004,21:31) kirjoitti
Oletko käytännössä kokeillu noita, eli ovatko selkeitä?
Saksan kielellähän ne nyt tietysti on...vai kui ?
Mene siitä ali,mistä aita on korkein.