Miten tuo iso fazu soveltuu matkapyöräksi? Eihän se ole mikään matkapyörä mutta joskus tulee reissattua..
Hyvät ihmiset! Kertokaa kokemuksia!
Lyhyestä virsi kaunis: hyvin!(koivusuo @ Elo. 16 2004,22:09) kirjoitti
Jos matkanopeus on yli 140 niin pidemmän päälle vakiopleksillä alkaa väsymään. Varsinkin jos tuulee edestä tai etuviistosta.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Joo yllättävän hyvin soveltuu. Kate on matala (lue: hieno), mutta lain sallimat nopeudet eivät tuota tuskaa. Jos haluan ilmavirran kokonaan peittävän pleksin, ajan autolla(koivusuo @ Elo. 16 2004,22:09) kirjoitti
.Hyvä asento ja puhtia riittää. Niin ja matkustaja tykkää kans. Enemmän kyllä fasun ostin kaupungissa ja sen lähistöllä pyörimistä varten..
Suht hyvin soveltuu...Ainoa miinus tulee liian mahtavasta koneesta joka suorastaan pakottaa hurjasteluun, tästä seuraa repivää menoa mikäli vauhti on yli 130km/h pitkään...En tiedä tuntuuko se vaan mutta minusta tuplakupla paransi hiukan tuota tilannetta. Suorempi stonga yhdessä matalampien kiinnityksien kans vois olla poikaa = pääsisi sen "pleksin" suojaan ehkä paremmin?
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Juuri noilla muutoksilla soveltuu hyvinkin(Yamaha1 @ Elo. 17 2004,00:12) kirjoitti
.
- vesku -
Onkos kokemuksia matkatavaroista pyörän päällä tai laukuista, mitäs suositellaan? Laukuthan pilaa hienon ulkonäön mutta ovat pitkällä matkalla käteviä, ainakin jos feminiinikyytiläinen on matkassa mukana. Takalaukku, vai sivulaukut ja miten vaikuttaa ajoon?
Itse olen ajanut vasta 1000km, mutta en ole kärsinyt pienestä katteesta mitenkään. Epäilen että katteiden muuttelu voi vaikuttaa myös epäedullisesti. Pitäisi vielä mies ja pyörä tuulitunneliin. Joskus ajellessä kyllä miettii matalampaa stongaa.
Matti
Joo, onhan ne laukkusatsit vaan semmosia pyörän raiskaajia ettei pahempaa... Mut jos tosiaan matkoja ajelee ni kait sitä on pakko joskus tinkiä, saahan ne pois ku ei tarvi. Kokemusta mulla ei niistä sitte olekkaan. Jos alottais varovasti vaan semmosella perälaukulla? Tankkilaukkuki pitäis vaihtaa laadukkaampaan, nykyinen sekunda ku ei meinaa ees paikallaan pysyä.![]()
Mulla pienikokoiset saksalaiset halpasivulaukut.(FZS Matti @ Elo. 17 2004,08:20) kirjoitti
Olen tyytynyt katselemaan niitä autotallin lattialla
Mutta vastaavat toimivat kuulema suzukissa ihan tyydyttävästi
matkallakin. Hintaa huimaavat 50 euroo !
Kuvan (tonnisessa fasussa) löytää
louisin kotisivuilta.
"Joopa,joo"
Kokemus on osoittanut, että kaikki pyörät ovat matkapyöriä jos vain kuljettaja niin haluaa. Viime kädessä on kuitenkin tässäkin lajissa makuasia millaisella pyörällä haluaa matkailla. Ja kuski onkin se mikä ensin pettää ja antaa periksi.
Toiset pyörät soveltuu tietty paremmin matkantekoon kuin toiset. Oma valintani on nakupyörä varustettuna plexillä, joka mahdollistaa matka-ajon avokypärällä.
Näin ollen FZS on mitä parhain laite matkantekoon jos se on muuten mieleinen.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Mulla on tuolla varastossa ylimääräisenä fasuun MRA:n tuplakuplapleksi. Sitä saa kyllä kokeilla jos siltä tuntuu. Ei mene montaa minuuttia laittaa kiinni, sen verran monta kertaa itsekin pleksiä vaihtelin mielialan mukaan...(FZS Matti @ Elo. 17 2004,08:20) kirjoitti
- vesku -
En kyllä lähtis fazerin matka ominaisuuksia kehumaan, tuo ominaisuus ei saa merkitä paljoakaan tällaista pyörää hankittaessa .Pitkä suora leveä hyväpintainen tie 300km matka tällaista on yhtä tuskaa,tällä ajaessa tulee paremmin mielee nopeat kiihdytykset,mutkainen mäkinen tie,jotenkin sellaisen räppäämisen meininki että jotain temppuja olis kiva tehdä jos osais tai tohtisi ,tässä on sellainen bomber henki tässä pyörässä jotenkin tuo matkapyörä nimi ei sovi tähän edes sivumainintanakaan.Tämän pyörän luonne vaatii toimintaa.Ei sillä etteikö matkantekoon sopisi mutta pelkästään siihen liian hyvä ajaa,eikä saa olla matkalla muuta kuin rahaa matkatavarana
"oikeassa momentissa"
Eikös tuo koske kaikkia pyöriä...(triangel @ Elo. 19 2004,19:05) kirjoitti
, autollahan ajetaan suoraan...?
- vesku -
No joo kumminkin on autojakin joilla ajaa mieliksee mutkateitä ja jotka ei sovi matka käyttöön.Kun kerran tämä nyt rinnastettiin autoihin voisin verrata fazeria ehkä corvetteen(-V- @ Elo. 19 2004,22:42) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Corvette on tylsä lussukka fasuliineihin verrattuna. Toki, miullahan on toi pikkufasu, mutta yhtä jänskää autoa saisi hakea. Huolimatta räppäysasenteesta pyörä on matkantekoonkin ihan helmi...tai, osittain senkin takia!
Varsinkin, kun aikanaan on pakko päästä pois suomesta, ja eksyy vaikkapa oikeisiin ruuhkiin kunnon hellesäällä...siinä vaiheessa on hienoa kun on pysty ajoasento ja peli joka lähtee, pysähtyy ja vaihtaa linjaa ajatuksella.
Eiköhän se ole niin, että mitä mukavampi pyörä on ajaa, sitä paremmin se sopii pitkän matkankin ajoon. Ja fasuliinia mukavampaa minulla ei ole vielä ollut(okei, kovempi penkki ois ihan ehdoton). Pikkufasussa matkavarusteina giwin takapaksi ja kaksiosainen tankkilaukku(toisen osan remmitän yleensä takapenkille jos sille on tarvetta). Noilla pärjää, sivulaukut tämän tyylisessä pyörässä olisi rikos.
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Allekirjoitan. *(-RD- @ Elo. 20 2004,16:42) kirjoitti
Fazeri on vaan niin hemmetin hyvä joka osa alueella et tuleekohan koskaan parempaa? Kaupungissa on niin helppoa/vaivatonta, samoin maanteillä. Motareista en perusta, en siis oli mikä pyörä alla tahansa.
Laitoin tänään kiinni Veskun tuplakuplan. Sehän toimii mainioisti. Mä olen lähes 190cm, joten vaikka virtaukset tuli vähän ylemmäs, ei kuitenkaan häirinny. Vaikka olikin tuulinen päivä, ajosta tuli jotenkin rauhallisempaa, vähemmän räpätystä.
Näin taitaa ainakin mulla mennä: ensin plexi, sitten matalampi stonga, sitten putket, sitten pyörä vaihtoon ja kyykympi tilalle. Vaikka juuri nyt olenkin tosi tyytyväinen kilofasuun, juuri mulle sopiva mopo.
Hyvä että toimi toivotulla tavalla(FZS Matti @ Elo. 22 2004,21:17) kirjoitti
. Näistähän ei koskaan tiedä ennen kuin kokeilee. Pleksien aiheuttamat virtaukset vaihtelee niin kuskin pituuden, käytössä olevan kypärän jne mukaan. Sen takia halusin että kokeilet itse ennen ostoa.
Eikä se ulkonäöllisestikään huono ole....
- vesku -