Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Hiukan tarinaa pyörän vuokrauksesta.

Kortin kun sain tuossa heinäkuussa (ikää 27v) niin pitihän sitä heti päästä tien päälle ajamaan lisää jotta saan pohjille lisää kokemusta. Oman pyörän ostoon ei ollut vielä rahaa laitettavaksi ja kavereiden pyöriä ei kehdannut mennä lainaamaan jotta pysyttäisi vieläkin kavereina, niin ei muuta kuin vuokraamoita metsästämään netistä.

PK-seudulla niitä tuntuu olevan useampikin kappale ja hinnat pyörivät 500-600 kuutioisissa pyörissä aikalailla samoissa luokissa, noin 300-350e viikonloppu tai arkiviikko. Itseäni nuo customit olivat ruvenneet kiinnostamaan, niin sellaista kromihärveliä sitten etsiskelin hetken aikaa kunnes sopiva löytyi Auto-Bike:stä Tikkurilan kupeesta.

Siispä heti saman päivänä kun inssi oli ajettu hyväksytysti läpi niin suunta kohti A-B:tä ja Virago 535:sta vuokraamaan. Liikkeen henkilökunta hoiti homman asiallisesti ja sain pyörän varattua seuraavaksi viikonlopuksi. Ajovarusteiden vuokrausta kysellessäni myytiin vastauksena tumman myyntitykin toimesta ”ei oota”. Kuulemma en tarvitse muuta kuin jonkun takin päälle ajellessani tulevana aurinkoisena viikonloppuna, mutta kypäriä saisin lainaan kaksikin kappaletta pyörän hintaan.

Totesin että enpä todellakaan viitsi pelleillä terveydelläni etenkin kun voi vielä sataa viikonloppuna, joten netistä edullista kangaspukua etsimään, kunnollisen kypärän kun olin jo hankkinut valmiiksi (Arai Condor). Nettisurffailua ja hintahaitari oli kirjava. Eurobikerin tarjous asu tuntui sopivalta joten kävin sellaisen sitten hakemassa. Olen kyllä lukenut netistä miljuuna kertaa kehoituksen hommata pykälää kalliimmat varusteet heti alkuun, mutta tämän asukokonaisuuden tarkoitus onkin jäädä vara/satunnaiskyyditettävän puvuksi.

Kävin hakemassa pyörän liikkeestä sateisena perjantaina. Kävimme myyjän kanssa nopeasti hallintalaitteet läpi ja ei muuta kuin pyörä käyntiin. Silloin se sade sitten pahenikin. Seuraavat puolitoista päivää vettä tuntui tulevan jatkuvasti mutta eipä se minua haitannut. Takki ja housut pitivät vettä, maiharit päästivät jonkin verran kosteutta läpi ja ajohanskat olivat kuin pesusienet mutta kilometri kilometrin perään kertyi varovaiseen tahtiin. Onneksi sunnuntaina sitten kelit parani ja pääsi kokeilemaan ajamista auringossakin ja sehän sujui.

Viikonlopun saldo 850 kilsaa ja vieläkin pahempi mp-kuume.
    Rahaa paloi pyörän vuokraan 265e + 0,07e/km + löpöt = 370e.
    hui 370e tosta noin vain.. oisit neki heittäny käsiraha kassaan säästöön. ei mitään, hienoo ku tykkäsit..
    PikkuNiilo:n avatar
    Liittyi May 2004
    Kahden ison järven välissä
    Vuokraaminen on ihan hyvä keino poistaa mopotuskaa, vaikkakin tuosta vuokrailusta tulee yleensä vielä pahempi mopokuume. Kokemusta on. Itse vuokrailin aikanaan parina kesänä tonnista CBR:ää ja kuume tuntui kasvavan päivä päivältä *.
    Itse sain ilmaiseksi pari ylimääräistä päivää kun mopo hieman temppuili varsinaisena vuokrausaikana (piti työnnellä käyntiin * ) Nooh, kevythän se tonninen Honda on käyntiin työntää *.
    Mutta pääasia että sai nauttia ajamisesta.
    GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
    "Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
    ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
  4.  
    Kun keväällä olin pyörää hankkimassa, niin kun menin Gixeriä liikkeeseen kuolaamaan, niin myyjä ehdotti että ota heidän koeajopyörä "vuokralle" viikonlopuksi ja jos tulee kaupat, niin vuorauksen hinta hyvitetään pyörän hinnasta...

Mielestäni tämä oli mitä loistavin idea liikkeen taholta, sillä sain ajella kolme päivää pyörällä ja varmistua, että se sopii minulle. Ja kyllä se sopi, ajelin lähes tuhat kilometriä ja kaupat tuli !