kokeilin laitaa ketjuihin , yllätys oli että se pysyy erittäin hyvin ketjuissa eikä pahasti sotke ollenkaan , ketjut hyvin voidellun näköiset, tais paras keino löytyä .Öljy on sae 90.Putelista joka on tollainen hammastahna putkilon mallinen on hyvä kaataa samalla kun pyörittää rengasta, sitten vaan ylimääräinen rätillä pois ja menoks
"oikeassa momentissa"
itekkin oon alkanu käyttään perämoottorin vaihteistoöljyä ketjuissa...Muuten oikeen hyviä kokemuksia,mutta vanteeseen ottaa aika tiviiseen kiinni...
![]()
-Suzuki RGV-250 -91
-Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
-Suzuki PV-50- 91
Baah! *
Mä tuun taas mainostaa sitä mainiota johdeöljyä, ite käytin sitä keväällä. Ei ennen ole ollu niin hyvää rasvaa ketjuissa, mutta tämä ylitti odotukset. *
Siks en nyt sitä oo käyttäny kun v*tuttaa levitää hammasharjalla, nyt on Castroilin spay ja on helppo laittaa, mutta tuntuu että ei mee sinne minne pitäis. *
Mulla oli visko siinä öljyssä 220, ei lentäny vanteelle laisinkaan. Oon vaan niin laiska etten jaksa käyttää sitä aina. *![]()
mistä tuota öljyä sais kokeiltavaksi ja mitä se oikein on ,mihin sitä käytetään(hans_81 @ Elo. 14 2004,02:06) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Töistä otin sitä "lainaan". Meillä sitä käytetään kaikissa koneissa laakeireiden, liikkuvien osien, tms. voiteluun. *Öljy tais olla Castroilin valmistama, tyyppi muistaakseni CF 220. Semmosta jäykempää kuin peräöljy, mutta mutta ei liian (kuitenkin toimii ns. "tuorevoitelu"-järjestelmässä). *Jos mulla ois pyörässä Scottoiler niin tuota olis hyvä laittaa sinne säiliöön.(triangel @ Elo. 14 2004,13:03) kirjoitti
Ite kun laitoin sitä "lämpimiin" ketjuihin niin kesti aika hyvin siellä ja se vähä mikä roisku vanteelle lähti sut helposti pois.
Jos haluut kokeilla niin käy jostain metalli- tms. pajalta hakee sitä pieneen pulloon ja kokeile. Luulisin että on aika yleisesti käytössä ja löytyy monesta paikasta.
Niin,Scanian 80000km ajettua öljyä ketjuihin niin ei tarvi ikinä enää rasvata,ei lähe irti ketjusta viilallakaan
Mites toi öljy sitte kestää vettä mopottimessa?
Veneessä se menee puuroksi saatuaan pikkasen vettä.
meniskö tuo sitten velliksi??
![]()
"oikeassa momentissa"