Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Nuohan on verrattain hinnakkaita, mutta ovatko oikeasti niin paljon parempia, mitä muut "vastaavat". Eli esim tuo Vision takki bungaa ovh. 479e ja jokin merkitön ajoasu maksaa kokonaisuutena alle 300e. Noissa Yokon takeissa kehutaan olevan erittäin kestävä pinta, 100% vedenpitävyys, CE hyväksytyt suojat jne... + muuta haitekkiä.
    En viittis ostaa paskaa, vaan kerralla hyvän...kerrankin.
    Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
    Honda CBF 600S -04
    Tuosta oli joskus aikaisemmin juttua, jota lainaten:

"Mitä sitten eri valmistajien Goreihin tulee, n. 15.000 motoristin kokemuksiin perustuvassa englantilaisen Riden tutkimuksessa kategoriassa "Armoured Waterproof Jackets" tutkimukseen osallistujat arvioivat suomalaiset Yokon ja Rukan kokemustensa perusteella 5 parhaan valmistajan joukkoon n. 50 valmistajasta. Yoko arvioitiin tutkimuksen parhaaksi, Rukka kolmanneksi parhaaksi. Kokonaisuutena viiden kärki oli:

Yoko 94/100
    Spyke 93/100
    Rukka 85/100
    BMW 83/100
    Shoei 83/100

Goreissa kannattaa siis tutkitusti suosia suomalaista "

Vaikea sitten sanoa miten nuo edullisemmat vermeet sitten toimivat. Saattaahan niissä olla vedenpitävyyden varmistamiseksi joku muu, kuin oikea Gore-kalvo, joka ei lopulta kestäkään samaa määrää vettä kuin oikea Gore. Voihan olla, etteivät saumat ole hitsattuja ja teipattuja ja niistä tihkuu vesi läpi. Tai asujen pintamateriaali voi olla jotain nylonin johdannaista, jonka liukukestävyys mälleissä on viidesosa Yokon käyttämästä Bataviasta (eli Kevlaria ja muuta kivaa kudottuna ristiin).

Miten vain, halvemmaksi tulee ostaa kerralla kunnon asu. Tuo on jotain, jossa ei kannata säästää. Kertaalleen Yokon housuissa mällänneenä olin ainakin tyytyväinen toimivuuteen tositoimissa. Ja jos asu nyt sattuu lepattamaan ja paukkumaan huonon leikkauksen takia, ei ainakaan pitkän matkan ajaminen ole kovin kivaa - äkkiä tulee mieleen uuden asun ostaminen.

Ovatko ne sitten oikeastai parempia kuin halvemmat. Suoraan sanoen en tiedä. En ole koskaan omistanut "tix-tex"-merkkisiä yms. vermeitä. Kaipa tässä pätee se, että joskus saa sitä mistä maksaa, muttei koskaan enempää.
    Mälläämistä koskeva pidempi selostus on:

TÄSSÄ.

Eli hyvin nuo Yokot toimivat. Seikka jota ei ehkä tule ajatelleeksi on Yokojen lonkkasuoja. Tässä tapauksessa siitä taisi olla oikeaa hyötyäkin. Käytännössä nuo housut ovat kuitenkin hyvät. Pitävät edelleen, mälleienkin jälkeen, vettä ja kokonaisuutena hyvin tehdyt vaikka reisitasku ei olekaan vedenpitävä.
    Välikommentti:
    Tietääkseni Reima on myynyt Yokon ja muutkin prutkuiluvarusteet Scottille. Toivotaan että uusi valmistaja huolehtii laadusta yhtä hyvin.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Itsellä Yokon housut ja MP-asun takki... Eikä valittamista... Eilen ajoin helvetinmoisessa kaatosateessa eikä vesi tullut läpi...

Yokon housuista saa vuoren pois toisin kuin MP-asun housuista... Yokolla on myös noita pitkiä malleja, kuten itselläni: M-kokoiset housut, mutta pidennetyllä lahkeella.

Suosittelen...
    Yokon täysvarustus (takki, housut, hanskat) on tullut kokeiltua muutamassa kaatosateessa. Suosittelen ! Aluksi Yokon kamat voivat tuntua jäykiltä ja pieniltä, mutta kyllä se kangas pikkuhiljaa muokkautuu. Siksi kannattaa ostaa pienin mahdollinen päälle menevä koko (tai semmoinen, joka ei ole yhtään väljä, mieluummin napakka).
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Mulla ainakin tämänkesän kokemukset yokon evolutionista (takki ja housut) hyviä. Ei lepata pätkääkään tukevan kankaan ansiosta, eikä oo vesi toistaseks tullu mistään läpi. Paljon makso, mut kannatti sijoittaa. *
    Itse vaihdoin viikko sitten MP-asun takin ja housut Yokon pukuun, ja täytyy sanoa, että päätös oli viisas.
    Ei ole kuuma helteellä ja sade kelillä ei kastu. En kyllä kastunu tossa MP-asun puvussakaan mut jotenkin se tuntu kosteelta kunnon kuuron jälkeen, eli ilmeisesti ei hengittäny samalla tavalla.
    Itse sain mielestäni Yokon puvun niin edullisesti että ei kannattanut ostaa mitään muuta. Kokonais hinta alle 500 €. Kriteereinä irroitettavat vuoret housuissa ja tietysti takissa. Takkini on mallia freeride ja housut legends.
    Eli suosittelen laittamaan hieman enemmän pukuun kerralla niin saa ainakin hyvän ja toimivan.
    Japi vaan..
    Itsellä oli Yokon evolution takki, todella hyvä. Sen valmistus on lopetettu joten sitä voi vielä löytyä jostain edullisesti. Korvaava malli (hinnaltaan) on Vision. - nopeampi pukea, muttei mielestäni ihan yhtä hyvä muuten! (-johtuuko sitten pelkästään siitä että vanha oli muokkautunut niin hyvin muotoon.)

-Syy vaihtoon: konttaus...
    Virtsankarkailu -Syy naurattaa ikäihmisiä!
    Tämän loppukauden ajoittain karmeissa vesisateissa Yokot päällä ajaneena voin suositella sijoittamaan kerralla vähän enemmän. Kannattaa.

-These are my principles,
    if you don´t like them I have others-
    G.Marx

-Älä spekuloi-AJA!-
    Koneinsinööri A

-Canis culum in tua naso-
    17th century proverb
    Helppo on suositella Yokon Evolution -takkia, itsellä sellainen on käytössä ja ainakin toistaiseksi kelissä kuin kelissä on pitänyt ukon kuivana. Housut on Rukan valmistamat ja hyvät nekin...

Jos jollakulla olis Yoko Evolution -housut kokoa M tai L (50-52), niin olisin kiinnostunut ostamaan/vaihtamaan noihin Rukan housuihin... Ei niin ettei Rukat olisi hyvät, mutta kun mielellään sais olla samaa merkkiä.
    Savolaisena vastuu ei sitten ole minulla...
    Yoko evolution asu löytyy enkä suosittele.
    Aloitetaan takista. Varmaan pitää vettä koska kuivana olen pysynyt, mutta takin muoto... Etuosa on aivan liian pitkä eli se menee julmettomalle rypylle. Hihat tai oikeastaan olkapäät on leikattu niin että kädet on alaspäin! Eli takki on hyvä kun seisoskelee mutta ajoasentoon se ei sovi mitenkään. Myös hauiksista puristaa vaikka käteni ovat aika rimpulat. Housut on taas pruhjut. Eli taas leikkaus kusee. Jos ottaa taas pienemmät niin puntit nousee ylös ja polvisuojat reisille.
    Suojat on kyllä kattavat ja ce hyväksytyt, mutta muodoltaan aivan paskat. ne on periaatteessa levyt jotka muotoutuu todella vähän. Eikä ne todellakaan pysy paikallaan kaatuessa.
    Lisäksi on vielä hinta, joka on todella suolainen. Niin ja sanotaan että ajoasu kestää viisi vuotta niin kyllä on paha hinta niistä vuosista.
    Linja-auton kuljettaja
  13.  
    Mulla on Yokon Freeride-takki ja Legend-housut, ostettu viime kesänä. Olen ollut tosi tyytyväinen, pitävät vettä ja ovat lyhyelle ihmiselle todella hyvät, koska vaikka olen alle 160 cm pitkä, housut ovat ihan sopivat, polvisuojat nousee ajoasennossa jopa turhankin korkealle. Aikaisemmin mulla oli kahtena edellisenä vuotena MP-Asun takit ja housut, molemmat myin pois, koska ensinnäkin eihän niitä tikkivuorillisia housuja voi pitää kuumalla, kun vuorta ei saa irti ja polyesteri liimaantuu ihoon kiinni. Yokon asuissahan on verkkovuori, joka imee iholta kosteuden pois, ei ainakaan tunnu ikinä epämukavalta. Ja vuorin saa irti, mikä pitäis olla ehdoton vaatimus asua ostettaessa. Mp-Asun takkeja ei saanut kurkusta kiinni kunnolla ja ne oli jumalattoman jäykät paksulla kankaalla. Silti hinta ei ole mikään halpa mun mielestä. Yokon kangas on ohuehko mutta pitää tuulen ihan yhtä hyvin. Suojat on paksut, voishan ne tietysti ollan vähän joustavammatkin, mut kyllä ne mukautuu aika nopeesti. Myös toisen puoliskoni Yokon Pro-takki, jota myytiin pari vuotta sitten vielä, on pitänyt vettä ja kestänyt hyvin viisi vuotta, eikä ole mistään hajonnut, mutta tosin kuulemma on alkanut vähän jo falskata vettä (ainakin vetskarin kohdalta, vain kerran pesty), että heikkenisköhän se vedenpitävyys ajan myötä vai eivätkö vetskarit pidä yleensäkään vettä? Kannattaa kerralla sijoittaa kunnon pukuun. *