Ja eikös alinopeutta ajamisestakin saa sakot? Eli teit miten päin vaan...
Ja varovaisessa ajossa mukana!!!
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Jeps, tiedänkin tapauksen...(sen tutkinnanjohtajan siis)(Jassu @ Elo. 19 2004,12:26) kirjoitti
Juuri tota pykälää tarkoitin tuossa aikasemmissa kirjoituksissani.
Vastikkeeksi tuohon lauseeseen (pitää pysähtyä blaa blaa blaa) niin voisi sanoa että olisi pysähtynytkin, jos ei olisi ollut sitä soraa tiellä. Tässä onnettomuudessahan oli selvästi ulkoinen tekijä. Ei voi olettaa että mutkassa olisi noin paljon skeidaa tiellä, koska siitähän pitäis nimenomaan pitää huolta että EI ole, sekin on jonkun duuni. Entäs miten se lakipykälä jonka mukaan jokainen tienkäyttäjä tulee poistaa tienpinnalla olevia esineitä jotka voivat vaarantaa tai haitata liikennettä, tai ainakin ilmoittaa niistä? Periaatteessa silloinhan kaikki ovat rikoksesta epäiltyjä jotka ovat sitä tietä ajanut, eikä ole moista tehnyt.
Tää koko vitun juttu haisee apinanperseelle...
Vittu tässä mitään järkeä ole, itseltäkin menee tässä hermot kun ajattelee koko juttua, saatana...![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Tää on haissu jo lähdöstä asti... tana![]()
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Ihan kuin olisin tässä threadissa nähnyt kirjoituksen auton ojaan ajosta samaisessa mutkassa.(Köpi @ Elo. 19 2004,12:39) kirjoitti
Kuten kuulusteluissa sanoin niin juuri ennen hiekkaan ajoa (metri tmv ennen) suoritin paniikkijarrutuksen mutta en voinut jatkaa jarrutusta koska olin jo hiekalla siinä vaiheessa - katse mutkasta toki läpi ja hiekkaa en minäkään huomannut ennenkuin jo melkein olin siinä. Sitten lähdettiin...(GriZzLy @ Elo. 19 2004,12:48) kirjoitti
Jeps, tämä on se maa missä asumme ja jotkut jopa ovat valtiolla duunissa - arvaappa kuinka paljon mua vituttaa tää helvetin säätö jota virkavalta nyt tekee.kirjoitti
Olisi mielenkiintoista tietää paljonko tämä poliisien kikkailu maksaa valtiolle...
Olikos SMOTOlla muuten jotain lakimiestä, hänen neuvojaan tod näk tarvittaisiin lähiaikoina...? Lakimiehet maksavat rahaa (ja paljon) mutta tämä alkaa olemaan jo periaatekysymys jossa periksi ei anneta - kaipa sitä pitää pistää kolehti keräykseen jos ei muuta...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Eikös ne sietltä smotolta jo tähän ketjuun kirjottaneet? ottaisivat tämän käsittelyyn ennakkotapauksena...(Jassu @ Elo. 19 2004,13:03) kirjoitti
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Johan tässä alkaa hiljaisempaakin miestä vituttamaan kun tätä ketjua lukee.
Jos jonkinlaista kolehtia kerätään kunnon lakimiehen palkkaamiseen asiaa hoitamaan niin mä oon mukana.
Kyllä aika kohtuuttomalta kuulosta.. Voisiko vedota siihen, että olisitte pystyneet pysäyttämään tien näkyvällä osalla, jos edessä olisi ollut havaittava este? Nythän tilanne on sama kuin tiellä olisi ollut vaikkapa lasinsiruja; ei niidenkään havaitsemista kukaan edellytä normaali vauhdista.
Tosiaan kun en itse kyllä ollut paikalla kun ei edes ole vielä ikäämutta näytti aika hurjalta jälistä päätellen. Ja jos tuo hiekka on joku käynyt tahallaan heittämässä siihen niin ei muuta kuin vastuuseen.
Isä kertoi että nuoruusvuosina oli hondalla kääntynyt tyrnävän pääristeyksestä turhan riskillä(iso pyörä). hieman oli ollut hiekkaa pinnalla: ja pyörä lähti alta melko vikkelästi. ei ollut käynyt mitenkään kun muoditon nahkarotsi päällä.
Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
Omat ja lähipiirin kokemukset poliisitoiminnasta vain vahvistuvat tästäkin tarinasta - nappikallet voivat halutessaan toimia lain puitteissa täysin omien mieltymystensä mukaan täysin mielivaltaisesti tarvitsematta selitellä tekemisiään yhtään kenellekään. Itse en voi enää luottaa poliisien oikeudentajuun, vaan suhtaudun todella kyynisesti jokaiseen vastaantulevaan virkavaltailijaan...
Suosittelen myös lipanneille lakimiehen puoleen kääntymistä jo nyt hyvissä ajoin. Viimeistään oikeudenkäynnissä asia voidaan vielä kääntää takaisin oikeinpäin. Toivottavasti Smotostä löytyisi tarvittaessa apuja estämään tämän vääryyden toteutuminen...
![]()
![]()
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Jos ajaa poliisin heittämään piikkimattoon saa syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta kun ei ehtinyt jarruttaa.... Näin suomen poliisi hankkii lisää ystäviä mopo piireistä ?!
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
Sandelsin kirjoitusta voisin kommentoida näin:
Ne poliisit jotka kävivät paikalla totesivat asian suurin piirtein niin kuin sen pitäisi todeta, vähän vaikeeta tehdä muuta. He olivat järjestyspoliisiin kuuluvia miehiä, jotka hallitsevat "maalaisjärjen" käyttöä. Poliisi joka sitten määräsivät heidät tekemään toisin kuuluu rikospoliisiin, eli ei tee kenttätöitä, vaan istuu pyörittämässä papereita. Ja valitettavasti se vika on suomen laissa, ja poliisi ei tee muuta kun seuraa sitä. Valitettavasti aina ei voi tehdä toisin. Nyt ei voi muuta kun toivoa että tulee jotain järkeviä päätöksiä tän suhteen. Ennen kun maalataan piruja seinille, niin odotetaan päätöstä. En millään haluaisi uskoa että rangaistusta vielä tulisi näille kolmelle jotka mutkassa ajoi ulos.
Ja 1jani2p, sinullekin tiedoksi, että poliisi ei kovin herkästi laita piikkimattoa moottoripyörän eteen, täytyy olla melkoinen uhka yhteiskunnalle ennen kun näin tehdään.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Valitettavan usein koettu (edellisen ammatin tiimoilta Suomessa), että poliisin kenttäväki käyttää tervettä järkeä, vaan kun juttu menee paperinpyörittäjäpykälänikkarille, se muuttuu kummasti. Kun nappasit murtomiehen itse teossa, sai alkaa aprikoida, että tuleekohan syyte ammatinvalinnan vapauden rajoittamisesta tai vapaudenriistosta. Täytyy toivoa, että rva. tutkinnanjohtaja liukastuu autoineen öljylätäkköön ja alkaa tutkia itseään epäiltynä...
(kaasunalle @ Elo. 19 2004,17:12) kirjoitti
![]()
![]()
Voisiko asiaa jotenkin auttaa...
...no ei nyt sentään.![]()
Jos tuttavapiiristä löytyy motoristihenkisiä asianajajia joita kiinnostaa mahdollisesti alkaa taistelemaan oikeusmurhaa vastaan niin ilmoitelkaa ihmeessä - pitää selvitellä asianosaisten oikeusturvavakuutukset jne pahimman varalle koska rahaa oikeusjuttuun kuluu
Virran Hanskiltakin kyselin ja häneltäkin saattaisi löytyä joku joka parhaimmassa tapauksessa lähtisi hoitamaan juttua ihan vaan siitä ilosta että saataisiin oikeus voittamaan.
Naurettavaahan tämä on vaikka välillä kyllä tuntuu et tekis mieli itkeä kaiken tän helvetin säädön keskellä.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ei jumalauta, jos kaatuu ja joutuu vielä maksamaan sakot!!!
Oikeasti, ei varmasti pokeri ja/tai hermot kestäis sellaista (en voi sanoa kun ei ole kokemusta) *koputtaa puuta* mutta kyllä tämä touhu alkaa olla jotosin...sama pätee kaikille joten ei voi muuta kun ihmetellä ja
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Hel**tti!
Ei voi kuin ihmetellä, jonkun radikalisti jussin ideoita, varmaan kuuluu muilta naapureiltaan salassa vielä johonkin pelastakaa ketut ry:n salaiseen ekoterrori soluun...
Virkavallan suhtautuminen asiaan... Ei ole totta, mut se ei tietty asianomaisia paljon lämmitä.
Syön itsekin valtion leipää, älkää ny vielä kuitenkaan silmille tulko, ei poliisin puvussa. Mulle tosin todetaan et pitäis varsin hyvin tietää.
Seurataan jutun etenemistä. Eihän se voi noin mennä!![]()
Käytiin puuhiksen kanssa tänään ajamassa tuolla taas ja huomattiin että aurauskepit olivat ilmestyneet sisäkurviin...
Paljon oli puhtaampi tie vaikka ei sitä nyt ihan puhtaaksi voi vieläkään sanoa:
http://kuvat.org/20040819_boxintie/
Pyörätön motoristi...
Ettekä tullu ees kahville(Jassu @ Elo. 19 2004,19:21) kirjoitti
![]()
Ai minne? Me käytiin ton jälkeen österdundomissa hörppäämässä kupposet(GriZzLy @ Elo. 19 2004,19:37) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Ajattelin lähinnä Porvoo, ja minun kotona(Jassu @ Elo. 19 2004,19:39) kirjoitti
Eihän boxin risteyksestä oo enään kun kunnon nykäisy
![]()
Ei oltais kyl keritty, oltiin tuolla noin klo 1500 aikaan ja mulla alko neljältä herttoniemessä duunit...(GriZzLy @ Elo. 19 2004,19:48) kirjoitti
Ja toisekseen, mä en porvooseen uskalla tulla, tuntuu virkavalta olevan sen verran tiukkaa siellä teilläpäin että jostain ne mua taas keksis kuitenkin syyttää![]()
Pyörätön motoristi...
Kylla tuo hiekkamaara nayttaa jo ihan normaalille mita voi odottaa paikallistiella johon liitytaan hiekalta, tulosuuntakin ihan selkea.(Jassu @ Elo. 19 2004,18:21) kirjoitti
Kaatuilujen aikaan naytti ihan tehokkaasti hiekotetulta![]()
Ei... heesus ristoffer!
Katsotaan nyt mihin päätös loppujen lopuksi ajautuu. Muistakaa, että poliisin toiminnastakin voi valittaa. Asiasta kiinnostuneet voivat tutustua eduskunnan oikeusasiamiehen toimintaan.
Valitettavasti valitusta ei voi tehdä kuin vasta jutusta, jossa on tehty jo päätös. Keskeneräisistä asioista voi vain valittaa alempiin asteisiin.
Tämä kuuluu tosiaankin periaatteellisiin juttuihin, johon varmasti löytyy rahoituksellista oikeusapua vaikka epävirallisen (tai virallisen) keräyksen muodossa.
Juttu on vielä aika uusi, joten me suuri yleisö voinemme seurata tilannetta taustalta ilman erityisiä lynkkausmielialoja, eikö?
EDIT: lainaus oikeusasiamiehen verkkosivuilta
-clip-
Kantelun voi tehdä viranomaisen lainvastaisesta menettelystä.
Lainvastaista on esimerkiksi
# toimivallan ylitys tai harkintavallan väärinkäyttö
# viivästys asian käsittelyssä, päätöksen puutteellinen perustelu,huolimattomuus, neuvonnan puute sekä epäasianmukainen käyttäytyminen tai muu hyvän hallinnon vastainen menettely
# perusoikeuksien loukkaukset.
Sen sijaan oikeusasiamies ei voi tutkia
# kantelua, joka koskee yli viisi vuotta vanhaa asiaa, ellei tutkimiseen ole erityisiä syitä
# asiaa, joka on parhaillaan tuomioistuimen tai muun viranomaisen käsiteltävänä
# asiaa, jossa muutoksenhaku on kesken tai johon voi vielä hakea muutosta.
-clap-
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Jeps, odotellaan päätöstä ja toivotaan että järki voittaisi...(Säätömies @ Elo. 19 2004,20:57) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Juu eipä tässä vielä ketään lynkkaamaan voi ryhtyä mutta kyllä vitutus on noussut koko ajan tämän asian edetessä.
Toivotaan että järki voittaa...
Tuollahan noita hyviä vinkkejä jaellaan...
Suomi24
Joo ei helvetti toi keskustelu on kyllä aika tasokasta..(Tonde @ Elo. 21 2004,19:43) kirjoitti
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Hmm... Pitäiskö jonkun selvittää missä päin maailmaa toi "Asukas" asuu? Ettei vaan Boxintien varrella...(Tonde @ Elo. 21 2004,19:43) kirjoitti
![]()
Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
Otan osaa tapahtuneesta ja tiedän lähes miltä teistä tuntuu toi virkavallan toiminta.Itsellä vähän vastaavanlaisia kokemuksia mut ei niistä sen enempää kosaka juttu on pläkki.
![]()
![]()
![]()
![]()