Tuskin sä mitään todistajia tarttet, kun kyse on kaskovahingosta jossa syyllisyydestä ei ole epäselvää (siis jos sitä lapiomiestä ei sotketa mukaan). Ainakaan multa ei kyselty todistajia, sanoivat vaan että ei tarvii kun ei ole muita osapuolia.(Jassu @ Elo. 08 2004,22:58) kirjoitti
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Eikös se ollut selkeä tapon yritys?(Jassu @ Elo. 08 2004,23:42) kirjoitti
?
![]()
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Voihan paska. Mulla otti yöduunit veronsa enkä herännyt kellon sointiin lauantaiaamuna. Österiinkin oli tarkotus tulla mutta väsymys vei voiton.(-V- @ Elo. 08 2004,18:35) kirjoitti
Mutta ihan sairastahan toi on että joku sipoolainen kylähullu menee saatana HIEKOTTAMAAN MUTKAA. Pahoittelut kaikille pyöränsä kaataneille, onneks on äijät ehjinä.
Jäikö hiekat sinne tielle?
Näyttäisi tienpitäjän virheeltä.
Voidaan auttaa korvausten hakemisessa ym.
Hanski
SMOTO
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Ei tämä ihan noin yksioikoinen ole.(Make80 @ Elo. 08 2004,23:57) kirjoitti
Tienpitäjä, (tai sitten se lapiomies) on nimittäin yksiselitteisesti korvausvastuussa. Ennakkotapauksia löytyy
Tienpitäjältä pitää ehdottomasti vaatia vahingonkorvaus monestakin syystä
1
Vaikka omavastuu olisikin vain noin 2-300 euroa maksaa haveri bonusten menetyksenä vähintään yli 2000 euroa per nuppi!!! (jos vakuutus on bonuksellinen).
2
Saatte vahingon korvauksena myös omavastuuosuuden. Lisäksi saatatte saada vahingonkorvauslain perusteella muutakin sellaista korvausta jota ei vakuutuksesta tulisi.
3
Me kaikki maksamme loppupelissä vahingot vakuutusmaksuina, nyt kun kolme pyörää meni rutulle on summa jo melkoisen suuri, on tärkeätä yhteisvastuuta että vahingot maksatetaan niillä jolle korvausvelvollisuus kuuluu, eikä meillä motoristeilla.
4
Vaikka tilanne irtohiekan ym, suhteen onkin parantunut on varmaa että tämäkin haveri opettaa pitämään tiet puhtaina jos se maksatetaan tienpitäjällä.
5
Vakuutusyhtiön pitää auttaa Teitä tapauksen prosessoinnissa, melitä SMOTOsta ainakin löytyy apua (aikas herkullinen juttu,…)
Lopuksi: kyllä oli suojelusenkelit mukana.
Hanski
SMOTO
0400-956355
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
vielä sen verran että jos vahinkoilmoitus on otettu vastaan näin :
klips --
Ainakaan multa ei kyselty todistajia, sanoivat vaan että ei tarvii kun ei ole muita osapuolia.
klaps--
Niin syyllisenä todennäköisesti pidetään kuskia!
Hv
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Kävin juuri ajamassa uudestaan tuon Boxintien ja eräästä sähköpylväässä oli Ei Kaahareille kyltti, jossa oli vielä Smoton, Poliisin ja Liikenneturvan logot alla ja moottoripyörän kuva.
Onnettomuuspaikalla oli pysähtyneenä kaksi autoiliaa. Pysähdyn siihen ja rupesin rupattelemaan niiden kanssa ja he olivat jo varsin tietoisia eilisestä tapahtuneesta ja valittelivat kun ajetaan ylinopuksia ym. ko tiellä.
Jotenkin luin rivien välistä, että tielaitos ei olisi käynyt laittamassa soraa tien pientareelle, vaan että se oli paikallisten tekemä vahvistus. En oo tosta kyllä ihan varma..
Otin vielä varmuuden vuoksi autoista kuvat, niin toinen autoilijoista kävi repimään hihaa sanoen "mun autoahan et kuvaa"
Hiekat olivat tiellä edeelleen.
Kuvia --> Suzuki GSF 1250 A Bandit -08
Jäi kyllä koska ei meillä ollut mitään vermeitä sitä lakaista sieltä, tosin pyysin poliiseja hoitamaan lakaisuauton paikalle ja soitin itsekin kotiin päästyäni tiehallinnon "tienkäyttäjän linjaan" joka on auki 24h/vrk.(hannuvirta @ Elo. 09 2004,11:10) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Täytyy nyt laittaa itekin kommenttia tuosta tapahtuneesta.. Meikäläisellehän tuli kaikkein nimellisimmät vauriot, kun pyörä vaan kellahti lähes paikaltaan ojan puolelle.. jarrutus kun meni tien suuntaan penkan puolelle, eikä mopo pysynyt enää ojan reunalla pystyssä.. Muutama naarmu, ja peilin varsi poikki.
Mitä enemmän tuota asiaa on pohdittu, sitä selvempää on että hiekoitus on ollut tahallista, ja toivotaan että poliisi saa jotain selvyyttä mahdollisesta syyllisestä.. Hiekan tarkoitus kun ei varmaan ollut tarkoitus suistaa rauhallisia sunnuntaiajelijoita, vaan kaahareita.. Hiekoittajan arviointikyky petti pahemman kerran![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Tiemestari soitteli tänään ja mainitsi sivulausessa että tuossa on 60 km/h(Sumppa @ Elo. 08 2004,22:05) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
hetkeä ennen oli 60, ja eikös se vaihtunu juuri 80km/h?(Jassu @ Elo. 10 2004,00:09) kirjoitti
Mitäs tiemestarilla oli askaa?
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Tuossa mutkassa on 80 km/h rajoitus, joka vaihtuu tapahtuma hetkellä ajetusta suunnasta parisen kilometriä ennen kyseistä mutkaa 60:stä -> 80:n.
Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
--------------
samaan numeroon mekin soitettiin... *(Jassu @ Elo. 09 2004,13:59) kirjoitti
ainoa vaihtoehto meilläkin johon soittaa..! *
paha oli paikka myönnetään....
siitä ehkä kannattaakin tehdä ilmoitus!
ps. vois itsekin tulla sit seuraavaan miittiin! *
ärrää sen olla pittää...
Minulla kerran sattui emännän kanssa kaatuminen Humppilassa tien huonosta kunnosta johtuen. Kyseisellä tienpätkällä oli kuumuudesta ja asfaltin väärästä "puristus" paineesta johtuen tullut sidosainetta, jossa mm. öljyä tienpinnalle niin että lämpöisillä ilmoilla tuo kyseinen tienpätkä oli paikallisen maajussin mukaan varsinainen luistinrata. Lämpiessään asfaltti "kiehui" ja toi sidosaineen pinnalle.
Ei muuta kuin Turun tiehoitopiiriin yhteyttä, joka hoitaa kyseistä tien pätkää ja rikosilmoituspoliisille huonosta tieosuudesta. Tällöin ilmoitus piti ainakin tehdä paikalliselle poliisille. Tämän jälkeen pitkä kirjelmä tapahtumien kulusta ja korvausvaatimuksista niin Turun tiehoitopiirille kuin poliisillekkin kopioks. Kannattaa ensiksi kuitenkin selvittää henkilö Boxin tien tienhoitopiirisitä kuka käsittelee korvausvaatimukset. Tämän jälkeen pidetään peukkuja pystyssä ja omalla kohdalla ainakin toimi kylläkin useamman kuukauden jälkeen tuli päätös, jossa Turun tiehoitopiiri pyysi minua lähettämään kuitit sekä muut tositteet joista oli minulle kuluja tullut onnettomuuden johdosta...
Jos kaikilla rahoituspyörät (eli ei mene bonukset) niin suosittelisin että haetta tiehoitopiiriltä vain omavastuunne pois. Tämä varmasti moninkertaistaa onnistumismahdollisuutenne... jos taas menee bonuksia niin eipä paljon kannata kuin hakea kaikki kulut pois..
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Jos hakee vaan omavastuut pois, niin lopun maksaa muut motoristit *(JP-800 @ Elo. 10 2004,08:11) kirjoitti
Vakuutusyhtiöthän ei tappiolle jää, vaan kun korvaukset nousee, niin vakuutusmaksut nousee yhtä varmasti kuin aurinko nousee idästä...Eli kannattaa ainakin koittaa saada tienpitäjiltä ensiksi kaikki.
ArtoM
Honda VF 750 S -83
Honda Pan European ST1100 -90
Itsekkäästi ajateltuna niin jos vaihtoehtona on että tienhoitopiiriltä tulee kieltävä päätös korvausten maksamisesta sen takia että on haettu koko pyörän korvausta, jolloin summa on luonnollisesti aika iso tai sitten olisi haettu vain omavastuita, jolloin summa on vain murto-osa tuosta ja saatu myöntävä päätös niin mieluummin ottaisin tuon jälkimmäisen. Ja toiseksi omalla osallani tuon korvaushakemuksen käsittely kesti monta kuukautta ja jos ensiksi haetaan kaikki ja tuloksena kieltävä ja tämän jälkeen haetaan omavastuita ja tuloksena ensimmäisen kieltävän jälkeen todennäköisesti myös kieltävä niin voidaan olla varmoja että tähän prosessiin ei riitä muutama viikko.kirjoitti
Mielestäni nämä myös varmasti kuuluvat "kiintiöön" eli mitä ovat vakuutusyhtiöt laskeneet. Tässä kuitenkaan ei puhuta mistään bomberismista ym. mahdollisesti itseaiheutetusta vaan vahingosta tai pahimmassa tapauksessa puhutaan jonkun ulkopuolisen tahallisesti aiheuttamasta vahingosta. Tämän tapaturman voi mielestäni puhtain mielin laittaa vakuutusyhtiön maksettavaksi. Näitä tapaturmia vartenhan käsittääkseni vakuutusmaksuja maksellaan... minä en ainakaan vain maksa niitä sen takia että joskus ne ehkä olisivat pienempiä jos kukaan ei niistä korvauksia nostaisi.
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Toisaalla sitten porukka ihmettelee että miksi meillä on niin korkeat vakuutusmaksut.(JP-800 @ Elo. 10 2004,08:46) kirjoitti
![]()
![]()
hv
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Jeps, itsekkäästi määkin ajattelin, ei tahtois itse maksaa kohoavia vakuutusmaksuja...(JP-800 @ Elo. 10 2004,08:46) kirjoitti
Pointtini oli se, että jos joku muu kuin vakuutusyhtiö on korvausvelvollinen, niin se kortti on syytä katsoa. Hakemuksen voi suoraan laatia muotoon; Haetaan ensijaisesti täyttä korvausta, perusteena... (SMOTO varmaan jeesaa) ja toissijaisesti omavastuuta.
Mikään ei mielestäni estä myöskään hakemasta samanaikaisesti vakuutusyhtiöltä ja jos hillot tulee ensin vakuutusyhtiöltä, niin tienpitäjän mahdollisesti omanvastuun päälle maksamat fyrkat pitää tilittää vakuutusyhtiölle, muuten syyllistyy vakuutuspetokseen.
ArtoM
Honda VF 750 S -83
Honda Pan European ST1100 -90
[QUOTE= (hannuvirta @ Elo. 10 2004,09:00)]Luulisi vakuutusyhtiöllä olevan intressi olla mukana hakemassa korvauksia tiepiiriltä. Eli homma menisi niin, että ensin korjautat pyörän omavastuulla, haet omavastuun tiepiiriltä. Sitten vakuutusyhtiö perii tiepiiriltä korvauksen ja sinä saat pitää bonuksesi.JP-800,Elo. 10 2004,08:46 kirjoitti
©
[QUOTE= (Petri12r @ Elo. 10 2004,12:23)]Joo, eikös se korvauksen hakeminen ole vakuutusyhtiön asia? Kuvittelisin näin...(hannuvirta @ Elo. 10 2004,09:00) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
[QUOTE= (Petri12r @ Elo. 10 2004,12:23)]Näin se pitää mennä. Tosin pitää valvoa että vakuutusyhtiö todella tekee niin.(hannuvirta @ Elo. 10 2004,09:00) kirjoitti
Apua löytyy ja ennakotapaus on.
hv
SMOTO
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Kävin muuten ilta-ajelulla ajamassa tuon Box-Sipoo -pätkän ja vielä sitä soraa siinä mutkassa on. Soittelin asiasta tienkäyttäjän linjalle ja sanoivat välittävänsä tiedon tien kunnossapidosta vastaavalle urakoitsijalle. Tuolla pätkällä kannattaa olla siis todella varovainen!
edit: Kuvan koko
Kawasaki GT750 P1 -82
Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
Hohhoijaa, poliisi herätti mut ja kertoi että meitä kolmea kaatanutta sittenkin epäillään tieliikennerikkomuksesta vaikka he sanoivat paikanpäällä että tuollaiseen ei aihetta ole... Että näin.
Ei kukaan sattuisi tuntemaan jotain asianajajaa jota voisimme käyttää kuulusteluissa, sellaisiin kuulemma joudumme lähiaikoina?
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Tää on taas sitä poliisin resurssien tehokäyttöä.. saisivat tutkia että kuka sen hiekan sinne on levittänyt, eikä alkaa syyttää sunnuntaiajelijoita.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
WTF? Resurssipula,resurssipula,ne vielä itkee. Uskaltaako tässä kohta ajaa ollenkaan!?![]()
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä. -J.Hynynen-
Eiks tuolla MP-foorumissa ole joku sanavalmis ja melkein valmis lakimies..(Jassu @ Elo. 11 2004,09:13) kirjoitti
Noh, voi olla liiankin sanavalmis.
Jos poliisilla ei ole mitään näyttöä epäillystä ylinopeudesta (letkassahan te ajoitte, eli kaikkien nopeus oli sama, eikä tohon kurviin voi yli 80 km/h laskea, vaikka se olis puhdaskin), niin asianajajan käyttö kuulusteluissa voi olla hieman ylimitoitettua.
Tietysti asianajaja osaa muotoilla hienommin vaateet tienpitäjälle ja voi keksiä korvausvaatimuksia mitä itselle ei tule mieleenkään, mutta edellämainitut voi hoitaa muutenkin kuin omissa kuulusteluissaan, varaa vain kuulusteluissa oikeuden niihin. Ja jos prosessi jostain syystä jatkuis jossain instansissa, voi vaateitaan tuoda esille myöhemminkin.
Nää on kyllä vaan tälläisen maallikkojuristin näkemyksiä, ei mulla varsinaista koulutusta hommaan ole.
ArtoM
Honda VF 750 S -83
Honda Pan European ST1100 -90
Heebor1:lla ei taida olla meitä kohtaa sympatioita(ArtoM @ Elo. 11 2004,10:05) kirjoitti
Poliisi soitteli sen takia kanssa kun olivat hukanneet onnettomuuspaikalla tehdyt muistiinpanot, olikohan samalla hukkunut myös muistikuva siitä kun totesivat (todistajien läsnäollessa) että ei ole aihetta meitä varoittaa ja että olemme tulleet säädyllistä nopeutta ja varovaisuutta noudattaen...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Toihan on "vaan" kuulustelu ja pelkästää "epäily" tieliikennerikkomuksesta. Tarkistavat nopeutenne, turvavälinne yms mistä vois syyttää teitä. Nopeus teillä oli alle 60 joten siinä ei ole mitään. Turvaväli, vähän vaikeempi, mutta asfaltin väristä hiekkaa/kivee on vaikee huomata joten tästäkään tuskin on ongelma. Luulisin että tämä on vain varmistus ja nimet alle kuulustelu pöytäkirjaan, varsinkin jos olette jo tehneet rikosilmoituksen.(ArtoM @ Elo. 11 2004,10:05) kirjoitti
Kuulustelussa ei tehdä vaateita, joten siihenkää ei tarvita lakimiestä. Jos teitä aletaan kuulustelun jälkeen syyttämään sillon kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen.
Toivottavasti seoleva hiekottaja saataisiin vastuuseen tekemisistään.
ps en ole lakimies, mutta tunnen tuomarin.
Ne on nää Porvoon seudun poliisit vähän tollaisia... hukkaavat sitä sun tätä..(Jassu @ Elo. 11 2004,10:08) kirjoitti
![]()
![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Niin, jos tosiasiassa ovat hukanneetkaan..?(Puuhis @ Elo. 11 2004,10:20) kirjoitti
ArtoM
Honda VF 750 S -83
Honda Pan European ST1100 -90