Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Onkos kukaan koskaan huutanut mitään ebaysta, siellä kun näyttää olevan kaikenlaista osaa kaupan, kiikarissa olisi yksi etulyhty, mutta tieto puuttuu että uskaltaako sieltä ostaa?

Onko tuo PayPal kuinka varma
    broidi on muutaman kerran huutanut tavaraa ja saanutkin sieltä.. ei oo vielä ollut ongelmia luulisin et valvoo aika hyvin noita huutoja ettei pitäis tulla huijatuksi mut jos jollain faktaa niin kertokoon, itsellä ei oo
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
    Jotakin olen ollut mukana huutamassa, en tosin voittoon asti.

Merkillepantavaa kuitenkin on, että suuri osa myyjistä ei lähetä tavaraa ulkomaille asti. Siinä kohtaa kandee olla huutaessaan tarkkana.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Olen tilannut pari kertaa mopon osia ebay:sta yksityiseltä. Molemmilla kerroilla olen maksanut etukäteen myyjän tilille ja osat ovat tulleet nopeasti ja sellaisessa kunnossa kuin pitikin. Mutta en kyllä mitään hirveen kallista uskaltaisi ostaa.

Jos ilmoituksessa ei ole mainittu, että myyjä lähettää ulkomaille, niin kannattaa asiaa kysyä vielä sähköpostilla.

Kannattaa muuten katsoa millaista palautetta myyjä on saanut, se kertoo jo aika paljon vastapuolen luotettavuudesta.
    Suzuki PV 50 -86 -> Yamaha RD 125 LC -83 -> Cagiva Freccia C10 R -88 -> Suzuki RF 600 R -93 -> Suzuki RF 900 R -96 -> Triumph Daytona 600 -03 -> ??
    Olen käyttänyt kerran ja toimi kuin junan vessa Tilasin ihan kokeilumielessä muistaakseni kaikkine kuluineen 25e paketin (Suomessa vastaava olisi ollut n. 2x hintainen) ja Visa-veloitus oli tasan sovitun suuruinen. Myös toimitus tapahtui itse asiassa nopeammin kuin mulle luvattiin. Lisäksi PayPal on siinäkin mielessä näppärä ettei tartte pelleillä kaiken maailman IBAN-koodien kanssa ja maksella pankkien välityskuluja tms.

Ihan vinkkinä esim. Altavistan Babelfish -palvelut - näppärä käännöskone esim. Saksa - Englanti => helpottaa kaupankäyntiä kummasti
    - Pyörä myyty jo pois -
    IBAN ja SWIFT -koodeilla maksaminen on kuin maksaisi mitä tahansa laskua verkkopankissa, eikä ainakaan Nordea, Sampo eikä Osuuspankki veloita yksityisasiakkailta maksuista mitään ylimääräistä. Tämä siis jos tilaa tavaraa Euroopasta.

Itse olen ostanut eBaystä lähemmäs kolmekymmentä kertaa, lähinnä saksalaisilta myyjiltä. Vain kerran myyjä jätti lähettämättä maksamaani tavaraa, tästä aiheutui 60e tappiot. Mutta muuten ei ole ollut valittamista.

PayPaleista ym. ei ole kokemusta, mutta lienevät toimivia maksutapoja.

Ja vielä lisäyksenä, että lähes puolet huutamistani tuotteista on ollut "germany only", mutta kysymällä kaikki myyjät ovat lähettäneet tavaraa Suomeen. Muutamia saksankielisiä positiivisia palautteita omalla tilillä varmasti edesauttaa luottamuksen herättämisessä.
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
    Kuukausi sitten huusin Saksan Ebaystä (ebay.de) Akran putkiston. Tsekkasin myyjän "reittauksen" eli palautteen ja kun oli kovasti myönteinen, laitoin meiliä että lähettääkö Suomeen jos huudan & voitan putken. Kaveri vastaili ahkerasti meileihin ja kaikki meni ok. Maksoin myös etukäteen EU-tilisiirtona. Tavara oli mitä pitikin ja vähän extraakin tuli mukana, eli tyytyväinen olin kauppoihin.

Kaverini on ostanut pari mopoakin ebayn kautta eli ihan toimiva systeemi tuo on, kun muistaa vaan normaalit kaupanteon riskit. Myyjän alle 90% reittauksella en välttämättä kovin kallista uskaltaisi ostaa... tapauskohtaista ja paljon MuTu-fiiliksistä kiinni kuten kaikenlainen kaupankäynti. On tuolla paljon tauhkaakin tyrkyllä.

Muista myös että ebay on maakohtainen: saksassa tuo on www.ebay.de, brittilässä www.ebay.co.uk ja jenkkiversio www.ebay.com. Näissä on eri kamat kussakin. Ameriikasta tulee helposti lisäkuluja jos paketti juuttuu tulliin, saksasta tai brittilästä ei tätä ropleemaa tuu.

Ja vinkkinä: mielenkiintoiset huudot kaupataan viimeisen 10 minuutin aikana, eli kannattaa olla huudon päättyessä koneella ja sormi herkkänä jos jotain haluaa... tuon putken voitin 5 sekuntia ennen päättymistä jättämälläni tarjouksella. *
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
    Olen kans katellut tuolta eBaysta tavaraa. Niin kertoisitteko noista maksutavoista. Pitääkö olla luottokortti että kaupanteko sujuu helposti? Eräs tuttavani kertoi näin?
    Lakkaa jännittämästä ja nouse rohkeasti omalle tasollesi
    Tällä hetkellä ~120 tehtyä kauppaa, suurin osa Saksasta. Ihan jees systeemi, käytän "snaipperia" joka tekee tarjouksen vain kahta sekuntia ennen kohteen päättymistä. Snaipperissa on se hyvä puoli että sen voi perua mitä suoraan huudettaessa ei voi ellei ole hyvät perusteet. Vannetta, kaasaria, autonrenkaita jne on posti tuonut tullessaan. Maksut näppärästi IBAN ja BIC -koodeilla.
    Miekii yhen kerran(kiitos esan) saanu osan jota havittelin...ja IBAN-nummeroilla EU-toimeksiantona maksu toimi ihan ok.

Sain Suomessa myytävänä olevan osan hinnasta 1/3 tuolta Ebaysta kotiin asti.Suomessa osa olisi llut 300€ ja mulle tuli hintaa kaikkine postikuluineen n. 100€ ja osa oli todellakin mitä piti.
    lue kauppakumppanista annetut palautteet... jollei löydy risuja niin eiköhän siitä hyvä tule.

itse olen ostanut sekä usa:n että saksan ebaysta ja ainoastaan kerran on yksi lähetys hukkunut atlantin ylityksessä (onneksi oli vain halpa öljynlauhdutin).

muista postikulut... usa:sta ostettaessa kannattaa varautua myös mahdollisiin tulliselvittelyihin
    Aikanaan isossa maailmassa ostin suht "säännöllisesti" myös Ebay:stä. Käytin myös Paypaliä. Jos ollaan (tai ainakin silloin)tarkkoja, Paypal ei takaa eikä korvaa mitään. Huijailu mahdollista senkin nimissä, jos joku niin haluaa.
    Valtaosin useimmiten Paypalin kanssa OK ja muutenkin OK kun käyttää järkeään. Tuossa edellä hyviä vihjeitä ja kokemuksia. Saksan EBaystä on ole mitään huutanut mutta varmaan toimii ainakin yhtä hyvin kuin mikä muu tahansa.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Meillä on Ebaysta huudettu jo monen vuoden ajan kaikenlaista tavaraa levyistä Lord of the rings -krääsään ja siltä väliltä, ja tähän asti aina on toiminut. Paypal-systeemi on toiminut myös. Tietysti voi ajatella, että joka paikassahan huijareita liikkuu.. ei ole vielä sattunut kohdalle.

Mut kuten edellä jo kerrottiin, kannattaa katsoa, mihin myyjä lähettää tavaran. Ainakin jenkeissä moni myyjä ei lähetä Eurooppaan asti, kulujen ja tullien takia ehkä. Joskus joku meille tuleva pakettikin on kulkenut tullin kautta.
    Lainaa (sradder @ Elo. 06 2004,11:26) kirjoitti
    Tällä hetkellä ~120 tehtyä kauppaa, suurin osa Saksasta. Ihan jees systeemi, käytän "snaipperia" joka tekee tarjouksen vain kahta sekuntia ennen kohteen päättymistä. Snaipperissa on se hyvä puoli että sen voi perua mitä suoraan huudettaessa ei voi ellei ole hyvät perusteet. Vannetta, kaasaria, autonrenkaita jne on posti tuonut tullessaan. Maksut näppärästi IBAN ja BIC -koodeilla.
    Tuo vaatii sen verran täsmennystä, että ilmeisesti tarkoitat, että sneipperia käyttäessä huudon voi perua, ennenkuin sneiper-ohjelma jättää huudon.

Huudon jättämisen jälkeenhän sitä ei voi perua...

Sneiperin aikaviive tarjouksen päättymiseen riippuu ilmeisesti myöskin käytetystä ohjelmasta ja internetyhteyden nopeudesta, mainitsemasi 2 sekuntia tuntuu tosi lyhyeltä. Käsinkin olen nimittäin pärjänyt tarjoajille, joiden tiedän käyttävän sneipperia. Tehtyjä kauppoja on 100 paikkeilla.

Lopuksi varoituksen sana, itsellä on 1.kerran isompia ongelmia myyjän kanssa, 370 euron vanteet maksettu, mutta tulematta, myyjä on poistanut tunnuksensa ebaystä ja lyö puhelimen kiinni kun soitan.

Prosessi on käynnissä ebay.comin kautta, sieltä maksimi korvaus on vain 175 taalaa, joten tehokkaalle perijälle olisi käyttöä * Myyjän yhteystiedot löytyy...
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  15.  
    Hyvin on pelannut tähän asti. Olen aina maksanut rahat etukäteen myyjän tilille. Saksalaisten kanssa olen kauppaa tehnyt.

Kyllä niitä osia täältä Suomestakin ostaisi, mutta on tuo tarjonta Bimotaan ja Motoguzziin vähän heikon laista.

Tosin Guzzin maahantuojaa pitää kyllä kehua, tavara tulee nopeasti ja on kohtuuhintaista. Esimerkiksi hankin Centauroon hiilikuituänkkärit ja muut putkiston osat, koska ne olisi Saksassa maksaneet ihan sen saman hinnan.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"