Joensuun lentokenttä lauantaina 24.7. aamupäivällä klo 11. Monta sataa kilometriä kuljettu matka takana ja nopeusmittaus edessä. Kesäkuusta alkaen on netti ollut kovassa käytössä, kun olen etsinyt tietoa kyseisestä tapahtumasta. Vaan eipä riittäneet yleisessä jakelussa olleet tiedot. Olisi pitänyt kai kuulua sisäpiiriin, jotta kentälle olisi päässyt myös ajamaan.
Ensimmäinen vastaan tullut järjestysmies jo kertoi, ettei kentälle ehkä enää mahdukaan ajamaan. Miksi ei mahdu? Olinhan tullut ajoissa paikalle, eikä missään ole kerrottu, että ajajia otettaisiin sisään vain rajoitettu määrä. Lentokentän portin pielessä seisova seuraava järjestyshenkilö jo sitten kysyikin ” oottako työ ennakkoilmottautuneet ? ” *
Kukaan portin ulkopuolella olevista ajajista ei ollut ennakkoilmoittautunut. Liekö siihen syynä sitten ollut, ettei missään ollut tiedotettu myöskään ennakkoilmoittautumisesta.
Ennakkoilmoittautumisen ohella olisi ilmeisesti riittänyt, että kentällä olevista järjestysmiehistä olisi löytynyt se kaveri, jolle soittamalla paikka olisikin järjestynyt kauniisti jonon ohi.
http://www.rhead.org/lentokentta/index2.html
http://www.moottoripyora.org/kalente...op=view&id=414
Näissä molemmissa www - osoitteissa kerrotaan, että
Joensuun MC88 Ry vastaa ainoastaan tapahtuman järjestelyistä!
Haluaisinkin nyt kysyä, että mistä ihmeen järjestelyistä?
Siitäkö, että kentälle oli saatu riittävä määrä järjestysmiehiä rahastamaan, jotka sitten eivät loppujen lopuksi edes tienneet mihin tapahtumaan olivat tulleet. Kysyipä heiltä tapahtumaan liittyen mitä tahansa, vastaus oli aina sama – en tiedä. Kummallisimpana kuitenkin pidän sitä, että portilla kysytään olenko ennakkoilmoittautunut, mutta kukaan järjestävässä organisaatiossa ei pysty kertomaan mihin tämän ennakkoilmoittautumisen olisi voinut tehdä.
Aikaa kentällä ajoon oli ruhtinaalliset viisi tuntia. Ajajia oli 89, joista 32 kellotti ajokkinsa kolme kertaa. Ilmeisesti järjestäjät ovat katsoneet tärkeämmäksi, että kolmasosa maksaneista pääsee ajamaan kolme kertaa, kuin että ajokertoja olisi vain kaksi ja mukaan pääsisi enemmän ajajia.
Olen kuullut sanottavan, että karjalaiset ovat kieroja ja nyt olen myös omakohtaisesti sen kokenut.
Voin vain toivoa, että Joensuun MC88 ottaa tästä kerrasta opikseen ja kehittää tulevalle kaudelle toimintaansa ja tiedottamista. Kehitettävää todella riittää, mikäli halutaan että lentokenttäajoon pääsee osallistumaan muitakin kuin kyseisen kerhon omia jäseniä.
Onnekseni voin todeta, että järjestetäänhän näitä nopeudenmittauksia muuallakin ja toimii se poliisin tutka myös tienpäällä. Minulle Joensuun perinteinen lentokenttäajo saa jäädä tämänkertaiseksi kokemukseksi ja viidakkorumpu hoitakoon loput.
Me oltiin paikalla viimeisten mukaan päässeiden joukossa, klo 10.50. Täytyy myöntää, että kyllä ehdittiin myös ihmetellä mahdollisuutta jäädä pois, vaikka oltiin ennen yhtätoista paikalla.
Paikallinen kertoi, ettei tätä tapahtumaa ole ennen mainostettu niin laajasti (mm. radio) kuin tänä vuonna. Osallistujia oli edellisenä vuonna n. 50, joten osallistujien paljous yllätti järjestäjät. Minusta taas ei ole mikään ihme, että porukkaa tulee - nämä ajot on sen verran harvinaista herkkua.
Itse ehdin ajaa kolme kertaa, mutta se komas ajo varmistui vasta ihan lopussa. Viimeiseen minuuttiin asti olin varautunut, ettei kolmatta ajoa tule - niin tiukille aika meni. Eli ymmärtääkseni kolmas ajokierros tuli "onnen kauppana", kun aikaa jäikin. Olisiko toisen ajokierroksen jälkeen kannattanut alkaa ottamaan uusia ajajia mukaan, kun aikaa oli reilu puoli tuntia jäljellä..?
Siitä olen samaa mieltä, että ensi vuotta varten kannattaa varautua paremmin tapahtuman järjestämiseen. Ne, jotka ajavat paikalle ajoissa, pitää mahtua mukaan. Tai sitten selkeä ennekkoilmoittautuminen. Ja järkkärit ajantasalle tapahtumasta.
Minä voisin tulla kokeilemaan ensi vuonnakin...![]()
Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
Savolaiset ovat kieroja, eivät karjalaiset. Me olemme vain lupsakoita.(Yamaha @ Elo. 13 2004,09:33) kirjoitti
En muuten sitten ole missään tekemisissä järjestäjien kanssa, piti vain kertoa ettei jää vääriä sanontoja ilmaan roikkumaan.
Kuulostaa niin tutulta verrattuna moneen muuhunkin tapahtumaan, homma on paisunut liian suureksi järjestelyihin nähden.
Kai olet myös ottanut yhteyttä järjestäjiin? Turha kai niitä reklamaatioita on tänne heittää, välttämättä eivät mene perille. Asiallisesta kritiikistä voi joku ottaa vaikka opikseen, ja ensi kerralla homma ehkä toimii.
Asiahan on nii,että 11-12 vuotta tuo toiminta on perustunut ns. 'puskaradioon' ja yleistä ilmoittelua ei ole ollut.
Mitä ennakkoilmoittautumiseen tulee,niin sinulle Yamaha haluan sanoa,että SUURIN OSA sisällä olijoista oli ENNAKKOON ilmoittautuneita.
Mukaan otettiin +30 sellaista jotka ei ollut ilmoittautunut ja alunperin osallistujamäärän kattona piti olla 60 kpl mopoja,mutta lopputuloksena oli että kentällä oli n. 100 pyörää.
Näillä saatiin juurikin vedettyy 2-3 veto,joten enempää ei sinne olisi missään nimessä voinut ottaa,mielummin se 60kpl.
Tulevaisuudessa tiedät ilmoittautua ennakkoon ja pääset ajamaan.
Agostini(ei järjestävää porukkaa,vaan ennakkoilmoittautunut)
Ihan vähä vaikuttaa, et Miskulle jäi Savonlinnasta hinku päästä ajaa kovaa... *(minsku @ Elo. 13 2004,09:55) kirjoitti
![]()
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Nopein nainen.......(Vmax @ Elo. 13 2004,14:53) kirjoitti
![]()
![]()
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
262, ei huonosti!!!(Petsku @ Elo. 13 2004,14:54) kirjoitti
![]()
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Mittarilukemahan on tuossa jo pyöree 300km/h......(Vmax @ Elo. 13 2004,15:04) kirjoitti
![]()
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Onko rhead:lla kommenttia? En ainakaan http://www.rhead.org/lentokentta/index2.html löydä ennakkoilmoittautumisohjeita?