Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Luin joskus ulkomaan ducatifoorumeilta että 749/999:t sammahtavat joskus ihan yllättäen tyhjäkäynnillä. Nyt omanikin on tuota parina aamuna tehnyt. En pidä tuota isona ongelmana, mutta vähän noloa se on jos on saanut paalupaikan ja sitten valo vaihtuu... Eikä kone edes käynnisty ilman että virrat käyttää ensin nollilla. Onko muiden pyörissä samaa vaivaa ja mistä se mahtaa johtua?
  2. #2
    Tuo kuulostaa ihan käyttöjärjestelmän buuttaukselta - oikeesti. Voisko vika olla tosiaan siinä? MS Ducatissakin?
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  3. #3
    Tuli vielä mieleen, että se virtojen poiskäyttäminen käynnistämiseksi voi kyllä johtu amyös siitä ajonestolaitteen sunnittelusta eli se lukee vain koodin kun virrat käännetään päälle eikä lähde muuten käyntiin eli silloin tyhjäkäynniltä sammuminen on ainoa vika.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #4
    Tarkennusta kysymykseeni: Virrat kuuluukin käyttää välillä poissa. En tiedä liittyykö ajonestolaitteeseen vai tarvitseeko sen vehkeen lukea jotain tietoja ennen käynnistystä vai onko se vaan siksi ettei kukaan vahingossa käynnistäisi käynnissä olevaa/sammutettu moottoria.

    Hyvin satunnainen tyhjäkäynniltä sammahtelu lämpimällä koneella (100km motarilla ajamisen jälkeen) on ainoa havaittu vika ja sekin vasta parina aamuna. Muistan tällaisesta ongelmasta lukeneeni.
  5. #5
    Jos mopossa on alkuperäinen ruiskun/sytytyksenohjausyksikkö ja alkuperäinen putkisto, se käy pienillä kierroksilla liian laihalla. Tästä sammahtelu. Käy vaikka maahantuojalla säädättämässä tyhjäkäynti-CO jonnekin 4:n ja 6:n välille, niin toimii paremmin. Tyhjäkäynti lämpimänä 1200-1300 rpm. Oletan tässä, että ruisku on synkassa.
    Jos mopossa on Ducati Performancen ECU, niin samat toimenpiteet.
    Tuo uudemmissa Ducateissa käytetty 59-ECU on siitä hölmö loota, ettei tuota tyhjäkäynti-CO:ta saa säädettyä kuin ohjelmallisesti. Vanhoissa (P7, P8, 16M, 16M-b) oli trimmeri.
    Jos et ole vielä ostanut putkistoa ja ECU:a, niin älä ainakaan osta DP:n rojuja. Ainoa oikeasti säädettävä loota kunnon hyvällä peruskartalla Ducateihin on FIM:n toimittama.



  6. #6
    Thänks minulla olikin sellainen muistikuva että ongelmaan löytyy kyllä ratkaisu ja se on tässäkin tapauksessa se huollon Mathesis-vehje. En taida tuota millään tavalla viritellä, ellen nyt ulkonäköä. Vai onko siinä joku hirveä tehokuoppa alkuperäisputkilla?
  7. #7
    Sanoisin että kaikki uudet pyörät (varsinkin twinit) jotka haluavat päästä läpi euro normeista, on säädetty liian laihalle tehtaalla.. ei varmastikkaan niin että pyörä leviäisi mutta kumminkin sen verran laihalle että pyörä varmasti toimisi paremmin putken ja chipin vaihdon/säädön jälkeen.
  8. #8
    Älkää huolehtiko. Hondankin Twini sammuu tyhjäkäynnillä... joskus. Eihän se Ducati ole mut, mikä ihme olis hyvä syy vaihtaa ducatiin?
  9. #9
    Lainaa (kokki @ Elo. 24 2004,21:13) kirjoitti
    Älkää huolehtiko. Hondankin Twini sammuu tyhjäkäynnillä... joskus. Eihän se Ducati ole mut, mikä ihme olis hyvä syy vaihtaa ducatiin?
    Niinpä, ei sitä Hondaa kannata vaihtaa, jos kerran on tyytyväinen siihen eikä keksi syitä vaihtaa. Monet ei keksi mitään syitä vaihtaa Hondaankaan..
  10. #10
    Juu,

    Kyllä tuo minunkin 749 sammuilee tyhjäkäynnillä.

    Omat havaintoni:

    Esim. valoihin tullessa kun painaa kytkimen pohjaan, menee koneelta semmoinen 1-2 sekuntia, sitten tyhjäkäynti tasaantuu. Tuon lyhyen hetken aikana tapahtuu sammuminen kaikkein todennäköisimmin. Tosin minullakin on pyörä sammunut selittämättä täysin lämpimänä ja ilman mitään kahvan kiusoittelua kesken kaiken.

    Myös ympäröivän ilman lämpö tuntuu vaikuttavan: jos keli on lähellä nollaa, on tyhjäkäynti vaivalloista lämpimälläkin koneella. Tämä tosin täytynee sallia kuumaveriselle diivalle

    Kaiken kaikkiaan pyörän hankkimisen jälkeen ajetun 7000 km aikana se on sammunut ehkä 6 kertaa, joten ei paljoo häiritse. Sitä kaikkea muuta kivaa kun löytyy niin paljon...
    Ainoastaan kiihdyttäminen on moottorijarrutusta mukavampaa!
  11. #11
    Tänään viimeksi sammahti...sitä sattuu melko harvakseltaan, keli ei tunnu vaikuttavan eikä mikään muukaan, oikeastaan vain yksi yhteinen tekijä on löytynyt: se tapahtuu aina kun olen ensimmäisenä valoissa Huolestun vain jos Klaukkalassa ei tuolle osata mitään tehdä. Enkä kovin paljon sittenkään, on se niin kiva pyörä.
  12. #12
    älkää välittäkö...mulla ei edes ole tyhjäkäyntiä !!..sammuu alle 2000 kierroksen... ja vetää vasta 6000:sta...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  13. #13
    Kävin tuossa taas vähän heittämässä lenkkiä 749:llä ja tuo sammahteleminen alkaa hivenen häiritä. Valoissa pari kolme kertaa yhden kaupunki pyörityksen aikana ja välillä se sammuu ihan omineen, kun käynnistän pyörän ja laitan kypärää yms päähän. Pitääkö tässä nyt vain odottaa kesän tulevaa huoltoa? Ei taida hirveästi olla konsteja tuon korjaamiseksi, mitä noista vanhoista kommenteista on luettavissa.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  14. #14
    Samat oli ongelmat monsterin kans, mutta huolossa säädöt kohdalleen ja ei ole sen jälkeen tarvinnut edes "ryyppyä" kylmilläkään keleillä.
    Eli lienee asentajan kokemuksella osuutensa.
    Heinolla olen käyttänyt, kun se niiden Ducati ukko on niin mainio.
    Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyyn pääsee.
  15. #15
    Juu kyllä mullakin sammahteli Kawasnaakkeli tuossa alkukuusta. Pakkasen puolella oli useempana aamuna, kun työmaata kohti lähdin lipsuttelemaan. Nyt ei enää pahemmin sammahtele. On kylläkin ilmat hiukka lämmenneet...
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  16. #16
    Lainaa (Desmosedici @ Huhti. 24 2006,18:48) kirjoitti
    Kävin tuossa taas vähän heittämässä lenkkiä 749:llä ja tuo sammahteleminen alkaa hivenen häiritä. Valoissa pari kolme kertaa yhden kaupunki pyörityksen aikana ja välillä se sammuu ihan omineen, kun käynnistän pyörän ja laitan kypärää yms päähän. Pitääkö tässä nyt vain odottaa kesän tulevaa huoltoa? Ei taida hirveästi olla konsteja tuon korjaamiseksi, mitä noista vanhoista kommenteista on luettavissa.
    Menet pajalle ja pyydät tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle. Ei kai sen vuoksi tarvi odotella tulevaa huoltoa.
  17. #17
    Lainaa (888 @ Huhti. 24 2006,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Desmosedici @ Huhti. 24 2006,18:48) kirjoitti
    Kävin tuossa taas vähän heittämässä lenkkiä 749:llä ja tuo sammahteleminen alkaa hivenen häiritä. Valoissa pari kolme kertaa yhden kaupunki pyörityksen aikana ja välillä se sammuu ihan omineen, kun käynnistän pyörän ja laitan kypärää yms päähän. Pitääkö tässä nyt vain odottaa kesän tulevaa huoltoa? Ei taida hirveästi olla konsteja tuon korjaamiseksi, mitä noista vanhoista kommenteista on luettavissa.
    Menet pajalle ja pyydät tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle. Ei kai sen vuoksi tarvi odotella tulevaa huoltoa.
    No voisihan sitä joku kerta Imatralle hurauttaakin, kun vaan aikataulut antavat myöten. Sitä tyhjäkäyntiä on ainakin kerran säädetty, muistaakseni laihemmalle. Tosin tuota ongelmaa on ollut alusta asti, välillä enemmän, välillä vähemmän, joten vaikea sanoa oliko tuosta säädöstä hyötyä vai haittaa. Pieni asiahan tämä on, mutta valojen vaihtuessa vihreiksi tuntuu melko tuskaiselta, jos joutuu starttailemaan pyörää uudestaan.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  18. #18
    Hurauta Kotkaan.
  19. #19
    Ittellähän siis lopetti sammahtelun kun laskin tankin pohjalta keskimääräistä kahvikupillista isomman määrän vettä pois ^_^. Kaikkea sitä.
  20. #20
    Lainaa (kippis @ Huhti. 26 2006,19:38) kirjoitti
    Ittellähän siis lopetti sammahtelun kun laskin tankin pohjalta keskimääräistä kahvikupillista isomman määrän vettä pois ^_^. Kaikkea sitä.
    Mistäs tuollainen johtuu?

    Kyllä minä voin Kotkaankin hurauttaa, kun tiedän vaan minne.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  21. #21
    Lainaa (Desmosedici @ Huhti. 27 2006,22:30) kirjoitti
    Lainaa (kippis @ Huhti. 26 2006,19:38) kirjoitti
    Ittellähän siis lopetti sammahtelun kun laskin tankin pohjalta keskimääräistä kahvikupillista isomman määrän vettä pois ^_^. Kaikkea sitä.
    Mistäs tuollainen johtuu?

    Kyllä minä voin Kotkaankin hurauttaa, kun tiedän vaan minne.
    Ducati huolto tuossa kohdalla missä lukee Huumantie, itseasiassa huumantien kohdalta käännös vasemmalle(kun tulet Jylpyn suunnalta). Sellaista terminaali/vanhaa varastoaluetta.Tarpeeksi epäselvä
    linkki



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  22.  
  23. #22
    Lainaa (888 @ Huhti. 25 2006,21:22) kirjoitti
    Hurauta Kotkaan.
    Hurauta Tampereelle nääs ja vietä samalla päivä Särkänniemessä meinaan nääs *